Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za sep 03, 2011 6:22 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 14, 2010 3:11 pm
Berichten: 69
Woonplaats: Groningen
Hallo,
Ik heb vanochtend een volle tank getankt bij Firezone in het dorp. Netjes gemenkt, dat weet ik zeker dat ik dat goed heb gedaan. Maar naardat ik de benzine erin gedaan had liep hij niet zo lekker. Hij wou niet goed doortrekken en in zijn vrij en het gas voluit kwam hij niet goed op toeren zoals normaal. Maar ik ben toch gaan toeren. Na zo'n half uurtje stond ik stil en gaf mijn cilinder een piepend/gillend geluid toen ik hem probeerde te starten. Wat ik overigens niet heb gedaan omdat ik bang ben dat ik dan iets beschadig. Ik kon gelukkig nog naar een familie lid lopen. Als ik de bougie eruit haal wil hij wel normaal rond zonder te gillen maar zodra deze er in zit gaat het mis.

Mijn vraag is dus of dit door de benzine kan komen. Het is een 50 cc met 14 mm opgevoerd en ik rijd met een 11 tandwiel voor (meer trekkracht) en 36 achter. In het algemeen rijd ik zo 65 km/h. Het is een kreidler RMC S uit 1974. Cilinder heb ik getuned gekocht, volgens de verkoper gaat hij 80 km/h met een 18 mm carburateur.

Het leek mij logisch dat het door de benzine komt omdat dit het laatste is wat ik heb gedaan en hij daarvoor perfect liep.

Groeten
Emile


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 03, 2011 6:25 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Ik lees nog niks van mengverhouding met goede 2-takt olie :?:

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 03, 2011 6:28 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jan 08, 2006 7:53 pm
Berichten: 478
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
is je koppakking niet doorgeslagen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 03, 2011 6:31 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Eric S schreef:
is je koppakking niet doorgeslagen?
Heb je dus de 4 M8 moertjes al los geslingerd ?

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 03, 2011 6:57 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 14, 2010 3:11 pm
Berichten: 69
Woonplaats: Groningen
Nee, daar heb ik nog geen tijd voor gehad, ik had geen dopsleutel set bij me. En Ik ben in mijn vorige bericht inderdaad vergeten de mengverhouding op te schrijven. Die is 1:50. Met Sx Two stroke oil van Ecoline. Daar rijd ik al bijna anderhalf jaar mee en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Hoe kan mijn koppakking doorslaan?
Ik zet morgen de oude cilinder er weer op en dan tuf ik naar huis en onderzoek ik het thuis verder. Maar ik zou natuurlijk de oorzaak wel willen weten dan kan ik het de volgende keer voorkomen.
Emile


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 03, 2011 7:01 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Als jij zelf goed 1 op 50 hebt gemengd ligt het zeker niet aan de brandstof. Zal een andere vervelende oorzaak hebben. Borgveertje pistonpen, zuigerveer gebroken, big-end stuk. Kan van alles zijn.
Maar een sissend, piepend, gillend geluid kan ook de koppakking zijn. Dan zal de schade niks zijn.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 03, 2011 7:45 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 14, 2010 3:11 pm
Berichten: 69
Woonplaats: Groningen
Okay, bedankt. Ik zal het morgen zien en dan zet ik wat ik kan vinden wel even hier neer. Maar ga er voor alle zekerheid toch maar nieuwe brandstof in doen.
Emile


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 03, 2011 8:36 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 02, 2007 10:09 pm
Berichten: 1437
Woonplaats: Nijverdal
Ik zou morgen eerst is even kijken naar je koppakking of die er niet tussen uitgeblazen is zoals hier voor al wordt beschreven.
Dus de 4 m8 moeren los draaien en kijken naar je koppakking. Als je de kop er af hebt kun je ook mooi in je cilinder kijken en zien of daar schade te zien valt aan de wand. Is dit het geval dan kijken wat hier de oorzaak van is, zuigerveer gebroken, pistonborgveer er uitgesprongen bij de spoelpoort. Als je zeker weet dat de verhouding benzine olie goed is dan hoef je de benzine er niet uit te halen.
Dus morgen eerst maar is ff kijken en horen wij wel wat het eventueel geweest is.

