Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 202 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2016 11:23 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4294
Woonplaats: Onder steen 13
GerritjanS schreef:
Allemaal mooi en wel
Maar wie kan me vertellen hoe die curve eruit ziet, hoeveel graden
Bij welk type mvt?


ff Googelen op "curve MVT" GJ, dat levert dit op; viewtopic.php?f=32&t=40897

snel schreef:
Heb even een beetje geflitst ,curve heeft ruwweg een verloop van 1,5 naar 1.0mm.
Dat is een milde en veilige curve.


verderop in dat topic meld Roman het volgende;
Citaat:
Die Zündung verstellt c.k. 10 grad
in der StandertEinstellung von 24° Richtung 14° früh

http://ralfwaldmann.kreidlervanveen.de/ ... 3%BCndung/


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2016 11:56 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 15, 2007 8:45 pm
Berichten: 1268
Woonplaats: Goor
KJ schreef:
GerritjanS schreef:
Allemaal mooi en wel
Maar wie kan me vertellen hoe die curve eruit ziet, hoeveel graden
Bij welk type mvt?


ff Googelen op "curve MVT" GJ, dat levert dit op; viewtopic.php?f=32&t=40897

snel schreef:
Heb even een beetje geflitst ,curve heeft ruwweg een verloop van 1,5 naar 1.0mm.
Dat is een milde en veilige curve.


verderop in dat topic meld Roman het volgende;
Citaat:
Die Zündung verstellt c.k. 10 grad
in der StandertEinstellung von 24° Richtung 14° früh

http://ralfwaldmann.kreidlervanveen.de/ ... 3%BCndung/


Oke
Maar die ralf zegt ook dat kokusan een curve heeft van 13 graden
Hoe hoe daar bij komt is mij een raadsel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2016 12:14 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5511
Woonplaats: Kreuzau (D)
Hi,

een Kondensator tussen Pickup en Massa maaken Kiesler en Waldwann...

dan heet dat bij stationaire loop de punt op 1.8mm tot 2,1mm is...

ori heft een Kokusnut geen 10 graden...

(met 40mm slag en ori 85mm drijfstang)
16 graden => 0,94mm bij 7000
19 Graden=> 1,32mm stationaire instelling

vanaf de 8-9000 is geen verstelling bij de Kokusnut meer te zien.... wat een probleem is, alst je setup dan 12-13000 touren maakt...
also etwa 3-4 graden is de berijk van een ori Kokusan...

met Kokusan en Kondensator
24 graden => 2,1mm

:!: ma je kan met een Kondensator niet de korrekte instelling=>Touren maaken, die je nodig heft... voor de rechte tiedpunt... :!:


darom heft een raceontsteking ook een echte kromme of is programierbar....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2016 9:30 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
En jawel hoor ,het is weer eens zover na 800km goed gereden te hebben ,wou hij alleen nog maar op choke lopen
en bij gasgeven niemand thuis,nog wat gerommeld met de timing en bij zo,n 6 mm voorontsteking wou hij wel weer
op toeren komen,maar echt lekker lopen doet het niet.Dus er is weer ergens iets goed mis.
Toch 300km langer volgehouden dan mijn oude HPI ontsteking :roll:
Kan ik weer met heel de zooi naar HPI toe,onbetrouwbare rommel is het.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2016 11:57 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ik had ook even problemen.
Bleek achteraf een verstopping in het stationair gedeelte van de carburateur te zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2016 6:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Ik ga mijn oude vertrouwde Kokusnoot maar weer monteren,de enigste ontsteking die mij nog geen 1 keer
in de steek gelaten heeft.Dan maar iets minder fel optrekken.
Bij HPI zijn ze op vakantie,dus daar hoef ik voorlopig niet aan te kloppen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2016 7:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 15, 2007 8:45 pm
Berichten: 1268
Woonplaats: Goor
Bij mij komt er straks een vmt op
Nu Nog kokusan alleen iets minder trekkracht
Loopt verder ook goed


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2016 11:34 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Vandaag maar eens de stroboscoop gebruikt,blijkt dat er niets meer gebeurd hoeveel gas ik ook geef.
Blijkbaar toch een kapotte cdi.Met de lamp de boel wat vroeger afgesteld en dan loopt de motor best nog heel aardig ,
alleen geen verlating meer ,dus maar niet meer te veel toeren laten draaien totdat ik de cdi heb laten testen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2016 9:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 02, 2007 10:09 pm
Berichten: 1437
Woonplaats: Nijverdal
Vandaag helaas weer een HPI overleden tijdens een toerrit in Noord-Holland. Na 55km begon hij te sputteren en nog geen 5km verder was het over en geen vonk meer.
Nu opzoek naar wat nieuws!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2016 10:01 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 15, 2004 2:02 pm
Berichten: 1885
Woonplaats: Bilzen B
Bert , ik heb twee mvt 's op mijn snellere machines .

Een heb ik van Johan Fonse gekregen en de andere van Roman gekocht .

Zet jouw misschien tot nadenken , rijdt er al 3 jaar mee volle pulle .

