Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Koppaking.
BerichtGeplaatst: di maart 14, 2017 8:26 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 25, 2007 7:38 pm
Berichten: 765
Woonplaats: Westerkwartier
ik blijf lekkerij houden bij mijn kop. Je ziet sporen van olie langs de de kop. Betreft een afgedraaide standaard cilinder smalle tap, 15/13/91. Gebruik een dunne alluminium koppaking. Heb hem op de juiste voorgeschreven aanhaalmomenten vastgezet. Sterker nog, ben naar 18 NM gegaan, wat me al niet lekker zit.

Wat zijn mijn opties??


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Koppaking.
BerichtGeplaatst: di maart 14, 2017 8:28 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 44844
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
polite schreef:
ik blijf lekkerij houden bij mijn kop. Je ziet sporen van olie langs de de kop. Betreft een afgedraaide standaard cilinder smalle tap, 15/13/91. Gebruik een dunne alluminium koppaking. Heb hem op de juiste voorgeschreven aanhaalmomenten vastgezet. Sterker nog, ben naar 18 NM gegaan, wat me al niet lekker zit.

Wat zijn mijn opties??

Kop en cilinder vlakken of haaks af laten draaien. Klopt de squish en volume nog van de verbrandingsruimte? Belangrijk voor de compressie verhouding. Tuners literen niet voor niets uit.

Klingerit pakking :lol:

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Koppaking.
BerichtGeplaatst: di maart 14, 2017 8:35 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4216
Woonplaats: opende
Ik kan hem voor je vlakken, ben morgen in de buurt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Koppaking.
BerichtGeplaatst: di maart 14, 2017 9:24 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 25, 2007 7:38 pm
Berichten: 765
Woonplaats: Westerkwartier
Mannen,

Bedankt voor jullie reactie's

Ik ga denk eerst maar eens een wat dikkere koppaking proberen. Die ik welllicht wat meer kan knijpen. Topsnelheid is toch al wat te hoog voor een brommer.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Koppaking.
BerichtGeplaatst: wo maart 15, 2017 9:32 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8505
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Een lagere compressie staat niet garant voor een lagere topsnelheid


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Koppaking.
BerichtGeplaatst: wo maart 15, 2017 12:04 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1014
Caspar schreef:
Een lagere compressie staat niet garant voor een lagere topsnelheid


Soms hogere toch?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Koppaking.
BerichtGeplaatst: wo maart 15, 2017 2:28 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8505
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Yep


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Koppaking.
BerichtGeplaatst: wo maart 15, 2017 5:32 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 25, 2007 7:38 pm
Berichten: 765
Woonplaats: Westerkwartier
Dan zal hij met het dunne alluminium koppaking (die er nu nog opzit) wel iets meer trekkracht hebben??


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Koppaking.
BerichtGeplaatst: wo maart 15, 2017 11:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 26, 2008 9:45 pm
Berichten: 102
polite schreef:
Dan zal hij met het dunne alluminium koppaking (die er nu nog opzit) wel iets meer trekkracht hebben??

Niet als die lekt


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Koppaking.
BerichtGeplaatst: wo maart 15, 2017 11:18 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 44844
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
piet66 schreef:
polite schreef:
Dan zal hij met het dunne alluminium koppaking (die er nu nog opzit) wel iets meer trekkracht hebben??

Niet als die lekt

:thumbleft


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Koppaking.
BerichtGeplaatst: do maart 16, 2017 10:01 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8505
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Met de dunne alu pakking idd meer trekkracht. Als hij dicht is...
O-ring in de kop laten maken kan ook.

Maar ik durf te stellen dat (bijna-) iedere Kreidler koppakking wel iets zweet.
De boel moet zich even zetten (krimpen/uitzetten) en dan kan er best wel een olie spoortje zichtbaar zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Koppaking.
BerichtGeplaatst: do maart 16, 2017 11:47 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4216
Woonplaats: opende
Met een standaard/ niet ingekorte cilinder maakt de dikte van de pakking heel weinig uit, niet te merken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Koppaking.
BerichtGeplaatst: do maart 16, 2017 11:51 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4216
Woonplaats: opende
Maar eh, sporen van olie komen vrijwel zeker niet uit de koppakking, vaak lijkt dit zo maar komt het echt uit de uitlaat of een loszittende bougie.
Lekt je koppakking dan kun je dit constateren door de kop te verwijderen en te zien of er zwarte sporen over de koppakking lopen, is dit niet zo dan lekt hij niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Koppaking.
BerichtGeplaatst: do maart 16, 2017 7:24 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 26, 2008 9:45 pm
Berichten: 102
Ik heb bij harry van hout ori kop breede tap laten afdraaien groef steken voor o ring en boling het zelfde als zuiger laten maken kosten 10 euro heb wel een nieuwe vertex bij in laten meten loopt super MVG Piet 66


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Koppaking.
BerichtGeplaatst: do maart 16, 2017 7:58 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1014
Net kort even gereden. Carb iets losser aangedraaid op het spruitstuk. Bleef niet heel erg hangen maar zegt nog niks. Wel heb ik het gevoel dat na de grondige schoonmaak ook de 86 sproeier te rijk is. In de hoogste versnelling houdt hij lager in toeren wat in en de top wordt lager door van dat geratel wat ik als viertakten omschrijf. Of kan het dat ie dan juist heel arm staat. Bij volgas en dan wat gas terug gaat hij volgens mij niet beter lopen.

