Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo maart 12, 2017 6:10 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1037
Kreidler vrienden,

Graag jullie aandacht voor het volgende:

Probleem: kreidler blijft najengelen in toeren

Setup: KT smalle tap. 1/15/18 Bing. Sproeier 86 of 88. Naaldsproeier 2.271. Carb NOS erop gekomen 1700 km geleden

Vorige zomer reed hij met sproeier 84 mooi. Misschien een wat lichtere bougie maar reed mooi. Nu jengelde hij enorm na. Onbelast doet hij dat niet meer met de 86 en 88 sproeier. Met die laatste verzuipt hij wat en houdt hij iets in op de top. Met de 86 sproeier loopt hij mooier maar blijft hij meer in toeren hangen. Met name bij gas los laten op topsnelheid.

Aangezien er geen luchtschroef op zit kan ik er niet echt veel mee spelen. Ik kan me ook niet voorstellen dat er na zo weinig km's al zaken versleten zijn.

Kan het zijn dat ik de carb eens moet schoonmaken (ontluchtingsgaatje vanuitt de vlotterbak?)

Ik wil er geen 17 kroondop op zetten want dan loopt ie te hard, maar heeft iemand een tip hoe dit af te stellen?

Naald zit volgens mij op diepste stand (naald het laagst naar beneden)

Dank voor het meedenken


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 12, 2017 8:35 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 07, 2005 5:18 pm
Berichten: 336
Woonplaats: Baarn
Misschien een lekke pakking van het spruitstuk?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 12, 2017 8:51 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1037
Nee alles met remmenreiniger nagelopen en geen valse lucht problematiek


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 13, 2017 10:58 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 05, 2004 10:50 pm
Berichten: 3174
Woonplaats: Heos zeeland
Vlotterbak niveau zou iets te hoog kunnen zijn waardoor hij toch net wat extra krijgt.
Grotere sproeier word het idd erger.
Verder nog iets meer finetunen of op de testbank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 13, 2017 11:06 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1037
Andre schreef:
Vlotterbak niveau zou iets te hoog kunnen zijn waardoor hij toch net wat extra krijgt.
Grotere sproeier word het idd erger.
Verder nog iets meer finetunen of op de testbank.


Dank voor je reactie. Gaat ie daarvan jengelen? Ik heb het idee dat ie te schraal staat met 86 en te rijk met 88. Enzo opperde om misschien een andere naaldbuis dan standaard te monteren. Is nu 2217 met naald 46-051. Maar ja wat ga je dan monteren?

Bij 86 bij gas los op topsnelheid blijft ie dus in toeren hangen. Naald staat op zijn laagste stand (dus in bovenste inkeping). Zou het kunnen dat hij met sproeier 86 en de naald wat hoger niet meer in toeren blijft hangen? Zou toch niet uit moeten maken


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 13, 2017 11:59 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 05, 2004 10:50 pm
Berichten: 3174
Woonplaats: Heos zeeland
Het zou zomaar kunnen ja.
Naaldbuis kan ook versleten zijn of een verkerrde.
Of slechte naald.

Je zou nog wat kunnen experimenteren met een aanzuig kelk en de luchtbak. Dopjes in het frame nog grote of kleine.
Ik zou hem ook ff op de bank zetten en testen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 14, 2017 12:07 am 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1037
Ik heb hem net thuis in de woonkamer op de bank gezet, maar mijn vrouw gaf aan dat dat niet voor herhaling vatbaar was :-(

Nee gekheid. Ik heb geen rollerbank ofzo. Volgens bingpower.de klopt naald en buis. Was allemaal NOS 1700 km geleden en vorig jaar reed het prima. Zou het kunnen dat er wat dichtbgeslibt is van de winter en hij daarom minder loopt?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 14, 2017 7:59 am 
Online
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9193
Woonplaats: Koog aan de Zaan
loopt je gaskabel en gasschuif lekker op en neer.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 14, 2017 8:28 am 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1037
Ja heb ik ook al aan zitten denken. Alleen dan zou hij dat bij die 88 ook moeten doen. Ik zal hem er van het weekend wel afhalen en alles eens schoonmaken. Na 1700 km zouden naald en sproeierbuis toch niet versleten mogen zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 14, 2017 10:19 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4282
Woonplaats: opende
naald eerst maar 1 omhoog, misschien 2


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 14, 2017 10:22 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4282
Woonplaats: opende
lekke krukas keerringen zou ook kunnen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 14, 2017 12:29 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1037
kreidler844 schreef:
naald eerst maar 1 omhoog, misschien 2


