Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 12:00 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 30, 2012 4:13 pm
Berichten: 282
Woonplaats: Roggel
Ik weet dat hier al heel wat topics over geschreven zijn, maar dit zijn geen recente topics meer. Dus bij deze de vraag, welke banden hebben jullie onder de kreidler ?

De banden van de TRS zijn de continental kks10, hiervan is de achterband kaal, en de voorband is van 2001 dus hier mag wel eens nieuw rubber onder.

Bij de RS heb ik er michelin m45 banden onder, maar ik wil hier andere onder omdat de achterband net tegen de kettingkast komt en hieraan schuurt.. Ook is het profiel niet heel diep meer, nog ongeveer 2,5 mm.

Nu ben ik dus benieuwd welke banden goed bevallen en er mooi uit zien. Ik ben er over aan het denken om voor heidenau k36 banden te gaan, en die wil ik dan voor beide kreidlers bestellen.

Groeten Bas


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 12:09 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 8932
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Hangt van je eigen smaak af, ik heb met mijn RS goede ervaringen met Metzler ME22, alleen onder de 7graden en nat weer oppassen, de M45 lijkt het koud iets beter te doen. En ik rijdt nu met mijn witte RS met Michelin M62, redelijk 'klassieke' profilering maar voelt erg goed aan, nog niet getest met nat en of echt koud weer. De Conti GO is ook een goede, stuurt erg scherp maar ik vind die banden gevoeliger voor spoorvorming en ze zijn nogal 'modern' geprofileerd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 12:49 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 04, 2007 4:25 pm
Berichten: 1278
Woonplaats: alblasserdam
heidenau k36 is een prima band ik heb dit type al 6 jaar in gebruik.
ieder jaar 4 dagen in de eifel touren bevald prima ook met veel regen voelt stabiel aan
achterband gaat zo,n 10000 km mee snelheid is 75/80 top ik heb dus ieder seizoen achter een nieuwe.
voor doe ik twee seizoenen met de band.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 1:42 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4282
Woonplaats: Onder steen 13
peterria schreef:
heidenau k36 is een prima band ik heb dit type al 6 jaar in gebruik.
ieder jaar 4 dagen in de eifel touren bevald prima ook met veel regen voelt stabiel aan
achterband gaat zo,n 10000 km mee snelheid is 75/80 top ik heb dus ieder seizoen achter een nieuwe.
voor doe ik twee seizoenen met de band.



K36 op de voorkant & een K58 achterop.
Vorig jaar gemonteerd na jaren met M45 te hebben gereden. De Heidenau's bevallen me prima, ook in de Eifel !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 2:52 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1001
KJ hoe verhouden de M45s zich tov de Heidenau combinatie?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 3:51 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4282
Woonplaats: Onder steen 13
mvl schreef:
KJ hoe verhouden de M45s zich tov de Heidenau combinatie?


ik vind de Heidenau's qua grip gelijkwaardig, wellicht zelfs iets beter & wat comfortabeler dan de M45....qua slijtage vermoed ik dat deze nu hoger ligt dan de M45's (zachtere compound)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 3:59 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1001
Ok. Heldere uitleg. Bedankt!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 4:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8463
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
De Heidenau K36.1 is een kloon van de Metzeler ME77. Beiden toppers.
Eventueel een Heidenau K58 achter. Goede grip en comfortabel.

Continental KKS110 vind ik niet zo goed. Slap , niet duurzaam en niet spoorvast.
Continental TKP14 is wél goed. Maar niet meer vers geproduceerd.

