Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jan 06, 2018 10:02 pm 
Offline

Geregistreerd: do nov 18, 2004 11:30 am
Berichten: 35
Woonplaats: Wittem
Hallo mede forum gebruikers,
Mijn kreidler loopt koud stationeer rond en nabij de 1500 toeren. Zelfs als ik de bromfiets 20 min stationeer laat staan veranderd het toerental niet. Als ik daarna een uur gereden heb en kom terug met warme brommer dan gaat deze rond en nabij de 3000 lopen. Hij loopt dan te hoog in de toeren. Alles is nieuw in het blokje. Lagers van Skf, Krukas zit er op 0,09-0,10 in. Volle krukas.Nieuwe pakkingen en zimmeringen.Ook de deksel van de carburateur heeft een nieuwe pakking.
Setup verder is 4,2 SBW, Mahle zuiger met blokveren,16 mm originele Bing met 76 sproeier. Naald tweede clip van boven.Mkhz Bosch,Duitse benzine 102 octaan zonder ethanol en addinol 408 gemengd 1:70.
blokje loopt heel mooi rond,hangt perfect aan het gas en is stiller dan een nieuwe Japanse bromfiets.Veel koppel en trekkracht alleen bij warme motor hoger toerental. Blok heeft nu 500 kilometer na revisie gelopen. Wat doe ik fout of waar wat ik naar kijken. dank je voor het meedenken.
groetjes Roger


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 06, 2018 10:11 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46448
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Kuiste onderdelen in de 16 mm
trechter gemonteerd in luchtfilterbak ?
welke gasschuif rechts of links ?
juiste gasnaald 46-062 ?


Bijlagen:
B115275E-A744-41F0-BD1E-8E7FDB0C7965.jpeg
B115275E-A744-41F0-BD1E-8E7FDB0C7965.jpeg [ 55.64 KiB | 982 keer bekeken ]
50A2430D-B6C7-4284-96B7-EBCDB231611C.jpeg
50A2430D-B6C7-4284-96B7-EBCDB231611C.jpeg [ 73.62 KiB | 982 keer bekeken ]
F17BA5E4-B4A0-41D1-9F6C-D66F2660D497.gif
F17BA5E4-B4A0-41D1-9F6C-D66F2660D497.gif [ 8.52 KiB | 982 keer bekeken ]
48A4F436-F70E-4C73-B7D2-3032C87615C2.jpeg
48A4F436-F70E-4C73-B7D2-3032C87615C2.jpeg [ 43.66 KiB | 982 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 06, 2018 10:59 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9250
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Gaskabel te kort / te strak ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 07, 2018 12:26 am 
Offline

Geregistreerd: di nov 29, 2005 2:44 pm
Berichten: 2593
Stationair schroef terug draaien ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 07, 2018 12:16 pm 
Offline

Geregistreerd: do nov 18, 2004 11:30 am
Berichten: 35
Woonplaats: Wittem
Goedemorgen,
Vanochtend de kachel opgestookt in de werkplaats en de gasfabriek gedemonteerd op een groot stuk witte karton. Deze 16 mm Bing heb ik zelf nieuw gekocht in 1986 bij Cycle shop Heerlen voor 129,95 gulden.Omdat ik recentelijk de boel ultrasoon schoon heb gemaakt kan er een schuif van de 14 mm in gekomen zijn :(
@ Enzo. Ik heb zowel met de zwarte kunsstof trechter alsook zonder de zwarte trechter gereden. Stationeer geen verschil. Zonder trechter iets soepeler lopen in het boven gebied.Nu dus zonder trechter. De gas schuif die erin zat was die met de brede uitsparing.Aan de benedenkant staat 12 erop met een rondje eromheen. Nu heb ik als test een schuif gemonteerd met een smalle uitsparing erin en nummer 2 aan de beneden kant. Gas naald is de naald met 4 inkepingen en daaronder nog 2 kleine ringetjes. Lengte van de naald is 39,4. Lengte van de veer is 52 mm.

Ook heb ik eens in mijn assortie doos gekeken. Hier in ligt een gasbuis,sproeierhouder met een klein gaatje meteen achter de schroefdraad waar je hem de carburateur doet indraaien. Gaatje zal rond en nabij de 0,6 mm zijn. Nummer wat erop staat 220.(dus in het gat waar de naald in hangt haaks erop).
Er zit geen afdichting/pakking tussen carburateur en spruitstuk. Hier kan dus ,,valse lucht,, getrokken worden. Carb zit wel goed geklemd op het spruitstuk.
Ook zag ik dat de pinnetje van de choke welke in de gas schuif zit iets te lang was en de gasveer raakte. Deze heb ik een mm ingekort.
@Capar. De gaskabel heeft 1 mm speling. Deze nu vergroot naar 2 mm.
@Ed. Als ik bij warme motor na terugkomst van een stuk rijden de schroef uitdraai gaat deze stationeer lager lopen. Ook na 10 min loopt die nog mooi stationeer. De dag erna bij koude motor is het stationeer te langzaam en slaat af. Dan moet ik hem een fractie hoger zetten wat bij warme motor weer resulteert in net te hoog lopen.

Als ik als techneut pur sang ernaar kijk loopt deze bromfiets te mooi,te netjes en te stil om iets fout te hebben zitten. Het lijkt wel of de motorolie bij koude toestand te dik is waardoor deze stroperig word en er meer weerstand is.(waardoor ik dus mijn stationeer moet indraaien anders slaat hij af) bij warme motor na een stuk rijden is de olie dun vloeibaar en gaat hij draaien met minder weerstand en dus te hoog toerental.(altans dit is mijn perceptie)
Ik probeer vandaag of deze week de ander gasschuif nog effe te testen.
Dank je voor het meedenken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 07, 2018 12:34 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46448
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
De brede inkeping is van de 14 mm
De smalle is van de 15 en 16 mm

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 07, 2018 12:54 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 21, 2004 10:33 pm
Berichten: 355
Woonplaats: Drachten
bij mijn weten stel je het toerental bij warme motor af en niet bij koude
daar voor zit er ook een choke op.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 07, 2018 1:01 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46448
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
paulus schreef:
bij mijn weten stel je het toerental bij warme motor af en niet bij koude
daar voor zit er ook een choke op.
Precies
Kan je lezen in het instructie boekje op het forum


Bijlagen:
4109CD62-F169-4711-A99F-CE9AC198C797.jpeg
4109CD62-F169-4711-A99F-CE9AC198C797.jpeg [ 129.69 KiB | 810 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 11, 2018 10:53 pm 
Offline

Geregistreerd: do nov 18, 2004 11:30 am
Berichten: 35
Woonplaats: Wittem
Vandaag is mijn timinglamp geleverd geworden. Hierop meteen de timing gecontroleerd van de mkhz en deze stond 8 mm ernaast.(te vroeg). Deze precies op stip gezet. Nu loopt de fiets zowel koud alsook warm mooi stationeer. Dank jullie voor de adviezen. Mag op slot dus. :clap


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 11, 2018 11:03 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46448
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
koekie schreef:
Vandaag is mijn timinglamp geleverd geworden. Hierop meteen de timing gecontroleerd van de mkhz en deze stond 8 mm ernaast.(te vroeg). Deze precies op stip gezet. Nu loopt de fiets zowel koud alsook warm mooi stationeer. Dank jullie voor de adviezen. Mag op slot dus. :clap

Welke ..... heeft dat dan gemonteerd en afgesteld ?
Daar ga je toch niet mee rijden en dan hopen dat het goed is. #-o

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Renault12 en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!