Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 202 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2016 12:03 am 
Offline

Geregistreerd: zo aug 02, 2015 1:08 pm
Berichten: 10
Heb zojuist even gegoogled en de ontsteking van een YZ85 is nagenoeg hetzelfde.
Aangezien ik toch de grondplaat moet aanpassen voor mijn project. Blijft alleen het vliegwiel nog over om pas te maken op mijn krukas.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2016 12:35 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5510
Woonplaats: Kreuzau (D)
Olaf schreef:
Maar de spoelen op de HPI grondplaat geven toch juist de betrouwbaarheidsproblemen?


ja, die bovenste , de hoogespanningsspoel, ma die heb je niet noodig dan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2016 12:56 pm 
Offline

Geregistreerd: zo aug 02, 2015 1:08 pm
Berichten: 10
Hoi Eifelyeti.

Ik begrijp je niet goed.
Is deze voor andere doeleinden bedoeld? Heb ik die niet nodig voor mijn ontsteking en een Kreidler wèl?

Ik zoek in ieder geval een betrouwbare ontsteking met een klein vliegwiel en met een lichtspoel van minimaal 35 a 40 watt.
Het extra vermogen van de HPI kan me in eerste instantie niet zo schelen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2016 2:01 pm 
Offline

Geregistreerd: zo aug 02, 2015 1:08 pm
Berichten: 10
Hoi Eifelyeti.
Weet jij ook waar de pick-up van de 210 zit?
Zit die bij de spoelen ofzoiets?

Vriendelijke groeten, Olaf


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2016 7:07 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5510
Woonplaats: Kreuzau (D)
Olaf schreef:
Hoi Eifelyeti.
Weet jij ook waar de pick-up van de 210 zit?
Zit die bij de spoelen ofzoiets?

Vriendelijke groeten, Olaf



HPI heft geen extra Pickup


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2016 7:44 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 718
Woonplaats: almere
Dat dit jou eisen zijn kan je kiezen uit hpi 210 of mvt. Meer is er pasklaar niet met jou eisen.

Gr Thijs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2016 10:27 pm 
Offline

Geregistreerd: zo aug 02, 2015 1:08 pm
Berichten: 10
Hoi Thijs.
Effe voor de duidelijkheid. Ik bouw geen Kreidlerblok.
Het mag dus best wat werk zijn om een ontsteking om te bouwen. Dat geeft niet. De inwendige conus van het vliegwiel kan ik eventueel ook aan laten passen op mijn krukas.

Ik denk dat ik in de cross-wereld ga koekeloeren voor een betrouwbare ontsteking.
Ik heb echt geen zin in gezeik na al mijn aanpaswerk, want dat aanpassen is nog niet zo makkelijk, maar wel te doen denk ik... maar om dan achteraf te moeten concluderen dat al dat werk en geregel voor niks zou zijn geweest, dáár doe ik dit echt niet voor.

Als het vliegwiel van de 210 dan ook nog eens geen pick-up heeft, blijft er voor mij weinig over om wat mee te bouwen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2016 10:30 pm 
Offline

Geregistreerd: di nov 29, 2005 2:44 pm
Berichten: 2510
Eifelyeti schreef:
Ed.P schreef:
PVL kopen


Hallo Ed,

een PVL heft geen lichtspoel....

ook goed, HPI Grondplaat met de 3 lichtspoelen, kleene Vliegwiel van de 210 met externe pickup.... en de prog. CDI van Ignitech....

met mijn Kokusan-Ignitech Oplossing ben ik zeer tevreden : viewtopic.php?f=4&t=45033&hilit=ignitech


Hallo Roman,

Niet eens gezien ik ging er niet vanuit dat er mee op straat gereden zou worden , lijkt mij gezien de curve's ook een slecht plan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2016 11:53 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Waarom geen MVT ,die heb ik ook en werkt prima,beter dan een HPI die steeds kapot gaat.
De HPI heb ik ook gehad en is weer kapot gegaan,wat vermogen betreft merkte ik geen verschil.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2016 1:12 am 
Offline

Geregistreerd: zo aug 02, 2015 1:08 pm
Berichten: 10
Zou het een massaprobleem bij de 210 kunnen zijn?
Ik zeg dat aangezien de grondplaten geanodiseerd zijn en er lak op de massa van het staal van stator zit.

Het te heet worden van spoelen heeft toch vaak te maken met: ..of te dunne en te lange kabels, of een slechte massa.
Heb ik het mis?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2016 8:43 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 718
Woonplaats: almere
Vaak wordt er gezegd dat hij gewoon te heet wordt. Ik zelf heb nog geen problemen gehad met de 210, ik heb de kabels allemaal zo kort mogelijk en extra massa ook heb ik een verzwaarschijf op het vliegwiel wat meer warmte afgeeft dan alleen het vliegwiel waardoor hij wat koeler blijft.

