Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 7:03 am 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
De HPI ontsteking met vliegwiel veroorzaakt bij mij totaal afwijkende toerental gegevens als de HPI met binnenrotor. Het lijkt erop alsof de toerenteller ingesteld staat op een 4 takt motor. Natuurlijk heb ik heb ik met de instellingen van het klokje geëxperimenteerd (2 takt of 4 takt..aantal zuigers etc.) maar krijg het euvel er gewoon niet uit. Nu heb ik dit verschijnsel bij meer jongens gezien die met dezelfde ontsteking rijden als ik. Zelfs met de originele (zwarte) CDI schijnt dit probleem voor te komen. Het rare is dat sinds die tijd (omwisseling) ook mijn kilometerteller het niet meer doet zonder verklaarbare reden. Wellicht houdt het één of andere geen verband met elkaar maar ik meld het toch even.

Wie heeft of heeft hetzelfde probleem gehad? Wat is de oorzaak geweest? Hoe heb je het opgelost? Ik zou het erg op prijs stellen als je ook even vermeld of je een zwarte of rode CDI hebt....


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 8:44 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 28, 2003 11:53 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Heemskerk
Hallo Johan,

Ik heb mijn KOSO teller ingesteld op 2 pulsen en toen was het probleem opgelost. Ik zat ook even te "klooien" maar het was uiteindelijk eenvoudig. Volgens mij was het het tweede veld in de teller dat je moet veranderen van een 1 naar een 2. Ik heb er nu een zwarte CDI op zitten. Succes.

Yours sincerely, The Boss


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 8:55 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 05, 2007 11:00 pm
Berichten: 2709
Woonplaats: Gelderland
Toerenteller:

- SET en MODE knop 3 sec. ingedrukt houden.
- je ziet dan bijvoorbeeld:
Code:
   4C  2P

- 4C betekent 4-takt; 2P betekent 2 cilinder
- druk op MODE om te kiezen tussen 4C en 2C (je moet 2C hebben)
- druk op SET; 2P gaat knipperen;
- druk op MODE voor het aantal cylinders; je moet 1P hebben.
- in je scherm moet je zien:
Code:
   2C  1P

- druk op SET om naar het hoofdmenu te gaan.

Voer bovenstaand uit direct na aansluiten en voor het starten.

Maar als ik het goed begrijp heb je dat allemaal al geprobeerd?
Het lijkt op een storingsveld vanuit de ontsteking/spoelen.

Wat je kunt proberen is om ipv een normaal stuk draad eens een stuk COAX te proberen (of ander dubbel geisoleerde draad) vanaf de bougiekabel naar je teller.

Kilometerteller is vreemd maar kan wellicht ook een storing zijn (opnemer werkt met magnetisch veld). Je wielomtrek staat goed ingesteld? Om die reden en omdat ik het mooier vind, heb ik de opnemer verplaatst naar het achterwiel:
Afbeelding


Tot slot: Bedrading goed aangesloten van de tellers zodat deze de settings onthouden (rode draad rechtstreeks op de plus van de accu)?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 9:49 pm 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
Dank je wel Willem en Theo voor de wel hele uitgebreide handleiding! Ik heb inderdaad alle instellingen geprobeerd en helaas zonder enig resultaat. Juist omdat de de opnamesensor van de kilometerteller ook niet werkt zal ik eerst de bedrading na lopen zoals Theo het beschrijft. Het vreemde is dat ik 2 opnemers geprobeerd heb en zonder enig resultaat. Mijn opnemer staat op dezelfde plek als die van Theo. De Dubbel geïsoleerde draad ga ik zeker ook proberen aanstaande zondag als ik mijn blok terug heb. Dank je wel voor de tips!
Groetjes,

Johan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 10:24 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 07, 2010 11:28 pm
Berichten: 494
Woonplaats: amersfoort
emilio schreef:
Dank je wel Willem en Theo voor de wel hele uitgebreide handleiding! Ik heb inderdaad alle instellingen geprobeerd en helaas zonder enig resultaat. Juist omdat de de opnamesensor van de kilometerteller ook niet werkt zal ik eerst de bedrading na lopen zoals Theo het beschrijft. Het vreemde is dat ik 2 opnemers geprobeerd heb en zonder enig resultaat. Mijn opnemer staat op dezelfde plek als die van Theo. De Dubbel geïsoleerde draad ga ik zeker ook proberen aanstaande zondag als ik mijn blok terug heb. Dank je wel voor de tips!
Groetjes,

Johan.

blok terug heb :?:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 10:26 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 05, 2007 11:00 pm
Berichten: 2709
Woonplaats: Gelderland
Zal vast een reguliere preventieve onderhoudsrevisie zijn gok ik.

Zitten je tellers met de rode draden rechtstreeks op de accu?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 10:30 pm 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
Ja Theo...volgens mij zitten ze er rechtstreeks op maar dat controleer ik morgen even voor de zekerheid en meld ik dat hier even...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 07, 2011 2:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 20, 2007 5:13 pm
Berichten: 3282
Woonplaats: Enschede
Heb je ook al geprobeerd wat Willem zei? Dus 2p ipv 1p, al heeft het dus niet pulsen te maken maar met het aantal cilinders/zuigers zoals theove al zei.

Ik heb het zelfde probleem, zowel met de rode als zwarte cdi... wel balen dat het niet werkt aangezien de koso tellers meestal aardig precies zijn.

De km teller begon bij mij ook te bokken, maar dat heeft niks met de ontsteking te maken, dat kwam bij mij doordat de opnemer los zat en zo net niet recht voor het magneetje zat, die moet er aardig precies voor zitten.

Hoe meet je trouwens de impulsen, via een draad om je bougiekabel gewikkeld? Ik kan me herinneren dat er ook nog een draad bij zat die je ergens tussen kon plaatsen zodat je als ware de impulsdraad af kon tappen, die wil ik ook nog eens gaan proberen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 07, 2011 7:40 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 12:28 am
Berichten: 3440
Woonplaats: Scharendijke
Hallo Jongens ,

Het probleem bij de 55 watt HPi is als volgt , wij hebben op de testbank ook deze problemen met de toerental meting .
Volgens mijn informatie die ik bezit wordt het veroorzaak omdat de HPI niet 1 vonk maar 2 vonkjes geeft heel snel achter elkaar tijdens elke arbeids slag .

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 07, 2011 8:55 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 05, 2007 11:00 pm
Berichten: 2709
Woonplaats: Gelderland
Hallo lazy rider,

Geldt dat alleen voor de 55W HPI?

Ik heb vaak genoeg met een HPI op de bank gestaan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 07, 2011 11:20 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 12:28 am
Berichten: 3440
Woonplaats: Scharendijke
Theove schreef:
Hallo lazy rider,

Geldt dat alleen voor de 55W HPI?

Ik heb vaak genoeg met een HPI op de bank gestaan.



Zover als mijn informatie gaat geldt het alleen voor de buitenrotor/ vliegwiel ontsteking , met binnenrotor nog geen problemen gehad.

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 08, 2011 6:08 am 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
Ik heb het probleem dan ook gekregen nadat ik ben overgestapt van binnenrotor naar buitenrotor.

@ Theo
De tellers zitten direct op de accu...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: b.bonk en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!