Michelin M45 is een moderne band met een vrij modern uiterlijk. Valt vrij breed.
17 x 2.50 past beter dan de 17 x 2.75.
Wel op de juiste spanning houden . Anders gaat hij cuppen. Ook vrij harde compound.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 5:39 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2322
Woonplaats: Beverwijk
Ik heb een setje Sava Crans waarvan achter al versleten was na 5000 km. Zal wel een bandenspanning gevalletje geweest zijn want voor is nog als nieuw. Vorig jaar ben ik op 2 achtereenvolgende rotondes in de Eifel op mijn plaat gegaan. Het was nieuw asfalt en het had net geregend maar toch wijt ik het aan de band want ik was de enige uit een gezelschap van zo'n 10 man. En ik reed niet anders dan een ander. Ik zou ze niet meer kopen ondanks dat ze verder best wel grip boden.
gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 5:55 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1001
Caspar schreef:
De Heidenau K36.1 is een kloon van de Metzeler ME77. Beiden toppers.
Eventueel een Heidenau K58 achter. Goede grip en comfortabel.

Continental KKS110 vind ik niet zo goed. Slap , niet duurzaam en niet spoorvast.
Continental TKP14 is wél goed. Maar niet meer vers geproduceerd.

Michelin M45 is een moderne band met een vrij modern uiterlijk. Valt vrij breed.
17 x 2.50 past beter dan de 17 x 2.75.
Wel op de juiste spanning houden . Anders gaat hij cuppen. Ook vrij harde compound.


Hi Caspar,

Is de ME77 niet beter dan de K36?

En zit er verschil tussen de K36 brommerband en motorband? Ik was niet kapot van de brommerband maar heel slecht vond ik hem ook niet. M45 vind ik een topper die veel vertrouwen geeft.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 6:07 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 44751
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
M45 sloopt je kettingkast. Veel te breed. Typische smalle scooterband.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 7:13 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 30, 2012 4:13 pm
Berichten: 282
Woonplaats: Roggel
Wat is het voordeel van voor en achter een andere band ? Zoals in KJ zijn antwoord aangeeft, de k36 voor en achter de k58. Heb je met de K58 meer grip/minder snel slijtage ?

Groeten Bas


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 9:21 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 31, 2010 5:41 pm
Berichten: 1378
Woonplaats: Voorburg
nozems schreef:
De Conti GO is ook een goede, stuurt erg scherp maar ik vind die banden gevoeliger voor spoorvorming en ze zijn nogal 'modern' geprofileerd.

Mee eens. Spoorvorming ervaar ik niet zo, sinds ik ontdekte dat ze met hogere bandenspanning (voor 2.4 en achter 2.6) nog fijner rijden. Overigens mis ik in de meeste discussies over bandenmerken sowieso het grote belang van een juiste bandenspanning. Ik vind dat minstens even belangrijk als het merk en het verschilt nogal of er iemand van 80 kg. op een brommer zit of iemand van 120 kg. op een zwaar getunede RS. Het "moderne" profiel is telkenmale een terugkerend discussiepunt. Wat mij betreft mag iedereen er van vinden wat hij vindt en als je een authentieke Kreidler Florett rijdt die tot in detail is gerestaureerd kan ik mij dat wel voorstellen, maar op een special vind ik de kwalificatie "modern" wat overtrokken. Ik jaag de puristen graag in de gordijnen met de stelling dat het qua ontwerp en veiligheid inderdaad een moderne(re) band is. Bijgaand een plaatje van het Conti Go profiel.
Bijlage:
contigo.png
contigo.png [ 133.69 KiB | 1292 keer bekeken ]


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 10:32 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2322
Woonplaats: Beverwijk
Op een set Grimeca wielen die ik nog niet gebruik heb ik achter de M45 van Michelin op 2,75" en voor de Pirelli MT65 op 2,5" . Ik zag het sowieso niet zitten om voor ook een M45 te monteren in de tegengestelde draairichting als achter wat ik een vreemde eigenschap vind van deze banden. Verder vind ik het na wat onderzoek naar grotere motorfietsen en bijbehorende bandenkeuze een prettig idee om voor wat anders en smaller te hebben dan achter. Ik hoopte hiermee in de Eifel te gaan rijden dit jaar maar het zal wel niet klaar zijn voor die tijd.
Leuk topic dit en hoewel niet de eerste over banden wel weer leerzaam en altijd goed om actueel de keuze van medeforummers te weten.
Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 06, 2017 7:48 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8463
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
mvl schreef:
Caspar schreef:
De Heidenau K36.1 is een kloon van de Metzeler ME77. Beiden toppers.
Eventueel een Heidenau K58 achter. Goede grip en comfortabel.

