Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma maart 13, 2017 6:26 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Zoetermeer
LVS schreef:
de eerste cilinders met nummer 15....
heeft een breed uitlaatkanaal .
en een kleine inlaatpoort
een korte zuiger .

-----------------------------------------------------------------------------------------------

de tweede versie , 15....
heeft een normaal uitlaatkanaal
een grotere inlaatpoort.
en een normale zuiger .
--------------------------------------------------------------------------------------------

en er is ook nog een versie 15 .. .. voor de formule cross kreidlers.

deze cilinder heeft rustige timingen ..
daar zat een 20 mm op

Nu de foto's van mijn cilinder erop staan kan je dan zien welke versie de cilinder is?

Sjors
____________________________________________________


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 13, 2017 7:04 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46140
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Hier plaatjes van een groot uitlaat kanaal. Dit is zoals je ziet de 40ZN8 gietmal.


Bijlagen:
IMG_0460.JPG
IMG_0460.JPG [ 110.88 KiB | 2260 keer bekeken ]
IMG_1171.JPG
IMG_1171.JPG [ 65.55 KiB | 2260 keer bekeken ]
IMG_0461.JPG
IMG_0461.JPG [ 104.35 KiB | 2260 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 14, 2017 9:56 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5728
Woonplaats: Kreuzau (D)
mooi cilinder :clap

ja, voor 36mm boucht.... #-o

zeer slecht rijdbar op de straat....snel in de 3e.......ma 4e en 5e nix meer.....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 15, 2017 11:48 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Zoetermeer
Enzo-tvdzijden schreef:
Hier plaatjes van een groot uitlaat kanaal. Dit is zoals je ziet de 40ZN8 gietmal.

Hoi
Ik kan het verschil met mijn cilinder niet goed zien. Maar ik denk dat jij het wel weet - ziet. K zal wel die brengen met die niet zo grote uitlaat?
Ik heb begin de 32 mm aansluiting

Sjors


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 16, 2017 12:04 am 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Zoetermeer
nozems schreef:
Sjors, ik zou als ik jou was de verlengde homoet 4p (mechanisch, of glaswol gedempt) eronder monteren, zorgen voor een goede compressie&squisch waarde, voorontsteking minimaal op 1.2mm bij max toeren en dan een (vakkundig)
uitgedraaide 23/24mm bing eronder, gewoon de zwarte koker erop zonder zeef, of met een sterk uitgedund zeefje (ik weet niet of je frame gestraald is geweest) en een extra gat met pvc pijpje erin (13of 16mm diameter gebruiken) en deze dwars op de luchtstroom monteren. Tandwielen niet zwaarder dan 13/36 en je hebt dan waarschijnlijk een fijn rijdend machientje zonder extreem veel herrie. Let wel zoiets zou ik doen, en anders moet je alles gelijk maken zoals hij ooit bedoeld was.


Hi,

Bedankt voor je reactie.
Ik zou mijn vers gereviseerde blok niet graag zonder of met minder filtering willen rijden. Hiermee zeg je eigenlijk dat het filter de beperking is.
Mijn 20 mm Bing laat ik liever origineel.
Ik wil niet gelijk een ellenlange discussie starten over 4p en 6p Homoet. Maar wat is het principiële verschil tussen die 2? En wat staat dat cijfer voor? Wat is er verlengd aan die 4p en wat doet dat dan?
Ik heb mijn frame bij blankhout gebracht en wil hem met tectyl behandelen om eventueel los spul te fixeren.
Heb je misschien een foto van die opstelling met dat pvc pijpje in het huis geprikt? Ik kan het even niet visualiseren...

Ik las een ander topic over een groter en groter huis voor meer flow. Is daar al meer over bekend. Dan hou je die inlaatherrie ook wat binnen de perken en heb je wellicht genoeg lucht.
Compromis tussen twin air en aangepaste zeef maar met behoud van filtering.

