Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Carburateur probleem?
BerichtGeplaatst: wo aug 30, 2017 11:44 am 
Offline

Geregistreerd: wo jun 30, 2010 12:49 pm
Berichten: 37
Goedemorgen Kreidler fans,

Mijn Kreidler RMC is voorzien van een 17 mm. Imitatie Bing en een standaard cilinder.
De tandwielverhouding is 15 om 36.
Zo loopt de brommer al een aantal jaar.
Nu heb ik er opeens me te maken dat de brommer niet meer stationair wil lopen en dat ik hem tijdens het rijden bezig moet houden om te voorkomen dat hij afslaat.
Ook na terugschakelen valt hij erg terug en moet ik de gashandle een paar keer bedienen om de brommer weer op toeren te krijgen.
Heb de vlotternaald in de laagste positie gezet en de sproeier is een 74.
Resultaat is iets beter , maar verre van ideaal.
Wat zou ik hier verder nog aan kunnen doen/veranderen?

Met vriendelijke groet,

Chris


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 30, 2017 12:26 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45167
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Feit is dat een carburateur niet van de ene op de andere dag veranderd.
Dus als je niks veranderd en geen sproeiers of naalden zijn losgekomen is het of vervuiling ( carburateur of luchtfilter ) of de benzine komt niet snel genoeg.


Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 30, 2017 1:01 pm 
Offline

Geregistreerd: ma okt 13, 2003 8:48 pm
Berichten: 59
Woonplaats: Schipluiden
Uitlaat verstopt geraakt? Kan echt van de ene op de andere dag zorgen dat hij niet meer wil.
Groet Gerard


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 30, 2017 1:04 pm 
Offline

Geregistreerd: ma okt 13, 2003 8:48 pm
Berichten: 59
Woonplaats: Schipluiden
Niet toevallig een poetsdoek onder je zadel gepropt zodat de luchtgaten dicht zitten?
Boegietje nog goed?
Groet Gerard


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 30, 2017 1:19 pm 
Offline

Geregistreerd: ma mei 28, 2007 5:12 pm
Berichten: 259
Woonplaats: Heemskerk
bougiedop / condensator ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 30, 2017 2:14 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 05, 2008 5:25 pm
Berichten: 340
Woonplaats: Zuidoost gelderland
Uitlaat is ook inderdaad heel goed mogelijk, dus goed schoonmaken/ontkolen.
Met een 17 mm op een originele cilinder loop je de kans dat hij van binnen behoorlijk vervuilt/niet goed verbrand.
Ik ken een geval dat iemand met een goed lopende Kreidler RS wegging en met een niet harder lopende 40 km RS weer thuis kwam, bleek dus ook een behoorlijk vervuilde uitlaat te zijn.
Kleur bougie?

Gr :rs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 30, 2017 2:32 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jun 30, 2010 12:49 pm
Berichten: 37
Ga de diverse mogelijkheden die jullie opgeven vanavond gelijk controleren.
Bedankt voor het meedenken

Ik laat het jullie binnenkort weten !!

Groet Chris


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 30, 2017 2:45 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 31, 2010 5:41 pm
Berichten: 1389
Woonplaats: Voorburg
Firefighter schreef:
Mijn Kreidler RMC is voorzien van een 17 mm. Imitatie Bing en een standaard cilinder.
De tandwielverhouding is 15 om 36.
Zo loopt de brommer al een aantal jaar.

Wat zou ik hier verder nog aan kunnen doen/veranderen?

Ik lees dat je zo al een aantal jaren rijdt :shock: maar een 17 mm. immi op een standaardcilinder? En dan ook nog een t.w.-verhouding van 15 / 36? Ik vind het moeilijk te geloven dat hij zo altijd goed heeft gelopen. Te meer omdat je vier jaar geleden al last had van "een walmende uitlaat": viewtopic.php?t=37888#p613339