Continental KKS110 vind ik niet zo goed. Slap , niet duurzaam en niet spoorvast.
Continental TKP14 is wél goed. Maar niet meer vers geproduceerd.

Michelin M45 is een moderne band met een vrij modern uiterlijk. Valt vrij breed.
17 x 2.50 past beter dan de 17 x 2.75.
Wel op de juiste spanning houden . Anders gaat hij cuppen. Ook vrij harde compound.


Hi Caspar,

Is de ME77 niet beter dan de K36?
.


Ik vind zelf de ME77 nog beter dan de K36.1
Gaat langer mee en lijkt wat steviger van karkas.
De ME77 is jaren niet meer geproduceerd. Toen kwam Heidenau met de K36.1.
Momenteel zijn ze beiden weer leverbaar. De ME77 is alleen via een select groepje handelaren te koop.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 06, 2017 8:23 am 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1001
ME77 wil ik ook eens proberen voor de 74 RS. Verschillen de rij eigenschappen dan met de M45 of is het meer voor de looks en de breedte?

En is de ME77 van dezelfde kwaliteit als voorheen? Bij de Conti KKS 10 was er wel een verschil tussen de oude en nieuwe versies.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 06, 2017 7:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8463
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ik heb nog een ME77 uit 1986 , die heeft er al heel wat kilometers zonder schuiver opzitten.
Mijn recente ME77 banden maken veel minder kilometers , maar de duurzaamheid lijkt goed te zijn.
Wegligging en looks zijn gelijk gebleven. De 17 x 2,75 past prima , achter past zelfs de 17 x 3,00 op mijn RS , met kettingkast.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 06, 2017 9:03 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 44751
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
mvl schreef:
ME77 wil ik ook eens proberen voor de 74 RS. Verschillen de rij eigenschappen dan met de M45 of is het meer voor de looks en de breedte?

En is de ME77 van dezelfde kwaliteit als voorheen? Bij de Conti KKS 10 was er wel een verschil tussen de oude en nieuwe versies.

Wij willen niet anders Menno.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr apr 07, 2017 10:01 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 23, 2009 9:53 pm
Berichten: 1936
Ik heb op mijn standaard RS achter Michelin M45 300.
Voor, dezelfde Michelin maar dan 275. In tegenovergestelde draairichting zoals is voorgeschreven.
Waarvoor dat is begrijp ik ook niet maar mijn voorwiel gaat ontzettend cuppen.
Joke heeft op de Flory ook Michelin M45, achter 275 en voor 250. Ook in omgekeerde draairichting. Heeft hetzelfde; voorwiel ook cuppen.
Ik denk dat het komt omdat de voorbanden een andere draairichting hebben. Dus waarom is dat verschil in draairichting?
Wie weet het?

Gijs v Z


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr apr 07, 2017 10:16 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4209
Woonplaats: opende
Dat cuppen hebben ze altijd.

Ik rij tegenwoordig met de City Pro van Michelin.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 08, 2017 12:19 am 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4683
Woonplaats: alhier
gijsvanzanten schreef:
Ik heb op mijn standaard RS achter Michelin M45 300.
Voor, dezelfde Michelin maar dan 275. In tegenovergestelde draairichting zoals is voorgeschreven.
Waarvoor dat is begrijp ik ook niet maar mijn voorwiel gaat ontzettend cuppen.
Joke heeft op de Flory ook Michelin M45, achter 275 en voor 250. Ook in omgekeerde draairichting. Heeft hetzelfde; voorwiel ook cuppen.
Ik denk dat het komt omdat de voorbanden een andere draairichting hebben. Dus waarom is dat verschil in draairichting?
Wie weet het?

Gijs v Z


Mij werd verteld vanwege de krachten die erop komen. Bij het accelereren komen alle krachten op het achterwiel, bij het remmen komen de krachten, 'van de andere kant' op het voorwiel.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eric S en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!