Kunststof bus voorvork

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Barbo
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 apr 2010, 16:03
Locatie: Bergen n-h
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Kunststof bus voorvork

#1 Bericht door Barbo » 18 jun 2017, 19:24

Hallo allemaal,

Ik ben begonnen met de opbouw van een Rs uit 1978.
Ook ik zal één deze dagen foto's posten van het project.
Nu ben ik ook begonnen met de revisie van de voorvork en heb wat advies nodig ondanks dat er natuurlijk genoeg over is geschreven op dit forum.

Maar eerst wat vragen;
-Ik kan tot nu toe niet de kunststof bussen (57.05.22) die tussen de 2 veren zit in de binnenpoot bij geen enkele leverancier vinden. Wie weet waar ik die kan verkrijgen?
-Welke aanslagrubbers en keerringen adviseren jullie om te gebruiken, origineel bij John Bos of kun je ook kwalitatief goede krijgen bij een leverancier in nederland?
-Is het aan te bevelen om ook de messing eindstukken waar het aanslagrubber op zit te vervangen?
Ze zien er nog goed uit maar kunnen ze ook verslijten?
-Zitten de binnenpoten die in het kroonstuk geperst zitten erg vast en hoeveel ton moet er op gezet worden voor ze los komen?
Ik wilde dit vandaag op me werk doen maar lukte niet aangezien ik het kroonstuk niet erg lekker onder de pers kon zetten. Door de lengte begon alles scheef te drukken en ben maar gestopt, durfte het niet aan om verder te gaan. :(
Morgen als de Technische dienst er weer is maar verder kijken..
-Ik las ook op dit forum dat je bij Ami-lakken de kleur kon krijgen voor de onderpoten.
Is dit nog steeds verkrijgbaar en komt de kleur goed overheen met de originele kleur?
Ik twijfel nog om ze te spuiten want ik heb iets vezonnen om ze zonder draaibank oid zeer mooi te krijgen. Foto's volgen nog en mss zijn er al meer die deze oplossing verzonnen hebben.

Ik heb aan de onderkant van de onderpoot een M6 boutje van binnen naar buiten gestoken, vast gezet met 4st m6 moertjes achter elkaar en hier kun je dan je boormachine op spannen.(één m6 moertje om het boutje vast te zetten en dan de boormachine alleen op het boutje begint snel te slippen)
Dan in de palm van je hand schuurpapier losjes om de poot klemmen en dan draaien maar. Wordt trouwens wel erg heet!! Dus werkhandschoenen is aan te bevelen. Ben begonnen met korrel 120, dan 180, 220, 320, 400, 600 en dan als laatste een fijn scotsbride-tje.
Echt perfect, helemaal nieuw. Weet alleen nog niet of ik ze dan nog in een blanke lak moet zetten ivm corroderen. Polijsten wil ik ze niet op de onderstukken na dan. Het geborstelde effect vind ik mooier.
Als ik tijd heb zal ik snel foto's maken en laten zien. Mss heb iedereen hier wat aan als je niet wilt spuiten maar wel het effect wilt hebben van een afgedraaide poot uit een draaibank.

Op de eerdere vragen hoop ik dat jullie me kunnen adviseren,
Bedankt,

Mvg. Marcel.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

Re: Kunststof bus voorvork

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 18 jun 2017, 19:33

Bij John Bos gewoon te koop. 5,72 euro per stuk

Waar je de keerringen en aanslagrubbers moet kopen? Keerringen is me duidelijk. Aanslagrubbers heb ik nooit met harde problemen gehad.
Iedereen een andere mening. Keerringen kan je het beste vervangen door dubbele smalle HD keerringen
http://www.kreidlerservice.nl/?zoekresu ... &sPriceTo=

De Ami lak kocht je destijds bij Ami zelf maar bestaat niet meer. Misschien dat Paul Hendriks ze nog heeft. Daar had ik ze ook gekocht. Die kleur is net iets origineler dan velgenspray (ook mooi)

De poten hebben wij al meerdere keren met onze 10 tons pers er uit gedrukt. Gaat heel simpel. Maar zoals met alle perswerkzaamheden is het hulpstuk om persen belangrijk. Stuur je het kroonstuk toch naar Kreidlerparts. Laat hij het voor je doen.

