Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jan 25, 2018 1:18 pm 
Offline

Geregistreerd: ma jan 15, 2018 11:17 pm
Berichten: 6
Hallo specialisten

ik heb een Kreidler RMC uit 1974. De verlichting werkt echter zeer zwak. Ik meet op de stroomdraad van de blok tss de 6 en 18 volt maar koplamp en cockpit verlichting geven zeer weinig licht. Ook de toeter werk haast niet. Wanneer ik toeter, gaan alle lichten uit.
Alle bedrading is vernieuwd en ook aarding nieuw getrokken.
Verder heb ik een blok waar vier draden uit komen (koplamp, remlicht, kortsluiting en ?????.
Wie kan mij helpen wat ik kan doen om lampjes van 6V volle bak te laten schijnen en waarvoor dient de vierde draad uit mijn blok. Alles is aangesloten op een cockpit met km en toerenteller. Kan ik het euvel oplossen door een accu aan te sluiten. Hoe kan je best accu aansluiten?
Dank voor vakkundig advies.
gr
Philip


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 25, 2018 1:28 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46559
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Philip welke kleuren komen er naar de kroonsteen ?
Welk Bosch nr staat er op je vliegwiel.
Is het na reparatie gekomen of was het voor het vervangen van je draadboom ook al?
Waar heb je de massa ‘s gepakt en allemaal aangesloten?
Welke wattage’s heb je gebuikt voor alle verschillende 6V lampen?
Welk schema heb je gebruikt ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 25, 2018 2:58 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 25, 2003 3:40 pm
Berichten: 626
Woonplaats: Zuid-Limburg
afstand tussen spoelen en magneten gescheckt op juiste speling?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 25, 2018 4:31 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9304
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Het 4e draadje is normaliter bedoeld om de accu te laden. Is in de regel een 10W spoeltje met een paars draadje.

Bekijk eens een schema van een RS VAN 1978 ofzo , die hebben al een accu en claxon.

Je kunt een Ulo box overwegen, maar ook een Ulo box vervanger van Kreidlerservice.nl. dan kun je de accu gebruiken die je al hebt.

Nog een optie : Kokusan ontsteking gebruiken en via de spanningsregelaar je accu opladen.
Dan heb je wel voldoende licht...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 25, 2018 8:32 pm 
Offline

Geregistreerd: ma jan 15, 2018 11:17 pm
Berichten: 6
Enzo-tvdzijden schreef:
Philip welke kleuren komen er naar de kroonsteen ?
Welk Bosch nr staat er op je vliegwiel.
Is het na reparatie gekomen of was het voor het vervangen van je draadboom ook al?
Waar heb je de massa ‘s gepakt en allemaal aangesloten?
Welke wattage’s heb je gebuikt voor alle verschillende 6V lampen?
Welk schema heb je gebruikt ?


Uit het blok komt een zwarte, groene, gele en grijze kabel.
Waar kan ik het Bosh nr vinden. Hoe leg je het vliegwiel bloot. Ik zie geen viezen op het deksel van het vliegwiel.
Probleem bestond ook reeds voor het vervangen van de draadboom.
De massa heb ik genomen aan de vijs die die het bakje voor de batterij aan het chassis bevestigd en verder ok nog een aan de klem van het stuur. Beide heb ik verbonden.
De lampjes zijn de originele die ik via Kreidler parts heb aangekocht. Vooraan 6V en 35 watt en achteraan 6v en 15 watt.
heb schema van een 4 versnellingen gebruikt via deze site Schalplan 87 82 88


Laatst bijgewerkt door Philfi op do jan 25, 2018 9:21 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 25, 2018 8:42 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9304
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ik denk dat je lampen véél te zwaar zijn ( ervan uit gaande dat je een 19/5/10W ontsteking hebt.
Dan hoort vóór 6v/15W en achter 6v/4W

De deksel zit geklemd.. voorzichtig lostikken met een schroevendraaier.
Op 2 uur en 5 uur kán nog een klemmetje zitten met een M6 boutje. Die eerst losmaken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 25, 2018 9:24 pm 
Offline

Geregistreerd: ma jan 15, 2018 11:17 pm
Berichten: 6
Caspar schreef:
Ik denk dat je lampen véél te zwaar zijn ( ervan uit gaande dat je een 19/5/10W ontsteking hebt.
Dan hoort vóór 6v/15W en achter 6v/4W

De deksel zit geklemd.. voorzichtig lostikken met een schroevendraaier.
Op 2 uur en 5 uur kán nog een klemmetje zitten met een M6 boutje. Die eerst losmaken.



Ok super, klinkt logisch maar had hier niet aan gedacht. Ik probeer het eens met nieuwe lampjes.
dankt voor je info. top !!!

Weet jij welke draden voor wat dienen.

gr Philip


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 25, 2018 10:45 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46559
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Grijs is geen kleur voor een RMC ontsteking. Is het geen verkleurt paars.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 26, 2018 8:35 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9304
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Grijs is normaal gesproken een inductiespoeltje voor het direct voeden van een 6V/5W achterlicht


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 26, 2018 9:48 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46559
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Caspar schreef:
Grijs is normaal gesproken een inductiespoeltje voor het direct voeden van een 6V/5W achterlicht

Dat klopt helemaal Caspar. Maar zoiets zit niet standaard op een RMC. Dus is er al aan gehobbyd. Niet erg maar dan zou het beter moeten werken dan wat er op zat.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!