Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 12, 2014 9:02 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 31, 2010 5:41 pm
Berichten: 1468
Woonplaats: Voorburg (binnenkort Zoetermeer)
Er is al veel geschreven en geroepen over de originele RS-uitlaat en de zogenaamde Jamarcol uitlaat. Zoveel mensen zoveel meningen: wil je beslist een ori uitlaat of vind je een originele look genoeg? Iedereen hier zal de kwaliteit heel belangrijk vinden en kijken naar pasvorm, chroom en prestaties van de uitlaat, maar de eerste verschillen komen al bij de volgorde van die eisen. Er zijn veel uitvoeringen en niet onbelangrijk: het prijsverschil is fors (van circa 25 euri tot zo’n 165 euri). Staat dat verschil in verhouding tot de kwaliteit?

Die vraag heb ik al eerder gesteld: zie ook viewtopic.php?f=4&t=40745#p669101 want ik reed toen met een Jamarcol en die beviel mij goed, maar een echte ori RS-pijp; daar kan toch niets tegenop? Van diverse kanten kreeg ik toen te horen dat mijn Jamarcol uitlaat niet zou onderdoen voor een ori RS, dus dat heb ik toen maar aangenomen. Tot ik afgelopen zomer de ori RS-pijp van Hans van Kuijen mocht testen: eindelijk kon ik het zelf uitproberen. Het kwam goed uit dat ik ook nog een eendelige uitlaat (met lasnaad) met blokfluitdemper had liggen. In deze topic kunnen jullie mijn ervaringen lezen: trek je eigen conclusies.

Mijn setup:
directe 5-bak, getunede (6 poorts) ori 50 cc. Super Breitwand, zuigergestuurd, 21 mm. Dellorto Black Edition met aanzuigbuis op het frame zonder filtergaasje, electronische ontsteking (MVT).

De uitlaten:
1. een tweedelige Jamarcol uitlaat met ingestanst Kreidler logo en losse bocht (verder te noemen “semi-ori RS”);
2. een tweedelige ori RS uitlaat van JB uit Portugal met vaste bocht (verder te noemen “ori RS”);
3. een eendelige uitlaat met lasnaad en voorzien van een blokfluitdemper (verder te noemen “blokfluit RS”).
Overigens zeggen de mensen op dit forum die het weten kunnen dat de ori RS pijp van JB ook door Jamarcol wordt gefabriceerd. Ik neem dat zomaar aan, maar stel vast dat er naast overeenkomsten ook verschillen zijn.
Bijlage:
schema.jpg
schema.jpg [ 89.13 KiB | 12044 keer bekeken ]


De foto’s spreken voor zich:
Bijlage:
01.jpg
01.jpg [ 193.25 KiB | 12044 keer bekeken ]

Bijlage:
02.jpg
02.jpg [ 196.3 KiB | 12044 keer bekeken ]

Bijlage:
03.jpg
03.jpg [ 186 KiB | 12044 keer bekeken ]

Bijlage:
04.jpg
04.jpg [ 185.64 KiB | 12044 keer bekeken ]

Bijlage:
05.jpg
05.jpg [ 191.49 KiB | 12044 keer bekeken ]

Bijlage:
06.jpg
06.jpg [ 191.61 KiB | 12044 keer bekeken ]

Bijlage:
07.jpg
07.jpg [ 193.95 KiB | 12044 keer bekeken ]

De omstandigheden:
er is steeds hetzelfde stuk gereden van zo’n 60 km. onder dezelfde (zonnige) weersomstandigheden. Alle drie uitlaten waren ingelopen, maar hoefden niet ontkoold te worden. Ik heb er op gelet dat de lengte van de losse bochten zoveel mogelijk overeenkwam met die van de (vaste) “ori RS” pijp. Verder neem ik aan dat de VDO snelheidsmeter overdrijft, maar dat is in dit verband niet relevant.

