Hallo,
Ik heb een gereviseerd blok onder mijn k53-301 uit 1974, gemonteerd, geforceerde koeling.
Vandaag uitlaat erop gezet, maar deze past niet.
Te groot, mijn oude uitlaat is 28mm.
Cilinderuitlaat van mijn gereviseerde blok is 25 of 26mm.
Nu wil ik een passende bocht kopen met een verloop stuk tussen bocht en demper.
Nu zie ik op onlineshops dat er bij 25mm bochten vaak vermeld staat dat het voor geforceerde koeling is.
Mijn vraag is nu, is er voor geforceerde koeling alleen maar 25 en 28mm of is er ook 26mm.
Ik heb de cilinderuitlaat niet nauwkeurig kunnen meten omdat ik geen schuifmaat bij de hand had.
Als er inderdaad alleen 25 of 28 is, is het mij duidelijk dat het 25 is.
Een laatste vraag, zit er in de vorm van bochten ook nog verschil?
Ik denk dat het gereviseerde blok van een ouder model Kreidler is geweest. (Geen remlichtspoel, cilinder is 15.13.90).
Die hebben een andere onderbouw als mijn Kreidler uit 1974.
Of maakt dit niet uit?
Groet, Pirmin
Uitlaat past niet.
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 10 sep 2013, 19:19
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Uitlaat past niet.
Bocht op nummer uit het onderdelenboek halen en die bestellen bij een goed adres
Enzo
Enzo
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 10 sep 2013, 19:19
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Parlotti
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: Uitlaat past niet.
Voor het goede begrip zou je eigenlijk wat termen uit elkaar moeten halen en nader toelichten Een koe is een rund maar niet elk rund is een koepirmin1970 schreef:Ik heb een gereviseerd blok onder mijn k53-301 uit 1974, gemonteerd, geforceerde koeling.
Vandaag uitlaat erop gezet, maar deze past niet. Te groot, mijn oude uitlaat is 28mm. Cilinderuitlaat van mijn gereviseerde blok is 25 of 26mm.
Ik denk dat het gereviseerde blok van een ouder model Kreidler is geweest. (Geen remlichtspoel, cilinder is 15.13.90).
Je motorblok is wat anders dan je cilinder. De cilinder vormt een onderdeel van het blok evenals de kop, zuiger, spruitstuk, carburateur, ontsteking etc.
Misschien lees ik het verkeerd, maar kennelijk heb je nu een ander (gereviseerd) blok met een andere cilinder. Daar wil je de uitlaat opzetten van je oorspronkelijke cilinder en dat past niet. Maar dat kan ook gelden voor de andere genoemde onderdelen: mogelijk heb je ook niet het juiste spruitstuk en/of de juiste carburateur etc. Waarom niet je "oude" cilinder met alle toebehoren op het nieuwe blok gemonteerd, dus met de "oude" uitlaat die daarbij hoorde? OF de uitlaat en alle toebehoren gemonteerd die oorspronkelijk bij de andere "nieuwe" cilinder hoort die je kennelijk nu op je gereviseerde blok hebt?