De messing dingen waar je zuigerplaatje op zit en je aanslagrubber gebeurd niks mee.

Enzo

Barbo
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 apr 2010, 16:03
Locatie: Bergen n-h
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kunststof bus voorvork

#3 Bericht door Barbo » 18 jun 2017, 20:33

Ok..dank je wel Enzo.
Maar je hebt gelijk, het persen hangt grotendeels af van de hulpstukken en die had ik niet.

Maar ik kon ze bij J.Bos niet vinden. Maar hoe worden ze genoemd dan kan ik dat met de zoekfunctie zoeken?
Maar via het forum kon ik jou prachtige kreidlers zien. Maar Ppff..wat een werk geweest. Ook alles zelf gedaan?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

Re: Kunststof bus voorvork

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 18 jun 2017, 20:36

Barbo schreef:Ok..dank je wel Enzo.
Maar je hebt gelijk, het persen hangt grotendeels af van de hulpstukken en die had ik niet.

Maar ik kon ze bij J.Bos niet vinden. Maar hoe worden ze genoemd dan kan ik dat met de zoekfunctie zoeken?
Maar via het forum kon ik jou prachtige kreidlers zien. Maar Ppff..wat een werk geweest. Ook alles zelf gedaan?
ik kijk in de onderdeel boeken en tik die nummers in de zoekfuctie bij John Bos.

Hoe simpel kan het zijn.

Enzo

Gebruikersavatar
carlodriessen
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:41
Locatie: Noord Limburg
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Kunststof bus voorvork

#5 Bericht door carlodriessen » 18 jun 2017, 20:38

Hoi,

Ik heb het ook voor een paar jaar terug gedaan, is niet zo moeilijk dan je denkt

Volg de link dan moet het lukken.

viewtopic.php?f=23&t=18909&p=247205&hilit=Pers+voorvork#p247205

Succes.

Carlo

Barbo
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 apr 2010, 16:03
Locatie: Bergen n-h
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kunststof bus voorvork

#6 Bericht door Barbo » 18 jun 2017, 20:40

Kun je die dubbele hd keerringen ook gebruiken met daarboven een gewone keerring dus voor de harm.rubbers?

Barbo
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 apr 2010, 16:03
Locatie: Bergen n-h
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kunststof bus voorvork

#7 Bericht door Barbo » 18 jun 2017, 20:52

Ik heb het onderdeelnr in getikt maar helaas niets. Kan het mss zijn dat het nr vervangen is?

Barbo
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 apr 2010, 16:03
Locatie: Bergen n-h
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kunststof bus voorvork

#8 Bericht door Barbo » 18 jun 2017, 20:59

Toch gevonden. Moest puntjes tussen de cijfers zetten. Bedankt..

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

Re: Kunststof bus voorvork

#9 Bericht door Enzo-tvdzijden » 18 jun 2017, 21:18

Barbo schreef:Toch gevonden. Moest puntjes tussen de cijfers zetten. Bedankt..
Top, wel logisch. Mooi dat het je is gelukt.

Enzo

Gebruikersavatar
2-stroke140159
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 sep 2002, 23:03
Locatie: Roermond
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: Kunststof bus voorvork

#10 Bericht door 2-stroke140159 » 19 jun 2017, 16:27

Heb voor onder de kosten van het uitbesteden van persen ( mits je ergens een greep uit een oud ijzer container kunt doen ) een pers gemaakt en er tot op heden twee kroonstukken mee geperst.
In principe als je dit leuk vindt makkelijk te bouwen.

Gr. Ben.
Bijlagen
pers.JPG
pers.JPG (103.52 KiB) 2549 keer bekeken

Plaats reactie