Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do maart 09, 2017 3:32 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 77
Woonplaats: Zoetermeer
Hoi,

Ik ben van plan straks als alles weer in elkaar zit standaard te gaan beginnen met mijn set up qua carburatie en luchtfilter. Ik weet pas onlangs dat mijn cilinder een SB met een 15 nummer betekend, dat een KVV cilinder is. Van Enzo begrijp ik dat hij standaard rijd met deze set up: 28 mm Bing met een 120 sproeier. Ik dacht, voordat ik wist wat deze cilinder is, gewoon de 20 mm Bing met een Bing filter in een standaard luchtfilter huis en RS aanzuigrubbers en en 78 mm hoofdsproeier te gaan rijden. Casper waarschuwde mij al dat ie dan wel snel vast zal gaan lopen. Mijn ervaringen uit het verleden, 20 jaar geleden met een gaar blok, zie Sjors zijn kreidler opbouw in de afdeling restauratie, en weet ik veel of ie valse lucht zoog en wat al niet meer voor 'goed' bedoelde afstellingen, zijn denk geen juiste referentie.

Ik heb zelf een Bing 1/20/100 en een Homoet 4 poort denk ik, zo een met een aangelaste bocht een stuk cilindrisch tussen de conussen, zie bijgevoegde foto(is niet de mijne hoor ergens van de site gehaald). Ik heb een K&N filter liggen maar nog geen goede standaard opzet aan de aanzuigkant.
Dus mijn vraag is:
Waar rijden de andere KVV 50 cc 4 poorts, die 2 boosterpoortjes, mee?
Qua carburatie
Uitlaat
luchtfilters

bvd Sjors


Bijlagen:
serveimage.jpg
serveimage.jpg [ 78.58 KiB | 2716 keer bekeken ]
Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 09, 2017 4:17 pm 
Offline

Geregistreerd: do sep 12, 2002 8:50 pm
Berichten: 150
Woonplaats: Nijkerk
Hoi Sjors,

Ik zou met een twinair (ben geen fan van K&N) op de 1/20/100 gaan rijden, denk dat je qua sproeiermaat ergens tussen 110 en 120 uit komt.

Met een standaard luchtfilter wordt het denk ik erg lastig om deze cilinder goed aan het lopen te krijgen!

Ik reed zelf ooit met een snelle 6 poorts cilinder (die qua timingen aardig overéén komt met een 15. KVV cilinder) met sproeier 112 on een 1-20-100

Maar de kleur van de bougie vertelt je pas echt de waarheid dus je moet gewoon gaan proberen!

Gr. Berry


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 09, 2017 4:47 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45188
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Vergelijkbare 4-poorters lopen meestal op expansieuitlaat, Bing 20mm met sproeier rond de 105 en een Twin Air luchtfilter kegel.

15 cilinders zijn heel erg oldschool getuned. Dus voor straat zeker een kleine carburateur.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 09, 2017 6:48 pm 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8672
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Uitlaat is m.i. een glaswol gedempte Homoet 6p.
Sproeiermaat weet je nu bij benadering.
Als de kop is aangepast, ook even de squish checken


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 09, 2017 6:51 pm 
Offline

Geregistreerd: di sep 09, 2003 11:42 pm
Berichten: 726
Niet dat je er wijzer van wordt met betrekking tot de sproeier, maar ik meen mij een topic te herinneren met een advertentie van Van Veen, waarin zo'n cilinder werd aangeboden voor een RS. Met standaard carburateur en uitlaat moest dat dan 9 pk opleveren.

Edit: gevonden: viewtopic.php?f=22&t=35924&start=25


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 09, 2017 7:01 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45188
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Helmantel schreef:
Niet dat je er wijzer van wordt met betrekking tot de sproeier, maar ik meen mij een topic te herinneren met een advertentie van Van Veen, waarin zo'n cilinder werd aangeboden voor een RS. Met standaard carburateur en uitlaat moest dat dan 9 pk opleveren.

Dat kan zeker. De beloofde 12 pk kan je alleen halen met een bewerkte kop. En je moet zeker naar de 13.000 rpm.

Een standaard kop is eigenlijk niks voor deze cilinder. Van Veen had niet voor niks SB koppen met Een aangepaste ruimte en O-ring.