Gr. Bert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2011 4:42 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 14, 2010 3:11 pm
Berichten: 69
Woonplaats: Groningen
Okay, Ik ben de hele dag bezig geweest met mijn brommer. ik heb een hele andere cilinder set erop gezet en nog steeds piept hij. Ik heb het vliegwiel er af gehaald en de zuiger erop laten zitten en toen piepte hij nog steeds. Waar kan dit aan liggen? Mijn koppakking zat er nog gewoon tussen maar mijn voetpakking was heel hard tegen de cilinder aan gedrukt en ik heb hem er heel voorzichtig af moeten schrapen. Als ik alles er op heb zitten en ga dan, op de standaard, aan trappen zonder bougie maakt hij dat geluid niet meer, maar als ik dan de bougie er in draaie piept hij weer. Verschillende bougies geprobeerd zonder resultaat. Alles was nog heel. Mijn zuiger was wel zwart aan de zijkanten en er zaten ook krassen op. De cilinder was gelukkig nog heel. Bij de poorten zat wel een goud kleurige gloed. dat ik er makkelijk af kon poetsen. Ik heb er ook nieuwe benzine in gedaan
Ik weet dus nog steeds niet wat het is. Kan het probleem zich in mijn blok verschuilen?
Emile


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2011 4:50 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
997261 schreef:
Mijn zuiger was wel zwart aan de zijkanten en er zaten ook krassen op. De cilinder was gelukkig nog heel. Bij de poorten zat wel een goud kleurige gloed.
Emile
Dat zal betekend dat je zuiger te klein is voor de cilinder waardoor de zuigerveren niet hun afdichtende werk kunnen doen.

Heb je nog aan het big-end gevoelt en aan je vliegwiel voor de krukaslagers. Misschien de bronzen ring stuk waar de kogels in zitten.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2011 5:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 14, 2010 3:11 pm
Berichten: 69
Woonplaats: Groningen
De krukaslagers zijn nieuw.Ik rijd al een tijdje met deze setup en heb nog nooit last van een piepend geluid gehad tot nu toe. En het piepte nog steeds met de originele setup (ook zonder setup). De big end lager en pen zijn nog heel en in goede staat.
Ik heb het hele zooitje niet thuis liggen dus ik kan ook niet zeggen welke zuiger en welke cilinder ik heb, ik weet dus ook niet of deze bij elkaar horen ik vermoed van wel want zo heb ik het ook gekocht.
Emile


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2011 5:23 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
997261 schreef:
Ik heb het hele zooitje niet thuis liggen dus ik kan ook niet zeggen welke zuiger en welke cilinder ik heb, ik weet dus ook niet of deze bij elkaar horen ik vermoed van wel want zo heb ik het ook gekocht.
Emile
Dat kan zo zijn maar zoals jij het noemt: het "zooitje" is gesleten heb je ook een te kleine zuiger (of te ruime cilinder).
En als je het zo hebt gekocht is dat geen garantie. :wink:

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2011 5:36 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 14, 2010 3:11 pm
Berichten: 69
Woonplaats: Groningen
Okay, mijn zuiger is dus niet goed/ versleten, er zit geen speling op of n ieder geval niets ongewoons. Maar dat lost nog niet het probleem op van het piepen.
Emile


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2011 5:47 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
997261 schreef:
Okay, mijn zuiger is dus niet goed/ versleten, er zit geen speling op of n ieder geval niets ongewoons. Maar dat lost nog niet het probleem op van het piepen.
Emile
Rustig, we denken nog steeds mee. Je hebt de cilinderset gewisseld en je houd het probleem. Dan is je eerste set uitgesloten.

Hoe zit het met de schroefdraad in je kop?

