Kan kreidler niet stil leggen GT

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Byenary
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 jun 2005, 17:36
Locatie: GENT !
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Kan kreidler niet stil leggen GT

#1 Bericht door Byenary » 30 sep 2011, 17:33

Ohla, paar werkjes gedaan aan kreidler, onder andere stuur vervangen en dergelijke.
Nu probleem is dat ik hem niet meer kan stil leggen (bezinekraan dicht en of choke induwen lukt wel ....), heb wel een schema'tje gevonden maar begrijp het allemaal niet zo heel goed.
Model is een GT 67.
Weet niet goed waar ik moet beginnen zoeken, hoe kan ik testen of het onderbrekingknopje werkt onderaan de lichtschakelaar.
Er zat ook een draadje van de lichtschakelaar naar het stuur, is dat orgineel zo?
Aangezien ik hem niet altijd wel starten (omdat ik hem niet handig kan stil leggen), test ik door te trappen en kijken of ik vonken krijg op de bougie als ik deze tegen het kader aan houd.
Claxon heb ik er alvast tussen uitgehaald, zodat dat er al niets mee te maken kan hebben.
Waar begin ik?

Groetjes
Bijlagen
DSC08385.JPG
DSC08385.JPG (76.82 KiB) 3168 keer bekeken

Byenary
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 jun 2005, 17:36
Locatie: GENT !
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kan kreidler niet stil leggen GT

#2 Bericht door Byenary » 30 sep 2011, 17:55

Update:, kan concluderen dat het onderbrekingsknopje op zich wel moet werken, als ik meet tussen de behuizing van de lichtschakelaar en de zwarte draad die er uit komt dan krijg ik een biepje als ik de knop induw maar wat er nu schort weet ik niet...

BDK
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jun 2007, 07:27
Locatie: Wanroij
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kan kreidler niet stil leggen GT

#3 Bericht door BDK » 30 sep 2011, 18:50

je mag mij bellen over hoe het werkt 0630080209 niet na 22.00 uur

gr Bert de Klein

Gebruikersavatar
arnoudboy1
Berichten: 165
Lid geworden op: 29 aug 2009, 18:33
Locatie: Capelle A/D IJssel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kan kreidler niet stil leggen GT

#4 Bericht door arnoudboy1 » 30 sep 2011, 19:58

Ik heb dit wel is mee gemaakt met een andere brommer van mijn opa :P , die maakte toen geen kring omdat er een stukje rubber tussen de klem die aarde maakt en het stuur zat. Je kunt het denk ik wel testen door een multimeter aan te sluiten als deze een stand heeft die een geluidje maakt als er een kring is. de plus van de multimeter doe je dan op de zwarte draad en de min op het frame of stuur en als je dan het uitzetknopje indrukt moet hij gaan piepen :wink:, een batterij en een lampje ertussen kan eventueel ook om te testen.

Gebruikersavatar
bud
Berichten: 556
Lid geworden op: 28 sep 2002, 12:15
Locatie: noord holland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kan kreidler niet stil leggen GT

#5 Bericht door bud » 01 okt 2011, 08:36

Ik neem aan dat je een contactpunten-ontsteking hebt. De zwarte draad die uit de onsteking komt even loskoppelen,een testsnoertje erop aansluiten(indien aanwezig) of even verlengen met een ander draadje,brommer starten en de zwarte draad tegen de massa(frame,blok) houden.Brommer moet nu afslaan.Zoja dan is de volgende stap de bedrading nalopen.Probeer in storingzoeken,zeker bij electroproblemen, een vaste zoek-volgorde te hanteren
SUCCES...

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: Kan kreidler niet stil leggen GT

#6 Bericht door Enzo-tvdzijden » 01 okt 2011, 09:57

Hetb zwarte draadje moet ook wel goed bij de contactpunten zijn aangesloten.

Enzo

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13634
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 590 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: Kan kreidler niet stil leggen GT

#7 Bericht door Caspar » 01 okt 2011, 11:29

Het is begonnen met werkzaamheden aan stuur / schakelaar , dus daar zou ik eerst zoeken.
Misschien maakt het stuur geen goede massa ? er zat niet voor niks een extra draadje voorheen........

Byenary
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 jun 2005, 17:36
Locatie: GENT !
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kan kreidler niet stil leggen GT

#8 Bericht door Byenary » 01 okt 2011, 16:26

Hey allemaal, ik moet het nog fixen/vervangen maar het euvel is gevonden, inderdaad even testdraadje gezet aan het suikertje aande ontsteking, als ik dat degen het frame aanhield was het gedaan met ontsteking...Dus het probleem zat uiteindelijk in een deel van de kabelboom (de twee draden die naar de koplambehuizing gaan, de zwarte was daar beschadigd/doorgebroken, joepie kunnnen weer verder !
Thx All!!
damn tis warm

Plaats reactie