Gr , Leopold .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2016 10:18 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 02, 2007 10:09 pm
Berichten: 1437
Woonplaats: Nijverdal
Leopold Hogenhuis schreef:
Bert , ik heb twee mvt 's op mijn snellere machines .

Een heb ik van Johan Fonse gekregen en de andere van Roman gekocht .

Zet jouw misschien tot nadenken , rijdt er al 3 jaar mee volle pulle .

Gr , Leopold .


Ik overweeg ook een MVT te kopen, dan maar iets meer inleveren op vermogen als we maar blijven rijden.

Gr Bert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2016 12:23 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Als die troep steeds kapot gaat dan heb je er weinig aan,ze zijn wel redelijk soepel met garantie,maar
als je om de zoveel km alles moet opsturen schiet het ook niet op.
Ik heb mijn Kokusnoot er weer opgezet,die blijft tenminste heel,dan maar iets minder fel optrekken.
Ik heb nog andere opties overwogen,maar het is altijd wel wat,of de de rotor past niet 100% of je heb geen licht meer
en geen toerenteller er is altijd wel wat met die alternatieve ontstekingen.De HPI was wat dat betreft bijna ideaal,alleen
die is dan weer onbetrouwbaar.
PVL,geen licht en geen toerenteller(VDO),MVT wel licht geen toerenteller(VDO),Kokusan,licht en toerenteller(met regelkastje)
De laatste tot nu toe de beste optie,of een Bosch MHKZ.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2016 10:03 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5511
Woonplaats: Kreuzau (D)
bertRS schreef:
Leopold Hogenhuis schreef:
Bert , ik heb twee mvt 's op mijn snellere machines .

Een heb ik van Johan Fonse gekregen en de andere van Roman gekocht .

Zet jouw misschien tot nadenken , rijdt er al 3 jaar mee volle pulle .

Gr , Leopold .


Ik overweeg ook een MVT te kopen, dan maar iets meer inleveren op vermogen als we maar blijven rijden.

Gr Bert


hallo bert,

ik denk niet dat een MVT met 13° wat minder vermoegen heft...
de digitaale MVT kan 18°, ma die kan het bereken...

als je geen lichtspoel noodig hebt, is zeeker een PVL een goede alternative, Gerritjan heft so een voor de Cupper


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2016 10:30 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5511
Woonplaats: Kreuzau (D)
Mach4 schreef:
,MVT wel licht geen toerenteller(VDO),Kokusan,licht en toerenteller(met regelkastje)


ik had wel op mijn MVT pulsen voor een Tourenteller...is een 4 pol.... also ma 24000 pulsen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2016 7:53 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 05, 2007 1:50 am
Berichten: 406
Heb op mijn kreidler Rs een digitale pvl met twins curve.
Doet het al 3 jaar prima.
Helaas heb ik op 3 brommer's de hpi 2ten,honda ,hercules en zundapp.
Wil de honda tzt ombouwen op een polini onsteking met licht van een am6.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2016 1:13 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 02, 2007 10:09 pm
Berichten: 1437
Woonplaats: Nijverdal
Eifelyeti schreef:
bertRS schreef:
Leopold Hogenhuis schreef:
Bert , ik heb twee mvt 's op mijn snellere machines .

Een heb ik van Johan Fonse gekregen en de andere van Roman gekocht .

Zet jouw misschien tot nadenken , rijdt er al 3 jaar mee volle pulle .

Gr , Leopold .


Ik overweeg ook een MVT te kopen, dan maar iets meer inleveren op vermogen als we maar blijven rijden.

Gr Bert


hallo bert,

ik denk niet dat een MVT met 13° wat minder vermoegen heft...
de digitaale MVT kan 18°, ma die kan het bereken...

als je geen lichtspoel noodig hebt, is zeeker een PVL een goede alternative, Gerritjan heft so een voor de Cupper


Vanmorgen een 6-polige Bosch gemonteerd en met 1 trek aan het achterwiel liep hij weer.
Vanmiddag maar een stukje proberen en kijken hoe hij nu loopt, het klinkt niet verkeer alleen iets minder fel.

Groet Bert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2016 3:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Zo zie je maar ,die ouwe vertrouwde MHKZ,s doen het prima ,bij mij zat er standaard helaas een punten ontsteking op,en
die gaat ik echt niet terug zetten.Gebruikte MHKZ ontstekingen zien er vaak nogal geradbraakt uit en word er nog behoorlijke bedragen
voor gevraagd.Ik rij voorlopig met de Kokusnoot en laat de HPI controleren,waarschijnlijk is alleen maar de cdi stuk en dan gaat deze er toch maar weer op,ik mis dat felle optrekken toch wel.De cdi heeft het 1400km uitgehouden,hij zat strak tegen het frame gemonteerd,de volgende word met rubber er tussen gemonteerd,misschien scheelt dat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2016 5:16 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5511
Woonplaats: Kreuzau (D)
Hallo Bert,

ma voor een hoog getunde set moet je veel Vooronsteking hebben, anders trekkt die onden eruit niet naar boven... dan heb je een groote gat in het tourengebeed

ik heb ook ens probeerd met een 6 pol Bosch en Kokusan CDI....., werkt echt niet goed..... wel betrouwbar...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2016 10:44 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 02, 2007 10:09 pm
Berichten: 1437
Woonplaats: Nijverdal
Eifelyeti schreef:
Hallo Bert,

ma voor een hoog getunde set moet je veel Vooronsteking hebben, anders trekkt die onden eruit niet naar boven... dan heb je een groote gat in het tourengebeed

ik heb ook ens probeerd met een 6 pol Bosch en Kokusan CDI....., werkt echt niet goed..... wel betrouwbar...