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2011 6:12 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 14, 2010 3:11 pm
Berichten: 69
Woonplaats: Groningen
Hoe bedoel je? De schroefdraad van waar de bougie in moet? Die is nog heel. Ik heb twee koppen en die heb ik allebei geprobeerd. Maar niks hielp. Het is een beetje vervelent als je de hele dag bezig bent geweest en je brommer doet het nog steeds niet. Morgen is ook nog de eerste schooldag.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2011 6:15 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
997261 schreef:
Hoe bedoel je? De schroefdraad van waar de bougie in moet? Die is nog heel. Ik heb twee koppen en die heb ik allebei geprobeerd. Maar niks hielp. Het is een beetje vervelent als je de hele dag bezig bent geweest en je brommer doet het nog steeds niet. Morgen is ook nog de eerste schooldag.
Wat ik bedoel lijkt me duidelijk. Als de schroefdraad "dol" is kan hij langs de bougie ook lekken.
Maar ik lees nu pas dat je dat ook hebt gewisseld. :wink:

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2011 6:54 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 14, 2010 3:11 pm
Berichten: 69
Woonplaats: Groningen
Jep, ik ben een beetje ten einde raad. Ik weet niet waar het aan kan liggen. Alleen dat wat ik niet kan zien (motorblok) kan ik niet controleren, maar dat is een maand of zo nog uit elkaar geweest om een lek te verhelpen, wat overigens niet gelukt is. Het ligt ook niet aan de uitlaat, die heb ik er af gehaald. De uitlaat bocht is ook nog schoon, ik kan er nog gewoon doorheen blazen. Kan mijn krukas zo'n geluid maken?
Emile


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2011 6:57 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Ik zou je reviseur eens contacten. Kan hij het één en ander nameten. Lijk of er iets te strak loopt. Of een buitenlager wat mee draait.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2011 6:59 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 14, 2010 3:11 pm
Berichten: 69
Woonplaats: Groningen
Heb nog nooit een revisie laten uitvoeren. Maar ik denk dat ik inderdaad het motorblok laat reviseren. Waar is een goede reviseur in Friesland?
Emile


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2011 7:04 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
997261 schreef:
Heb nog nooit een revisie laten uitvoeren. Maar ik denk dat ik inderdaad het motorblok laat reviseren. Waar is een goede reviseur in Friesland?
Emile

Krukas lagers vernieuwd, lekkage verholpen. Blok is dus open geweest. :shock:

Is dat geen revisie geweest dan :?: Vreemd verhaal. Half werk wordt dus nu 2x werk.

Reviseurs genoeg in die hoek, Wietse, KJ ......

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2011 7:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2009 12:11 am
Berichten: 451
Woonplaats: antwerpse kempen
hoi,

Heb ook eens deze symptomen gehad. Bij mij was het een vliegwielprobleem
je vliegwiel zit dus toch nog strak op je krukas?

gr sven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2011 7:27 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
sven bosch schreef:
hoi,

Heb ook eens deze symptomen gehad. Bij mij was het een vliegwielprobleem
je vliegwiel zit dus toch nog strak op je krukas?

gr sven

997261 schreef:
ik heb een hele andere cilinder set erop gezet en nog steeds piept hij. Ik heb het vliegwiel er af gehaald en de zuiger erop laten zitten en toen piepte hij nog steeds.
Emile

bij deze


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2011 7:34 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2009 12:11 am
Berichten: 451
Woonplaats: antwerpse kempen
ok!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2011 8:24 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
Je bent hier altijd welkom voor een goed advies vrijblijvend natuurlijk.

Wietse


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2011 9:45 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 14, 2010 3:11 pm
Berichten: 69
Woonplaats: Groningen
De krukaslagers heb ik vernieuwd. Maar de lekkage niet. Er lekt nu olie van onder mijn blok en na het vele prutsen van de vorige keer om het blok weer in elkaar te zetten heb ik niet erg veel zin om het weer te doen. En Enzo, kun je mij even adressen of telefoon nummers geven van de mensen die jij opnoemt? Maar ondanks dit alles, het blijft altijd leuk zo'n kreidler.
Emile


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!