Verlichting rmc s 1979

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Patrickgrunder
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:34
Locatie: Oldenzaal
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Verlichting rmc s 1979

#1 Bericht door Patrickgrunder » 05 okt 2017, 21:44

Hallo. Bezit een rmc(s). Brommer loopt perfect en start direct. Alleen verlichting deed niet. Vanuit vliegwiel kroonsteen gele draad, een nieuwe zwarte draad naar koplamp getrokken. Alle lampjes deden weer. Stukje gereden en toen ging normaal licht kapot, daarna grootlicht, achtrrlicht, en lampjes in teller en toerenteller. Wat doe ik fout???

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Verlichting rmc s 1979

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 05 okt 2017, 22:24

Patrickgrunder schreef:Hallo. Bezit een rmc(s). Brommer loopt perfect en start direct. Alleen verlichting deed niet. Vanuit vliegwiel kroonsteen gele draad, een nieuwe zwarte draad naar koplamp getrokken. Alle lampjes deden weer. Stukje gereden en toen ging normaal licht kapot, daarna grootlicht, achtrrlicht, en lampjes in teller en toerenteller. Wat doe ik fout???
Je doet maar wat.
Er zijn daar schema’s voor.

Bouwjaar uitvoering ( met of zonder knippers) belangrijk en ook of je de originele ontsteking nog hebt. Met juiste schema kan iemand die kan lezen, niet kleurenblind is en niks van electra weet het foutloos ansluiten.

Trouwens welkom op het forum. Het is nu binnen zonder kloppen.
Zo doe je dat niet. Stel je netjes voor, plaats een foto van je Kreidler en de hulp komt van alle kanten.

viewtopic.php?f=45&t=41191

Enzo

Patrickgrunder
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:34
Locatie: Oldenzaal
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Verlichting rmc s 1979

#3 Bericht door Patrickgrunder » 05 okt 2017, 22:40

Sorry enzo. Zal me even voorstellen. Patrick grunder. 45 jaar. Mn oom heeft me zn kreidler nagelaten en zo ben ik nu de trotse bezitter van een rmc (s). Geheel originele brommer zonder knipperlichten maar met toerenteller, kilometerteller, remschakelaar en vsrlichting in de kilometerteller en toerenteller. Brommer heb ik op kenteken en geregistreerd bij de database.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Verlichting rmc s 1979

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 05 okt 2017, 22:57

Top leuk ook weer aan de Kreidlers


Hier een schema
https://www.kreidler.nl/techniek/electr ... leuren.jpg

Welke lampen heb je geplaatst. Voltage en Wattage.

Is hij geheel standaard met 45-50 km/h of opgevoerd en met welke snelheid ?

Enzo

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Verlichting rmc s 1979

#5 Bericht door Enzo-tvdzijden » 05 okt 2017, 23:03

Nu nog een mooie foto



Voor foto's

Maak je foto kleiner dan 200 kb volgens viewtopic.php?f=7&t=11664&hilit=faq+verkleinen

of

Druk in je bericht op "bladeren", zoek op je PC de foto, selecteren en OK, druk op "voorbeeld" en herhaal tot max. 8 foto's en dan "bevestigen" en ze staan in je bericht.

Win 7, Vista, 8 en 10 http://imageresizer.codeplex.com/releases/view/30247

WinXP Microsoft biedt Ook een gratis foto-verkleiningsprogramma aan voor de gebruikers van het besturingsprogramma: Windows XP. Het programma is echter (ook) geheel in het Engels.
Het bestand is hier te downloaden:

http://download.microsoft.com/download/ ... ySetup.exe

Als u de installatie bent doorlopen kunt u in de Windows Verkenner met de rechtermuisknop op een foto (of meerdere geselecteerd) drukken om vervolgens op: "Resize pictures" te klikken. Hier krijgt u het volgende schermpje, waarin u de eisen aan de verkleinde foto kan instellen. "Small" is meestal als ze niet al te groot waren al perfect voor het forum

Ook op de IPad zijn er diverse app's om een foto klein te maken. Bijvoorbeeld "Resize Me" of nog makkelijker en betere app "Reduce"

Ook nog een mogelijkheid is de foto's naar je eigen mailadres te sturen. Mailprogramma outlook vraagt dan om te verkleinen of originele grootte. Kies verkleinen.

Enzo

Plaats reactie