Gr Thijs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2016 9:22 am 
Offline

Geregistreerd: zo aug 02, 2015 1:08 pm
Berichten: 10
Hoi Thijs.
Mooi dat het bij jou werkt!
Dat gewicht is een goed idee denk ik ja, alleen zou de rotor helemaal niet zo warm moeten worden.
Als de warmte doorslaat naar het vliegwiel, is het eigenlijk al te heet geworden.
Een vliegwiel wordt hooguit zo heet als de temperatuur van je blok zelf en dat is met een gesloten kapje, dus met het kapje eraf, moet je 'm gewoon kunnen aanraken nadat je 'm net uit gezet hebt.

Ik heb een Honda motor en de modellen van die jaren stonden bekend om hun doorbranden van de spanningsregelaar of het maar half werken ervan.
Als gevolg daarvan werden de spoelen te heet.
Het is inductie wat plaatsvind.
Ik denk door een 'vernauwing' in het netwerk.
Dat kan door slechte massa, slechte contacten bij connectoren, slechte of te lange snoertjes of dus ook door een spanningsregelaar die niet goed berekend is op zijn taak.

Ik denk niet dat het aan de spoelen zelf ligt.

Door de anodisatielaag kan geen stroom vloeien en ook niet door de lak heen.
Het zijn de schroefjes die plaatselijk een 'beschadiging' maken en zodoende massa doorgeven.
Dit is belangrijk, omdat nooit alle massa door een kabeltje alleen loopt.
Wanneer dit wèl zo is, moet er een flinke kabel aangelegd zijn en meestal wordt hier juist op bezuinigd.
Op mijn Honda heb ik ook dikkere en kortere kabels aangelegd en heb ik extra koeling aangebracht op de spanningsregelaar.
Nu blijft het wèl heel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2016 10:56 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9033
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Ik haak hier even op in, dit jaar kreeg ik het standaard RS blok niet geheel bij de 'les' en heb hier uiteindelijk onder expertise naar gekeken wat hem opviel was dat het vliegwiel zeikheet werd (we hebben het nu over een normale standaard MHKZ 6polige ontsteking), dit was wel met deksel erop en bij 28/30gr buiten temperatuur. Maar de (voorlopige) conclusie luide dat de ontsteking doorgeslagen zou kunnen zijn, een andere ontsteking gaf eenzelfde beeld met rijden, en! vroeger viel me vaker op dat het vliegwiel van een MHKZ bij m'n standaard RS ook altijd loeiheet werd en niet met blote handen was aan de te raken, dit geheel heeft zeker probleemloos 40.000km gefunctioneerd, maar nu lees ik dat het dus nooit goed heeft gezeten? kan iemand mij dit in jip&janneke taal uitleggen? Sorry voor het deels offtopic gaan jongens.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2016 2:45 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Een vliegwiel word altijd heet,kan ook niet anders want de warmte word doorgegeven via de krukastap en blok.
Bij een watergekoeld blok zal het allemaal koeler blijven,een juist afgestelde ontsteking zal het ook koeler houden.
Een goede massa is natuurlijk altijd belangrijk.
Een HPI is een slechte constructie het kleine vliegwieltje kan de warmte gewoon niet kwijt,dit is nu al de 3e die bij mij problemen geeft.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2016 6:56 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Vergis je niet in de warmte die een ontsteking afgeeft aan het vliegwiel !
Houd maar eens je fietsdynamo vast na een ritje ..........


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2016 8:02 pm 
Offline

Geregistreerd: di nov 29, 2005 2:44 pm
Berichten: 2510
Het zit hem in de inferieure componenten die onze belg gebruikt die gewoon geen grote temp. wisselingen aan kunnen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2016 9:43 pm 
Offline

Geregistreerd: zo aug 02, 2015 1:08 pm
Berichten: 10
Ja, warm okee, heet ook nog wel, maar gloeiendheet is niet de bedoeling.
Over koeling gesproken..
De rotor is ongeveer hetzelfde als die van een wedstrijd-crossmotor. Ook behoorlijk klein en afgesloten. Maar hitteproblemen hebben deze ontstekingen niet.
De olie stabiliseert de temperatuur wel ja, maar die olie is ook niet bepaald koel te noemen. Temperaturen van 130℃ worden vrij makkelijk gehaald.
Maar originele of gebruikelijke stator ontstekingen hebben geen oververhittingsverschijnselen en dat is vaak volledig dicht met een kap, zonder verkoelende lucht dus.
Wat ik begrijp uit veel berichten van 210 gebruikers, is dat ze veelal zonder onstekingskap rijden, dus koele lucht bereikt het geheel wel.
Niet veel misschien, maar altijd nog meer dan gewoonlijk.

Of.. het licht aan ondeugedelijke bedrading, aarde of montage.. of het licht aan ondeugdelijk materiaal of ontwerp.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2016 11:28 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5510
Woonplaats: Kreuzau (D)
Ed.P schreef:
Hallo Roman,

Niet eens gezien ik ging er niet vanuit dat er mee op straat gereden zou worden , lijkt mij gezien de curve's ook een slecht plan.