Mijn ervaringen:
laat ik met de minste beginnen, dan zijn we daar gelijk klaar mee: de “blokfluit RS” leverde in alle opzichten mindere prestaties. Ik moest zelfs een kleinere maat sproeier monteren en de gasnaald een clip verstellen om ‘m optimaal te laten lopen. Mijn Kreidler trok minder fel op, was gevoeliger voor tegenwind en de teller kwam niet verder dan 93 km. De vergelijking in deze topic is verder dus beperkt tot de “semi-ori RS” en de “ori RS” pijp.
De verschillen tussen deze twee uitlaten waren veel kleiner. Op het eerste oog valt natuurlijk vooral op dat de “ori RS” pijp een vaste bocht heeft. Maar verder vielen mij vooral de overeenkomsten op: zo bleken de dempers met pijpjes nagenoeg identiek. Ook de lengte, de diameter en het gewicht van de uitlaten waren hetzelfde. Het verschil zit in de beide eindstukken: die van de “semi-ori RS” is 10 mm. langer en de opening is iets wijder. Dat maakt de “ori RS” pijp optisch wat slanker. Verder is de “semi-ori RS” voorzien van een Kreidler logo in het montagepunt en de “ori RS” niet. Daarentegen heeft de “ori RS” geen gefixeerd montagepunt (dat zou ook lastig zijn met een vaste bocht) maar een handig schuifsysteem zodat je wat speling hebt bij de montage. De “semi-ori RS” produceert iets meer decibels en klinkt “rauwer” dan de “ori RS” pijp, maar de sound blijft typisch Kreidler. De “ori RS” klinkt beschaafder in de betekenis van minder scherp met een wat hogere toonsoort: dit is het onmiskenbare Kreidler geluid dat bij heel veel kerels gelijk de nek doet draaien! Door het rauwere geluid van de “semi-ori RS” was ik op mijn hoede dat het niet sneller zou lijken maar hij bleek echt sterker: onderin pakte mijn Kreidler giftiger op, liep iets langer door in de versnellingen en waar mijn teller met de “ori RS” pijp tegen de magische 100 km. grens bleef trillen ging de “semi-ori RS” er (net) overheen. Maar wellicht speelt hier naast het langere eindstuk nog wat anders mee: het montagepunt zit 2 cm. verder naar achteren, dus was de bocht noodgedwongen ook 2 cm. langer. Enfin; ik kreeg ‘m op een lang stuk zelfs even tegen de 105 km. en dat heb ik met de “ori RS” pijp nooit gehaald.
Het advies dat ik eerder van het forum kreeg, is dus juist. Want als het puur om kracht en top gaat, wint de “semi-ori RS” van Jamarcol het op mijn Kreidler toch echt van de “ori RS” pijp. Maar hoewel smaken verschillen, waag ik mij aan de veronderstelling dat het geluid van de “ori RS” pijp mooier klinkt en dat hij er net een tandje mooier uitziet. Is dat in verhouding met het prijsverschil van zo’n 85 euri? Dat moet iedereen zelf maar uitmaken, maar neem in je afweging wel mee dat je voor een “semi-ori RS” pijp nog een bocht met flens en uitlaatklem moet aanschaffen. Persoonlijk ben ik van mening dat een “ori RS” uitlaat is bedoeld voor een standaard 6,25 pk. Met een “semi ori RS” kun je letterlijk en figuurlijk wat meer schuiven.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 12, 2014 9:56 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2620
Woonplaats: Beverwijk
Mooi vergelijk en voor velen een mooi aankoopadvies.
Voor mij is het echte Kreidler-geluid die van een eendelige met blokfluitdemper omdat mijn Kreidler in 1983 die ook had maar dat is bijzaak.
Hulde en dank voor de moeite die je voor de medeforummers hebt genomen!
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 12, 2014 10:12 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46826
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Mooi verhaal Marcel. We zijn er snel klaar mee. De semi is overal te koop en de beste en de ori niet meer.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 12, 2014 10:36 pm 
Offline

