bedrading kreidler Tm
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 16:09
- Locatie: Waddinxveen /maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
bedrading kreidler Tm
Wie O Woie kan mij helpen ,met het goed uitleggen / aan sluiten van de bedrading van een kreidler tm met magura aluminium hendels erop .
Ik kan nergens een goed schema vinden, er komen bij mij 6 draden uit de lichtschakelaar ,wie o wie alvast bedankt Geert
Ik kan nergens een goed schema vinden, er komen bij mij 6 draden uit de lichtschakelaar ,wie o wie alvast bedankt Geert
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 16:09
- Locatie: Waddinxveen /maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
bedrading enzovoort
haai enzo ,
Bedankt voor je schema ,ik had hem zelf ook gevonden .
Nu het volgende probleem mijn verlichting brand telkens door ,zelfs bij 12 volt lampjes , nu heb ik dat eens gemeten wat er nu uit de draden van mijn ontsteking komt , gewoon stationair 6 volt dat is netjes ,geef ik gas , gewoon meer dan 16 zelfs tot 24 volt . hoe kan dit . al de draden van de spoelen zijn goed . ik heb geen accu of wat dan ook .
draad groen voor remlicht half gas 16 volt , mijn vraag is hoe kant dit ?????
Je moet wqeten ik heb geen bal verstand van stroom wissel of gelijk zegt me niks . ook all aarde draden zitten goed alles werkt , remlicht klein licht grott licht lampje in me teller claxcon werkt juist weer flauw . nogmaals i ksnap er nuiks van van .
Bedankt voor je schema ,ik had hem zelf ook gevonden .
Nu het volgende probleem mijn verlichting brand telkens door ,zelfs bij 12 volt lampjes , nu heb ik dat eens gemeten wat er nu uit de draden van mijn ontsteking komt , gewoon stationair 6 volt dat is netjes ,geef ik gas , gewoon meer dan 16 zelfs tot 24 volt . hoe kan dit . al de draden van de spoelen zijn goed . ik heb geen accu of wat dan ook .
draad groen voor remlicht half gas 16 volt , mijn vraag is hoe kant dit ?????
Je moet wqeten ik heb geen bal verstand van stroom wissel of gelijk zegt me niks . ook all aarde draden zitten goed alles werkt , remlicht klein licht grott licht lampje in me teller claxcon werkt juist weer flauw . nogmaals i ksnap er nuiks van van .
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 16:09
- Locatie: Waddinxveen /maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
enzo
Enzo als ik bi jouw schema kijk ,klopt mijn bedrading bijna ,alleen bij mij komt er uit de licht schakelaar 6 draden , een grijze die naar het lampje in mijn teller gaat . Het vreemde is ik vind nergens een schema wat nu precies mijn bedrading weergeeft . voor alle duidelijkheid ik heb een Tm
bouwjaar 1976 met aluminium magura henders erop ,met 6 draden .
Geel voor licht natuurlijk wit/rood groot licht , geel gaat ook naar de toeter ,samen met bruin . Er komt ook eem bruine draad uit die gaat ook naar de claxcon om te toeteren .
bouwjaar 1976 met aluminium magura henders erop ,met 6 draden .
Geel voor licht natuurlijk wit/rood groot licht , geel gaat ook naar de toeter ,samen met bruin . Er komt ook eem bruine draad uit die gaat ook naar de claxcon om te toeteren .
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: enzo
Is dat zo belangrijk dan. Met deze schema's gecombineerd met een brommerschema kom je er ook uit.gertje007 schreef:Enzo als ik bi jouw schema kijk ,klopt mijn bedrading bijna ,alleen bij mij komt er uit de licht schakelaar 6 draden , een grijze die naar het lampje in mijn teller gaat . Het vreemde is ik vind nergens een schema wat nu precies mijn bedrading weergeeft . voor alle duidelijkheid ik heb een Tm
bouwjaar 1976 met aluminium magura henders erop ,met 6 draden .
Geel voor licht natuurlijk wit/rood groot licht , geel gaat ook naar de toeter ,samen met bruin . Er komt ook eem bruine draad uit die gaat ook naar de claxcon om te toeteren .
Dat klopt dat de grijze naar je tellerlampje gaat. Die zit samen geschakeld met het achterlicht.
Kan je nog even aangeven wat voor een ontsteking je hebt en welke kleuren er naar de kroonsteen gaan uit je blok.
Dit schema is ook goed. Mist alleen de toeter. Komt door Nederland.
