Startproblemen

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
LenDavid
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 nov 2014, 19:12
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Startproblemen

#1 Bericht door LenDavid » 01 dec 2014, 14:17

Hallo,
Gisteren wilde ik even een stukje gaan rijden op mijn '71 florett LF..
Hij startte niet. In eerste instantie dacht ik dat ie verzopen was (kraantje had ik perongeluk op reserve gezet ipv uit)
Dus bougie eruit, uurtje wachten, nog steeds niks. Daarna maar even aangeduwd met bougie eruit, daarna aangeduwd in de 2, nog niks.
Vanmorgen carburateur (12mm bing) uit elkaar gehaald, maar niks geks gevonden.
Opnieuw in elkaar, maar nog steeds niks. Bougie vonkt, carb krijgt brandstof. Enige verschil met een paar dagen geleden is dat ik getankt heb voor de eerste keer starten (heb de brommer pas een dikke week, dus had nog niet eerder getankt) Euro95 plus Bel Ray Scooter 2T 1:40 (De enige die ze bij de doe het zelver hier hadden)
Enig idee waar het nog aan kan liggen? Ontsteking lijkt me niet aangezien hij het voorheen prima deed..

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60406
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 969 keren
Ontvangen waarderingen: 2284 keren

Re: Startproblemen

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 01 dec 2014, 14:32

Aan de brandstof kan het niet liggen. Welke bougie ( type) heb je en deze ook vernieuwd ?

Enzo

Gebruikersavatar
Stephan1978
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 aug 2014, 14:53
Locatie: Huijbergen
Gegeven waarderingen: 42 keren
Ontvangen waarderingen: 13 keren

Re: Startproblemen

#3 Bericht door Stephan1978 » 01 dec 2014, 14:46

Choken? Komt er wel brandstof in de cilinder?

afaltrokker
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 sep 2012, 21:51
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Startproblemen

#4 Bericht door afaltrokker » 01 dec 2014, 14:49

Wordt je bougie wel vochtig van de brandstof ?
Zonder dan toch maar eens je carburateur grondig inwendig reinigen.

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Startproblemen

#5 Bericht door lazy rider » 01 dec 2014, 15:18

Als er benzine is en hij vonkt op tijd moet hij het doen.

Wat voor ontsteking heb je met contact punten ?
Welke bougie zit erin ?
Zijn de problemen ineens gekomen ?


Johan

Roland
Berichten: 5115
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 89 keren

Re: Startproblemen

#6 Bericht door Roland » 01 dec 2014, 15:20

Uitlaat dicht?

Ro

LenDavid
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 nov 2014, 19:12
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Startproblemen

#7 Bericht door LenDavid » 01 dec 2014, 15:23

de bougie wordt wel vochtig.
Type ontsteking en bougie moet ik even gaan opzoeken.. Volgens mij krijgt de cilinder wel brandstof en vonkt de bougie ook. De problemen zijn ineens gekomen (2 dagen ervoor startte hij wel goed) Uitlaat heb ik nog niet naar gekeken.

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Startproblemen

#8 Bericht door lazy rider » 01 dec 2014, 15:33

LenDavid schreef:de bougie wordt wel vochtig.
Type ontsteking en bougie moet ik even gaan opzoeken.. Volgens mij krijgt de cilinder wel brandstof en vonkt de bougie ook. De problemen zijn ineens gekomen (2 dagen ervoor startte hij wel goed) Uitlaat heb ik nog niet naar gekeken.

Probeer maar eens een nieuwe bougie .

Johan

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13638
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 590 keren
Ontvangen waarderingen: 823 keren

Re: Startproblemen

#9 Bericht door Caspar » 01 dec 2014, 16:21

Idee van Johan ligt het meest voor de hand : bougie.
Anders bougiekap eens wisselen.
Daarna zijn condensator en ontstekings spoel verdacht.
Er vanuit gaande dat je een contact punten ontsteking hebt. ....