Enzo


Bijlagen:
IMG_1151.JPG
IMG_1151.JPG [ 183 KiB | 2632 keer bekeken ]
IMG_1149.JPG
IMG_1149.JPG [ 111.95 KiB | 2632 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 09, 2017 7:23 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45188
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Zelf heb ik beide gietmallen.
15. 40ZN8 W1 A3
en
15. 40ZN17 W2 A4

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 09, 2017 9:11 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 77
Woonplaats: Zoetermeer
Enzo-tvdzijden schreef:
Vergelijkbare 4-poorters lopen meestal op expansieuitlaat, Bing 20mm met sproeier rond de 105 en een Twin Air luchtfilter kegel.

15 cilinders zijn heel erg oldschool getuned. Dus voor straat zeker een kleine carburateur.

Enzo

Ook erg bedankt voor deze waardevolle info.
Dat kegelfilter van twin air. Wel of niet in het originele luchtfilterhuis?
Enzo heeft op zijn 28 mm een groot twin air filter. Is dat dan omdat ie een 28 mm gebruikt of is dat ook aan te raden op de 1/20/100 Bing?
Old skool, dus? Hoogtoerig en smalle powerband?
kleine carburateur, geen 28 mm maar de 20 mm zoals op de RS gewoon is?
tnx

Sjors


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 09, 2017 9:12 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 77
Woonplaats: Zoetermeer
Helmantel schreef:
Niet dat je er wijzer van wordt met betrekking tot de sproeier, maar ik meen mij een topic te herinneren met een advertentie van Van Veen, waarin zo'n cilinder werd aangeboden voor een RS. Met standaard carburateur en uitlaat moest dat dan 9 pk opleveren.

Edit: gevonden: viewtopic.php?f=22&t=35924&start=25


Heel mooie link! Leuke info over de van Veen cilinders.
Sjors


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 09, 2017 9:15 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 77
Woonplaats: Zoetermeer
berryb schreef:
Hoi Sjors,

Ik zou met een twinair (ben geen fan van K&N) op de 1/20/100 gaan rijden, denk dat je qua sproeiermaat ergens tussen 110 en 120 uit komt.

Met een standaard luchtfilter wordt het denk ik erg lastig om deze cilinder goed aan het lopen te krijgen!

Ik reed zelf ooit met een snelle 6 poorts cilinder (die qua timingen aardig overéén komt met een 15. KVV cilinder) met sproeier 112 on een 1-20-100

Maar de kleur van de bougie vertelt je pas echt de waarheid dus je moet gewoon gaan proberen!

Gr. Berry


Hoi Berry,

Twin AIr ok. Maar wat is het argument tegen K&N? Ik heb geen idee nmlk.
Ik denk dat dus maar niet ga starten met een standaard luchtfilter set up. Dat gaat niet het beste uit deze cilinder halen.

Sjors


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 09, 2017 9:35 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 77
Woonplaats: Zoetermeer
Enzo-tvdzijden schreef:
Helmantel schreef:
Niet dat je er wijzer van wordt met betrekking tot de sproeier, maar ik meen mij een topic te herinneren met een advertentie van Van Veen, waarin zo'n cilinder werd aangeboden voor een RS. Met standaard carburateur en uitlaat moest dat dan 9 pk opleveren.

Dat kan zeker. De beloofde 12 pk kan je alleen halen met een bewerkte kop. En je moet zeker naar de 13.000 rpm.

Een standaard kop is eigenlijk niks voor deze cilinder. Van Veen had niet voor niks SB koppen met Een aangepaste ruimte en O-ring.

Enzo

Hi Enzo
Dit is ook wel een eye opener. Is het ook een portemonnee opener? En hoe kom je er nu nog aan?
Wat zien we hier precies?
Wat is het verschil tussen die koppen die hier laat zien?
Die O-ringen staan mij wel aan. Altijd dat ge eikel met de metalen koppakking. Ik zag vroeger altijd belletjes. Dus mijn kop is ws niet helemaal vlak. Ik heb het idee dat zo een O-ring beter dicht.
Is dit te bereiken met van die inzetstukken die ik wel eens zie bij diverse aanbieders? En zo een O-ring kan Arnold wel in de kop maken denk ik dan. Maar ja dan heb je nog niet ander verbrandingskamer. Die zal dan toch in de inzetkamer zitten?
Mijn kop ligt nu bij Arnold dus ik weet niet precies welke ik heb.
De squish is toch een kwestie opmeten als alles in elkaar is gezet door Arnold? Ik lees net iets op een of andere site met soldeertin en dan laten pletten door je zuiger? Demonteren en opmeten en dan eventueel de voetpakking aanpassen. Is dat de manier?