Binnenkort maar eens de kleur vd bougie checken


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Koppaking.
BerichtGeplaatst: do maart 16, 2017 8:03 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 44844
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
mvl schreef:
Net kort even gereden. Carb iets losser aangedraaid op het spruitstuk. Bleef niet heel erg hangen maar zegt nog niks. Wel heb ik het gevoel dat na de grondige schoonmaak ook de 86 sproeier te rijk is. In de hoogste versnelling houdt hij lager in toeren wat in en de top wordt lager door van dat geratel wat ik als viertakten omschrijf. Of kan het dat ie dan juist heel arm staat. Bij volgas en dan wat gas terug gaat hij volgens mij niet beter lopen.

Binnenkort maar eens de kleur vd bougie checken

Menno als je de kabel er af haalt voel je toch meteen of het schuifje soepel in het huis glijd.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Koppaking.
BerichtGeplaatst: do maart 16, 2017 8:19 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 25, 2007 7:38 pm
Berichten: 765
Woonplaats: Westerkwartier
kreidler844 schreef:
Maar eh, sporen van olie komen vrijwel zeker niet uit de koppakking, vaak lijkt dit zo maar komt het echt uit de uitlaat of een loszittende bougie.
Lekt je koppakking dan kun je dit constateren door de kop te verwijderen en te zien of er zwarte sporen over de koppakking lopen, is dit niet zo dan lekt hij niet.


Hmm, toch dan maar weer eens nader inspecteren. Er lekt namelijk geen olie meer langs de uitlaatbocht. Wat in het verleden nog wel het geval was. Vandaar dat ik mijn koppaking van enige lekkage vermoed. Bougie kan het ook niet zijn, dat is een nieuwe met de juiste aanhaalmoment vastgezet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Koppaking.
BerichtGeplaatst: wo maart 29, 2017 6:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 25, 2007 7:38 pm
Berichten: 765
Woonplaats: Westerkwartier
Heb vandaag even wat tijd gevonden om een klingerit koppakking te monteren. Heb er een poos mee gereden, en zoals het er nu uitziet, is de cilinderkop dicht. Topsnelheid is " helaas" nog hetzelfde 60KM/H. ( op teller) Trekkracht is ook niet noemenswaardig afgenomen. Bedankt voor jullie input!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Koppaking.
BerichtGeplaatst: wo maart 29, 2017 7:04 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 44844
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Enzo-tvdzijden schreef:

Klingerit pakking :lol:

Enzo

:clap


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Koppaking.
BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 7:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 25, 2007 7:38 pm
Berichten: 765
Woonplaats: Westerkwartier
Vandaag nog ff gereden. Stond wat meer tegenwind, hij kakt dan toch wel wat in met de klingerit koppakking. Kan ik dit compenseren door een hogedrukkop te monteren?? Of wordt dat iets teveel van het goede??


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Koppaking.
BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 7:08 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 44844
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
polite schreef:
Vandaag nog ff gereden. Stond wat meer tegenwind, hij kakt dan toch wel wat in met de klingerit koppakking. Kan ik dit compenseren door een hogedrukkop te monteren?? Of wordt dat iets teveel van het goede??

Lees ik al iets over de conditie van de zuiger/cilinder en zuigerveren? En de tandwielen.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Koppaking.
BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 7:24 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 25, 2007 7:38 pm
Berichten: 765
Woonplaats: Westerkwartier
Enzo-tvdzijden schreef:
polite schreef:
Vandaag nog ff gereden. Stond wat meer tegenwind, hij kakt dan toch wel wat in met de klingerit koppakking. Kan ik dit compenseren door een hogedrukkop te monteren?? Of wordt dat iets teveel van het goede??

Lees ik al iets over de conditie van de zuiger/cilinder en zuigerveren? En de tandwielen.

Enzo

Cilinder is voorzien van een "nieuw" laagje nicasil, met daarin een nieuwe Kolbenschmidt zuiger. Tanwieldwiel verhouding 14/36.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Koppaking.
BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 7:29 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 44844
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
polite schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
polite schreef:
Vandaag nog ff gereden. Stond wat meer tegenwind, hij kakt dan toch wel wat in met de klingerit koppakking. Kan ik dit compenseren door een hogedrukkop te monteren?? Of wordt dat iets teveel van het goede??

Lees ik al iets over de conditie van de zuiger/cilinder en zuigerveren? En de tandwielen.

Enzo

Cilinder is voorzien van een "nieuw" laagje nicasil, met daarin een nieuwe Kolbenschmidt zuiger. Tanwieldwiel verhouding 14/36.
Bij standaard 2 pk heeft een 14 voor weinig praatjes met tegenwind.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Koppaking.
BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 8:58 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 25, 2007 7:38 pm
Berichten: 765
Woonplaats: Westerkwartier
@enzo, betreft een afgedraaide cilinder. Denk iets meer dan 2 pk. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Koppaking.
BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 9:08 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 44844
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
polite schreef:
@enzo, betreft een afgedraaide cilinder. Denk iets meer dan 2 pk. :mrgreen:

Nou lekker dan als hij niet eens goed trekt. Daar heb je dus niet veel aan. Denk dat er nog andere probleempjes zijn met de afstelling.

ENZO


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!