uitlaat

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
harry rs
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 aug 2011, 21:44
Locatie: Zelhem Gelderland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

uitlaat

#1 Bericht door harry rs » 26 aug 2011, 15:06

Hallo,

Kan iemand vertellen of dit de ori rs uitlaat is?
Hij is twee delig met losse bocht.
En hoe ver mag de bocht in de uitlaat zitten.?

MVG,

Harry
Bijlagen
uitlaat.jpg
uitlaat.jpg (21.51 KiB) 5463 keer bekeken
demper.jpg
demper.jpg (20.13 KiB) 5463 keer bekeken

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: uitlaat

#2 Bericht door Gijs » 26 aug 2011, 15:27

ziet er ori uit!

kristian
Berichten: 141
Lid geworden op: 02 aug 2010, 19:54
Locatie: Zuid Drenthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: uitlaat

#3 Bericht door kristian » 26 aug 2011, 16:51

hoever de bocht in de uitlaat mag zitten ligt eraan..

hoe verder je hem erin schuift, hoe minder hard ie zal lopen..

correct me if i'm wrong ;)

christophe
Berichten: 467
Lid geworden op: 10 jun 2008, 08:10
Locatie: gulpen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: uitlaat

#4 Bericht door christophe » 26 aug 2011, 16:53

uitlaatbocht minimaal erin laten steken.
eventueel uitlaat verschuiven, naar voren is meer topvermogen, naar achter is meer vermogen op lage toeren.
of het dan nog origineel is is n ander verhaal?

groeten christophe

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: uitlaat

#5 Bericht door Enzo-tvdzijden » 26 aug 2011, 16:58

Nog even als aanvulling. Heb je wel of geen lasnaad, heb je wel of geen Kreidler nummer op de uitlaat. :?:

Hier een foto van het ori dempertje van een RS met klepjes

Enzo
Bijlagen
DSCN1339 (Small).JPG
DSCN1339 (Small).JPG (56.18 KiB) 3973 keer bekeken
DSCN1340 (Small).JPG
DSCN1340 (Small).JPG (50.71 KiB) 3973 keer bekeken
DSCN1338 (Small).JPG
DSCN1338 (Small).JPG (37.08 KiB) 5358 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 24 dec 2012, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: uitlaat

#6 Bericht door Enzo-tvdzijden » 26 aug 2011, 17:18

En hier een foto van het ori achterstuk van een RS pijp. De twee verstevigings vleugeltjes zijn duidelijk kleiner dan bij jou pijp.

Enzo
Bijlagen
DSCN1341 (Small).JPG
DSCN1341 (Small).JPG (41.56 KiB) 5336 keer bekeken
DSCN1342 (Small).JPG
DSCN1342 (Small).JPG (34.53 KiB) 5336 keer bekeken

Gebruikersavatar
harry rs
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 aug 2011, 21:44
Locatie: Zelhem Gelderland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: uitlaat

#7 Bericht door harry rs » 26 aug 2011, 17:44

hallo Enzo,

De demper ziet er eigenlijk wel het zelfde uit,welke lasnaad bedoel je want die zie ik niet op de uitlaat.
Staat trouwens geen nummer op,is destijds volgens mij bij JB gekocht.

groet,

Harry

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: uitlaat

#8 Bericht door Enzo-tvdzijden » 26 aug 2011, 17:51

harry rs schreef:hallo Enzo,

De demper ziet er eigenlijk wel het zelfde uit,welke lasnaad bedoel je want die zie ik niet op de uitlaat.
Staat trouwens geen nummer op,is destijds volgens mij bij JB gekocht.

groet,

Harry
Ik bedoel wat ik vraag. :wink: Geen lasnaad en geen nummer is goed. Dan heb je een ori RS uitlaat.

Of je de klepjes ook in de demperpijpjes hebt kan ik niet zien omdat de demper zwart is en niet goed genoeg gedetailleerd.

Enzo

Gebruikersavatar
harry rs
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 aug 2011, 21:44
Locatie: Zelhem Gelderland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: uitlaat

#9 Bericht door harry rs » 26 aug 2011, 18:12

klepjes zitten er gewoon in.
met de lasnaad bedoel je die over de lengte van de uitlaat loopt?
Er is geen lasnaad te zien.
Is dit eigenlijk de beste keus voor mijn orginele SB.
Mis nameljk nog wat kracht in zijn 5,daarom dacht ik aan de uitlaat.
onsteking is 0.95 v bdp
20mm met 75 sproeier
druk gemeten met compressie meter(haalt dan zo 11/12 bar)
zitten nieuwe krukaskeeringen in de motor.

,Harry

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: uitlaat

#10 Bericht door Enzo-tvdzijden » 26 aug 2011, 18:23

Ik rij deze uitlaat ook en kan je melden dat hij super veel kracht heeft bij mij. Vooral in 5.

Kan met tegenwind makkelijk 80 km/h in 5 rijden.

Tandwielverhouding is 13/35. Wat rij jij?


Enzo

Gebruikersavatar
harry rs
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 aug 2011, 21:44
Locatie: Zelhem Gelderland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: uitlaat

#11 Bericht door harry rs » 26 aug 2011, 18:28

Eerst 14/35 toen overgegaan naar 13/35,uitlaat veschuiven zou dit helpen of moet dit niet nodig zijn.
Uitlaatbocht zit zeker een 6/7 cm in demper,kan dit de oorzaak zijn?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: uitlaat

#12 Bericht door Enzo-tvdzijden » 26 aug 2011, 18:35

harry rs schreef:Eerst 14/35 toen overgegaan naar 13/35,uitlaat veschuiven zou dit helpen of moet dit niet nodig zijn.
Uitlaatbocht zit zeker een 6/7 cm in demper,kan dit de oorzaak zijn?
Ik heb een 1980 RS en die heeft een ori een vaste bocht. 14/35 is veel te zwaar voor een standaard RS. Zuchtje wind en je blijft van 4 naar 5 wisselen.
Tevens worden de versnellingen langer en heb je weinig sportief gevoel.
Is alleen voor de wind leuk. 50cc blijft compromis. Dat vindt ik het leuke.

Maak je de bocht korter lever je koppel in.

Enzo

Plaats reactie