Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo mei 06, 2012 10:44 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 20, 2007 5:13 pm
Berichten: 3282
Woonplaats: Enschede
emilio schreef:
Ik had hem sinds augustus 2010. Dus het moet de eerste serie zijn geweest. Ik ben nu weer over op een binnenroter. Zet alles over op LED en laat het licht via accu lopen. Daar zet ik dan de 10w lichtspoel op. Laadt niet veel maar ik rij dan ook bijna niet met licht...


Zit er aan te denken om dat ook te gaan doen. Ze worden idd super warm, ik rij ook alleen nog maar zonder ontstekingsdeksel.
Vliegwiel kun je ook niet lang vasthouden na een stukje knallen...


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 21, 2012 5:07 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 18, 2008 7:33 pm
Berichten: 971
Woonplaats: ROTTERDAM
Het is de hoogspanningsspoel die naar de knoppen is,ik zou hem even door meten,
als de ohmmeter geen waarde aan geef is hij naar de knoppen,het kan ook wezen dat er kortsluiting in zit dan meet je wel een ohm s weerstand maar geen goede.


GR LOUIS


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 21, 2012 10:17 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 15, 2004 8:36 pm
Berichten: 882
Woonplaats: Nijmegen
Niekjuh schreef:
emilio schreef:
Ik had hem sinds augustus 2010. Dus het moet de eerste serie zijn geweest. Ik ben nu weer over op een binnenroter. Zet alles over op LED en laat het licht via accu lopen. Daar zet ik dan de 10w lichtspoel op. Laadt niet veel maar ik rij dan ook bijna niet met licht...


Zit er aan te denken om dat ook te gaan doen. Ze worden idd super warm, ik rij ook alleen nog maar zonder ontstekingsdeksel.
Vliegwiel kun je ook niet lang vasthouden na een stukje knallen...


Vliegwiel van de standaard HPI binnenrotor ontsteking kun je ook niet vast houden na heel eventjes rijden.
Maar die blijft wel heel met een normaal vliegwieldeksel.
Het zijn gewoon beunhazen bij HPI :mrgreen:

Gewoon een dynamo op je krukas aansluiten :P


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 21, 2012 11:05 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 02, 2007 10:09 pm
Berichten: 1437
Woonplaats: Nijverdal
Vanavond bericht gehad en er wordt morgen een nieuwe ontsteking opgestuurd.
Weer een uitstekende service van CNC-parts :!:

Groet,
Bert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 22, 2012 10:41 am 
Offline

Geregistreerd: zo apr 27, 2008 9:41 am
Berichten: 2340
dat is netjes van dat bedrijf .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 23, 2012 8:10 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Nou bij mij is het ook zover,gisteren nog gereden,vandaag dacht ik ook nog ff
te gaan rijden,nou mooi niet,geen vonk meer en een geroosterde spoel,dus weer
een HPI naar de klote :roll: :cry: ,heeft het toch nog zo,n 200km vol gehouden,
wat een troep,toch maar naar wat anders op zoek,ga denk de MVT ontsteking maar eens
proberen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 23, 2012 9:08 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 02, 2007 10:09 pm
Berichten: 1437
Woonplaats: Nijverdal
Had je de deksel om de ontsteking?? Heb een andere gekregen en die gemonteerd . Heb er daarna wel weer ff mee gereden maar nog geen 200km en ook geen grote afstanden waardoor die flink warm wordt.
Inmiddels het blok er weer onder weg want moet een nieuwe krukas in en cilinder en kop moeten worden aangepast.

Als deze het begeeft komt er geen HPI meer op!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 24, 2012 1:32 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Nee geen deksel,ik rij ook geen grote afstanden,gemiddeld zo,n 40km,deed het gisteren nog prima,
wat mij wel opviel dat de motor onderin minder goed oppakte dan anders,was waarschijnlijk het begin
van het einde ik ben gewoon naar huis gereden,alleen toen ik de dag er na weer probeerde te starten deed
hij niks meer,hij vonkt nog wel maar veel te zwak,ik weet wel dat het vliegwieltje zeer heet word,en de ontstekingspoel
ziet er ietwat gefrituurd uit,gezien dat er al aardig wat problemen zijn met die dingen is de ontsteking een slecht ontwerp te noemen,een ontsteking die voor het snellere werk is ontworpen mag gewoon niet na een paar 100km al kapot
gaan,dan is er in de constructie iets niet in orde,probleem is dat ik de ontsteking wel kan laten repareren bij HPI
maar als dat weer kapot gaat blijf je aan de gang,en ik heb geen zin om straks ergens in de middle of nowhere
stil te staan met weer een kapotte ontsteking.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 24, 2012 11:36 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 27, 2009 7:29 pm
Berichten: 1236
Woonplaats: Maasland
Weinig toeren draaien geen optie? :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 24, 2012 1:01 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Chrismetzwarteletters schreef:
Weinig toeren draaien geen optie? :mrgreen:


Nee,er moet wel een beetje gang in zitten :rs ,en zoveel toeren maakt hij niet,max 12500.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 24, 2012 2:53 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Chrismetzwarteletters schreef:
Weinig toeren draaien geen optie? :mrgreen:

Het is wel een race ontsteking

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 20, 2014 9:52 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 25, 2006 11:30 am
Berichten: 515
Woonplaats: Antwerpen
Net even naar mijn HPI gekeken, en denkelijk ook gefrituurd.
Alles zat nog deftig vast en de spoel waar de kabels aanhangen ziet er gebakken uit qua kleur.

Welke moet ik uitmeten met Ohm om te testen, dat vierkante blokje met HPI op? (met de triple connector-plug)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 20, 2014 11:06 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 05, 2007 11:00 pm
Berichten: 2709
Woonplaats: Gelderland
Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 21, 2014 2:30 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 25, 2006 11:30 am
Berichten: 515
Woonplaats: Antwerpen
erm...HPI. en niet de spoelen ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 21, 2014 9:33 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 05, 2007 11:00 pm
Berichten: 2709
Woonplaats: Gelderland
sorry :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: sc104 en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!