Groet Sjors


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 16, 2017 9:23 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9177
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Ik zal eens wat foto's maken, Twinair is kwa filtering het beste, dat hoeft geen discussie te zijn. Een groter huis betekend ook dat het motorscherm moet worden aangepast, moet je maar willen om daar optisch een concessie aan te plegen. Ik weet wel dat er veel jongens met het standaard zwarte kokertje rijden zonder zeef en vaak met extra gaten, daar zitten hele snelle jongens bij en als je frame schoon en getectyleerd is zou het geen probleem moeten zijn. Ik ben bang dat de kleine twinair en die dan in het zwarte kokertje bij jou ademnood gaat geven.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 23, 2017 12:07 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 9:56 pm
Berichten: 2227
Woonplaats: Duitsland
Een tijdje geleden van een mede forumlid een 15.... overgenomen, 40 ZN 8 A3 W1.

Zou af fabriek op een 79'er KVV crosser gezeten hebben, en dus geleverd zijn inclusief de 2 fluitpoortjes bij de uitlaat?
Overige poorten lijken mij onbewerkt, de extra poorten zien er voor een leek netjes uit.
Zal hem ooit eens opsturen naar een tuner.
Is daarna ooit nieuw gesealed.

Heb er een UBS 22 voor liggen, of toch gewoon een 20 bing monteren?


Bijlagen:
DSC_4024 (Medium).JPG
DSC_4024 (Medium).JPG [ 170.49 KiB | 2111 keer bekeken ]
DSC_4025 (Medium).JPG
DSC_4025 (Medium).JPG [ 141.34 KiB | 2111 keer bekeken ]
DSC_4026 (Medium).JPG
DSC_4026 (Medium).JPG [ 191.68 KiB | 2111 keer bekeken ]
DSC_4027 (Medium).JPG
DSC_4027 (Medium).JPG [ 176.46 KiB | 2111 keer bekeken ]
DSC_4028 (Small).JPG
DSC_4028 (Small).JPG [ 116.96 KiB | 2111 keer bekeken ]
DSC_4029 (Custom).JPG
DSC_4029 (Custom).JPG [ 182.42 KiB | 2111 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 23, 2017 11:12 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Zoetermeer
nozems schreef:
Ik zal eens wat foto's maken, Twinair is kwa filtering het beste, dat hoeft geen discussie te zijn. Een groter huis betekend ook dat het motorscherm moet worden aangepast, moet je maar willen om daar optisch een concessie aan te plegen. Ik weet wel dat er veel jongens met het standaard zwarte kokertje rijden zonder zeef en vaak met extra gaten, daar zitten hele snelle jongens bij en als je frame schoon en getectyleerd is zou het geen probleem moeten zijn. Ik ben bang dat de kleine twinair en die dan in het zwarte kokertje bij jou ademnood gaat geven.


Die witte RS is toch jouw project? Daar kan ik dus zien hoe je die aanpassing hebt gedaan. Klopt dat?

Sjors


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 21, 2017 12:21 am 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Zoetermeer
LVS schreef:
de eerste cilinders met nummer 15....
heeft een breed uitlaatkanaal .
en een kleine inlaatpoort
een korte zuiger .

-----------------------------------------------------------------------------------------------

de tweede versie , 15....
heeft een normaal uitlaatkanaal
een grotere inlaatpoort.
en een normale zuiger .
--------------------------------------------------------------------------------------------

en er is ook nog een versie 15 .. .. voor de formule cross kreidlers.

deze cilinder heeft rustige timingen ..
daar zat een 20 mm op .

____________________________________________________


Hi Claus,

Nu mijn cilinder bij jou is kan je dan zeggen welke van de de drie cilindertypen die van mij is?

