uitlaat
- harry rs
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 21:44
- Locatie: Zelhem Gelderland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
uitlaat
Hallo,
Kan iemand vertellen of dit de ori rs uitlaat is?
Hij is twee delig met losse bocht.
En hoe ver mag de bocht in de uitlaat zitten.?
MVG,
Harry
Kan iemand vertellen of dit de ori rs uitlaat is?
Hij is twee delig met losse bocht.
En hoe ver mag de bocht in de uitlaat zitten.?
MVG,
Harry
- Bijlagen
-
- uitlaat.jpg (21.51 KiB) 5463 keer bekeken
-
- demper.jpg (20.13 KiB) 5463 keer bekeken
-
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 10 jun 2008, 08:10
- Locatie: gulpen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: uitlaat
uitlaatbocht minimaal erin laten steken.
eventueel uitlaat verschuiven, naar voren is meer topvermogen, naar achter is meer vermogen op lage toeren.
of het dan nog origineel is is n ander verhaal?
groeten christophe
eventueel uitlaat verschuiven, naar voren is meer topvermogen, naar achter is meer vermogen op lage toeren.
of het dan nog origineel is is n ander verhaal?
groeten christophe
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: uitlaat
Nog even als aanvulling. Heb je wel of geen lasnaad, heb je wel of geen Kreidler nummer op de uitlaat.
Hier een foto van het ori dempertje van een RS met klepjes
Enzo
Hier een foto van het ori dempertje van een RS met klepjes
Enzo
- Bijlagen
-
- DSCN1339 (Small).JPG (56.18 KiB) 3973 keer bekeken
-
- DSCN1340 (Small).JPG (50.71 KiB) 3973 keer bekeken
-
- DSCN1338 (Small).JPG (37.08 KiB) 5358 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 24 dec 2012, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: uitlaat
En hier een foto van het ori achterstuk van een RS pijp. De twee verstevigings vleugeltjes zijn duidelijk kleiner dan bij jou pijp.
Enzo
Enzo
- Bijlagen
-
- DSCN1341 (Small).JPG (41.56 KiB) 5336 keer bekeken
-
- DSCN1342 (Small).JPG (34.53 KiB) 5336 keer bekeken
- harry rs
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 21:44
- Locatie: Zelhem Gelderland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: uitlaat
hallo Enzo,
De demper ziet er eigenlijk wel het zelfde uit,welke lasnaad bedoel je want die zie ik niet op de uitlaat.
Staat trouwens geen nummer op,is destijds volgens mij bij JB gekocht.
groet,
Harry
De demper ziet er eigenlijk wel het zelfde uit,welke lasnaad bedoel je want die zie ik niet op de uitlaat.
Staat trouwens geen nummer op,is destijds volgens mij bij JB gekocht.
groet,
Harry
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: uitlaat
Ik bedoel wat ik vraag. Geen lasnaad en geen nummer is goed. Dan heb je een ori RS uitlaat.harry rs schreef:hallo Enzo,
De demper ziet er eigenlijk wel het zelfde uit,welke lasnaad bedoel je want die zie ik niet op de uitlaat.
Staat trouwens geen nummer op,is destijds volgens mij bij JB gekocht.
groet,
Harry
Of je de klepjes ook in de demperpijpjes hebt kan ik niet zien omdat de demper zwart is en niet goed genoeg gedetailleerd.
Enzo
- harry rs
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 21:44
- Locatie: Zelhem Gelderland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: uitlaat
klepjes zitten er gewoon in.
met de lasnaad bedoel je die over de lengte van de uitlaat loopt?
Er is geen lasnaad te zien.
Is dit eigenlijk de beste keus voor mijn orginele SB.
Mis nameljk nog wat kracht in zijn 5,daarom dacht ik aan de uitlaat.
onsteking is 0.95 v bdp
20mm met 75 sproeier
druk gemeten met compressie meter(haalt dan zo 11/12 bar)
zitten nieuwe krukaskeeringen in de motor.
,Harry
met de lasnaad bedoel je die over de lengte van de uitlaat loopt?
Er is geen lasnaad te zien.
Is dit eigenlijk de beste keus voor mijn orginele SB.
Mis nameljk nog wat kracht in zijn 5,daarom dacht ik aan de uitlaat.
onsteking is 0.95 v bdp
20mm met 75 sproeier
druk gemeten met compressie meter(haalt dan zo 11/12 bar)
zitten nieuwe krukaskeeringen in de motor.
,Harry
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: uitlaat
Ik rij deze uitlaat ook en kan je melden dat hij super veel kracht heeft bij mij. Vooral in 5.
Kan met tegenwind makkelijk 80 km/h in 5 rijden.
Tandwielverhouding is 13/35. Wat rij jij?
Enzo
Kan met tegenwind makkelijk 80 km/h in 5 rijden.
Tandwielverhouding is 13/35. Wat rij jij?
Enzo
- harry rs
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 21:44
- Locatie: Zelhem Gelderland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: uitlaat
Eerst 14/35 toen overgegaan naar 13/35,uitlaat veschuiven zou dit helpen of moet dit niet nodig zijn.
Uitlaatbocht zit zeker een 6/7 cm in demper,kan dit de oorzaak zijn?
Uitlaatbocht zit zeker een 6/7 cm in demper,kan dit de oorzaak zijn?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: uitlaat
Ik heb een 1980 RS en die heeft een ori een vaste bocht. 14/35 is veel te zwaar voor een standaard RS. Zuchtje wind en je blijft van 4 naar 5 wisselen.harry rs schreef:Eerst 14/35 toen overgegaan naar 13/35,uitlaat veschuiven zou dit helpen of moet dit niet nodig zijn.
Uitlaatbocht zit zeker een 6/7 cm in demper,kan dit de oorzaak zijn?
Tevens worden de versnellingen langer en heb je weinig sportief gevoel.
Is alleen voor de wind leuk. 50cc blijft compromis. Dat vindt ik het leuke.
Maak je de bocht korter lever je koppel in.
Enzo