probleem4-bak indirect
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 25 mar 2011, 18:35
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
probleem4-bak indirect
Hallo
Heb mijn 4-bak indirect blokje laten reviseren, maar na het terugplaatsen in het frame werkt mijn 4-bak indirect niet meer goed
kan alleen in de 1e en 2e versnelling komen, nu had ik al een nieuwe schakelveer gekocht, maar die lijkt toch anders!
inmiddels ben ik het spoor bijster voordien schakelde ie prima, alles is wel aan de ruime kant, zal wel nieuw spul op moeten
iemand nog tips?
Heb mijn 4-bak indirect blokje laten reviseren, maar na het terugplaatsen in het frame werkt mijn 4-bak indirect niet meer goed
kan alleen in de 1e en 2e versnelling komen, nu had ik al een nieuwe schakelveer gekocht, maar die lijkt toch anders!
inmiddels ben ik het spoor bijster voordien schakelde ie prima, alles is wel aan de ruime kant, zal wel nieuw spul op moeten
iemand nog tips?
- Bijlagen
-
- Schakelveer-nieuw-en-oud.jpg (78.93 KiB) 17411 keer bekeken
- lampie
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:57
- Locatie: egg mountains city (achterhoek)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: probleem4-bak indirect
eerst ff controleren of je met een baco of waterpomp tang wel in de versnellingen kunt komen(direct op de blokas zeg maar). is dit niet zo terug gaan naar degene waar je het hebt laten doen. lukt dit wel dan controleren of alles speling vrij en goed gemonteert is.
lampie
lampie
- Wybe
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 08 mei 2010, 20:00
- Locatie: Buitenpost (Friesland)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: probleem4-bak indirect
wij hadden het zelfde probleem.
ook na het reviseren met nieuwe bronzen bus!
wij hebben nieuw schakel mechanisme erop gezet.
en een busje om het pijpje gedaan aan het blok waar de veer omheen komt want daar zit meestal ruimte op.
en dan wil hij ook niet goed schakelen!
als je mechanisme erg ruim is wil het ook niet!
gr Wybe.
ook na het reviseren met nieuwe bronzen bus!
wij hebben nieuw schakel mechanisme erop gezet.
en een busje om het pijpje gedaan aan het blok waar de veer omheen komt want daar zit meestal ruimte op.
en dan wil hij ook niet goed schakelen!
als je mechanisme erg ruim is wil het ook niet!
gr Wybe.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: probleem4-bak indirect
De meeste cilinders 15.43.97 zijn 5,3 pk. Het is zo goed als zeker deze cilinder. De latere 6,25 pk cilinder herken je aan de W6 versie bij het nummer en de poort grote.
Nieuwe veer is goed. Je excenter is ook erg ingesleten dus ik stel voor alles te vernieuwen. Anders kan het NOOIT een fijn schakelend blokje worden.
Het lijkt er op dat je niet goed meer weet hoe je het zaakje moet monteren. Ik denk de veer verkeerd gedaan
Enzo
Nieuwe veer is goed. Je excenter is ook erg ingesleten dus ik stel voor alles te vernieuwen. Anders kan het NOOIT een fijn schakelend blokje worden.
Het lijkt er op dat je niet goed meer weet hoe je het zaakje moet monteren. Ik denk de veer verkeerd gedaan
Enzo
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 25 mar 2011, 18:35
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: probleem4-bak indirect
Hoi
Ben er een tijdje mee bezig geweest om de boel af te stellen, maar het is de 1e en 2e versnelling goed of de 3e en 4e goed
ga eerst maar wat nieuwe onderdelen bestellen om de speling wat weg te krijgen.
Ben er een tijdje mee bezig geweest om de boel af te stellen, maar het is de 1e en 2e versnelling goed of de 3e en 4e goed
ga eerst maar wat nieuwe onderdelen bestellen om de speling wat weg te krijgen.
- lampie
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:57
- Locatie: egg mountains city (achterhoek)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: probleem4-bak indirect
goed plan. persoonlijk vind ik de indirect een hopeloos systeem. bouw ze zelf altijd om naar direct. kost wel wat maar dan heb je ook wat .
lampie
lampie
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: probleem4-bak indirect
Ik heb nergens last van. Heb zelfs een 6-bak direct weer geruild voor 5-bak indirect. Schakelt als een warm mes door de boter.
Enzo
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: probleem4-bak indirect
als alle schakelonderdelen in- en buiten het blok fris en fruitig zijn , is er niks aan de hand.
Het buiten-liggende schakelmechanisme is i.d.d. minder goed beschermd dan de latere directe schakeling.
Vuil , water en zand doen door de jaren heen hun slopende werk.
De bestuurder word daar niet vrolijk van en gaat uit frustratie dan met de lompe klomp door de versnellingen heen raggen.
Dat doet de inhoud van je blok natuurlijk geen goed.