Enzo
- Bijlagen
-
- Schema_RM (Large).jpg (47.59 KiB) 14700 keer bekeken
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 16:09
- Locatie: Waddinxveen /maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
inderdaad
Haai tony /Enzo
Inderdaad ik loopt al een tijd te kl**ten met de verlichting .Ik heb het er maar bij gelaten allemaal , ik reed vaak overdag . Maar nu heb ik van Bolle AAd jaja best ventje een goede claxcon gehad, en nu wil ik het goed inorde maken ,dat alles het goed doet , ik ben niet iemand die alles aan elkaar plakt en rommeld , en door verbind .
Ik wil ook graag weten hoe en waarom ?
Uit mijn ontsteking komen geel ,grijs, groen/rood en zwart .
grijs gaat direct naar het achterlicht toe .
groenrood naar de rem schakelaar .
geel samen met zwart naar voren naar de koplamp toe .
Ik heb daar komt hij : een losse plastic teller los van de koplamp . die maar weinig voorkomt , in combinatie van de aluminium magura hendels .
ook heel belangrijk uit lichtschakelaar van magura moeten zoals hij algeleverd is 6 draden komen, die heb ik nieuwgekocht .
daar komt uit geel naar het voorlicht rood/wit voor grootlicht , een gele naar de claxcon, en een grijze naar het lampje in mijn tellerhuis. Dit draadje snap ik niet ,hij word geschakeld in de schakelaar met geel 35 watt , en komt er netjes uit als grijs met 6 watt voor het teller lampje . Dat werkt allemaal .
ander verhaal het echte probleem , als ik alles los maak bij de ontsteking
meet ik een heel hoog voltage wel tot 24 volt , daardoor brand alles door als ik ga rijden . Het lijkt me stug dat alle spoelen stuk zijn .
Alvast weer bedankt enzo
Inderdaad ik loopt al een tijd te kl**ten met de verlichting .Ik heb het er maar bij gelaten allemaal , ik reed vaak overdag . Maar nu heb ik van Bolle AAd jaja best ventje een goede claxcon gehad, en nu wil ik het goed inorde maken ,dat alles het goed doet , ik ben niet iemand die alles aan elkaar plakt en rommeld , en door verbind .
Ik wil ook graag weten hoe en waarom ?
Uit mijn ontsteking komen geel ,grijs, groen/rood en zwart .
grijs gaat direct naar het achterlicht toe .
groenrood naar de rem schakelaar .
geel samen met zwart naar voren naar de koplamp toe .
Ik heb daar komt hij : een losse plastic teller los van de koplamp . die maar weinig voorkomt , in combinatie van de aluminium magura hendels .
ook heel belangrijk uit lichtschakelaar van magura moeten zoals hij algeleverd is 6 draden komen, die heb ik nieuwgekocht .
daar komt uit geel naar het voorlicht rood/wit voor grootlicht , een gele naar de claxcon, en een grijze naar het lampje in mijn tellerhuis. Dit draadje snap ik niet ,hij word geschakeld in de schakelaar met geel 35 watt , en komt er netjes uit als grijs met 6 watt voor het teller lampje . Dat werkt allemaal .
ander verhaal het echte probleem , als ik alles los maak bij de ontsteking
meet ik een heel hoog voltage wel tot 24 volt , daardoor brand alles door als ik ga rijden . Het lijkt me stug dat alle spoelen stuk zijn .
Alvast weer bedankt enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: enzo
Je begint al met de verkeerde schakelaar. Grijs heb je niet nodig en moet je afdoppen.gertje007 schreef:Enzo als ik bi jouw schema kijk ,klopt mijn bedrading bijna ,alleen bij mij komt er uit de licht schakelaar 6 draden , een grijze die naar het lampje in mijn teller gaat . Het vreemde is ik vind nergens een schema wat nu precies mijn bedrading weergeeft . voor alle duidelijkheid ik heb een Tm
bouwjaar 1976 met aluminium magura henders erop ,met 6 draden .
Geel voor licht natuurlijk wit/rood groot licht , geel gaat ook naar de toeter ,samen met bruin . Er komt ook eem bruine draad uit die gaat ook naar de claxcon om te toeteren .
Hoplijk niet zo´n Italiaans immi ding want die zijn in mijn ogen slecht. Te herkennen aan 2 vierkante drukknopjes. Nadeel vindt ik dat je de lichtstanden moet zoeken i.p.v. een klick.
Ik blijf erbij dat jou schema er bijna exact op staat.
Bij de eerste moet je de gele draad van de kroonsteen wegdenken richt toerenteller.
Bij het tweede schema moet je er een grijs draadje vanuit je kroonsteen blok naar het cockpitlampje bij denken. Hoe dat aangesloten zit staat weer in schema 1. Kan het nog makkelijker.