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 30, 2017 2:50 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jun 30, 2010 12:49 pm
Berichten: 37
Heb er zo talloze ritten mee gemaakt en nagenoeg altijd zonder problemen.
Maar jij doelt op de 17 mm ( wat dus eigenlijk veel te groot is voor een standaard cilinder)
Met een standaard 12 mm, was er geen gang in te krijgen, dus vandaar de overstap naar een 17 mm.
Maar een 14 of 15 mm ligt meer voor de hand, maar die heb ik niet, dus dat zou nog een optie kunnen zijn.

groet Chris


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 30, 2017 2:53 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 31, 2010 5:41 pm
Berichten: 1389
Woonplaats: Voorburg
Probeer dan eens iets out of the box thinking: met een 13 tands voortandwiel pakt hij ineens veeel beter op


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 30, 2017 3:40 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8660
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Dit kan nooit écht goed gelopen hebben met een 17mm en 15/36 !
Maar goed , het heeft gelopen. En nu niet meer...
De genoemde punten zijn het meest aannemelijk.
Daarnaast is een lekke keerring op de krukas ook een verdachte.
We wachten je bevindingen af.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 30, 2017 4:55 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45167
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Caspar schreef:
Dit kan nooit écht goed gelopen hebben met een 17mm en 15/36 !
Maar goed , het heeft gelopen. En nu niet meer...
De genoemde punten zijn het meest aannemelijk.
Daarnaast is een lekke keerring op de krukas ook een verdachte.
We wachten je bevindingen af.

En de cilinder is onmogelijk standaard 2 pk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 30, 2017 5:52 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 17, 2011 10:41 pm
Berichten: 1021
Woonplaats: mvhl
Contactpunten stellen ? ................................


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 30, 2017 6:14 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9193
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Parlotti schreef:
Firefighter schreef:
Mijn Kreidler RMC is voorzien van een 17 mm. Imitatie Bing en een standaard cilinder.
De tandwielverhouding is 15 om 36.
Zo loopt de brommer al een aantal jaar.

Wat zou ik hier verder nog aan kunnen doen/veranderen?

Ik lees dat je zo al een aantal jaren rijdt :shock: maar een 17 mm. immi op een standaardcilinder? En dan ook nog een t.w.-verhouding van 15 / 36? Ik vind het moeilijk te geloven dat hij zo altijd goed heeft gelopen. Te meer omdat je vier jaar geleden al last had van "een walmende uitlaat": viewtopic.php?t=37888#p613339


Hier geniet ik nu van, na 2 jaar en 4 maanden heeft Firefighter het lek boven van zijn walmende uitlaat. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 30, 2017 10:05 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jun 30, 2010 12:49 pm
Berichten: 37
Goedenavond kreidler fans,
Na het bericht van vanmiddag en jullie reacties hierop heb ik de uitlaat schoongemaakt. Deze was idd ernstig vervuild. Ik denk dat dit de boosdoener was.
Bougie vervangen en carburateur gecontroleerd en het resultaat is verbluffend.
Brommer loopt en rijdt veel feller en trekt uitstekend op. Ook de top snelheid ligt nu hoger. ( 65, 70 )
De cilinder nrs heb ik ook al eens opgevraagd ( zoals in mijn berichten te lezen is ) en kreeg toen Door via Maloud dat de cilinder een standaard exemplaar is.
Weet niet of de vorige eigenaar de cilinder heeft laten Tunen oid.
De walmende uitlaat was nagenoeg voorbij na het zelf mengen vd brandstof, zoals vermeld.
Ben blij met jullie hulp en het resultaat.
Zaterdag hebben We een toerrit, de Westerhout Challenge van 150 km.
Hoop op een probleem vrije rit.
Allen hartelijk dank voor jullie bijdrage!
Groet Chris


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 30, 2017 11:16 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 05, 2008 5:25 pm
Berichten: 340
Woonplaats: Zuidoost gelderland
Mooi dat het opgelost is, en ga er maar vanuit dat de cilinder niet geheel standaard (wat is het cilinder nummer?) is.
Succes met de toertocht, en kijk nadien eens naar de bougie.

