Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 23, 2017 4:40 pm 
Offline

Geregistreerd: wo apr 05, 2017 12:00 pm
Berichten: 3
Ontstekingsprobleem (vermoedelijk)

Kent iemand / heeft iemand een oplossing voor dit probleem. Graag nieuwe ideeën.
Situatie:
Mijn Kreidler is een RMC 1974 Duits model 4 bak direct.
Ik heb een standaard 32 mm bocht, standaard uitlaat en een 60 cc cilinder.
De carburateur is een 18 mm Bing en ik heb een “standaard” ontsteking.

Sinds enige tijd heb ik volgend probleem:
Als mijn Kreidler doorgewarmd is en ik een paar minuten vol gas doortrek naar 10k toeren, valt het vermogen weg en zakt het blok tot ca 4500 toeren terug. Na enige minuten ‘afkoelen’ komt het vermogen weer terug en kan ik weer een paar minuten doortrekken. Dan herhaalt zich het probleem.
Als ik niet hoger dan ca 6500 toeren ga kan ik gewoon doorrijden.
Testen ontsteking:
Op tijd stellen (ontsteking staat perfect) als je één tik geeft loopt het blok.
Punten vervangen –geen resultaat
Condensator 2x vervangen – geen resultaat
Bougies 4 x vervangen (BP6HS) – geen resultaat
Ontstekingsstoel vervangen – resultaat bijna geen verschil (misschien bij de laatste spoel nog iets meer toeren maar de rest is identiek).
Bougiekap is nieuw en zonder weerstand (ook nog doorgemeten)
Bougiekabel is een dikke en ook nog nieuw en doorgemeten.

Testen benzine toevoer:
(verschijnsel zou ook door te weinig brandstof veroorzaakt kunnen worden)

Extra Filter verwijderd -Kraan gecontroleerd—geen verschil
Tank en carburateur schoongemaakt,--geen vuil,
alle sproeiers open,vlotternaald laat goed door-- Vlotterkamer is goed en snel gevuld.
Uitlaat is brandschoon.

Wat kan ik nog doen?
Bougie vervangen door een ander model?
Bougiekabel nog een keer vervangen?
Graag suggesties.

Ed Merk


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 23, 2017 4:56 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 17, 2011 10:41 pm
Berichten: 1026
Woonplaats: mvhl
een B6 bougie is voor een langzame brommer jij hebt een B8 of 9 nodig.......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 23, 2017 5:00 pm 
Online

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 89
Woonplaats: Leiden
andere warmtegraad proberen, even snel van kreidlerservice geleend.

"- W7AC Brommer 40-65 Km/h (NGK B6HS)
- W5AC Brommer 65-85 Km/h (NGK B7HS)
- W4AC Brommer 80-100 Km/h (NGK B8HS)
- W3AC Brommer 100+ Km/h (NGK B9HS)"

Ik ga er vanuit dat je 60 cc geen 65 loopt :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 23, 2017 5:05 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 05, 2005 5:50 pm
Berichten: 3641
Gewoon een Bosch W4ac erin en gaan met die Banaan !!! zoniet een W5ac.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 23, 2017 5:24 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4736
Woonplaats: alhier
Tankdop


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 23, 2017 5:34 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 07, 2016 8:44 am
Berichten: 140
Woonplaats: wolfheze
Hallo, Heeft u misschien een foto van de kreidler ben wel nieuwsgierig ben zelf opzoek naar een Duitse rmc.

MVG, Adriaan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 23, 2017 10:09 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 08, 2010 6:08 pm
Berichten: 2349
Woonplaats: Dronten
hermanp schreef:
Tankdop
Die kan vacuüm trekken, of misschien toch een doekje onder de buddy?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 24, 2017 9:05 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Om te beginnen: wie heeft je die BP6HS geadviseerd ? Probeer de B8HS eens.
Verder kun je ook het zwarte draadje eens losnemen van het kroonsteentje op het blok.
Het zou kunnen dat er in je draadboom of uit-knop (soms contactslot-) een kortsluiting naar massa zit.

Als je een standaard ontsteking hebt , hoort er achter de ontstekingsspoel een mica plaatje tegen het carter te zitten (tegen overslag) , zit dat plaatje er in ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 24, 2017 9:43 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1081
Kokusan monteren (met gebalanceerd vliegwiel), afstellen met de stroboscooplamp en rijden maar

:-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 24, 2017 11:55 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4736
Woonplaats: alhier
mvl schreef:
Kokusan monteren (met gebalanceerd vliegwiel), afstellen met de stroboscooplamp en rijden maar

:-)


Niet als het niet aan de ontsteking ligt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 25, 2017 12:23 am 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1081
hermanp schreef:
mvl schreef:
Kokusan monteren (met gebalanceerd vliegwiel), afstellen met de stroboscooplamp en rijden maar

:-)


Niet als het niet aan de ontsteking ligt.


Dat kan wel zijn maar als je een Kokosnoot monteert heb je in ieder geval je ontsteking volledig uitgesloten. Wel even goede massa vinden aan het blok en de bougiedop ook maar even nieuw.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 25, 2017 6:18 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45326
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
mvl schreef:
hermanp schreef:
mvl schreef:
Kokusan monteren (met gebalanceerd vliegwiel), afstellen met de stroboscooplamp en rijden maar

:-)


Niet als het niet aan de ontsteking ligt.


Dat kan wel zijn maar als je een Kokosnoot monteert heb je in ieder geval je ontsteking volledig uitgesloten. Wel even goede massa vinden aan het blok en de bougiedop ook maar even nieuw.

Je kan ook een NOS puntenontsteking of een werkende gebruikte monteren om dat uit te sluiten Menno. :wink:

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 25, 2017 8:42 am 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1081
Tsja, ik zou best wel een MHKZ 6 polig NOS willen hebben met een reserve NOS CDI erbij, maar dat kan ik nergens vinden en de Kokusan is overal te koop. Alleen vliegwiel zou zwaarder mogen


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!