Zorg voor de juiste wattage bollen voor 25 W en achter 4W.
Dan 0,6W voor je tellerverlichting en 5W voor je remlicht.
Daar heb ik je nog niet over gehoord.
Ik ben nog steeds van mening dat je voor dit geen verstand van electronica hoeft te hebben. Het enige is dat je niet kleurenblind moet zijn.
Enzo
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 16:09
- Locatie: Waddinxveen /maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
re
de schakelaar , is volgens mijn wel de goede .
Want als ik de grijze draad van mijn ontsteking naar mijn koppit lampje breng ,blijft hij branden lijkt mij nie goed . Hij schakelt hem bij deze magura hendel . via de grijze draad .
in de koplamp hoort 35 watt ,is goed groot licht .
Maar enzo waar komt die 24 volt vandaan ??????
Want als ik de grijze draad van mijn ontsteking naar mijn koppit lampje breng ,blijft hij branden lijkt mij nie goed . Hij schakelt hem bij deze magura hendel . via de grijze draad .
in de koplamp hoort 35 watt ,is goed groot licht .
Maar enzo waar komt die 24 volt vandaan ??????
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: re
Gertje,gertje007 schreef:de schakelaar , is volgens mijn wel de goede .
Want als ik de grijze draad van mijn ontsteking naar mijn koppit lampje breng ,blijft hij branden lijkt mij nie goed . Hij schakelt hem bij deze magura hendel . via de grijze draad .
Je snapt de schakeling van het achterlicht niet. De grijze draad uit het blok werkt op inductie en gaat pas stroom leveren als de lichtspoel geschakeld word. Daarom hoeft hij niet door de schakelaar geschakeld te worden.
Schakel je dus het voorlicht aan gaat meteen op inductie de achterlichtspoel stroom geven aan de teller en het achterlicht. Zie de schema´s. Voordeel is bij te hoge piekstroom geen doorgebrande achterlichten. Die wordt begrenst door het kleine 4W spoeltje.
Jou schakelaar is voor puntenontstekingen die geen aparte achterlichtspoel hebben en het achterlicht dus samen met het voorlicht wordt geschakeld.
Die puntenontstekingen met buitenbobine en losse achterlicht inductiespoel heb je in de 25 en 35 Watt uitvoering.
viewtopic.php?t=23807&start=0&postdays= ... highlight=
Alleen bij de 35 W uitvoering is je achterlicht 5 W en je remlicht 18 W
Hopelijk wordt het duidelijk.
Alternatief:
Je kan de grijze schakeldraad van het achterlicht en teller wel gebruiken maar dan moet je de grijze draad uit de kroonsteen bij het blok afkoppelen. De schakeldraad grijs van de schakelaar gaat dan naar de teller en het achterlicht en deelt dan mee uit de gele hoofdvoeding. Net als bij een puntenontsteking van een brommer.
Enzo
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 01 mar 2008, 21:29, 2 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 16:09
- Locatie: Waddinxveen /maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Haai maarten
Haai Maarten ,
Gezellig/ leuk dat je komt helpen .
hoe kan het dan Maarten , dat als ik alles loshaal van het kroonsteenje bij het blok, ik maak de groen rode vast naar het remlicht, meet daar bij stationair draaien 6 volt, trap op de rem houd hem vast rem licht gaat branden, geef gas pats weg bolletje .! Ik zie ook al als alles aangesloten zit ,dat al de lichten voor achter bij stationer draaien netjes brand, geef ik een beetje gas ,zie ik direct al dat alles veel te fel brand .
ga ik gas geven normaal natuurlijk gaat alles veel te fel branden en klapt alles eruit alle bolletjes branden door .
dit probleem heb ik al maanden , rijd daarom heel laag in zijn toeren 40 ofzo, en dan gaat alles goed .
Ga ik gas geven pakweg 50 in zijn drie pats alles uit .
Vooral aan het lampje in mijn LOSSE TELLERHUIS zie ik het heel goed inhet donker .
Effe aan Enzo , deze schakelaar heeft er al tijd op gezeten zo ik hem getekend heb ,en is altijd goed gegaan . Met die 6 draden .
zelfs bij hoge nou ja hoge zeggen en schrijven 80 ,branden alles perfect.
alles ging goed tot de schakelaar stuk ging van oudedom denk ik ,het kogeltje in de schakelaar ging eruit en toen heb ik een precies de zelfde gekocht , bij toendertijd Mark de Waal geloof ik,
toen zijn er professoren aan gaan sleutelen, reseltaat schakelaar vloog in de brand, weer een zelfde gekocht bij Lieuwe Akkermans .
en sindsdien is het knudde .