13.000 rpm kom je dan vanzelf door:
Juiste kop, squish, carb en filter. Geen aanpassingen aan cilinder denk ik dan?
Ik hoef niet perse 13.000 hoor. Maar de juiste kop erop lijkt mij wel handig omdat het geen normale RS cilinder is.
Nieuwe informatie roept altijd vragen op! En dan ik voorlopig dat ding nog niet eens starten.....

Je schrijft dat je beide mallen hebt. Bedoel je dan dat je beide koppen hebt of dat je een set mallen hebt om die koppen te maken? Kan je ze dan ook echt gieten?
Ik kom die nummers niet tegen in de lijsten van de databases...ook van Veen nummers zeker of wat?

groet Sjors


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 09, 2017 9:55 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45188
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Sjors je moet maar eens op de Nozemavond komen. Je stelt 50 vragen :mrgreen:

Overal weet ik het antwoord op. Maar tik me dan lam.

Hier de Twin-air kegel

Nummer op de kop is toch echt van een standaard SB kop nl. 15.43.26

O-ring is altijd in een bestaande kop te maken.

Inzet wordt ook veel toegepast bij Kreidler tuning. Dat noemen we op maat kop. Deze inzet zit altijd met o-ring.

Als je metalen koppakking gaat borrelen kan ook het volume niet kloppen. Bij een juiste compressie verhouding hoort een bepaalde inhoud

Squish is idd makkelijk te meten met een mm tinnetje. Standaard is een RS kop groter dan 1mm
Bij tuning rond 0,7 mm

Jou set zal Arnold best wel even met kop/zuiger/cilinder naar Claus brengen voor optimalisatie.

De gietmal heeft Mahle gebruikt om de cilinder te mken.
ZN8 is de normale voet
ZN17 is de (latere) brede voet van een 2,9 PK SB
( kijk naar voet van de cilinders in mijn Mahle doos)

Enzo


Bijlagen:
IMG_1154.JPG
IMG_1154.JPG [ 75.47 KiB | 2518 keer bekeken ]
IMG_1152.JPG
IMG_1152.JPG [ 31.15 KiB | 2534 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 09, 2017 10:45 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2449
Woonplaats: naaldwijk
de eerste cilinders met nummer 15....
heeft een breed uitlaatkanaal .
en een kleine inlaatpoort
een korte zuiger .

-----------------------------------------------------------------------------------------------

de tweede versie , 15....
heeft een normaal uitlaatkanaal
een grotere inlaatpoort.
en een normale zuiger .
--------------------------------------------------------------------------------------------

en er is ook nog een versie 15 .. .. voor de formule cross kreidlers.

deze cilinder heeft rustige timingen ..
daar zat een 20 mm op .

____________________________________________________


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 09, 2017 10:53 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45188
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Sjors heeft de 40ZN17 W1 A4


Bijlagen:
IMG_9002.JPG
IMG_9002.JPG [ 189.74 KiB | 2500 keer bekeken ]
IMG_8999.JPG
IMG_8999.JPG [ 187.86 KiB | 2500 keer bekeken ]
IMG_8995.JPG
IMG_8995.JPG [ 147.63 KiB | 2500 keer bekeken ]
IMG_8996.JPG
IMG_8996.JPG [ 195.84 KiB | 2500 keer bekeken ]
IMG_8998.JPG
IMG_8998.JPG [ 136.51 KiB | 2500 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 09, 2017 11:06 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45188
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
40ZN17 van mij


Bijlagen:
IMG_9003.JPG
IMG_9003.JPG [ 80.38 KiB | 2498 keer bekeken ]
IMG_9004.JPG
IMG_9004.JPG [ 139.92 KiB | 2498 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 09, 2017 11:26 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 77
Woonplaats: Zoetermeer
Enzo-tvdzijden schreef:
Sjors je moet maar eens op de Nozemavond komen. Je stelt 50 vragen :mrgreen:

Overal weet ik het antwoord op. Maar tik me dan lam.

Hier de Twin-air kegel

Nummer op de kop is toch echt van een standaard SB kop nl. 15.43.26

O-ring is altijd in een bestaande kop te maken.

Inzet wordt ook veel toegepast bij Kreidler tuning. Dat noemen we op maat kop. Deze inzet zit altijd met o-ring.

Als je metalen koppakking gaat borrelen kan ook het volume niet kloppen. Bij een juiste compressie verhouding hoort een bepaalde inhoud

Squish is idd makkelijk te meten met een mm tinnetje. Standaard is een RS kop groter dan 1mm
Bij tuning rond 0,7 mm

Jou set zal Arnold best wel even met kop/zuiger/cilinder naar Claus brengen voor optimalisatie.