Gr :rs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 31, 2017 9:07 am 
Offline

Geregistreerd: wo jun 30, 2010 12:49 pm
Berichten: 37
Goedemorgen RS69
Cilinder nr. 15.73.87 -40 ZD 15 heb ook nog een 15.73.98 - 40 ZD 15

groet Chris


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 31, 2017 1:49 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 05, 2008 5:25 pm
Berichten: 340
Woonplaats: Zuidoost gelderland
De 15.73.98 is een standaard cilinder van 2 pk.
De 15.73.87 (klopt dit nr wel en is een blokcilinder?) kan ik negens vinden tot op heden, maar zal ook rond 1.8/2 pk zijn?
Zit er een spijltje in de inlaat poort van de 15.73.87? Dan zou het nog 2,9 Pk kunnen zijn, en is de snelheid van 70km verklaard.
Hoe trekt de Kreidler op met de 15-36 vertanding, die toch wel behoorlijk zwaar is?
De foto is van de 15.73.98.

Gr :rs


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Blokcilinder 15.73.87 2 PK
IMG_7445 (Medium).JPG
IMG_7445 (Medium).JPG [ 85.78 KiB | 1055 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door RS69 op vr sep 01, 2017 10:58 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 31, 2017 3:01 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 21, 2006 10:04 am
Berichten: 573
Woonplaats: Utrecht
Best wel eenn bijzonder verhaal cq Kreidler
Een cilinder die niet is wat hij is..
Een uitlaat die het benauwd had.
Een Bing die geen echte Bing is en te groot is.
En een tandwiel verhouding die op zijn minst twijfelachtig is.
En het loopt nog goed ook?
Wonderen zijn de wereld nog niet uit zo blijkt .
Maar jij bent weer happy.
En daar gaat het om toch.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 31, 2017 5:01 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45167
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Wat is een zoekfunctie op forum toch makkelijk. Waar zullen ze dat toch voor gedaan hebben :?:

viewtopic.php?f=4&t=39932&hilit=157387

viewtopic.php?f=4&t=2547

viewtopic.php?t=2395&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 31, 2017 8:16 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 05, 2008 5:25 pm
Berichten: 340
Woonplaats: Zuidoost gelderland
Inderdaad de zoekfunctie even niet aan gedacht, in de mij bekende cilinderlijsten komt hij niet voor.
Dus inderdaad geen standaard 2pk cilinder, wat ik al dacht.

Gr :rs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 31, 2017 11:49 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1034
Een cilinder die mooi loopt op een 17mm met top 65/70 zwaar vertand zal wel rond de 3,5-4pk zijn toch?

Anders categorie: vroeger reed ik met een 3 bak 130 km/u


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2017 9:56 pm 
Offline

Geregistreerd: do aug 02, 2012 10:15 pm
Berichten: 118
Sowieso krijgt ie véél te veel benzine.
Kreidlers 4-takten volgas bijna nooit. Maar versmeren de uitlaat wél!
Trek je conclusie.

Gaat ie half gas ook vreemd inhouden? Doe dan maar eens wat kleinere sproeier er in!

Jannes


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 05, 2017 12:00 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jun 30, 2010 12:49 pm
Berichten: 37
Bijlage:
bougie.JPG
bougie.JPG [ 80.48 KiB | 733 keer bekeken ]
Goedemorgen,
Naar aanleiding van mijn vraag en de opmerkingen hierbij, wil ik even een reactie geven op hoe het afgelopen zaterdag is verlopen tijdens de Westerhout Challenge. Een rit van ca. 150 km.
RS Electronics zei: kijk even naar je bougie na de rit en dit is het resultaat.
Dit is toch de juiste kleur die we willen zien.
Brommer liep uitstekend en trekt in een vlot tempo zo naar de 70 km.
Stationair loopt hij ook redelijk goed, maar hier is wel wat in te winnen.
Ik ga toch proberen om er een 14 of 15 mm op te monteren en kijken wat hij dan doet, want dat de benzine toevoer royaal is, lijkt me duidelijk.
Allen hartelijk dank voor jullie info en tot een volgende vraag.

Groet Chris


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 05, 2017 12:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2410
Woonplaats: Beverwijk
Ga nou gewoon rijden als ie het goed doet en laat die carburateurwissel achterwege. De bougie kleurt mooi, niks aan doen.

Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!