Ja 12 volt lampjes erin doen, en niet te ver doortrekken , dan bleef het heel .
Natuurlijk zijn er opties om door te verbinden zoals je zegt Enzo , maar zolang er veel te veel volt uitkomt , is dat eigenlijk mijn probleem .
inductie zegt me echt niks hoor Enzo , ik ben een leek , maar snap wat je bedoeld . en het schema zoals het nu zit en heeft gezeten werkt ,dat kleine lampje in de teller brand bij lage toeren perfect , ook bij gas geven gaat die juist niet fewller branden .
Ik pluk even mijn herinnering dat lampje op de teller heeft altijd konstant gebrand niks feller worden bij gasgeven , blijft netjes de teller verlichten .
terwijl het voorlicht bij harder rijden feller werd zoals het hoort .
Ik heb het idee, als aller laaste dat de spoellen 6 wat en daaronder iets mee is , te dicht bij het vliegwiel vraag ik me af kan dat iets te maken hebben met de hoogte van het voltage .
Gezellig/ leuk dat je komt helpen .
hoe kan het dan Maarten , dat als ik alles loshaal van het kroonsteenje bij het blok, ik maak de groen rode vast naar het remlicht, meet daar bij stationair draaien 6 volt, trap op de rem houd hem vast rem licht gaat branden, geef gas pats weg bolletje .! Ik zie ook al als alles aangesloten zit ,dat al de lichten voor achter bij stationer draaien netjes brand, geef ik een beetje gas ,zie ik direct al dat alles veel te fel brand .
ga ik gas geven normaal natuurlijk gaat alles veel te fel branden en klapt alles eruit alle bolletjes branden door .
dit probleem heb ik al maanden , rijd daarom heel laag in zijn toeren 40 ofzo, en dan gaat alles goed .
Ga ik gas geven pakweg 50 in zijn drie pats alles uit .
Vooral aan het lampje in mijn LOSSE TELLERHUIS zie ik het heel goed inhet donker .
Effe aan Enzo , deze schakelaar heeft er al tijd op gezeten zo ik hem getekend heb ,en is altijd goed gegaan . Met die 6 draden .
zelfs bij hoge nou ja hoge zeggen en schrijven 80 ,branden alles perfect.
alles ging goed tot de schakelaar stuk ging van oudedom denk ik ,het kogeltje in de schakelaar ging eruit en toen heb ik een precies de zelfde gekocht , bij toendertijd Mark de Waal geloof ik,
toen zijn er professoren aan gaan sleutelen, reseltaat schakelaar vloog in de brand, weer een zelfde gekocht bij Lieuwe Akkermans .
en sindsdien is het knudde .
Ja 12 volt lampjes erin doen, en niet te ver doortrekken , dan bleef het heel .
Natuurlijk zijn er opties om door te verbinden zoals je zegt Enzo , maar zolang er veel te veel volt uitkomt , is dat eigenlijk mijn probleem .
inductie zegt me echt niks hoor Enzo , ik ben een leek , maar snap wat je bedoeld . en het schema zoals het nu zit en heeft gezeten werkt ,dat kleine lampje in de teller brand bij lage toeren perfect , ook bij gas geven gaat die juist niet fewller branden .
Ik pluk even mijn herinnering dat lampje op de teller heeft altijd konstant gebrand niks feller worden bij gasgeven , blijft netjes de teller verlichten .
terwijl het voorlicht bij harder rijden feller werd zoals het hoort .
Ik heb het idee, als aller laaste dat de spoellen 6 wat en daaronder iets mee is , te dicht bij het vliegwiel vraag ik me af kan dat iets te maken hebben met de hoogte van het voltage .
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 16:09
- Locatie: Waddinxveen /maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Enzo/ maarten ,
Ik ga er foto's van maken ,dan kunnen jullie het zien .
Ik verblijf nu even een paar dagen bij mijn vriendin, en vertrek morgen weer naar maassluis , want EnZo , kleuren blind volgens mij nu ik zo kijk naar je schema heb ik de gele naar mijn voorlam vanaf de schakelaar gedaan , maar zeker weten weten doe ik niks meer ,Wel spontaan dat jullie me helpen .
Ik ga er foto's van maken ,dan kunnen jullie het zien .
Ik verblijf nu even een paar dagen bij mijn vriendin, en vertrek morgen weer naar maassluis , want EnZo , kleuren blind volgens mij nu ik zo kijk naar je schema heb ik de gele naar mijn voorlam vanaf de schakelaar gedaan , maar zeker weten weten doe ik niks meer ,Wel spontaan dat jullie me helpen .
