Loshalen cilinder

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: Loshalen cilinder

#51 Bericht door Enzo-tvdzijden » 30 mei 2011, 16:56

Bart1989 schreef:Het heeft even geduurd maar er zit een nieuwe zuiger in! Het is een maat K geworden. Hij was behoorlijk uitgeschuurd dus. Er is mijn aangeraden om 400 km in te rijden en wat extra olie bij te mengen. Ik vind dat de brommer wat pittiger op het gas reageerd. Wat minder rommelig. Wel vond ik dat na een kleine testrit de cilinder er warm werd.. Is dat normaal?
Geen extra olie want dan slijt hij juist minder op maat :idea:
Standaard cilinders met behoorlijk standaard voorontsteking worden altijd heet.
Dat je aardige slijtage had was wel te zien aan de kleur van de zuiger. De zuigerveren konden het ook niet meer opvangen.

Enzo

Gebruikersavatar
Bart1989
Berichten: 314
Lid geworden op: 08 jul 2006, 17:30
Locatie: wezep
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Loshalen cilinder

#52 Bericht door Bart1989 » 30 mei 2011, 16:59

Dus dat hij heter wordt dan normaal is geen probleem?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: Loshalen cilinder

#53 Bericht door Enzo-tvdzijden » 30 mei 2011, 17:02

Bart1989 schreef:Dus dat hij heter wordt dan normaal is geen probleem?
Zeker niet.
Hij heeft nu meer compressie en je hebt dus een betere verbranding. Dat geeft meer temperatuur.
Daardoor veel trekkracht en weinig vervuiling.
Beetje wisselend rijden en gaan met die banaan. Het is nu 27 graden buiten. Verwacht jij dan een koude cilinder. :wink:

Enzo

Gebruikersavatar
Bart1989
Berichten: 314
Lid geworden op: 08 jul 2006, 17:30
Locatie: wezep
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Loshalen cilinder

#54 Bericht door Bart1989 » 30 mei 2011, 20:40

Dat is waar. Ik ben gewoon niet gewend dat ik de warmte tegen mijn benen aan voel stralen bij de stoplichten.

Hier een filmpje van hoe het ding het nu doet. Hij pakt een stuk beter op, en heeft merkbaar meer trekkracht. Rustig in 3 de bocht om is geen probleem. Ook bij 30 pakt de brommer heerlijk op zonder geratel, gerammel en gesteun. Gewoon vloeiend door naar een nog onbekende topsnelheid..

http://www.youtube.com/watch?v=dXXOB7ADlIs" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat moet ik me nou eigenlijk bij het inrijden doen. Niet op topsnelheid rijden? Niet te ver doortrekken en beetje wisselende snelheden draaien?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: Loshalen cilinder

#55 Bericht door Enzo-tvdzijden » 30 mei 2011, 21:17

Bart1989 schreef:Dat is waar. Ik ben gewoon niet gewend dat ik de warmte tegen mijn benen aan voel stralen bij de stoplichten.

Hier een filmpje van hoe het ding het nu doet. Hij pakt een stuk beter op, en heeft merkbaar meer trekkracht. Rustig in 3 de bocht om is geen probleem. Ook bij 30 pakt de brommer heerlijk op zonder geratel, gerammel en gesteun. Gewoon vloeiend door naar een nog onbekende topsnelheid..

http://www.youtube.com/watch?v=dXXOB7ADlIs" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat moet ik me nou eigenlijk bij het inrijden doen. Niet op topsnelheid rijden? Niet te ver doortrekken en beetje wisselende snelheden draaien?
Precies zo je het zegt. Topsnelheid kan ook, alleen geen km's lang. :idea:

Enzo

Plaats reactie