Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 12:52 am 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1095
Hoe kun je zeker zijn dat het stralen en spuiten van het frame er geen troep in de motor gezogen wordt?

Doorspuiten met perslucht, zuigen met de stogzuiger bij de gaten en volspuiten met Tectyl ML.

Maar is dat genoeg? Misschien moet ik de eerste 500 km met een schuimkegel in de aanzuigbuis rijden?

Hoe kun je hier het beste mee omgaan?


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 7:22 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45422
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Ik weet het. Frame niet stralen maar in loogbad doen.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 8:01 am 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1095
Ja dat is het beste. Maar als dat ni wel gebeurd is?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 8:58 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 325
Woonplaats: Nootdorp
Misschien ultrasoon laten reinigen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 9:47 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 08, 2010 6:08 pm
Berichten: 2359
Woonplaats: Dronten
MichelVH schreef:
Misschien ultrasoon laten reinigen?

Dan word het gruis alleen maar heen en weer geschud.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 9:53 am 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1095
Ter verduidelijking. Het frame is al gestraald en gespoten. De vraag is dus hoe nu te zorgen dat het gruis wat met name de eerste kilometers los komt (resonantie, etc) goed op te vangen voordat de krasjes op de zuiger en narigheid in big end ontstaan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 10:11 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 325
Woonplaats: Nootdorp
Ff de hogedrukspuit erin, scheelt misschien al wel. Daarna ffkes tectyleren. Als je alleen het laatste beetje los wilt hebben kun je inderdaad gewoon een powerfilter gebruiken voor de eerste 100km, trilt het er vanzelf wel uit...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 10:27 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8772
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Menno , je geeft zelf al de juiste antwoorden.

Uitblazen/zuigen.
Tectyl ML er in
Twinair kegelfilter.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 10:37 am 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1095
Dank voor jullie reacties. Wilde idd even checken of ik niks over het hoofd zag. Heeft de kegel filter nog meer voordelen tov de ori Bing filter?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 11:01 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8772
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Hij filtert sowieso beter , ook zonder grit in je frame een aanrader.
Ik heb er 1 in mijn RM zitten , 1x per jaar uitknijpen in benzine en klaar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 11:19 am 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1095
Ademt hij ook beter of merk je dat niet? En komt er niks van gruis doorheen? Moet er niet aandenken dat het blok en cilinder onnodig beschadigen.

En komt het filter zo tegen de carb aan en zuigt hij hem dan niet kapot?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 12:58 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8772
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Bekijk het schuim van een Twinair eens goed. Daar komt geen grit doorheen.
Filter komt idd tegen de carburateur aan en wordt niet kapot gezogen .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 1:06 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45422
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
mvl schreef:

En komt het filter zo tegen de carb aan en zuigt hij hem dan niet kapot?
Jij hebt vast nog nooit een Twin air friet zak filter gemonteerd. Deze was ori op een Formule Cross. Dat was een Kreidler frame.



Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 1:19 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1095
Enzo-tvdzijden schreef:
mvl schreef:

En komt het filter zo tegen de carb aan en zuigt hij hem dan niet kapot?
Jij hebt vast nog nooit een Twin air friet zak filter gemonteerd. Deze was ori op een Formule Cross. Dat was een Kreidler frame.



Enzo


Nee was altijd bang dat de mayonaise in de spoelpoorten terecht kwam :-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 7:29 pm 
Offline

Geregistreerd: do aug 01, 2013 6:41 pm
Berichten: 16
Woonplaats: hageland
Met zo een twin air heb je toch wat meer lawaai of valt dit wel mee ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 7:54 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8772
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Kegelvormige Twinair past IN het luchtfilterhuis.
Is bedoeld voor de Formule Kreidler Cross