Geregistreerd: ma okt 17, 2011 7:05 pm
Berichten: 110
Woonplaats: asten
Waar is de semi nog te koop
Wil er wel een kopen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 12, 2014 11:01 pm 
Offline

Geregistreerd: ma okt 17, 2011 7:05 pm
Berichten: 110
Woonplaats: asten
Heeft er iemand nog zo,n
Semi rs uitlaat liggen
Die hij wil verkopen
Hoor het graag


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 12, 2014 11:28 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 31, 2010 5:41 pm
Berichten: 1468
Woonplaats: Voorburg (binnenkort Zoetermeer)
Hoi Bernard,
je begrijpt dat ik de mijne niet kwijt wil :D Hou ff. in de gaten dat de kreet "semi ori RS" van mij is en verder dus geen bekende term. Anders staan ze je straks aan te kijken "waar heeft die Bernard het nou over?" Misschien heeft iemand op het forum nog een mooie liggen. Anders zou ik even langs de bekende sites surfen en zoeken op onderdeelnr. 15.23.88
Vergeet vooral de adverteerders hier niet: bij Kreidler Parts in Waddinxveen is 'ie uitverkocht maar er zijn er meer. Bij mannen als Wietse, Klaas Jan, Johan en Rion (ik hoop dat ik niemand vergeet) kan je goed terecht!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 12, 2014 11:45 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46826
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Homoet, Dick Baan..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 13, 2014 12:12 am 
Offline

Geregistreerd: ma okt 17, 2011 7:05 pm
Berichten: 110
Woonplaats: asten
ik ga ermee aan de slag
bedankt allemaal.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 13, 2014 8:38 am 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9477
Woonplaats: Koog aan de Zaan
bernard v d schreef:
ik ga ermee aan de slag
bedankt allemaal.


Dit verwonderd mij, het was toch helemaal geweldig? of toch niet, of toch weer wel?
Je begrijpt toch wel dat de geïnteresseerde lezer er geen touw meer aan vast kan knopen?

Citaat:
na wat getest te hebben met uitlaat en ontsteking
en sproeier 72 in 18 bing met nieuwe gasschuif
vanmorgen 50km getoerd loopt perfect
ik heb de ontsteking op 1.3mm vbdp
loopt met gemak met mijn 100kg 80/85 top windmee
heb getest met 2delige uitlaat zonder naad
maar kwam niet aan zijn toeren wel harder optrekken
rijd weer met 32mm fluisterpijp
kan er weer goed mee voorruit komend seizoen
iedereen nog bedankt voor de tips
groeten uit asten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 13, 2014 12:58 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9464
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Je hebt er serieus werk van gemaakt Marcel. Complimenten.
Ik heb een zelfde ervaring. Vooral de sound van de ori is onovertroffen. Krijg daar geregeld vragen over.
Nog 2 opmerkingen :
1: jij rijdt met een afwijkende 6p setup.
2: kijk eens naar de maat van de gaten in het demper front. Daar zit verschil in.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 13, 2014 1:00 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46826
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Vergelijk zou over gedaan moeten worden voor standaard RS cilinder met 20mm.

Test is nu voor getunde SB 6P uitvoering

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 13, 2014 1:14 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 9:47 am
Berichten: 922
Woonplaats: ZOETERMEER
Voor de getunde versie kan het naar voren schuiven van de pijp en inkorten van de bocht ook nog vermogens winst opleveren. Gr. Ger


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 13, 2014 3:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 23, 2009 9:53 pm
Berichten: 1951
Dit is de enige RS uitlaat te koop bij JB.
15.03.81 uitlaat compleet met bocht RS origineel, is de letterlijke tekst op zijn website.
Ik heb deze gekocht voor € 160,88 per stuk, excl. verz. kosten.
Ik rijd met een ori RS cilinder setting 6.25pk Mahle 15-43.99 met 20mm Bing.
Zoals jullie kunnen zien is het laswerk bedroevend.
Een Portugese zwerfhond wil er nog niet over heen z*ken.
De prestaties zijn onder de maat.
Ik heb ze er dan ook onderuit gehaald.
Ik heb er nu een Homoet 4p onder die aanmerkelijk beter presteerd, maar niet qua geluid mijn voorkeur heeft.

