Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 202 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
BerichtGeplaatst: za apr 09, 2016 10:33 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ik wil graag wat ervaringen horen van rijders met een HPI 2Ten ontsteking.
Het gaat hier om de 2Ten versie met de goud/oranje grondplaat en 55w lichtspoel.

Er gaan verhalen rond dat ze kapot gaan , de vraag is alleen wanneer. Klopt dat ?
Bekend is dat de oude HPI gegarandeerd kapot ging , de 2Ten is al beter heb ik begrepen.

Heb hem nu ca 2 jaar op een 60cc RS , vooralsnog zonder problemen.
Om warmte-ontwikkeling tegen te gaan rijd ik al zonder ontstekingsdeksel.
Heb er een innertie schijf (verzwaring) op gemonteerd om toch nog enige vliegwielwerking te verkrijgen.
e.e.a. in combinatie met een goede 6V spanningsregelaar.

De MVT zou beter zijn ? Maar die heeft nog minder vliegwielwerking , dat houd me tegen om er een aan te schaffen.

Ook heb ik begrepen dat Kreidlerservice de 2Ten niet meer verkoopt ivm problemen.

Wat is jullie mening/ervaring ?

mvg: Caspar


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 09, 2016 10:57 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5511
Woonplaats: Kreuzau (D)
Hallo Caspar,

heft nieks met de kleur van de Grondplaat te doen......

3 x de hooftspanningsspoel doorgebrannt...., dan gewisselt op MVT Digital

MVT geen problemen gehad...., en ook meer licht...., ook genoeg spanning voor een claxon ;)

je kan ook extramassa op een MVT binnenrotor schroeven, so als bij Leopold...

is een ignitech geen option voor je? met Kokusanvliegwiel? viewtopic.php?f=4&t=45033&hilit=ignitech

kan ermee ook zonder akku ;)

Bij Leopold sijn 110 de Jager moet er ook een erin.... lange slag en lange drijfstang... !!!


Bijlagen:
IMG_1563.JPG
IMG_1563.JPG [ 90.62 KiB | 6282 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 09, 2016 11:04 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5511
Woonplaats: Kreuzau (D)
Caspar schreef:

Heb hem nu ca 2 jaar op een 60cc RS , vooralsnog zonder problemen.


mvg: Caspar


en dat heet niks,

hoeveel km volgas op een stuk? ik maak je HPI op een eifeltourrit kapot.....

et is een raceontsteking, en racen voor 20 min is zeker geen probleem, ma met een tour rijden van 100km met veel touren, dan is die kapot...

HPI, over Emilio heft een goede service gedan, :thumbsup, elke keer snel repariert voor 0€, ma da heb ik nieks van, als ik 100km van tehuis moet de ADAC opbellen... ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 09, 2016 1:13 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 30, 2012 4:13 pm
Berichten: 302
Woonplaats: Roggel
Mijn hpi (rode grondplaat) was 2 weken geleden ook kapot gegaan, hiermee heb ik +-2700 km gereden. Afgelopen maandag ben ik naar Bree gereden om hem door te laten meten en hij bleek inderdaad doorgebrand.

Ik heb toen een nieuwe gekocht voor 75 euro en ben eens benieuwd hoelang deze het vol gaat houden.. Als hij weer zo vlug kapot gaat dan ga ik voor een andere ontsteking dan hpi..

Groeten Bas


Bijlagen:
IMG-20160404-WA0005-770x1300.jpg
IMG-20160404-WA0005-770x1300.jpg [ 195.04 KiB | 6252 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 09, 2016 1:42 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9036
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Ik ben het met Roman eens, als men het over onderdelen, of een motorblok hebben praat echt bijna 99% hier in thermen van jaren, ik rijdt al zeker 10jaar met bv een snelle 60cc of race ontsteking (you name it) maar mij zegt het geen ene malle moer, bedoel het niet lelijk hoor. Maar je kunt beter praten in hoeveel kilometers en dan ook vooral de omstandigheden waaronder hetgeen gefunctioneerd heeft.

Is het niet eens een veel beter idee om een kokusan geschikt te maken als race ontsteking? Heb je in ieder geval nog enigzins een beetje vliegwiel werking.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 09, 2016 6:36 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 12:28 am
Berichten: 3440
Woonplaats: Scharendijke
nozems schreef:
Ik ben het met Roman eens, als men het over onderdelen, of een motorblok hebben praat echt bijna 99% hier in thermen van jaren, ik rijdt al zeker 10jaar met bv een snelle 60cc of race ontsteking (you name it) maar mij zegt het geen ene malle moer, bedoel het niet lelijk hoor. Maar je kunt beter praten in hoeveel kilometers en dan ook vooral de omstandigheden waaronder hetgeen gefunctioneerd heeft.

