Schema gevraagd

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
ad buster
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jan 2016, 21:56
Locatie: tilburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Schema gevraagd

#1 Bericht door ad buster » 13 aug 2017, 13:38

Goede middag, ik ben op zoek naar een schema van een bosch ontsteking met grijze draad ook mijn schakelaar (merit) op de handvat heeft een grijze draad .ik heb al veel schema's gevonden maar helaas zonder resultaat

Mvrgr ad

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Schema gevraagd

#2 Bericht door Caspar » 13 aug 2017, 19:59

Je mixt 2 systemen door elkaar !
Het is óf , óf .

Je gaat vanaf het grijze draadje van de ontsteking rechtstreeks naar het achterlicht. Thats it.
De grijze draad van de lichtschakelaar kun je dan eventueel nog aansluiten op de tellerverlichting.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Schema gevraagd

#3 Bericht door Enzo-tvdzijden » 13 aug 2017, 23:21

ad buster schreef:Goede middag, ik ben op zoek naar een schema van een bosch ontsteking met grijze draad ook mijn schakelaar (merit) op de handvat heeft een grijze draad .ik heb al veel schema's gevonden maar helaas zonder resultaat

Mvrgr ad
Grijze draad is voor het achterlicht ( en eventuele tellerverlichting ) te schakelen via je gele draad.
Heb je een grijze draad uit de ontsteking (inductiespoel van 4-polig mhkz en rs/tm buitenbobine puntenontsteking kun je de grijze van de schakelaar laten vervallen en aftapen in de koplamp.

Het achterlict hang je meteen aan de grijze van het kroonsteentje.
De verlichting schakeld in na inschakelen op het stuur zodra de gele spoel vermogen ( en dus magnetisch veld ) gaat produceren.

Enzo

Plaats reactie