Alvast bedankt,

Sjors


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 17, 2017 4:40 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46140
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Sjors, deze uitlaatpoort lijkt groter.
viewtopic.php?f=5&t=46887

Enzo


Bijlagen:
E539472D-2589-4822-8FFA-AED83A61373A.jpeg
E539472D-2589-4822-8FFA-AED83A61373A.jpeg [ 104.46 KiB | 1493 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 17, 2017 7:23 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 05, 2008 5:25 pm
Berichten: 405
Woonplaats: Zuidoost Gelderland
Even een berichtje voor Pim v Dongen, is wel even geleden dat hij hier poste.
De UB22SB2 is er een voor viertakt motoren bedoelt, de UB 22S voor tweetakt.
Jou Dellorto is aan spruitstuk zijde aangepast voor een ander spruitstuk of gerepareerd?
Maar zou dan wel proberen een UB 24S te vinden voor jou cilinder.

Gr :rs


Bijlagen:
IMG_8165 (Medium).JPG
IMG_8165 (Medium).JPG [ 88.9 KiB | 1463 keer bekeken ]
IMG_8163 (Medium).JPG
IMG_8163 (Medium).JPG [ 70.75 KiB | 1475 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 25, 2017 1:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 9:56 pm
Berichten: 2227
Woonplaats: Duitsland
Dank voor het bericht,
Lijkt inderdaad draad op getapt met een bus, het is wel erg netjes gedaan.
Misschien te netjes voor een amateur?
Waar zitten de verschillen in tussen de beide typen? Kan ik volstaan met een ander huis?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 25, 2017 1:45 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46140
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
pimvandongen schreef:
Dank voor het bericht,
Lijkt inderdaad draad op getapt met een bus, het is wel erg netjes gedaan.
Misschien te netjes voor een amateur?
Waar zitten de verschillen in tussen de beide typen? Kan ik volstaan met een ander huis?

Hier staat er nog 1 te koop

https://link.marktplaats.nl/m1237798410

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 04, 2018 2:57 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Zoetermeer
Hoi,

Volgens Claus is mijn cilinder versie 3 van de 15 cilinders van van Veen.
"en er is ook nog een versie 15 .. .. voor de formule cross kreidlers.

deze cilinder heeft rustige timingen ..
daar zat een 20 mm op."

De spoelpoorten en uitlaat 6 graden hoger dan origineel. En de uitlaatpoort is wat groter gemaakt dan van Veen had gemaakt. De inlaat is ook anders dan origineel maar hij weet niet wat origineel is dus kan geen verschil opgeven.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 04, 2018 3:00 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Zoetermeer
Hi,

Er is nu een opmaat kop met lange schroefdraad in de cilinderkop geplaatst. Vroeger had ik altijd een NGK B 8HS erin. Maar dat is een korte draad versie. Wat zou voor deze cilinder een goede bougie zijn? Ik ben nmlk nog niet helemaal thuis in die lange en korte schachten en warmtegraden.

ff zoeken geeft:
https://www.ngk.de/fileadmin/Dokumente/ ... zen_nl.pdf

Ik denk dat de lange schacht versie de NGK B 8ES is. Dan zijn er nog smaken in de elektrode materialen maar eerst maar eens proberen met deze. Of zou een iets hogere nodig zijn?

bvd


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 08, 2018 10:12 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9090
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
de B8ES is idd de lange schacht versie van de B8HS.
Ik denk dat je straks uitkomt op een B9ES


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 10, 2018 6:24 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Zoetermeer
Hoi,
Heb ondertussen het luchtfilter met binnenfilter. Er zit een redelijk lange tuut aan van het filter naar de carburateur. Ik heb het idee dat dit korter moet. Anders krijg je denk van die rare effecten dat ie niet in de toeren wil klimmen ed. Klopt dat? Zal ik die tuut inkorten?


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Twin air met binnenfilter
IMG_10032018_171319.jpg
IMG_10032018_171319.jpg [ 180.66 KiB | 693 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 11, 2018 10:12 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9090
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Bij mijn 60cc set met membraan leverde die langere aanzuigrubber meer koppel op onderin.
2km lagere top.