Dank Wietse. Ga ik proberen!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 14, 2017 1:40 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45192
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
mvl schreef:
kreidler844 schreef:
naald eerst maar 1 omhoog, misschien 2


Dank Wietse. Ga ik proberen!
En dat had je nog niet geprobeerd. :shock:

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 14, 2017 1:42 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1037
Geen tijd voor gehad. Er speelden wat andere zaken


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 14, 2017 1:44 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45192
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
mvl schreef:
Geen tijd voor gehad. Er speelden wat andere zaken
OK vandaar, je hebt geen ori setup dus altijd wat vogelen.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 14, 2017 2:00 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4282
Woonplaats: opende
Als hij najengelt betekend arm mengsel stationair, dit kan ontstaan door valse lucht of door te kleine stationairsproeier en aangezien deze carburateur geen stationairsproeier heeft hoor je dit aan te passen met de naaldbuis (grotere buis meer mengsel) de truc met het omhoog zetten van de naald werkt ook iets dus probeer dat eerst.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 14, 2017 10:25 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1037
kreidler844 schreef:
Als hij najengelt betekend arm mengsel stationair, dit kan ontstaan door valse lucht of door te kleine stationairsproeier en aangezien deze carburateur geen stationairsproeier heeft hoor je dit aan te passen met de naaldbuis (grotere buis meer mengsel) de truc met het omhoog zetten van de naald werkt ook iets dus probeer dat eerst.


Weer wat geleerd. Dit was precies de informatie waar ik naar op zoek was. Jengelen bij gas los moet idd van de stationairsproeier komen en als hij er niet op zit dan via de naaldbuis.

Alleen welke maat komt na 2217? En blijft de naald dan hetzelfde?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 14, 2017 10:37 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45192
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
mvl schreef:
kreidler844 schreef:
Als hij najengelt betekend arm mengsel stationair, dit kan ontstaan door valse lucht of door te kleine stationairsproeier en aangezien deze carburateur geen stationairsproeier heeft hoor je dit aan te passen met de naaldbuis (grotere buis meer mengsel) de truc met het omhoog zetten van de naald werkt ook iets dus probeer dat eerst.


Weer wat geleerd. Dit was precies de informatie waar ik naar op zoek was. Jengelen bij gas los moet idd van de stationairsproeier komen en als hij er niet op zit dan via de naaldbuis.

Alleen welke maat komt na 2217? En blijft de naald dan hetzelfde?
Zelfs Wietse heeft dit al meerdere malen op forum geschreven Menno. :wink:


Bijlagen:
IMG_1185.JPG
IMG_1185.JPG [ 186.44 KiB | 1707 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 14, 2017 10:42 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1037
Laten we het er maar op houden dat het bij mij wat langer nodig heeft om te landen ;-)

Moet ik dan naar 2,24? En de 46-051 houden?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 14, 2017 10:56 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45192
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Hoeveel pk heb je gemonteerd Menno ?

Staat in het stukje welke carb je dan monteerd

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 14, 2017 10:57 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4282
Woonplaats: opende
bij de 2.20 kom je niet weg zonder de gaatjes, 2217 is bij mijn weten uniek.
wat ik dan nog wel eens doe: een heel klein beetje afnemen van de naald, direct aan de schacht.
Gasschuif wil ook nog wel eens schelen 1 of 2 of 12 de holling aan de onderzijde zorgt voor meer vacuum.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 14, 2017 11:01 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4282
Woonplaats: opende
de naald bepaalt je mengsel tussen stationair en vol gas, in dit geval de speling tussen de schacht en de buis het stationair.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 14, 2017 11:01 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1037
Cilinder is denk ik 6-7pk getemd door een lange bocht. Carb 1/15/18. Die combinatie is er inderdaad niet

Het wordt dus lekker trial & (t)error


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 14, 2017 11:19 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45192
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
mvl schreef:
Cilinder is denk ik 6-7pk getemd door een lange bocht. Carb 1/15/18. Die combinatie is er inderdaad niet

Het wordt dus lekker trial & (t)error
Ik denk dat beter af was geweest met een nos 2,9 en een 14 mm

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 14, 2017 11:22 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1037
Op de 74-er komt een franse super met een 14 mm. Alleen is het blok alleen smalle tap op de oranje Buffel. Maar ik weet zeker dat het goed komt. Anders komt toch de 17 kroondop erop.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!