Ontsteking afstellen

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Danoontje
Berichten: 961
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:19
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#1 Bericht door Danoontje » 07 sep 2002, 13:32

Jongens, ik weet dat het wel weat eigenwijs is, maar ik wil eens zelf mijn instekings tijdstip controleren/veranderen.  Caspar zei dat hij 1.2mm voor het bdp moest staan.
Wat ik nu ff wil vragen...in het werkplaats handboek op deze site staat een plaatje bij het afstellen. Hier staan 2 inkepingen afgebeeld...1 is het bdp en de ander ligt links ervan en die stelt 0.9 voor bdp voor. Als ik het goed heb zou ik mijn vliegwiel dus 3 mm verder moet draaien?

zou iemand ff een korte praktische uitleg kunnen even hoe ik ze op 1.2mm moet zetten...dan probeer ik het ff en als het niet lukt vraag ik die jongen in de straat...die heeft ze nl al eens eerder voor me afgesteld....maar nu wil ik het zelf ook kunnen/doen...

alvast bedankt!

Ps. ik heb niet iets van een Ohm meter ofzo  :D

Horst.
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:02
Locatie: alphen aan den Rijn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door Horst. » 07 sep 2002, 14:12

Het is niet zo 1,2,3 even uit te leggen, misschien is het een idee om eens over de schouwder van die jongen in de straat mee te kijken..
Verder is het nodig minimaal een schuifmaat en een ohmmeter te hebben anders wordt het niets, beter is een micrometer en een stroboscoop..   ???

Gebruikersavatar
Rudy
Berichten: 132
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:19
Locatie: Duiven
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#3 Bericht door Rudy » 08 sep 2002, 17:30

http://puchmaxi.dsv.nl/ontstekingafstellen.html
hier staat een verhaal met een uitleg hoe je je ontsteking af kunt stellen

Gebruikersavatar
-Johnny-
Berichten: 1557
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:30
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#4 Bericht door -Johnny- » 09 sep 2002, 10:43

ik heb die handleiding ook in gebruik :blues: yeah baby -i got the bleus-

maargoed...

niet vergeten om je eigen (kreidler) afstelgegevens te gebruiken voor het ontstekingstijdstip en contactpunt afstand anders loopt ie alsnog beroerd  :(

Gebruikersavatar
Danoontje
Berichten: 961
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:19
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#5 Bericht door Danoontje » 28 okt 2002, 15:16

ff voor de goede orde:

1.2mm voor het bdp, dat wil dus zeggen dat wanneer de zuiger op 1.2mm voor het punt dat de zuiger maximaal naar voor is, dat dan de contactpunten net beginnen te openen, maar volgens de puchsite is dit dan weer 2mm voor de bovenste punt (bdp), terwijl ik 1.2mm voor bdp wil...ik was nl me ontsteking aan het afstellen en het kwam er eigenlijk op neer dat ik me grondplaat iets van 5cm linksom moest draaien waardoor het contactpuntje bijna onder kwam te zitten, kwa schroefgaten wat dit mogelijk, MAAR het ging niet door de kabel van mijn condensator...die zat in de weg. Wilde ik nu iets fout doen? wie kan me ff het verlossende antwoord geven??  Ik wil het uiteindelijk dus 1.2mm voor bdp
:ghostface:

Plaats reactie