Gijs v Z


Bijlagen:
SAM_1305.JPG
SAM_1305.JPG [ 91.76 KiB | 11675 keer bekeken ]
SAM_1304.JPG
SAM_1304.JPG [ 112.21 KiB | 11675 keer bekeken ]
SAM_1303.JPG
SAM_1303.JPG [ 120.63 KiB | 11675 keer bekeken ]
SAM_1302.JPG
SAM_1302.JPG [ 94.12 KiB | 11675 keer bekeken ]
SAM_1301.JPG
SAM_1301.JPG [ 93.81 KiB | 11675 keer bekeken ]
SAM_1300.JPG
SAM_1300.JPG [ 105.12 KiB | 11675 keer bekeken ]
SAM_1299.JPG
SAM_1299.JPG [ 120.28 KiB | 11675 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 13, 2014 5:39 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 03, 2005 9:18 pm
Berichten: 563
Woonplaats: Waregem (België)
Mooie uiteenzetting van de verschillen!
Maar zoals Enzo zegt; "Vergelijk zou over gedaan moeten worden voor standaard RS cilinder met 20mm."
Ook zie ik nog een verschil in maten t.o.v. mijn van "fabrieks" TM uitlaat, welke het dichtste aanleunt aan de maten van de "ori RS"
Maar de gaten van het binnenschot in de jamarcol zullen maar 8mm zijn, fabrieksorigineel was dit zeker 10mm.

Jan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 13, 2014 7:27 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 22, 2012 9:51 pm
Berichten: 56
heb mijn jamarcol uitlaat (32mm) aangepast net als een ori rs pijp.
bij deze uitlaat zat het schot waaraan de m6 draadstang voor de einddemper vast zit. te ver richting cilinder vastgelast. (ongeveer 4 cm) (Hierdoor is het volume veel kleiner)
Dit geeft natuurlijk een groot verschil tov een ori uitlaat.
door de 3 puntlassen te doorboren is het schot te verplaatsen naar achteren kun je het volume iedergeval hetzelfde maken.
gaatjes wel weer dichtlassen en opnieuw verchromen.
m6 draadstang extra draad op tappen en een stuk inkorten.
schotje wordt op de plaats gehouden door eind demper te monteren.
weet niet meer precies hoe het zat in de einddemper maar kan me herrineren dat ik daar ook ergens gaatjes heb geboord en de demper heb aangepast. (met dezelfde afmetingen als in de ori rs pijp)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 13, 2014 8:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9464
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
De demper van mijn ori RS is sowieso anders dan de Jamarcol demper.
-De jamarcol ziet er uit zoals op bovenstaande foto's : gepuntlast plaatmateriaal.
-De ori heeft echt vier buisjes waarvan wat klepjes zijn dichtgevouwen.

Daar zit ( samen met de plaatdikte-) waarschijnlijk al het verschil in sound.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 13, 2014 8:47 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46826
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Het is zelfs zo als je de klepjes te wijd zet hij minder gaat lopen.

Enzo


Bijlagen:
DSCN1591 (Small).JPG
DSCN1591 (Small).JPG [ 43.53 KiB | 11539 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 13, 2014 10:59 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 31, 2010 5:41 pm
Berichten: 1468
Woonplaats: Voorburg (binnenkort Zoetermeer)
Enzo-tvdzijden schreef:
Vergelijk zou over gedaan moeten worden voor standaard RS cilinder met 20mm.

Test is nu voor getunde SB 6P uitvoering

Enzo

Yep. En allen nog bedankt voor de complimenten. Overigens heb ik steeds doelbewust het woord "test" vermeden :!: het is een vergelijking. Niets meer en niets minder.

