Kunststof bus voorvork
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 11 apr 2010, 16:03
- Locatie: Bergen n-h
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Kunststof bus voorvork
Hallo allemaal,
Ik ben begonnen met de opbouw van een Rs uit 1978.
Ook ik zal één deze dagen foto's posten van het project.
Nu ben ik ook begonnen met de revisie van de voorvork en heb wat advies nodig ondanks dat er natuurlijk genoeg over is geschreven op dit forum.
Maar eerst wat vragen;
-Ik kan tot nu toe niet de kunststof bussen (57.05.22) die tussen de 2 veren zit in de binnenpoot bij geen enkele leverancier vinden. Wie weet waar ik die kan verkrijgen?
-Welke aanslagrubbers en keerringen adviseren jullie om te gebruiken, origineel bij John Bos of kun je ook kwalitatief goede krijgen bij een leverancier in nederland?
-Is het aan te bevelen om ook de messing eindstukken waar het aanslagrubber op zit te vervangen?
Ze zien er nog goed uit maar kunnen ze ook verslijten?
-Zitten de binnenpoten die in het kroonstuk geperst zitten erg vast en hoeveel ton moet er op gezet worden voor ze los komen?
Ik wilde dit vandaag op me werk doen maar lukte niet aangezien ik het kroonstuk niet erg lekker onder de pers kon zetten. Door de lengte begon alles scheef te drukken en ben maar gestopt, durfte het niet aan om verder te gaan.
Morgen als de Technische dienst er weer is maar verder kijken..
-Ik las ook op dit forum dat je bij Ami-lakken de kleur kon krijgen voor de onderpoten.
Is dit nog steeds verkrijgbaar en komt de kleur goed overheen met de originele kleur?
Ik twijfel nog om ze te spuiten want ik heb iets vezonnen om ze zonder draaibank oid zeer mooi te krijgen. Foto's volgen nog en mss zijn er al meer die deze oplossing verzonnen hebben.
Ik heb aan de onderkant van de onderpoot een M6 boutje van binnen naar buiten gestoken, vast gezet met 4st m6 moertjes achter elkaar en hier kun je dan je boormachine op spannen.(één m6 moertje om het boutje vast te zetten en dan de boormachine alleen op het boutje begint snel te slippen)
Dan in de palm van je hand schuurpapier losjes om de poot klemmen en dan draaien maar. Wordt trouwens wel erg heet!! Dus werkhandschoenen is aan te bevelen. Ben begonnen met korrel 120, dan 180, 220, 320, 400, 600 en dan als laatste een fijn scotsbride-tje.
Echt perfect, helemaal nieuw. Weet alleen nog niet of ik ze dan nog in een blanke lak moet zetten ivm corroderen. Polijsten wil ik ze niet op de onderstukken na dan. Het geborstelde effect vind ik mooier.
Als ik tijd heb zal ik snel foto's maken en laten zien. Mss heb iedereen hier wat aan als je niet wilt spuiten maar wel het effect wilt hebben van een afgedraaide poot uit een draaibank.
Op de eerdere vragen hoop ik dat jullie me kunnen adviseren,
Bedankt,
Mvg. Marcel.
Ik ben begonnen met de opbouw van een Rs uit 1978.
Ook ik zal één deze dagen foto's posten van het project.
Nu ben ik ook begonnen met de revisie van de voorvork en heb wat advies nodig ondanks dat er natuurlijk genoeg over is geschreven op dit forum.
Maar eerst wat vragen;
-Ik kan tot nu toe niet de kunststof bussen (57.05.22) die tussen de 2 veren zit in de binnenpoot bij geen enkele leverancier vinden. Wie weet waar ik die kan verkrijgen?
-Welke aanslagrubbers en keerringen adviseren jullie om te gebruiken, origineel bij John Bos of kun je ook kwalitatief goede krijgen bij een leverancier in nederland?
-Is het aan te bevelen om ook de messing eindstukken waar het aanslagrubber op zit te vervangen?
Ze zien er nog goed uit maar kunnen ze ook verslijten?
-Zitten de binnenpoten die in het kroonstuk geperst zitten erg vast en hoeveel ton moet er op gezet worden voor ze los komen?
Ik wilde dit vandaag op me werk doen maar lukte niet aangezien ik het kroonstuk niet erg lekker onder de pers kon zetten. Door de lengte begon alles scheef te drukken en ben maar gestopt, durfte het niet aan om verder te gaan.
Morgen als de Technische dienst er weer is maar verder kijken..
-Ik las ook op dit forum dat je bij Ami-lakken de kleur kon krijgen voor de onderpoten.
Is dit nog steeds verkrijgbaar en komt de kleur goed overheen met de originele kleur?
Ik twijfel nog om ze te spuiten want ik heb iets vezonnen om ze zonder draaibank oid zeer mooi te krijgen. Foto's volgen nog en mss zijn er al meer die deze oplossing verzonnen hebben.
Ik heb aan de onderkant van de onderpoot een M6 boutje van binnen naar buiten gestoken, vast gezet met 4st m6 moertjes achter elkaar en hier kun je dan je boormachine op spannen.(één m6 moertje om het boutje vast te zetten en dan de boormachine alleen op het boutje begint snel te slippen)
Dan in de palm van je hand schuurpapier losjes om de poot klemmen en dan draaien maar. Wordt trouwens wel erg heet!! Dus werkhandschoenen is aan te bevelen. Ben begonnen met korrel 120, dan 180, 220, 320, 400, 600 en dan als laatste een fijn scotsbride-tje.