Feit is dat een goed onderhouden indirect blok nog altijd beter schakelt dan een nieuw Zündapp 517 blok !
Het buiten-liggende schakelmechanisme is i.d.d. minder goed beschermd dan de latere directe schakeling.
Vuil , water en zand doen door de jaren heen hun slopende werk.
De bestuurder word daar niet vrolijk van en gaat uit frustratie dan met de lompe klomp door de versnellingen heen raggen.
Dat doet de inhoud van je blok natuurlijk geen goed.
Feit is dat een goed onderhouden indirect blok nog altijd beter schakelt dan een nieuw Zündapp 517 blok !
- Wybe
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 08 mei 2010, 20:00
- Locatie: Buitenpost (Friesland)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: probleem4-bak indirect
ik weet bijna wel zeker als je speling eraf is dat hij dan wel goed schakelt.
wij hebben ook een indirecte 4 bak en 2 directe 4 bakken.
1 van de directe 4 bak schakelt nog minder dan de goed afgestelde indirecte 4 bak!
gr Wybe.
wij hebben ook een indirecte 4 bak en 2 directe 4 bakken.
1 van de directe 4 bak schakelt nog minder dan de goed afgestelde indirecte 4 bak!
gr Wybe.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: probleem4-bak indirect
De tip van EnzoWybe schreef: en een busje om het pijpje gedaan aan het blok waar de veer omheen komt want daar zit meestal ruimte op.
en dan wil hij ook niet goed schakelen!
gr Wybe.
http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... sp?id=7358" onclick="window.open(this.href);return false;
Enzo
- Bijlagen
-
- DSCN1126 (Small).JPG (36.58 KiB) 17112 keer bekeken
- lampie
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:57
- Locatie: egg mountains city (achterhoek)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: probleem4-bak indirect
het is maar goed dat we allemaal als man verschillent zijn anders stemden we allemaal cda, reden we zundapp en zaten we allemaal als man achter Lieke lexmond aan
maar goed on topic kreidler freaks
lampie
maar goed on topic kreidler freaks
lampie
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: probleem4-bak indirect
Ik stem geen CDA maar heb wél een Zündapp in de schuur staan. Heb ook liever Manuele Kemp dan Lieke . Wat nu ?lampie schreef:het is maar goed dat we allemaal als man verschillent zijn anders stemden we allemaal cda, reden we zundapp en zaten we allemaal als man achter Lieke lexmond aan
maar goed on topic kreidler freaks
lampie
Effe alle gekheid op een stokje: Soms heb je speling tussen je schakelas en de exenter , ook al is alles nieuw.'
Neem dan een oude rolmaat , haal daar de spiraalveer uit en knip er een centimeter vanaf.
Dat stukje bladveer gebruik je om de speling op te vullen. Gratis tip
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: probleem4-bak indirect
Nieuw zonder huls kom je op 8,5 mm en met huls (zit inderdaad een spleet tussen) op 10,0-10,5 mmedt schreef:dat busje van Coen is er moeilijk op te krijgen en zit er zeer strak omheen ( ruime opening )
hoort dat ?
Enzo
- Bijlagen
-
- Nieuw indirect carter
- DSCN1127 (Small).JPG (41.93 KiB) 17099 keer bekeken
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 25 mar 2011, 18:35
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: probleem4-bak indirect
Zaterdagmiddag mijn nieuwe onderdelen binnengekregen, direckt maar eens aan de slag gegaan
en jawel hoor hij doet het weer heb weer vier versnellingen, vandaag mijn 1e ritje gemaakt, ging heerlijk
bedankt voor alle tips.
Groet Reint Jakob
en jawel hoor hij doet het weer heb weer vier versnellingen, vandaag mijn 1e ritje gemaakt, ging heerlijk
bedankt voor alle tips.
Groet Reint Jakob
- Bijlagen
-
- Reint-Jakob-en-Kreidler-Jul.jpg (98.36 KiB) 17001 keer bekeken
- Wybe
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 08 mei 2010, 20:00
- Locatie: Buitenpost (Friesland)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: probleem4-bak indirect
Wybe schreef:
en een busje om het pijpje gedaan aan het blok waar de veer omheen komt want daar zit meestal ruimte op.
en dan wil hij ook niet goed schakelen!
gr Wybe.
De tip van Enzo
http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa" onclick="window.open(this.href);return false; ... sp?id=7358
Enzo
idd de tip van Enzo
en dat is een hele goede tip!
gr Wybe.
en een busje om het pijpje gedaan aan het blok waar de veer omheen komt want daar zit meestal ruimte op.
en dan wil hij ook niet goed schakelen!
gr Wybe.
De tip van Enzo
http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa" onclick="window.open(this.href);return false; ... sp?id=7358
Enzo
idd de tip van Enzo
en dat is een hele goede tip!
gr Wybe.
- kreidler844
- Berichten: 5513
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 232 keren
- Contacteer: