Duurzaamheid HPI 2Ten ?
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
De evolutie van de HPI buiten rotor ontsteking .
Toen ik ze ben gaan verkopen op de Nederlandse markt in 2010 zijn er helaas best wel problemen met de warmte ontwikkeling, helaas hebben ze dit na al die tijd nog niet helemaal onder controle .
Het is een zeer mooi en goed werkend product alleen de levensduur is nu nog een probleem .
Hoewel ik zelf nog 1 van de eerste HPI Buiten rotor ontstekingen uit 2010 op mijn kreidler heb zitten , zelfs met de rode 2 curve CDI .
Waar ik laatst een bericht van HPI over heb gekregen dat de rode CDI niet op deze ontsteking gebruikt mag worden , werkt deze ontsteking nog steeds prima .
Voor het echte snelle werk blijf ik bij HPI deze heeft nog altijd de beste resultaten .
Johan
Toen ik ze ben gaan verkopen op de Nederlandse markt in 2010 zijn er helaas best wel problemen met de warmte ontwikkeling, helaas hebben ze dit na al die tijd nog niet helemaal onder controle .
Het is een zeer mooi en goed werkend product alleen de levensduur is nu nog een probleem .
Hoewel ik zelf nog 1 van de eerste HPI Buiten rotor ontstekingen uit 2010 op mijn kreidler heb zitten , zelfs met de rode 2 curve CDI .
Waar ik laatst een bericht van HPI over heb gekregen dat de rode CDI niet op deze ontsteking gebruikt mag worden , werkt deze ontsteking nog steeds prima .
Voor het echte snelle werk blijf ik bij HPI deze heeft nog altijd de beste resultaten .
Johan
- Bijlagen
-
- HPI 2 TEN.jpg (6.53 KiB) 8250 keer bekeken
-
- HPI 2 TEN zwart.jpg (8.53 KiB) 8250 keer bekeken
-
- HPI 55 Watt.jpg (87.36 KiB) 8250 keer bekeken
-
- HPI 2010 met ven.jpg (35.07 KiB) 8250 keer bekeken
-
- HPI 2010.jpg (86.89 KiB) 8250 keer bekeken
-
- HPI vs PVL 3.jpg (115.28 KiB) 8250 keer bekeken
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
sorry,
ma met deze te dichte vliegwiel is geen goede koeling te maaken, dat kan je geen man met mechanische verstand klar maaken....., da kan je alles hier vertellen met nieuw en beter... so te zien.... te dicht....en geen circulatie van de lucht moglijk...
een vliegwiel met groote gatten en kanten voor te schopen... beter?
en een BMP ontstekingsdeksel?
3x kapot en het afstellen van de brommer aan de straatrand, is voor mij bewijs genoeg.....
en @ emilio, je weet dat goed.... je hebt zelf bij de Eifeltour een kapot gehad, en ik ook in Bad Münstereifel, Wittlich en een is Nideggen (D)
en mijd 3 schaden heft emilio laaten snel en gratis reparieren...., top service
ik weet alt van veel heren hier op het Forum, die de HPI´s kapot gehad hebben.... en het is so stil hier
ook
bij het Oldtimer-Cross in Kleinhau 2015 waren een paar HPI´s ook kapot....
het vermoegenwinst met een HPI is top, da heb ik ook nie wat negativ over geschrijven.... en voor racing, wo ik in 5 min in de runnerspark terug ben, en in 3 min op de aanhanger, is dat ja zeker geen probleem.....
ik moet al 2 keer de ADAC moeten bellen..... om naar huis te kommen, da heb ik schaden van, niet de Firma HPI....
als HPI denkt dat het probleem opgelost is, kan ik ja ens met deze mannen en de "Nieuwe verbeterte HPI" een tour maaken.... wel ma met bezemwagen...
dus, voor mij geen HPI 210 meer
@emilio: kein Murks
@ Johan, zelfde kromme en verstelling bij de ontstekingen? anders is het geen propleem soiets op papier te maaken.... !!!
ma met deze te dichte vliegwiel is geen goede koeling te maaken, dat kan je geen man met mechanische verstand klar maaken....., da kan je alles hier vertellen met nieuw en beter... so te zien.... te dicht....en geen circulatie van de lucht moglijk...
een vliegwiel met groote gatten en kanten voor te schopen... beter?
en een BMP ontstekingsdeksel?
3x kapot en het afstellen van de brommer aan de straatrand, is voor mij bewijs genoeg.....
en @ emilio, je weet dat goed.... je hebt zelf bij de Eifeltour een kapot gehad, en ik ook in Bad Münstereifel, Wittlich en een is Nideggen (D)
en mijd 3 schaden heft emilio laaten snel en gratis reparieren...., top service
ik weet alt van veel heren hier op het Forum, die de HPI´s kapot gehad hebben.... en het is so stil hier
ook
bij het Oldtimer-Cross in Kleinhau 2015 waren een paar HPI´s ook kapot....
het vermoegenwinst met een HPI is top, da heb ik ook nie wat negativ over geschrijven.... en voor racing, wo ik in 5 min in de runnerspark terug ben, en in 3 min op de aanhanger, is dat ja zeker geen probleem.....
ik moet al 2 keer de ADAC moeten bellen..... om naar huis te kommen, da heb ik schaden van, niet de Firma HPI....
als HPI denkt dat het probleem opgelost is, kan ik ja ens met deze mannen en de "Nieuwe verbeterte HPI" een tour maaken.... wel ma met bezemwagen...
dus, voor mij geen HPI 210 meer
@emilio: kein Murks
@ Johan, zelfde kromme en verstelling bij de ontstekingen? anders is het geen propleem soiets op papier te maaken.... !!!
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
Eifelyeti schreef:sorry,
ma met deze te dichte vliegwiel is geen goede koeling te maaken, dat kan je geen man met mechanische verstand klar maaken....., da kan je alles hier vertellen met nieuw en beter... so te zien.... te dicht....en geen circulatie van de lucht moglijk...
een vliegwiel met groote gatten en kanten voor te schopen... beter?
en een BMP ontstekingsdeksel?
3x kapot en het afstellen van de brommer aan de straatrand, is voor mij bewijs genoeg.....
en @ emilio, je weet dat goed.... je hebt zelf bij de Eifeltour een kapot gehad, en ik ook in Bad Münstereifel, Wittlich en een is Nideggen (D)
en mijd 3 schaden heft emilio laaten snel en gratis reparieren...., top service
ik weet alt van veel heren hier op het Forum, die de HPI´s kapot gehad hebben.... en het is so stil hier
ook
bij het Oldtimer-Cross in Kleinhau 2015 waren een paar HPI´s ook kapot....
het vermoegenwinst met een HPI is top, da heb ik ook nie wat negativ over geschrijven.... en voor racing, wo ik in 5 min in de runnerspark terug ben, en in 3 min op de aanhanger, is dat ja zeker geen probleem.....
ik moet al 2 keer de ADAC moeten bellen..... om naar huis te kommen, da heb ik schaden van, niet de Firma HPI....
als HPI denkt dat het probleem opgelost is, kan ik ja ens met deze mannen en de "Nieuwe verbeterte HPI" een tour maaken.... wel ma met bezemwagen...
dus, voor mij geen HPI 210 meer
@emilio: kein Murks
@ Johan, zelfde kromme en verstelling bij de ontstekingen? anders is het geen propleem soiets op papier te maaken.... !!!
Roman , bij ons word er altijd een goed en eerlijk vergelijk gemaakt en niet geknoeid aan testbank resultaten .
Waarom altijd dat wantrouwen ?
Dit zijn al test grafieken van een poosje geleden ,die ik toen tijdens de introductie van de HPI gemaakt heb .
Het kan best zijn dat het inmiddels veranderd is !.
Een testbank grafiek blijft toch een moment opname .
En als je goed kijk zit er niet zo veel verschil in de HPI heeft het vermogen iets eerder en iets meer ook het koppel , maar de pvl loopt verder door in toeren .
Johan
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
lazy rider schreef:
Roman , bij ons word er altijd een goed en eerlijk vergelijk gemaakt en niet geknoeid aan testbank resultaten .
Waarom altijd dat wantrouwen ?
.......
Johan
hallo johan,
ik denk dat je een erlijk verglijk maakt en ook geen altijd wantrouwen....... ik kan het niet so goed schrijven in nederlands, sorry....
anders als ik een persoonlijk probleem met je heb, schrijf ik je een PN, of bel je op. Okay ?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
Die bank cijfers zeggen ons niks als je tijdens een ritje stilvalt Johan. Dat bedoelt Roman. Er is nul vertrouwen in de betrouwbaarheid bij deze ontsteking.Eifelyeti schreef:lazy rider schreef:
Roman , bij ons word er altijd een goed en eerlijk vergelijk gemaakt en niet geknoeid aan testbank resultaten .
Waarom altijd dat wantrouwen ?
.......
Johan
hallo johan,
ik denk dat je een erlijk verglijk maakt en ook geen altijd wantrouwen....... ik kan het niet so goed schrijven in nederlands, sorry....
anders als ik een persoonlijk probleem met je heb, schrijf ik je een PN, of bel je op. Okay ?
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
Het is niet mijn opzet om iets of iemand af te kraken.
Ik hoop dat we respect voor elkaar kunnen opbrengen.
Voorlopig doet mijn HPI 210 het nog prima. Hopelijk blijft dat zo.
Het valt me op dat sommigen zonder problemen al veel kilometers gemaakt hebben met de HPI 210.
Anderen vallen voortijdig uit.
Kan me voorstellen dat met licht rijden de ontsteking warmer maakt. Zit daar een verschil misschien ?
Misschien wil Willy van HPI daar wat aan toevoegen?
Heb ook naar ignitech gekeken. Dat programmeren is niet mijn ding.
PVL is me ook geadviseerd . Maar dan heb ik minder vliegwiel werking dan de hpi met innertie schijf.
Ik hoop dat we respect voor elkaar kunnen opbrengen.
Voorlopig doet mijn HPI 210 het nog prima. Hopelijk blijft dat zo.
Het valt me op dat sommigen zonder problemen al veel kilometers gemaakt hebben met de HPI 210.
Anderen vallen voortijdig uit.
Kan me voorstellen dat met licht rijden de ontsteking warmer maakt. Zit daar een verschil misschien ?
Misschien wil Willy van HPI daar wat aan toevoegen?
Heb ook naar ignitech gekeken. Dat programmeren is niet mijn ding.
PVL is me ook geadviseerd . Maar dan heb ik minder vliegwiel werking dan de hpi met innertie schijf.
- GerritjanS
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
- Locatie: Goor
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
Dat programeren van ignitech steld geen drol voorCaspar schreef:Het is niet mijn opzet om iets of iemand af te kraken.
Ik hoop dat we respect voor elkaar kunnen opbrengen.
Voorlopig doet mijn HPI 210 het nog prima. Hopelijk blijft dat zo.
Het valt me op dat sommigen zonder problemen al veel kilometers gemaakt hebben met de HPI 210.
Anderen vallen voortijdig uit.
Kan me voorstellen dat met licht rijden de ontsteking warmer maakt. Zit daar een verschil misschien ?
Misschien wil Willy van HPI daar wat aan toevoegen?
Heb ook naar ignitech gekeken. Dat programmeren is niet mijn ding.
PVL is me ook geadviseerd . Maar dan heb ik minder vliegwiel werking dan de hpi met innertie schijf.
Als je de curve hebt van een hpi, bv 2 10,
Zet deze zo over op de ignitech, en een 2e van bv kokusan
Dan kun je als je lang rustig wilt rijden de kokusan curve gebruiken
En voor het snellere werk dan de hpi curve
Zo heb ik het gedaan, en je hebt geen voeding nodig
Deze komt van de kokusan af waarvan de pickup weer de ignitech aanstuurd
Werkt prima
Ook roman heeft dit zo gemaakt
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
Eifelyeti schreef:lazy rider schreef:
Roman , bij ons word er altijd een goed en eerlijk vergelijk gemaakt en niet geknoeid aan testbank resultaten .
Waarom altijd dat wantrouwen ?
.......
Johan
hallo johan,
ik denk dat je een erlijk verglijk maakt en ook geen altijd wantrouwen....... ik kan het niet so goed schrijven in nederlands, sorry....
anders als ik een persoonlijk probleem met je heb, schrijf ik je een PN, of bel je op. Okay ?
Het is geen probleem roman ,
Sorry dat ik het anders opvatte .
Testbank runs blijven en moment opnamen , het is een mooie indicatie maar op de weg met verschillende omstandigheden lees temperaturen is het net weer even anders
Zeker een 2 takt is hier gevoelig voor .
Johan
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
lazy rider schreef:
Het is geen probleem roman ,
Sorry dat ik het anders opvatte .
.................
Johan
- mic mac
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 13 apr 2016, 12:30
- Locatie: Golgatha
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
Ik heb 8 puchies met e HPI derop
ook nog geen probleem gehed.
En samen toch iets meer dan 160 000 kikometertjes gereje!
ik groet julder!
Spekke
ook nog geen probleem gehed.
En samen toch iets meer dan 160 000 kikometertjes gereje!
ik groet julder!
Spekke
- mic mac
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 13 apr 2016, 12:30
- Locatie: Golgatha
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
Hey EMILIO
heb jij die 210 nou al dronder gezet?
Bij de baard van Maria, ik ken niet wachte om dr zelf eentje te montere
bij vuurbaat dank ik jou!
Spekke
heb jij die 210 nou al dronder gezet?
Bij de baard van Maria, ik ken niet wachte om dr zelf eentje te montere
bij vuurbaat dank ik jou!
Spekke
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
en nu weer een HPI kapot bij een forumleden.... met sijn cupper
ma die loopen niet ja niet stuk
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 292&type=3
ma die loopen niet ja niet stuk
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 292&type=3
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
Is alleen voor racen lees ik soms.Eifelyeti schreef:en nu weer een HPI kapot bij een forumleden.... met sijn cupper
ma die loopen niet ja niet stuk
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 292&type=3
Enzo
- GerritjanS
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
- Locatie: Goor
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
Klopt helemaal, dit is mijn 2e hpi die me stuk gaat
Nu tijdens een spannende race in hierden
Ik word er flauw van
De vorige ging me stuk in de eifel tijdens een tourtocht
Dit was een hpi2 ten
Ik heb het gehad met deze hpi's
Komt nu pvl op
Nu tijdens een spannende race in hierden
Ik word er flauw van
De vorige ging me stuk in de eifel tijdens een tourtocht
Dit was een hpi2 ten
Ik heb het gehad met deze hpi's
Komt nu pvl op
- michael67
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
Vandaag is mijn 2de hpi 2ten gesneuveld.
Heeft nog geen 1000 km zijn werk gedaan.
Gelukkig hield hij er voor mijn huis mee op.
Zover ik weet komt deze uit de laatste serie.
Heeft nog geen 1000 km zijn werk gedaan.
Gelukkig hield hij er voor mijn huis mee op.
Zover ik weet komt deze uit de laatste serie.
- Bongers-70
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 16:13
- Locatie: Midden Limburg
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
Bongers-70 schreef:Ik rij er ondertussen al 1200 km probleemloos mee.
Groeten Bas
Bas, je moet ook ens aan het gaskabel trekken
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
Toch ook maar eens weer wat schrijven,ik heb hier nog een HPI liggen die het 500km heeft volgehouden toen was ook
de spoel doorgebrand,het is er 1 met de rode grondplaat de 55W uitvoering.
Het was wel balen want mijn RS 60cc ging als de brandweer met die ontsteking,daarna heb ik een Kokusan gemonteerd en die
werkte goed,alleen merk je een duidelijk verschil in vermogen,met de Kokusan is de top lager en de acceleratie ook minder.De RS is inmiddels verkocht en heb nu alleen nog een snelle 50cc RS met 6 poorts Piet van der Gaag cilinder ook met een Kokusan die doet het nu na 700km nog steeds goed,maar ik zou toch wel weer een HPI willen als ze tenminste heel blijven.
de spoel doorgebrand,het is er 1 met de rode grondplaat de 55W uitvoering.
Het was wel balen want mijn RS 60cc ging als de brandweer met die ontsteking,daarna heb ik een Kokusan gemonteerd en die
werkte goed,alleen merk je een duidelijk verschil in vermogen,met de Kokusan is de top lager en de acceleratie ook minder.De RS is inmiddels verkocht en heb nu alleen nog een snelle 50cc RS met 6 poorts Piet van der Gaag cilinder ook met een Kokusan die doet het nu na 700km nog steeds goed,maar ik zou toch wel weer een HPI willen als ze tenminste heel blijven.
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Duurzaamheid HPI 2Ten ?
Toch wel belachelijk dat die HPI nog steeds kapot gaan,ondanks die mooie verhalen van meneer HPI blijft het
geen foutloos product,voor die meer dan 200,- euro kostende ontsteking mag je meer duurzaamheid verwachten dan een paar 100
honderd km die mijn HPI het volhield tot een paar 1000km bij andere mannen,blijkbaar kunnen Chinezen wel een product maken wat beter voldoet en het kost nog minder ook.Ik weet wel dat het vliegwieltje loeiheet werd van de HPI en ik reed er mee zonder motor kap en ontstekingsdeksel,
dus koeling zou hij genoeg gehad moeten hebben.Japanners maken motorfiets ontstekingen die in heel snelle viertakten gebruikt
worden die ook ver boven de 10000 toeren draaien en die blijven gewoon heel,blijkbaar is dat teveel gevraagd van een kleine firma als HPI om ook zoiets degelijks te maken.
Dat het kostenloos vervangen word door HPI is mooi en ook terecht ,maar wat heb je daar aan als het weer snel kapot gaat,
zo blijf je aan de gang.
geen foutloos product,voor die meer dan 200,- euro kostende ontsteking mag je meer duurzaamheid verwachten dan een paar 100
honderd km die mijn HPI het volhield tot een paar 1000km bij andere mannen,blijkbaar kunnen Chinezen wel een product maken wat beter voldoet en het kost nog minder ook.Ik weet wel dat het vliegwieltje loeiheet werd van de HPI en ik reed er mee zonder motor kap en ontstekingsdeksel,
dus koeling zou hij genoeg gehad moeten hebben.Japanners maken motorfiets ontstekingen die in heel snelle viertakten gebruikt
worden die ook ver boven de 10000 toeren draaien en die blijven gewoon heel,blijkbaar is dat teveel gevraagd van een kleine firma als HPI om ook zoiets degelijks te maken.
Dat het kostenloos vervangen word door HPI is mooi en ook terecht ,maar wat heb je daar aan als het weer snel kapot gaat,
zo blijf je aan de gang.