Startproblemen
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 14 nov 2014, 19:12
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Startproblemen
Hallo,
Gisteren wilde ik even een stukje gaan rijden op mijn '71 florett LF..
Hij startte niet. In eerste instantie dacht ik dat ie verzopen was (kraantje had ik perongeluk op reserve gezet ipv uit)
Dus bougie eruit, uurtje wachten, nog steeds niks. Daarna maar even aangeduwd met bougie eruit, daarna aangeduwd in de 2, nog niks.
Vanmorgen carburateur (12mm bing) uit elkaar gehaald, maar niks geks gevonden.
Opnieuw in elkaar, maar nog steeds niks. Bougie vonkt, carb krijgt brandstof. Enige verschil met een paar dagen geleden is dat ik getankt heb voor de eerste keer starten (heb de brommer pas een dikke week, dus had nog niet eerder getankt) Euro95 plus Bel Ray Scooter 2T 1:40 (De enige die ze bij de doe het zelver hier hadden)
Enig idee waar het nog aan kan liggen? Ontsteking lijkt me niet aangezien hij het voorheen prima deed..
Gisteren wilde ik even een stukje gaan rijden op mijn '71 florett LF..
Hij startte niet. In eerste instantie dacht ik dat ie verzopen was (kraantje had ik perongeluk op reserve gezet ipv uit)
Dus bougie eruit, uurtje wachten, nog steeds niks. Daarna maar even aangeduwd met bougie eruit, daarna aangeduwd in de 2, nog niks.
Vanmorgen carburateur (12mm bing) uit elkaar gehaald, maar niks geks gevonden.
Opnieuw in elkaar, maar nog steeds niks. Bougie vonkt, carb krijgt brandstof. Enige verschil met een paar dagen geleden is dat ik getankt heb voor de eerste keer starten (heb de brommer pas een dikke week, dus had nog niet eerder getankt) Euro95 plus Bel Ray Scooter 2T 1:40 (De enige die ze bij de doe het zelver hier hadden)
Enig idee waar het nog aan kan liggen? Ontsteking lijkt me niet aangezien hij het voorheen prima deed..
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60406
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 969 keren
- Ontvangen waarderingen: 2284 keren
Re: Startproblemen
Aan de brandstof kan het niet liggen. Welke bougie ( type) heb je en deze ook vernieuwd ?
Enzo
Enzo
- Stephan1978
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 15 aug 2014, 14:53
- Locatie: Huijbergen
- Gegeven waarderingen: 42 keren
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 22 sep 2012, 21:51
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Startproblemen
Wordt je bougie wel vochtig van de brandstof ?
Zonder dan toch maar eens je carburateur grondig inwendig reinigen.
Zonder dan toch maar eens je carburateur grondig inwendig reinigen.
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Startproblemen
Als er benzine is en hij vonkt op tijd moet hij het doen.
Wat voor ontsteking heb je met contact punten ?
Welke bougie zit erin ?
Zijn de problemen ineens gekomen ?
Johan
Wat voor ontsteking heb je met contact punten ?
Welke bougie zit erin ?
Zijn de problemen ineens gekomen ?
Johan
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 14 nov 2014, 19:12
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Startproblemen
de bougie wordt wel vochtig.
Type ontsteking en bougie moet ik even gaan opzoeken.. Volgens mij krijgt de cilinder wel brandstof en vonkt de bougie ook. De problemen zijn ineens gekomen (2 dagen ervoor startte hij wel goed) Uitlaat heb ik nog niet naar gekeken.
Type ontsteking en bougie moet ik even gaan opzoeken.. Volgens mij krijgt de cilinder wel brandstof en vonkt de bougie ook. De problemen zijn ineens gekomen (2 dagen ervoor startte hij wel goed) Uitlaat heb ik nog niet naar gekeken.
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Startproblemen
LenDavid schreef:de bougie wordt wel vochtig.
Type ontsteking en bougie moet ik even gaan opzoeken.. Volgens mij krijgt de cilinder wel brandstof en vonkt de bougie ook. De problemen zijn ineens gekomen (2 dagen ervoor startte hij wel goed) Uitlaat heb ik nog niet naar gekeken.
Probeer maar eens een nieuwe bougie .
Johan
- Caspar
- Berichten: 13638
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Startproblemen
Idee van Johan ligt het meest voor de hand : bougie.
Anders bougiekap eens wisselen.