De gietmal heeft Mahle gebruikt om de cilinder te mken.
ZN8 is de normale voet
ZN17 is de (latere) brede voet van een 2,9 PK SB
( kijk naar voet van de cilinders in mijn Mahle doos)

Enzo

Hi Enzo,

Daar hebben een spreekwoord voor maar die weet ik ff niet voor veelvraagstellers.
Die koppen en die nummers, 15.43.26 is de kop dat zie ik nu op die foto's. Dat is dus niet een andere kop voor die 15 cilinders? Maar een standaard cilinderkop.
15. 40ZN8 W1 A3
en
15. 40ZN17 W2 A4
Ik dacht dat je hiermee de nummers van die koppen bedoelde maar dat zijn de nummers van de cilinders. Die van mij heeft volgens mij ook zo brede voet, Arnold had het over uitkotteren van het blok voor deze cilinder en op jou foto's zie ik wat je bedoelt.
Nozemavond wordt wat lastig op de fiets...Ik heb hem nog lang niet rijdend..Ik neem niet aan dat jullie ipv rijden een hele avond mijn vragen gaan staan beantwoorden :mrgreen:

Die kegel is anders dan ik op de site van jpmb zag, die had het over dat ie in het luchtfilterhuis. Die wordt het denk ik dan maar niet maar die jij hier noemt.

Ik ga wat vragen bedenken!

iig geval bedankt voor de info. Erg leuk en informatief!

Groet Sjors


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 09, 2017 11:30 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 77
Woonplaats: Zoetermeer
Enzo-tvdzijden schreef:
Sjors heeft de 40ZN17 W1 A4

Hee dat is de mijne!
Heb ooit met brommerkappen gereden om niet te veel op te vallen...Je ziet de sporen erin staan....
Mijn naam staat er ook ergens in gegraveerd zei Arnold.

Sjors


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 09, 2017 11:32 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45188
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
JMPB is dat een Kreidler leverancier ?
:mrgreen: [-X


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 09, 2017 11:36 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45188
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Dik uur rijden, dik uur Benzinegesprekken, en dan helaas weer naar huis

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 10, 2017 10:18 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5491
Woonplaats: Kreuzau (D)
Enzo-tvdzijden schreef:
40ZN17 van mij


en van mij ;) :lol:

deze had ik 1984 gekoopt zonder zuiger in Heerlen bij de Cycle-Shop..

mooi rijdbar op de straat, wel geen kanoon... :wink:


met deze kleene spoelpoorten en heel kleen inlaat is die niet voor een dikke 28mm Cab....

beter 20 of 23mm Bing gebruiken....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 10, 2017 12:43 pm 
Offline
Medewerker Sectie FAQ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 16, 2004 8:45 pm
Berichten: 502
Hallo Sjors.

Ik heb even voor jou gekeken wat voor kop er op jou cil zit.
Het is de 15-43-26/15-33-83

Gr Arnold


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 10, 2017 2:35 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9014
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Sjors, ik zou als ik jou was de verlengde homoet 4p (mechanisch, of glaswol gedempt) eronder monteren, zorgen voor een goede compressie&squisch waarde, voorontsteking minimaal op 1.2mm bij max toeren en dan een (vakkundig) uitgedraaide 23/24mm bing eronder, gewoon de zwarte koker erop zonder zeef, of met een sterk uitgedund zeefje (ik weet niet of je frame gestraald is geweest) en een extra gat met pvc pijpje erin (13of 16mm diameter gebruiken) en deze dwars op de luchtstroom monteren. Tandwielen niet zwaarder dan 13/36 en je hebt dan waarschijnlijk een fijn rijdend machientje zonder extreem veel herrie. Let wel zoiets zou ik doen, en anders moet je alles gelijk maken zoals hij ooit bedoeld was.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 10, 2017 2:42 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45188
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
de specialist schreef:
Hallo Sjors.

Ik heb even voor jou gekeken wat voor kop er op jou cil zit.
Het is de 15-43-26/15-33-83

Gr Arnold
Een ori blanke MET rubbers kop.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 13, 2017 2:08 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 77
Woonplaats: Zoetermeer
Hi,
Voor de volledigheid plaats ik even een foto van mijn kop. Die bij Arnold ligt is die van mijn broer.


Bijlagen:
tmp_11583-IMG_20170312_191326-870x1160-435x5801576920004.jpg
tmp_11583-IMG_20170312_191326-870x1160-435x5801576920004.jpg [ 72.14 KiB | 2042 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 13, 2017 4:22 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5491
Woonplaats: Kreuzau (D)
deze kan je ma noog voor een binnekop gebruiken....


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!