LenDavid
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 nov 2014, 19:12
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Startproblemen

#10 Bericht door LenDavid » 01 dec 2014, 16:54

Dit is trouwens de bougie een w5ac super:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Stephan1978
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 aug 2014, 14:53
Locatie: Huijbergen
Gegeven waarderingen: 42 keren
Ontvangen waarderingen: 13 keren

Re: Startproblemen

#11 Bericht door Stephan1978 » 01 dec 2014, 17:10

Komt overeen met een NGK B7HS, misschien ook te koud voor jouw setup. Aangezien je met een 12mm carb rond rijdt (2pk NL cilinder?). NGK B6HS (=Bosch W6AC) is in zo'n geval beter.

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Startproblemen

#12 Bericht door hermanp » 01 dec 2014, 17:24

In de langzamere Kreidlers heb ik meestal W7AC. In een RS (of vergelijkbaar) doe ik doorgaans een W5AC of vergelijkbaar van NGK.

Gebruikersavatar
Stephan1978
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 aug 2014, 14:53
Locatie: Huijbergen
Gegeven waarderingen: 42 keren
Ontvangen waarderingen: 13 keren

Re: Startproblemen

#13 Bericht door Stephan1978 » 01 dec 2014, 17:35

Ik heb weleens ergens gelezen dat in de winter de bougie van een 2pk cilinder gewisseld wordt voor een warmere (van NGK B6HS naar B5HS).

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10820
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Startproblemen

#14 Bericht door Henk 3bakvoet » 01 dec 2014, 18:10

Neem de bougie maar even uit de Zundapp.

Knikker die W5 maar weg.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3754
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 356 keren
Ontvangen waarderingen: 200 keren

Re: Startproblemen

#15 Bericht door jamojamo » 01 dec 2014, 23:34

Je brommer is verzopen. Zonder bougie eens flink de zuiger laten werken met het gas open maar de kraan dicht zodat de dampen kunnen ontsnappen. Bougie die je wilt gebruiken goed voorverwarmen - schoonbranden en dan monteren, liefst warm. Vervolgens aanduwen met kraantje open en volgas. Gegarandeerd starten-lopen.
Als ik naar het werk rijdt en het kraantje vergeet dicht te zetten moet ik er ook aan geloven. Het is gewoon een teken dat je vlotternaald niet afsluit. Ik heb de mijne al vervangen en het aanslagje op de vlotter bijgebogen maar zonder resultaat.
Succes,
Eric
Kan best dat ik onzin vertel hoor, maar toen je schreef kraantje stond op reserve kreeg ik direkt een aha-erlebnis.

Gebruikersavatar
kilometerfresser
Berichten: 253
Lid geworden op: 07 nov 2011, 22:42
Locatie: Bad Honnef (D)
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 20 keren

Re: Startproblemen

#16 Bericht door kilometerfresser » 02 dec 2014, 08:54

Licht uit bij starten!

Gr.

Bernd

LenDavid
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 nov 2014, 19:12
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Startproblemen

#17 Bericht door LenDavid » 02 dec 2014, 11:21

Zojuist even een W10AC uit de zundapp erin gedaan, en met 1x kickstarten sloeg ie gelijk aan!
Denken jullie dat een W7AC dan goed genoeg zou zijn? Carburateur is helemaal gepoetst en de vlotternaald sluit goed af. Heb voor de zekerheid maar even nieuwe pakkingen besteld, want die zagen er niet meer zo fris uit.
Vele malen dank voor jullie hulp!

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Startproblemen

#18 Bericht door lazy rider » 02 dec 2014, 12:28

De Bosch W7AC is geschikt voor een brommer die 40 t/m 65 km/h rijdt .
De W8AC is voor 40 km/h .

Ter Info : http://www.kreidlercncparts.com/Webshop ... uct_id=371


Johan

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60406
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 969 keren
Ontvangen waarderingen: 2284 keren

Re: Startproblemen

#19 Bericht door Enzo-tvdzijden » 02 dec 2014, 16:50

LenDavid schreef:Zojuist even een W10AC uit de zundapp erin gedaan, en met 1x kickstarten sloeg ie gelijk aan!
Denken jullie dat een W7AC dan goed genoeg zou zijn? Carburateur is helemaal gepoetst en de vlotternaald sluit goed af. Heb voor de zekerheid maar even nieuwe pakkingen besteld, want die zagen er niet meer zo fris uit.
Vele malen dank voor jullie hulp!
De eerste reactie al Bingo :wink:

Je kan weer gaan.

Enzo

Plaats reactie