Daarna zijn condensator en ontstekings spoel verdacht.
Er vanuit gaande dat je een contact punten ontsteking hebt. ....
Anders bougiekap eens wisselen.
Daarna zijn condensator en ontstekings spoel verdacht.
Er vanuit gaande dat je een contact punten ontsteking hebt. ....
- Stephan1978
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 15 aug 2014, 14:53
- Locatie: Huijbergen
- Gegeven waarderingen: 42 keren
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
Re: Startproblemen
Komt overeen met een NGK B7HS, misschien ook te koud voor jouw setup. Aangezien je met een 12mm carb rond rijdt (2pk NL cilinder?). NGK B6HS (=Bosch W6AC) is in zo'n geval beter.
- Stephan1978
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 15 aug 2014, 14:53
- Locatie: Huijbergen
- Gegeven waarderingen: 42 keren
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
Re: Startproblemen
Ik heb weleens ergens gelezen dat in de winter de bougie van een 2pk cilinder gewisseld wordt voor een warmere (van NGK B6HS naar B5HS).
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
- jamojamo
- Berichten: 3754
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 200 keren
Re: Startproblemen
Je brommer is verzopen. Zonder bougie eens flink de zuiger laten werken met het gas open maar de kraan dicht zodat de dampen kunnen ontsnappen. Bougie die je wilt gebruiken goed voorverwarmen - schoonbranden en dan monteren, liefst warm. Vervolgens aanduwen met kraantje open en volgas. Gegarandeerd starten-lopen.
Als ik naar het werk rijdt en het kraantje vergeet dicht te zetten moet ik er ook aan geloven. Het is gewoon een teken dat je vlotternaald niet afsluit. Ik heb de mijne al vervangen en het aanslagje op de vlotter bijgebogen maar zonder resultaat.
Succes,
Eric
Kan best dat ik onzin vertel hoor, maar toen je schreef kraantje stond op reserve kreeg ik direkt een aha-erlebnis.
Als ik naar het werk rijdt en het kraantje vergeet dicht te zetten moet ik er ook aan geloven. Het is gewoon een teken dat je vlotternaald niet afsluit. Ik heb de mijne al vervangen en het aanslagje op de vlotter bijgebogen maar zonder resultaat.
Succes,
Eric
Kan best dat ik onzin vertel hoor, maar toen je schreef kraantje stond op reserve kreeg ik direkt een aha-erlebnis.
- kilometerfresser
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 07 nov 2011, 22:42
- Locatie: Bad Honnef (D)
- Gegeven waarderingen: 7 keren
- Ontvangen waarderingen: 20 keren
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 14 nov 2014, 19:12
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Startproblemen
Zojuist even een W10AC uit de zundapp erin gedaan, en met 1x kickstarten sloeg ie gelijk aan!
Denken jullie dat een W7AC dan goed genoeg zou zijn? Carburateur is helemaal gepoetst en de vlotternaald sluit goed af. Heb voor de zekerheid maar even nieuwe pakkingen besteld, want die zagen er niet meer zo fris uit.
Vele malen dank voor jullie hulp!
Denken jullie dat een W7AC dan goed genoeg zou zijn? Carburateur is helemaal gepoetst en de vlotternaald sluit goed af. Heb voor de zekerheid maar even nieuwe pakkingen besteld, want die zagen er niet meer zo fris uit.
Vele malen dank voor jullie hulp!
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Startproblemen
De Bosch W7AC is geschikt voor een brommer die 40 t/m 65 km/h rijdt .
De W8AC is voor 40 km/h .
Ter Info : http://www.kreidlercncparts.com/Webshop ... uct_id=371
Johan
De W8AC is voor 40 km/h .
Ter Info : http://www.kreidlercncparts.com/Webshop ... uct_id=371
Johan
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60406
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 969 keren
- Ontvangen waarderingen: 2284 keren
Re: Startproblemen
De eerste reactie al BingoLenDavid schreef:Zojuist even een W10AC uit de zundapp erin gedaan, en met 1x kickstarten sloeg ie gelijk aan!
Denken jullie dat een W7AC dan goed genoeg zou zijn? Carburateur is helemaal gepoetst en de vlotternaald sluit goed af. Heb voor de zekerheid maar even nieuwe pakkingen besteld, want die zagen er niet meer zo fris uit.
Vele malen dank voor jullie hulp!
Je kan weer gaan.
Enzo