Iedere setup verschilt natuurlijk.
Meet het en je weet het ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 11, 2018 12:49 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Zoetermeer
Hi Caspar,

Meer koppel onderin klinkt aantrekkelijk, die top zal wel.. Eerst maar eens met de lange versie testen dus.
Bedankt


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 22, 2018 7:06 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Zoetermeer
Zo, hij is gestart! Eindelijk.
Ben begonnen met een 125, bwaahhh, 115 nog steeds niet mogelijk veel gas te geven. Verzuipt volgens mij. Pak aan in de zon en 110 erin. Maar kon alleen in zijn 1 rijden. Af en toe kroop ie omhoog in toeren. Dan gaat ie goed en is het een mooi geluid. En trekt ie echt goed door. Maar de remschoenen zijn nieuw dus remmen nog niet echt goed dus kan nog niet echt snel rijden.
Ontsteking staat bijna op 1,2 mm voor. Rechts ernaast dus iets meer dan 1,2. Even aanpassen en de 105 erin.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 22, 2018 7:52 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46140
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Goede berichten Sjors. Nog even en je kan aansluiten

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 22, 2018 11:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2510
Woonplaats: naaldwijk
:arrow: Ben begonnen met een 125, bwaahhh, 115 nog steeds niet mogelijk veel gas te geven. Verzuipt volgens mij


het kan ook te arm zijn :!:
---------------------------------------------------------

:arrow: De verlating van deze CDI is meestal 6° en soms 10°


die 1,2 mm voor heb je dan wel nodig . [ of nog iets meer ]

##


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2018 10:27 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Zoetermeer
Nu de 105 sproeier erin. Kan nu ook echt rijden! Ff naar Stompwijk. Dat was met die grotere maten niet mogelijk. Hij klimt vanaf stationair volgas niet in toeren. Ik moet voorzichtig gas geven, als ie dan wat meer toeren draait kan je meer gas geven. Luchtschroef staat 2,5 slag open nog niet verder aan gedraaid. Ontsteking staat nog iets vroeger dan 1,2 mm +- 3-5 mm omtrek van het vliegwiel. Moet nog een flitsen en dan meten wat het is in mm bdp.
Bij nul tot kwart gas smoort ie wat in de lagere toeren.
Op constant toerental bij 1 gasstand lijkt ie afwisselend wat in te houden en te 'gaan'. Waar duidt dat op?
Stationair en een beetje gas geven klimmen de toeren en komt ie moeilijk terug op stationair toerental. Bij overschakelen is het tussentijds toerental hoog.
Marcel, de wilde 13, dacht aan valse lucht. Ga van de week ff met remmenreiniger aanbod de gang om te kijken of ie daar op reageert.
Toerentalaangave is niet juist met kokusan en punten toerenteller. Nog ff pielen met dat kastje dat ertussen zit. Die kan je instellen. Ik denk dat ie nu ongeveer op 2/3 tot 1/2 van werkelijke toerental aangeeft.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2018 10:29 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 10, 2016 10:34 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Zoetermeer
LVS schreef:
:arrow: Ben begonnen met een 125, bwaahhh, 115 nog steeds niet mogelijk veel gas te geven. Verzuipt volgens mij


het kan ook te arm zijn :!:


---------------------------------------------------------

:arrow: De verlating van deze CDI is meestal 6° en soms 10°


die 1,2 mm voor heb je dan wel nodig . [ of nog iets meer ]

##


Bedankt Claus, neem ik mee in de afstelsessies.
Hoeveel vroeger kan ik gaan als er 6 tot 10 graden verlaat wordt?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2018 10:41 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46140
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Sjors met zijn Kreidler


Bijlagen:
E5610130-9BE9-4D26-B245-D4EAF43EE7E3.jpeg
E5610130-9BE9-4D26-B245-D4EAF43EE7E3.jpeg [ 165.17 KiB | 133 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!