Hallo Ed,
Pn


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2016 11:45 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
Ed.P schreef:
Eifelyeti schreef:
Ed.P schreef:
PVL kopen


Hallo Ed,

een PVL heft geen lichtspoel....

ook goed, HPI Grondplaat met de 3 lichtspoelen, kleene Vliegwiel van de 210 met externe pickup.... en de prog. CDI van Ignitech....

met mijn Kokusan-Ignitech Oplossing ben ik zeer tevreden : viewtopic.php?f=4&t=45033&hilit=ignitech


Hallo Roman,

Niet eens gezien ik ging er niet vanuit dat er mee op straat gereden zou worden , lijkt mij gezien de curve's ook een slecht plan.


Curve van een 210 is al een stuk minder agressief dan van een HPI binnenrotor maar echte tour ontstekingen zijn het niet...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2016 11:54 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5510
Woonplaats: Kreuzau (D)
kreidler844 schreef:

Curve van een 210 is al een stuk minder agressief dan van een HPI binnenrotor maar echte tour ontstekingen zijn het niet...


ik ga ja niet touren met mijn roode, dat weet je toch, Wietse ;)

voor te cruisen op zekerheid heb ik de kokusan Kromme als reserve op Map A

lekker cruisen ga ik met een 4pol Bosch ontsteking in mijn Fluor... ;)


Bijlagen:
Kurve aktuell....jpg
Kurve aktuell....jpg [ 108.68 KiB | 1429 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2016 1:06 pm 
Offline

Geregistreerd: zo aug 02, 2015 1:08 pm
Berichten: 10
Is een agressieve curve dan slecht voor je cilinder of zuiger.
Wordt heter zeker? ..omdat je dan eerder met ontbranden begint en er dus meer warmte-energie in de cilinder komt c.q. blijft.
Met een latere ontsteking wordt je uitlaat juist heter en je cilinder koeler.. heb ik dat juist?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2016 3:50 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Olaf schreef:
Ja, warm okee, heet ook nog wel, maar gloeiendheet is niet de bedoeling.
Over koeling gesproken..
De rotor is ongeveer hetzelfde als die van een wedstrijd-crossmotor. Ook behoorlijk klein en afgesloten. Maar hitteproblemen hebben deze ontstekingen niet.
De olie stabiliseert de temperatuur wel ja, maar die olie is ook niet bepaald koel te noemen. Temperaturen van 130℃ worden vrij makkelijk gehaald.
Maar originele of gebruikelijke stator ontstekingen hebben geen oververhittingsverschijnselen en dat is vaak volledig dicht met een kap, zonder verkoelende lucht dus.
Wat ik begrijp uit veel berichten van 210 gebruikers, is dat ze veelal zonder onstekingskap rijden, dus koele lucht bereikt het geheel wel.
Niet veel misschien, maar altijd nog meer dan gewoonlijk.

Of.. het licht aan ondeugedelijke bedrading, aarde of montage.. of het licht aan ondeugdelijk materiaal of ontwerp.


Ik heb al diverse oplossingen geprobeerd,van zonder deksel en zelfs zonder motorscherm tot een zelfgemaakt soort
ramair systeem,niets hielp,de HPI bleef kapot gaan ,de laatste opmerking
van je dat het een ondeugdelijk ontwerp is ben ik het mee eens.Ik heb met een Kokusan met de zelfde set-up 1000km gereden met het deksel gemonteerd zonder ook maar 1 probleem.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 04, 2017 12:16 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 15, 2007 8:45 pm
Berichten: 1268
Woonplaats: Goor
Tis alweer een tijdje rustig hier, blijft nu alles heel.?

Ik heb de stoute schoenen weer aangetrokken en heb een nieuwe
Hpi2ten betseld, en binnegekregegen

Volgende week maar eens uitdokteren hoe ik hem erop zet
Zodat de belangrijkste spoel de meeste koeling kan krijgen
Heb zelfs nog zitten denken om alleen die spoel vloeistofkoeling te maken
Kan ik nog vele nachtjes over slapen

Nog ideen, hoor ik het wel
Gerritjan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 04, 2017 12:33 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 718
Woonplaats: almere
Ik rij nu 5000km met mijn 210 tot alle tevredenheid. Ik heb wel een rvs verzwaring van hpi erop en dit bevalt mij uitstekend.

Gr Thijs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 04, 2017 12:38 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 15, 2007 8:45 pm
Berichten: 1268
Woonplaats: Goor
midde schreef:
Ik rij nu 5000km met mijn 210 tot alle tevredenheid. Ik heb wel een rvs verzwaring van hpi erop en dit bevalt mij uitstekend.

Gr Thijs


vraagje
heb je fot van die verzwaringschijf en is die standaard te bestellen

heb ooit ook al van mvt een binnenrotor verzwaard, maar deze verdraaide regelmatig op de kruktap
als deze hpi dit ook dot komt er een spiebaan bij in

gerritjan


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 202 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jan van Leeuwen en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!