Is het niet eens een veel beter idee om een kokusan geschikt te maken als race ontsteking? Heb je in ieder geval nog enigzins een beetje vliegwiel werking.



MVT zijn ook zeer betrouwbaar , ik heb er 1 voor Leopold gemaakt met ook meer vliegwiel effect / werking .
Er is vrij simpel een rotor met meer vliegwiel effect te draaien en de magneten over te zetten ,ik heb er zo al vele gemaakt .
Maar HPI heeft nog altijd de betere ontsteking curve , maar helaas zijn ze nooit echt goed getest geweest bij HPI..... Toen ik ze ben gaan verkopen in 2010 zijn er helaas best wel veel problemen met de warmte ontwikkeling, helaas hebben ze dit na al die tijd nog niet echt onder controle .
Het is een zeer mooi en goed werkend product alleen de levensduur is een probleem .

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 09, 2016 7:05 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 15, 2004 2:02 pm
Berichten: 1885
Woonplaats: Bilzen B
loopt nog altijd
heeft een lange tijd op de 60cc p&p gelopen
de 70cc de jager en nu op de 60cc de jager
HPI gebruiken wij niet meer alleen nog kokusan en MVT


Bijlagen:
IMG_1639.JPG
IMG_1639.JPG [ 137.19 KiB | 6153 keer bekeken ]
IMG_1636.JPG
IMG_1636.JPG [ 149.01 KiB | 6153 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 09, 2016 7:26 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ik heb de MVT van Leopold gezien.
Maar ook met de verzwaring benader je nog niet de vliegwiel werking van een mhkz.

Ook krijg ik weer " Motoplat" flashbacks als ik zie hoe de wikkelingen in de kunststof zitten ingepakt.
Lijkt mij dat de warmte afgifte niet ideaal is.
Vooral niet met een 6V spanningsregelaar .

Maar als ik het zo lees is een 2Ten ten dode opgeschreven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 09, 2016 8:25 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5511
Woonplaats: Kreuzau (D)
jaja Caspar, je weet nu alt alle problemén met de MVT en heft ma zelfs geen gerijd en nieks zelfs getest........, de Ankerplaat van de MVT is coud, max 39° .... ma de Binnenrotor is van de Krukas max 55 Graden warm.... op de Eifelrit getest met een Laserpistole... met Ontstekingsdeksel en gatten
en de extramassa kan je ook 1000g zwaar maaken....als je dat moet hebben....
nu dan maak je ma de MVT negativ.... manche brauchen länger zum Lernen :wink:

en in NL met so veel zand op de straat rijden zonder Ontstekingsdeksel is "Murks", dat weet je zelfs denk ik....

is geen probleem.... die hebben genoeg autos loopen ook in Limburg :D

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 09, 2016 8:38 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 12:28 am
Berichten: 3440
Woonplaats: Scharendijke
Caspar schreef:
Ik heb de MVT van Leopold gezien.
Maar ook met de verzwaring benader je nog niet de vliegwiel werking van een mhkz.

Ook krijg ik weer " Motoplat" flashbacks als ik zie hoe de wikkelingen in de kunststof zitten ingepakt.
Lijkt mij dat de warmte afgifte niet ideaal is.
Vooral niet met een 6V spanningsregelaar .

Maar als ik het zo lees is een 2Ten ten dode opgeschreven



HPI is niet ten dode opgeschreven , er moet alleen een afdoende oplossing komen voor de warmte ontwikkeling .

Als je de gas reactie wil van een racer ....zal je nooit het vliegwiel effect van een kokusan of motoplat kunnen krijgen .
Het is lastige om de midden weg te bereiken zowel wat vliegwiel werking maar toch een geweldige gasreactie , Het is maar waar je zelf voor kiest .Vele mensen vele wensen .
De MVT is op het moment gewoon een goede oplossing voor het wat snellere werk .

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 10, 2016 12:46 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
@Roman : nee , dan begrijp je me toch verkeerd.
Ik overweeg een MVT aan te schaffen. Daarom denk ik hier hardop na en geef mijn vooroordelen en mening zodat we samen een discussie op gang krijgen over een betrouwbare ontsteking mét een vliegwiel werking.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 10, 2016 12:59 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4294
Woonplaats: Onder steen 13
Ik denk dat de HPI2010 niet te dode is opgeschreven maar (nog steeds) verbetering behoeft.
Ondertussen zou men toch duidelijk moeten hebben wat de zwakke punt is tav straatgebruik ?

Begreep vorig jaar van iemand dat Mamba Johan de spoelen van de defecte laat overwikkelen via een contact van Harrie van Hout ??
Als die wel heel blijven dat is daar een (deel) van de oplossing te vinden.

Afgelopen week een HPI2010 die het nog wel deed maar waar de hele curve verdwenen was... :(
De ontsteking is buiten garantie zonder morren gereapareerd door HPI :clap :clap
Wat het defect / wat de oorzaak was kon men niet duidelijk maken.


Van alle verkochte MVT onstekingen is er nog niet één retour gekomen.
Ook met Kokusan geen problemen (de officiële versie dan) de hele goedkope imitaties heb ik een aantal slecht berichten over gehoord.

En natuurlijk niet onbelangrijk in het rijtje ontstekingen, de PVL blijft zonder problemen zijn werk doen.

De combinatie van Kokusan met Ignitech CDI waar Roman mee aan het knutselen sloeg lijkt ook succesvol te zijn (& programmeerbaar :mrgreen: )


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 10, 2016 2:20 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5511
Woonplaats: Kreuzau (D)
Caspar schreef:
@Roman : nee , dan begrijp je me toch verkeerd.
Ik overweeg een MVT aan te schaffen. Daarom denk ik hier hardop na en geef mijn vooroordelen en mening zodat we samen een discussie op gang krijgen over een betrouwbare ontsteking mét een vliegwiel werking.


ah, okay, wel dan beter een ignitech...met Kokusan ankerplaat en Vliegwiel...., ook niet duurder...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 11, 2016 1:39 pm 
Offline

Geregistreerd: do sep 12, 2002 8:50 pm
Berichten: 150
Woonplaats: Nijkerk
Ik heb vorig seizoen 2500 km probleemloos met de HPI 2 Ten gereden.

Wel was (nieuw uit de doos) de bobine defect, sloeg over boven 10.500 toeren. Deze is toen meteen omgeruild door de leverancier.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2016 4:37 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
KJ schreef:
Van alle verkochte MVT onstekingen is er nog niet één retour gekomen.
Ook met Kokusan geen problemen (de officiële versie dan) de hele goedkope imitaties heb ik een aantal slecht berichten over gehoord.


Wie verkoopt dan die hele goedkope imitaties? Born2brom? Die biedt ze wel voor minder aan dus ik vind dat als er een imitatie geleverd wordt door wie dan ook dat dit openlijk bekend mag worden gemaakt. Anders gaat de goede naam van een produkt er aan en daar heb jij dan ook last van Klaasjan.
Ik krijg de Tomos ontsteking met cdi niet knap aan het vonken dus overweeg een Kokusan erbij te kopen voor de Mustang en dan is Amstelveen dichtbij dus aantrekkelijk i.c.m. de aangeboden prijs. Die op de RS doet het goed daar heb ik op 12 volt geen klagen over.

Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2016 4:59 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45323
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Klaas Jan je spreekt over imitatie Kokusan? Is het niet gewoon grijze import buiten de importeur om?

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2016 7:53 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5511
Woonplaats: Kreuzau (D)
goed dat het in de Niederlanden het zelfde is dan in Duitsland :!: :idea: ...

alle produkten van de lieveranciers, die voor een atraktive een geode prijs de spullen verkoopen, van deze lieveranciers loopen de spullen alle stuk, of is B quialitait :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: , en ma van deze shops #-o

alles immi spullen.... :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2016 11:23 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1081
En wat loopt er stuk dan aan de Kokusan van Born2Brom? Ik zie daar geen grote verschillen aan mbt die ik via Leertouwer had. Ik weet niet beter dan dat die van B2B gewoon goed loopt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 13, 2016 7:37 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
De bal ligt bij Klaasjan, ik heb er nu wel spijt van dat ik een firmanaam genoemd heb. Ik bedoel er alleen maar mee dat hij de goedkoopste aanbieder is en dat als er iemand spreekt over imitatie handel dan gaat mijn verdenking gelijk naar de goedkoopste. Ik ben wel blij dat zich gelijk iemand meldt met een positieve ervaring met dit product van genoemde leverancier.
Hopelijk wordt dit opgehelderd.
Verder on-topic maar weer.
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 13, 2016 9:52 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 12:28 am
Berichten: 3440
Woonplaats: Scharendijke
Ik kreeg vandaag een mailtje van HPI of ik mijn omschrijving van de ontsteking in webshop wil aanpassen , de rode CDI mag absoluut niet op de HPI 2 TEN gebruikt worden en ook niet de rode 2 curve CDI deze zijn alleen geschikt voor de binnenrotor ontstekingen .

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 13, 2016 9:56 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1081
Volgens mij heb ik in een Zundapp topic wel eens gelezen dat de Kokusan imi's (voor zover dat kan) een ander nummer in het vliegwiel hadden en volgens mij had mijn B2B Kokusan de juiste nummers.

Overigens vind het taboe wat er rust op het niet met man en paard noemen van bedrijven die underperformen totale onzin. Dan krijg je bedrijven die dus nooit gechallenged worden op de kwaliteit die ze leveren. Er is immers geen keurmerk voor Kreidler onderdelen. Als iemand goed geld vraagt voor onderdelen of diensten dan moet ie dat ook kunnen verantwoorden. Betaal je heel weinig dan neem je een risico en moet je niet zeuren. Slechts mijn bescheiden mening.

Maar inderdaad off topic.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 13, 2016 10:10 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2458
Woonplaats: naaldwijk
lazy rider schreef:
Caspar schreef:
Ik heb de MVT van Leopold gezien.
Maar ook met de verzwaring benader je nog niet de vliegwiel werking van een mhkz.

Ook krijg ik weer " Motoplat" flashbacks als ik zie hoe de wikkelingen in de kunststof zitten ingepakt.
Lijkt mij dat de warmte afgifte niet ideaal is.
Vooral niet met een 6V spanningsregelaar .

Maar als ik het zo lees is een 2Ten ten dode opgeschreven



HPI is niet ten dode opgeschreven , er moet alleen een afdoende oplossing komen voor de warmte ontwikkeling .



Johan

------------------------------------------------------------------------------------------------------

bij motoplat binnenrotor + cross motoplat vliegwiel zitten de spoelen in het rode kunstof .

daar gaat bijna nooit een spoel kapot ..

het moet toch voor een zaak [als hpi] zo te meten zijn waarom die motoplat spoelen zo goed zijn .. :idea:

meet de spanning ... Amp ...... draadsoort ,,dikte / enz.

en wikkel dan eens een spoel op dezelfde manier ..

nu gaan de hpi spoelen 20 jaar kapot . :oops: :oops:

##


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 14, 2016 12:29 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 17, 2011 10:41 pm
Berichten: 1026
Woonplaats: mvhl
jamojamo schreef:
De bal ligt bij Klaasjan, ik heb er nu wel spijt van dat ik een firmanaam genoemd heb. Ik bedoel er alleen maar mee dat hij de goedkoopste aanbieder is en dat als er iemand spreekt over imitatie handel dan gaat mijn verdenking gelijk naar de goedkoopste. Ik ben wel blij dat zich gelijk iemand meldt met een positieve ervaring met dit product van genoemde leverancier.
Hopelijk wordt dit opgehelderd.
Verder on-topic maar weer.
Eric


Eric, Jij bent gewoon duidelijk! Ik geloof er niet zo in dat er imi van Kokusan gemaakt word die dan alleen door b2b word verkocht. Ik denk dat b2b met wat minder winst genoegen neemt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 14, 2016 7:13 am 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1081
Volgens mij haalt hij ze rechtstreeks uit China. Maar de vraag blijft waar het probleem dan zit. Bij B2B kun je ook gewoon de CDI met Zundapp logo kopen en dan is ie nog steeds de goedkoopste. Ben wel benieuwd naar de problemen waar men tegenaan gelopen is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 14, 2016 7:56 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 18, 2003 9:11 pm
Berichten: 261
Woonplaats: amstelveen
mvl schreef:
Volgens mij haalt hij ze rechtstreeks uit China. Maar de vraag blijft waar het probleem dan zit. Bij B2B kun je ook gewoon de CDI met Zundapp logo kopen en dan is ie nog steeds de goedkoopste. Ben wel benieuwd naar de problemen waar men tegenaan gelopen is.


Geen problemen.
Zijn originele Kokusan.
Gaan nooit stuk. Die van mij zit al 11 jaar op m'n RS.
Het komt wel eens voor dat iemand een draadje afklemt bij montage.
Vind de stator niet leuk. Maar de klant krijgt dan een nieuwe stator.
Want een tevreden klant is een terugkerende klant.
Ruilen of terugbrengen mag ook nog na maanden of een jaar.
Bonnetje kwijt geen probleem. Allemaal eerlijke mensen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 202 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!