Hans heeft zijn uitlaat nog niet teruggevraagd dus ik ben graag bereid. Ik heb begrepen dat jij nog een goede authentieke originele RS-uitlaat (uit de 70'er jaren) hebt liggen, Tjerry, dus dan zouden we eens kunnen bezien of het vroegah :wink: echt beter was. Ik heb nog een mooie standaard ori mahle RS liggen (maar die heb jij wellicht in dozen opgestapeld tot het plafond). Verder ben ik op mijn set ook aan het vergelijken met een Homoet 4p en 6p. En van Dolle Aad heb ik al eens eerder het aanbod gehad om zo'n superpijp van Rion te proberen. Maar misschien is dat al te veel uitgekauwd om er een topic van te maken.

Hopelijk kunnen we in het voorjaar samen en/of met de nozems wat optuigen. De grootste uitdaging wordt vrije tijd te vinden ....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 14, 2014 12:02 am 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4874
Woonplaats: alhier
Mooie vergelijking. Goedkoop is in dit geval dus het beste...
Toen ik eind jaren '80 een snele peip voor mijn Kreidler kocht, was het ook zo'n beetje de goedkoopste die er verkrijgbaar was, maar wel een hele goede.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 15, 2014 9:16 pm 
Offline

Geregistreerd: ma okt 17, 2011 7:05 pm
Berichten: 110
Woonplaats: asten
heb vandaag de semi rs 152388 binnen gekregen
eronder gezet en inderdaad dit is een perfect uitlaatje
trekt goed op hoge top veel toeren
en perfect geluid en mooi afgewerkt chroom
getest is op een 154397 w6 mahle
nog bedankt voor de test.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 15, 2014 10:37 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 23, 2009 9:53 pm
Berichten: 1951
Ik heb even bij Kreidlerparts gekeken onder nummer 15.23.88.
Daar hebben ze er maar liefst 5 van.

15.23.88 K € 30,20
15.23.88 F € 27,80
15.23.88 Fluisterpijp €23,70
15.23.88 E € 45,45
15.23.88 origineel voorlopig niet leverbaar € 73,30
15.23.88 JB Portugal € 75,03

Welke moet je nu hebben, wie het weet mag het zeggen.

Gijs v Z


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 15, 2014 10:45 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46826
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Die van 45,45 euro


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 15, 2014 11:18 pm 
Offline

Geregistreerd: ma okt 17, 2011 7:05 pm
Berichten: 110
Woonplaats: asten
Ik heb die 152388e een maand geleden op dezelfde setup getest
Trok onderin ook goed op
Maar ging niet door in toeren
Heb die nu van 27 euro
Heb inmiddels 6 uitlaten getest van 32mm
En deze bevalt mij het beste.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 15, 2014 11:48 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 31, 2010 5:41 pm
Berichten: 1468
Woonplaats: Voorburg (binnenkort Zoetermeer)
gijsvanzanten schreef:
Ik heb even bij Kreidlerparts gekeken onder nummer 15.23.88.
Daar hebben ze er maar liefst 5 van.

15.23.88 K € 30,20
15.23.88 F € 27,80
15.23.88 Fluisterpijp €23,70
15.23.88 E € 45,45
15.23.88 origineel voorlopig niet leverbaar € 73,30
15.23.88 JB Portugal € 75,03

Welke moet je nu hebben, wie het weet mag het zeggen.

Gijs v Z

Zelf heb ik de versie met ingeslagen Kreidler logo: dus die van € 73,30


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 16, 2014 6:07 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 05, 2004 10:50 pm
Berichten: 3211
Woonplaats: Heos zeeland
Heel Leuk verslag Marcel.
Het zou mooi zijn om de 22,95 euro pijp er ook bij te vergelijken ik ben heel benieuwd!
http://www.jmpbonderdelen.nl/kreidler/m ... -32mm.html


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!