Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 14, 2018 8:29 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1316
In navolging van een discussie op fb:

Freek Plomp heeft een 2,9 sb waar hij foto’s van liet zien en hier kwamen reacties op dat de dubbele blokveer originele Mahle zuiger de cilinder sneller deed slijten met een stootrand als gevolg. Ook zeggen sommigen dat de nicasil wand van deze cilinders snel slijten. Anderen zeggen weer van niet.

Dus ben ik op zoek naar de ervaringen op het forum (waar de echte Kreidler kennis zit ;-) ). Slijten deze cilinders sneller en hoeveel km kun je er dan mee rijden voordat ze op zijn? (Obv goed warm rijden en ori zeefje)


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 14, 2018 9:52 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4428
Woonplaats: opende
Ik kom ze verschillend tegen Menno, meestal is de wand toch versleten.
Ik denk dat de L-veer het minste slijtage veroorzaakt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 14, 2018 9:58 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1316
Mahle of meteor of maakt niet uit voor slijtage?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 14, 2018 10:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4428
Woonplaats: opende
nee


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 14, 2018 10:18 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2513
Woonplaats: naaldwijk
mvl schreef:
Mahle of meteor of maakt niet uit voor slijtage?

--------------------------------------

nee maakt niks uit .
maar zorg wel voor dat er een gietyzeren veer op zit .
.[ die zijn zachter dan de chroomstalen veren op de speciale zuigers]

ik denk ook dat er veel slijtage was , doordat die jonge gasten zonder filter reden #-o
ja net weer een paar kilometer harder.. en 10 kg zand naar binnen in een maand :oops:

##


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 14, 2018 10:34 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46318
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Menno koop nu maar gewoon een binnenmicrometertje. Kan je het zelf meten.
Ik zou me niet druk maken. Ga eerst maar eens rijden en kom na 10.000 km terug op je verhaal met de meetresultaten.
Als het dan tegen valt heb je het met 200 euro opgelost met een nieuwe wand.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 14, 2018 11:27 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 239
Woonplaats: Leiden
Met een ori filter zal die wel sneller slijten, die houd weinig tegen.
Op de facebook zie je toch dat Freek zijn kreidler veel gebruikt, en ook die is nog niet versleten...
Denk dat het een indianenverhaaltje is :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 14, 2018 11:54 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1316
Ik denk dat ik met zo’n kegel filter in mijn zwarte koker ga rijden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do feb 15, 2018 7:44 am 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9409
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Citaat:
Ga eerst maar eens rijden en kom na 10.000 km terug op je verhaal met de meetresultaten.


Dit zijn de antwoorden.

Bedenk dat al die experts in die kapsalon (FB) niet verder komen als 3 rondjes om de kerk per jaar, en die dan jou gaan vertellen hoe het zit :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do feb 15, 2018 8:11 am 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1316
Henk 3bakvoet schreef:
Citaat:
Ga eerst maar eens rijden en kom na 10.000 km terug op je verhaal met de meetresultaten.


Dit zijn de antwoorden.

Bedenk dat al die experts in die kapsalon (FB) niet verder komen als 3 rondjes om de kerk per jaar, en die dan jou gaan vertellen hoe het zit :roll:


Het kennisniveau van sommigen daar houdt niet over nee. Had alleen gehoopt dat er hier mensen waten die zo’n cilinder nieuw gemonteerd hadden en na 5000/10000/20000 km opgemeten hadden en die ervaring konden delen.

Ik heb nu 2 van dat soort cilinders liggen NOS met nieuwe bijpassende mahle zuiger met dubbele blokveer. Binnenkort ga ik er een zwart spuiten en de hoekjes polijsten. Misschien zie ik daar wel tegenop om daar een NOS cilinder voor op te offeren. Men zegt wel dat die A3 cilinders erg lekker rijden. Ga het denk ik maar gewoon proberen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do feb 15, 2018 8:12 am 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1316
Henk 3bakvoet schreef:
Citaat:
Ga eerst maar eens rijden en kom na 10.000 km terug op je verhaal met de meetresultaten.


Dit zijn de antwoorden.

Bedenk dat al die experts in die kapsalon (FB) niet verder komen als 3 rondjes om de kerk per jaar, en die dan jou gaan vertellen hoe het zit :roll:


Het kennisniveau van sommigen daar houdt niet over nee. Had alleen gehoopt dat er hier mensen waten die zo’n cilinder nieuw gemonteerd hadden en na 5000/10000/20000 km opgemeten hadden en die ervaring konden delen.

Ik heb nu 2 van dat soort cilinders liggen NOS met nieuwe bijpassende mahle zuiger met dubbele blokveer. Binnenkort ga ik er een zwart spuiten en de hoekjes polijsten. Misschien zie ik daar wel tegenop om daar een NOS cilinder voor op te offeren. Men zegt wel dat die A3 cilinders erg lekker rijden. Ga het denk ik maar gewoon proberen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do feb 15, 2018 11:44 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9184
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Zoals je weet heb ik ook een 15.43.64/71-A3 SB in gebruik.
Heb hem weliswaar niet nieuw gekocht , maar gekregen met ca. 10.000km op de teller.
Er zit idd. Maar een heel dun laagje NiCaSil in dat ook al dunner is geworden.

Ik heb gemerkt dat laag-vermogende Kreidlercilinders van latere bouwjaren allemaal maar een heel dun laagje NiCaSil hebben gehad. Bij de 5,8 en 6,25pk cilinders van mij is die laag duidelijk dikker.

Maar los daarvan : de 15.43.64/71-A3 is een heerlijk bromfiets+ cilindertje.
En dan bedoel ik dat het net effe een extraatje toevoegt aan een bromfiets.
Heerlijk koppel , lekker allert op het gas zonder een illegale topsnelheid.

Gewoon monteren en ervan genieten , die NiCaSil laag krijg jij niet meer versleten met een goed luchtfilter....


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!