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Toch zou ik eens wat componenten uitwisselen.
Je zegt dat er een andere Kreidlerparts schakelaar op gekomen is. Zijn toen pas de problemen ontstaan? Die zijn immi. Probeer eens een originele.
Stel je spoelen eens af op 0,40 mm.
Sluit eens alleen je voorlicht rechtstreeks op de gele draad.
Loop je massa een na. Vooral in de koplamp.
Sluit de draadjes eens aan zoals het laatste schema aangeeft. Zo hoort het te zitten.
Enzo
Je zegt dat er een andere Kreidlerparts schakelaar op gekomen is. Zijn toen pas de problemen ontstaan? Die zijn immi. Probeer eens een originele.
Stel je spoelen eens af op 0,40 mm.
Sluit eens alleen je voorlicht rechtstreeks op de gele draad.
Loop je massa een na. Vooral in de koplamp.
Sluit de draadjes eens aan zoals het laatste schema aangeeft. Zo hoort het te zitten.
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
De gele draad aan je schakelaar moet via de draadboom aan de gele draad van de kroonsteen bij het blok. Zo is het niet vreemd dat alles stuk gaat.gertje007 schreef:Enzo/ maarten ,
Ik ga er foto's van maken ,dan kunnen jullie het zien .
Ik verblijf nu even een paar dagen bij mijn vriendin, en vertrek morgen weer naar maassluis , want EnZo , kleuren blind volgens mij nu ik zo kijk naar je schema heb ik de gele naar mijn voorlam vanaf de schakelaar gedaan , maar zeker weten weten doe ik niks meer ,Wel spontaan dat jullie me helpen .
Nogmaals sluit aan volgens het schema. Moeilijk is het niet. Alle delen staan op het schema. De kroonsteen van je blok, de kroonsteen in je koplamp de vierkante schakelaar. Je km teller. Je toeter.
Succes.
Enzo
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 16:09
- Locatie: Waddinxveen /maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Enzo,
De problemen zijn pas eigenlijk goed begonnen toen ik de spoelen , links op de onstekingsgrondplaat los gemaakt heb ,en weer vast gezet heb klakkeloos eigenlijk dat hij niet aanliep op het vliegwiel, daar is het gez****k mee begonnen, ik denk dat daar het probleem zit , ik denk dat het verstandig is om inderdaad zoals jij zegt , 0.40 met een voelermaat te meten . Misschien zit hij te dicht bij het vliegwiel , je hoort van me .nogmaals bedankt voor het mee denken en helpen, zo hoort het op een forum.
Enniet zeuren of een kreidler moo i is of niet eigenlijk is elke kreidler gewoon toch
De problemen zijn pas eigenlijk goed begonnen toen ik de spoelen , links op de onstekingsgrondplaat los gemaakt heb ,en weer vast gezet heb klakkeloos eigenlijk dat hij niet aanliep op het vliegwiel, daar is het gez****k mee begonnen, ik denk dat daar het probleem zit , ik denk dat het verstandig is om inderdaad zoals jij zegt , 0.40 met een voelermaat te meten . Misschien zit hij te dicht bij het vliegwiel , je hoort van me .nogmaals bedankt voor het mee denken en helpen, zo hoort het op een forum.
Enniet zeuren of een kreidler moo i is of niet eigenlijk is elke kreidler gewoon toch
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Ik zeur nooit. Mensen plaatsen een foto en verwachten dan een reactie van wat vindt je ervan. Dat kunnen ze dan krijgen.gertje007 schreef: En niet zeuren of een kreidler mooi is of niet eigenlijk is elke kreidler gewoon toch
Tussen mooi en verzorgt zit een verschil. Niet verzorgt is bij mij niet mooi.
Of onze toprestaurateurs die willen weten tot het kleinste detail hoe Kreidler het bedoelde.
Enzo
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 16:09
- Locatie: Waddinxveen /maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
opgelost .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alles werkt naar behoren , toeter voorlicht groot en klein lampje inde teller rem licht achterlicht . De grijze draad uit de hendel moet naar het lampje in de teller geel naarde claxon en hoppa alles werkt .
bedankt iedreen
geert
Heb de spoelen verzet meer van het vliegwiel af , en het werkt .
Alles werkt naar behoren , toeter voorlicht groot en klein lampje inde teller rem licht achterlicht . De grijze draad uit de hendel moet naar het lampje in de teller geel naarde claxon en hoppa alles werkt .
bedankt iedreen
geert
Heb de spoelen verzet meer van het vliegwiel af , en het werkt .