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 10:26 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 31, 2010 9:32 pm
Berichten: 1176
Woonplaats: Zoetermeer
Ik heb mijn frame gestraald.
Wel alle gaten goed dicht gemaakt, dus met een minimum kans op gruis in het frame.
Na het stralen heb ik de persluchtslang er ingestoken en zorgvuldig onder hoge druk er vanaf verschillende kanten uitgespoten.
Daarna gespoeld met thinner, maar mogelijk zijn er adviezen voor een beter product (ik heb wel eens gelezen dat spiritus zich met water mengt, mogelijk ben je dan gelijk evt. water kwijt).
Vervolgens heb ik de perslucht slang er weer een uurtje in gehangen.
Het frame een dagje in een warme ruimte laten staan om daarma helemaal vol te spuiten met ML Tectyl.
En met vol bedoel ik echt vol, zodat het er aan alle kanten uitstroomt en het frame lekker ronddraaien.
Hierna heb ik het laten uitlekken en drogen.
Met een normaal ori filter op 20 mm nooit problemen gehad.

Groet Kees


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 14, 2017 4:35 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9070
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Ik had het frame 100.000 keer uitgespoeld met water tot dat ik niks meer zag... frame tijdje laten drogen en toen ik hem draaide.. jawel er kwam gewoon weer straalgrid uit:( daarop een bus ML-tectyl leeg gespoten in het frame (alle gaten afgeplakt) alle kanten opgedraaid en laten drogen:) geen last meer


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 14, 2017 6:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8533
Woonplaats: kreidler eiland
Ook daarna 1liter thinner en goed spoelen een paar keer. Frame is vettig van binnen. Daarna weer goed spoelen met water.

Laten drogen op de radiator en flink veel tectyl inspuiten. Gegarandeerd geen straal grit meer in het frame wat loskomt.

Alle gaatjes afdichten met schroefjes en ducktape, maar dat spreekt voor zich.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 14, 2017 6:45 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 609
vind persoonlijk met thinner aan de gang met een net gespoten frame wel spannend.
doe zelf goed uitblazen en dan holle ruimte spray ( wax )
met een sproeikop slangetje.
dan blijft zelfs de amersfoortse kei nog plakken.
mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 14, 2017 7:04 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8533
Woonplaats: kreidler eiland
Dan gooi je de thinner toch voor het spuiten in je frame. Gaat voornamelijk dat de stof en grit niet blijft plakken aan de vettigheid.

Vetvrij vrij is simpeler en beter stofvrij te krijgen.

Daarna flink spoelen met water. Achterkant frame heeft een kiertje, daar op zijn kop hangen.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 14, 2017 7:14 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 609
Andy schreef:
Dan gooi je de thinner toch voor het spuiten in je frame. Gaat voornamelijk dat de stof en grit niet blijft plakken aan de vettigheid.

Vetvrij vrij is simpeler en beter stofvrij te krijgen.

Daarna flink spoelen met water. Achterkant frame heeft een kiertje, daar op zijn kop hangen.

Andy,

oke,
dan ben ik met een rood framepje nat gegaan haha.
mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 15, 2017 6:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9070
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Wat ook werkt, tenminste das een oude tip van Piet Damspeed is waar het luchtfiltergat in het frane zit daar wat olie in het frane te spuiten, het idee is dat als er dan nog enige vuiligheid loskomt het daar invalt:) kwaad kan het niet om dat toe te passen denk ik.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 15, 2017 10:04 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8772
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Tectyl ML geeft een vergelijkbaar resultaat , plus een nóg betere interne roestpreventie


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 16, 2017 11:00 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9070
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Roestpreventie? Zou kunnen maar daarom zou ik dat nooit doen, nu komt mijn oude TM weer om de hoek kijken, toen ik deze gekocht had had ik wel een brommerframe nodig, die stond zo’n 15jaar te wachten op me in de tuin van de buurman, 15jaar zon, regen, wind en vrieskou, ik dacht toen ook een bonk roest aan te treffen maar het frame was opvallend netjes en nagenoeg roestvrij vanbinnen! Daar stond ik van te kijken, sterk spul van Kreidler:)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!