Echt perfect, helemaal nieuw. Weet alleen nog niet of ik ze dan nog in een blanke lak moet zetten ivm corroderen. Polijsten wil ik ze niet op de onderstukken na dan. Het geborstelde effect vind ik mooier.
Als ik tijd heb zal ik snel foto's maken en laten zien. Mss heb iedereen hier wat aan als je niet wilt spuiten maar wel het effect wilt hebben van een afgedraaide poot uit een draaibank.
Op de eerdere vragen hoop ik dat jullie me kunnen adviseren,
Bedankt,
Mvg. Marcel.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Kunststof bus voorvork
Bij John Bos gewoon te koop. 5,72 euro per stuk
Waar je de keerringen en aanslagrubbers moet kopen? Keerringen is me duidelijk. Aanslagrubbers heb ik nooit met harde problemen gehad.
Iedereen een andere mening. Keerringen kan je het beste vervangen door dubbele smalle HD keerringen
http://www.kreidlerservice.nl/?zoekresu ... &sPriceTo=
De Ami lak kocht je destijds bij Ami zelf maar bestaat niet meer. Misschien dat Paul Hendriks ze nog heeft. Daar had ik ze ook gekocht. Die kleur is net iets origineler dan velgenspray (ook mooi)
De poten hebben wij al meerdere keren met onze 10 tons pers er uit gedrukt. Gaat heel simpel. Maar zoals met alle perswerkzaamheden is het hulpstuk om persen belangrijk. Stuur je het kroonstuk toch naar Kreidlerparts. Laat hij het voor je doen.
De messing dingen waar je zuigerplaatje op zit en je aanslagrubber gebeurd niks mee.
Enzo
Waar je de keerringen en aanslagrubbers moet kopen? Keerringen is me duidelijk. Aanslagrubbers heb ik nooit met harde problemen gehad.
Iedereen een andere mening. Keerringen kan je het beste vervangen door dubbele smalle HD keerringen
http://www.kreidlerservice.nl/?zoekresu ... &sPriceTo=
De Ami lak kocht je destijds bij Ami zelf maar bestaat niet meer. Misschien dat Paul Hendriks ze nog heeft. Daar had ik ze ook gekocht. Die kleur is net iets origineler dan velgenspray (ook mooi)
De poten hebben wij al meerdere keren met onze 10 tons pers er uit gedrukt. Gaat heel simpel. Maar zoals met alle perswerkzaamheden is het hulpstuk om persen belangrijk. Stuur je het kroonstuk toch naar Kreidlerparts. Laat hij het voor je doen.
De messing dingen waar je zuigerplaatje op zit en je aanslagrubber gebeurd niks mee.
Enzo
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 11 apr 2010, 16:03
- Locatie: Bergen n-h
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Kunststof bus voorvork
Ok..dank je wel Enzo.
Maar je hebt gelijk, het persen hangt grotendeels af van de hulpstukken en die had ik niet.
Maar ik kon ze bij J.Bos niet vinden. Maar hoe worden ze genoemd dan kan ik dat met de zoekfunctie zoeken?
Maar via het forum kon ik jou prachtige kreidlers zien. Maar Ppff..wat een werk geweest. Ook alles zelf gedaan?
Maar je hebt gelijk, het persen hangt grotendeels af van de hulpstukken en die had ik niet.
Maar ik kon ze bij J.Bos niet vinden. Maar hoe worden ze genoemd dan kan ik dat met de zoekfunctie zoeken?
Maar via het forum kon ik jou prachtige kreidlers zien. Maar Ppff..wat een werk geweest. Ook alles zelf gedaan?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Kunststof bus voorvork
ik kijk in de onderdeel boeken en tik die nummers in de zoekfuctie bij John Bos.Barbo schreef:Ok..dank je wel Enzo.
Maar je hebt gelijk, het persen hangt grotendeels af van de hulpstukken en die had ik niet.
Maar ik kon ze bij J.Bos niet vinden. Maar hoe worden ze genoemd dan kan ik dat met de zoekfunctie zoeken?
Maar via het forum kon ik jou prachtige kreidlers zien. Maar Ppff..wat een werk geweest. Ook alles zelf gedaan?
Hoe simpel kan het zijn.
Enzo
- carlodriessen
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:41
- Locatie: Noord Limburg
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Kunststof bus voorvork
Hoi,
Ik heb het ook voor een paar jaar terug gedaan, is niet zo moeilijk dan je denkt
Volg de link dan moet het lukken.
viewtopic.php?f=23&t=18909&p=247205&hilit=Pers+voorvork#p247205
Succes.
Carlo
Ik heb het ook voor een paar jaar terug gedaan, is niet zo moeilijk dan je denkt
Volg de link dan moet het lukken.
viewtopic.php?f=23&t=18909&p=247205&hilit=Pers+voorvork#p247205
Succes.
Carlo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Kunststof bus voorvork
Top, wel logisch. Mooi dat het je is gelukt.Barbo schreef:Toch gevonden. Moest puntjes tussen de cijfers zetten. Bedankt..
Enzo
- 2-stroke140159
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 23:03
- Locatie: Roermond
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
- Contacteer:
Re: Kunststof bus voorvork
Heb voor onder de kosten van het uitbesteden van persen ( mits je ergens een greep uit een oud ijzer container kunt doen ) een pers gemaakt en er tot op heden twee kroonstukken mee geperst.
In principe als je dit leuk vindt makkelijk te bouwen.
Gr. Ben.
In principe als je dit leuk vindt makkelijk te bouwen.
Gr. Ben.
- Bijlagen
-
- pers.JPG (103.52 KiB) 2552 keer bekeken