Klopt Roman, heb er vanmiddag mee gereden en onderin is hij nu niet echt thuis bij gas geven.
Bovenin loopt hij goed en merk je geen verschil.
Zal hem nu nog wat moeten afstellen en dan is er echt wel mee te rijden, er zit een 6 bak onder waar de stappen tussen de versnellingen niet zo groot zijn dus als hij in de toeren zit loopt hij er mooi door heen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 20, 2016 12:12 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 30, 2012 4:13 pm
Berichten: 302
Woonplaats: Roggel
Ook bij mij is de HPI gesneuveld.. #-o Ik merkte gister al dat hij niet meer wou lopen zoals hij gedaan had, en vandaag kreeg ik hem niet meer aan de praat. Andere bougie en bougiekap geprobeerd maar geen vonk te bekennen..

Ik ben aan het twijfelen wat ik nu zal doen en wat een goed alternatief is, ik ga maar eens informeren wat de prijs van een MVT is.

Groeten Bas


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 20, 2016 12:20 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Bongers-70 schreef:
Ook bij mij is de HPI gesneuveld.. #-o Ik merkte gister al dat hij niet meer wou lopen zoals hij gedaan had, en vandaag kreeg ik hem niet meer aan de praat. Andere bougie en bougiekap geprobeerd maar geen vonk te bekennen..

Ik ben aan het twijfelen wat ik nu zal doen en wat een goed alternatief is, ik ga maar eens informeren wat de prijs van een MVT is.

Groeten Bas
Bas heeft er natuurlijk ook al jaren mee gereden zonder problemen :cry:

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 14, 2016 10:35 pm 
Offline

Geregistreerd: zo aug 02, 2015 1:08 pm
Berichten: 10
Hallo, mijn naam is Olaf en ben nieuw hier op het forum.

Ik ben erg geïnteresseerd in de HPI 210 voor een zelfbouwprojekt.

Er zijn voor mij een viertal redenen.
1. het lage roterende gewicht i.v.m. een relatief dun krukasje wat ik ga gebruiken.
2. de stroomopbrengst van de lichtspel.
3. de zeer kleine vliegwieldiameter, zodat ik de spoelkanalen in het carter breder kan laten uitkomen en niet langer in conflict komen met het vliegwiel.
4. het verbeterde vermogen t.o.v. een originele ontsteking.

Als ik dit alles lees over de 210 en alles wat ik al eerder erover gelezen heb, ga ik serieus overwegen om zelf een stator te gaan maken en een bijpassende cdi erbij te zoeken.
Want dit kan toch gewoon niet....?
Dit is toch met geen mogelijkheid recht te praten?
Al zou HPI nog zulke goede resultaten halen of gouden bergen beloven...., alles valt of staat bij de betrouwbaarheid van een product....!

Ik heb begrepen dat deze ontsteking al vanaf 2010 op de markt bestaat en dat er intussen 'verbeteringen' zouden zijn doorgevoerd.
Yeah... right...
Ik geef Roman gelijk en zijn toon is zeker terecht negatief en kritisch.

Dit gaat 'm echt niet worden zo, hoewel er natuurlijk, met alle respect, wèl mensen zijn die er niets over te klagen hebben. Wat overigens nog niet betekent dat het dus een deugdelijk product is.
Daar lees ik echt te veel klachten over.
Daarenboven zou jet best kunnen dat lang niet alle klachten ook daadwerkelijk aangepakt worden om de welbekende reden dat simpelweg niet iedereen klaagt.

In het verleden wel eens een Chinees cartertje gekocht en het was werkelijk zooi en bende, maar bij het indienen van een klacht erover bij de dealer, had deze er nog nooit van gehoord....

Maar goed, on topic.. wat moet ik nu?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 14, 2016 11:16 pm 
Offline

Geregistreerd: di nov 29, 2005 2:44 pm
Berichten: 2512
PVL kopen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 14, 2016 11:47 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5511
Woonplaats: Kreuzau (D)
Ed.P schreef:
PVL kopen


Hallo Ed,

een PVL heft geen lichtspoel....

ook goed, HPI Grondplaat met de 3 lichtspoelen, kleene Vliegwiel van de 210 met externe pickup.... en de prog. CDI van Ignitech....

met mijn Kokusan-Ignitech Oplossing ben ik zeer tevreden : viewtopic.php?f=4&t=45033&hilit=ignitech


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 14, 2016 11:59 pm 
Offline

Geregistreerd: zo aug 02, 2015 1:08 pm
Berichten: 10
Maar de spoelen op de HPI grondplaat geven toch juist de betrouwbaarheidsproblemen?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 202 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!