Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
-
Adri
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 02 okt 2002, 22:10
- Locatie: Oostwoud
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
#1
Bericht
door Adri » 13 okt 2002, 20:29
Sinds een week of twee ben ik na 25 jaar weer de trotse bezitter van een Kreidler, een aantal zaken kan ik mij nog goed
herinneren, maar een ding ben ik volledig kwijt.
Kan iemand mij vertellen welke benzine het meest geschikt is en wat de mengverhouding moet zijn?
-
joost
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 02:33
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
3 keren
#2
Bericht
door joost » 13 okt 2002, 21:49
Volgens mij kun je het beste Euro 98 ongelood gebruiken en mengen met tweetaktolie in een verhouding van 1:50
-
Steven
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
- Locatie: Zwolle
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
#3
Bericht
door Steven » 13 okt 2002, 22:29
meeste benzine pompen hebben een pompje staan met mengsmering.
persoonlijk tank ik het liefst bij shell, want die hebben (vaak) een 'gewone' pomp voor mengsmering. dan kan je net als de auto tank tanken. daar komt gewoon 1: 50 uit en je kreidler rijd er gewoon goed op.
-
Danoontje
- Berichten: 961
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:19
- Locatie: Maastricht
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
-
Contacteer:
#4
Bericht
door Danoontje » 13 okt 2002, 22:47
Joost hoezo 98 em moet 95?? maakt volgens mij geen verschil...zolang het maar niet 98 gelood (of MLV) is
-
alex
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:58
- Locatie: Groningen
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
#5
Bericht
door alex » 13 okt 2002, 22:56
Zelf mengen is het beste. Euro 95 tanken en een goede tweetaktolie, gebruik zelf Castrol TTS. Kreidler heeft zelf tot ongeveer 1977 1 op 25 voorgeschreven. Ik zou zelf voor een originele brommer 1 op 40 aanhouden. Tweetaktolie van nu is beter dan die van vroeger. Voor een snellere kreidler zou ik 1 op 35 aanhouden. Euro 98 tanken heeft geen enkele toegevoegde waarde.
-
RMC groen
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:13
- Locatie: Hengelo
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
#6
Bericht
door RMC groen » 13 okt 2002, 23:41
dus mijn kreidler uit 1977 zou moeten hebben ? 1:??
1:25 ofzow ?
-
tombo
- Berichten: 4057
- Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
- Locatie: Achterhoek
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
1 keer
-
Contacteer:
#7
Bericht
door tombo » 14 okt 2002, 11:51
1 op 50 is klote, had ik ook getankt, ding liep voor geen meter, liep helemala niet, goed, kwam niet in de toeren. 1 op 30 of 1 op 25 is goed.
-
Steven
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
- Locatie: Zwolle
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
#8
Bericht
door Steven » 14 okt 2002, 15:46
ik tank altijd 1: 50
loopt perfect!!
met 1: 25 of 1: 35 heb je meer olie dus wel betere smering. maar 't is veel meer gedoe dan gewoon tanken.
-
RMC groen
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:13
- Locatie: Hengelo
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
#9
Bericht
door RMC groen » 14 okt 2002, 23:49
opzich zou ik dan wel 1:25 of minder moeten hebben (1:10)
keerring aan de kant van koppelingshuis iz kapot dus neemt ie ook wat olie mee vanuit het blok :O
-
Steven
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
- Locatie: Zwolle
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
#10
Bericht
door Steven » 15 okt 2002, 05:21
HAHAHA... jah daar moet je zeker rekening mee houden met tanken hoor!!! :p
misschien je keerring vervangen. lijkt me wel een strak plan :;):
-
RMC groen
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:13
- Locatie: Hengelo
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
#11
Bericht
door RMC groen » 15 okt 2002, 11:20
jha blok EN brommer gaan van het winter in revisie dus dat komt wel goed :laugh:
-
Adri
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 02 okt 2002, 22:10
- Locatie: Oostwoud
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
#12
Bericht
door Adri » 15 okt 2002, 12:46
Mijn Kreidler loopt ongeveer top 80 km.
Ik heb begrepen dat er een 70 cc onder hangt.
Als ik alle berichten lees denk ik dat ik het best Euro 95 kan gebruiken met een mengverhouding van 1:35, of zie ik dit verkeerd?
-
alex
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:58
- Locatie: Groningen
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
#13
Bericht
door alex » 15 okt 2002, 12:59
Adri, dat zie je goed. 1 op 35 wordt door meerdere kreidler bezitters aangehouden voor de snelle kreidlers. Wel zoals ik eerder heb gezegd met een goede tweetaktolie gebruiken. Wil je toch 'veiliger' doe dan 1 op 30. De 70 cc cilinders worden namelijk erg heet bij stadsgebruik. Ik heb zelf ook een kreidler met '70' cc smeer deze ook 1 op 35 met Castrol TTS, rijdt prima.
-
Rambo
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 01 nov 2002, 20:36
- Locatie: putten (gld)
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
#14
Bericht
door Rambo » 01 nov 2002, 20:44
1:50 met 2 dopjes 2takt olie op een volle tank .zie homoet
-
RMC1977
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 12 okt 2002, 18:53
- Locatie: Garyp(Fryslan)
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
#15
Bericht
door RMC1977 » 07 nov 2002, 15:02
He tombo,
Als hij op 1.50 niet loopt en op 1.25 wel, dan is dat een teken dat je keerringen naar de knoppen zijn.
Met 1.50 worden de keerringen te schraal en beginnen ze te lekken, en met 1.25 wordt het wel wat dicht gesmakt met olie en loopt hij dus wel. Ik heb dit 2 keer gehad 1 xTomos en 1 x Camino(niet met de kreidler dus).
Mijn ervaring is dat je de keerringen even vervangt en klaar is het.