Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za feb 17, 2018 1:57 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46920
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Dat Paul Hendriks al die mooie ori kreidler kleuren niet meer leverd is mij een raadsel. Die had een spuitbus zo goed als gelijk aan geanodiseerd ori.

Enzo


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 17, 2018 2:03 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 926
velgenspray is prima natuurlijk.
maar zal nooit 100 punten worden.
er zit namelijk geen metallic op de poot.
het is aluminium met een transparante laag , en die geeft
zoals enzo schrijft een licht geel / groenige gloed.
mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 17, 2018 2:46 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 2049
Enzo-tvdzijden schreef:
Dat Paul Hendriks al die mooie ori kreidler kleuren niet meer leverd is mij een raadsel. Die had een spuitbus zo goed als gelijk aan geanodiseerd ori.

Enzo

Zou het niet gewoon op zijn bij Paul?
Jammer dat hij lastig tot niet bereikbaar is, anders vragen we merk en kleurnummer.
Ik ga proberen om het te achterhalen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 17, 2018 5:30 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46920
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Jan schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
Dat Paul Hendriks al die mooie ori kreidler kleuren niet meer leverd is mij een raadsel. Die had een spuitbus zo goed als gelijk aan geanodiseerd ori.

Enzo

Zou het niet gewoon op zijn bij Paul?
Jammer dat hij lastig tot niet bereikbaar is, anders vragen we merk en kleurnummer.
Ik ga proberen om het te achterhalen.

Hij had de receptuur toch Jan. Kom op nou. Gewoon een kans laten liggen. Alle Kreidler kleuren zijn vastgesteld door het bedrijf uit Duiven toen die er in gespecialiseerd was.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 17, 2018 9:26 pm 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9505
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ami lak


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 17, 2018 9:28 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46920
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Caspar schreef:
Ami lak
jazeker, dat was een pracht bedrijf.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 18, 2018 12:44 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 812
Woonplaats: Nootdorp
Zal wel te weinig markt voor zijn. Misschien een idee om een keertje een batch te laten spuiten of anodiseren in de originele kleur, custom kleurtje.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 18, 2018 10:50 am 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 2049
Ik sprak gisteren iemand en die laat de onderpoten altijd poedercoaten.
Geen RAL nummer maar kleur naar eigen idee, zoveel mogelijk lijkend op het origineel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 18, 2018 11:24 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 08, 2010 6:08 pm
Berichten: 2638
Woonplaats: Dronten
Succes met poedercoaten, alleen jammer dat dan het topic ten einde loopt ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 18, 2018 1:44 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 2049
Ik ben nog niet zover dat ik ga poedercoaten hoor Hermann.
Het is precies wat B Bonk schrijft, het wordt nooit 100 punten, wat je ook verzint het is en blijft imi en dat is een waarheid als een koe.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 18, 2018 2:23 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 260
Woonplaats: Leiden
De rem maken/beunen we met een ijzerdraadje, en hier wordt weer exact naar dezelfde kleur gezocht? :?:
Om zomaar een voorbeeld te noemen.
Nogal wisselend waar je de lat legt.... :wink: :-s


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 18, 2018 4:48 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 2049
De rem is maar tijdelijk en zo gefixed.
De onderpootjes zijn gezichtsbepalend en dat moet in 1 keer 'n goede imitatie worden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 18, 2018 5:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 812
Woonplaats: Nootdorp
Oké, en de moer in het frame? Die gaten zitten er nu al in...

Sorry maar Marwin en ik snappen het niet helemaal :?:

Remcenterbeunsel is tijdelijk, maar het is niet een dagelijkse brommer. Waarom dan tijdelijk beunen? Haal hem dan uit elkaar en begin met schoonmaken, polijsten en kleine dingetjes spuiten. Het wordt een mooie restauratie met behoud van de patina, zover ik begrijp. Begin dan met andere dingen, er is zat te doen neem ik aan. Die remcenters heb je nu nog niet nodig, begin dan met wat je al wel kunt doen...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 18, 2018 5:57 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46920
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Jan moet gaan doorschakelen met die jonge garde :lol:

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 18, 2018 6:20 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 2049
Het opknappen van een Kreidler is leuk werk, maar bedenk dat zoiets bij mij niet op nummer 1 staat.
Op het moment dat hij klaar is, is voor mij de lol er vanaf, want rijden doe ik niet of nauwelijks, dus dan staat hij onder een kleedje.
Ik ben wel degelijk met andere onderdelen bezig, ik heb 2 hele nette Silverseal velgen kunnen scoren en het achterwiel heb ik van nieuwe spaken voorzien.
Een vakman heeft ze gespannen en het wiel gecentreerd.
Het voorwiel heb ik ook van nieuwe spaken voorzien en dat ligt nu bij de vakman en kan ik as vrijdag weer ophalen.
De naven, zowel voor als achter 160 mm LeLeu zijn gepolijst en zijn nog erg fraai en hebben mooie gave remvlakken.
Voor nieuwe lagers erin, achter zijn ze nog goed.
Nieuwe remsegmenten erop gemonteerd en de velgen voorzien van nieuwe Conti buitenbanden.
Ik heb een hele redelijke A tank gekocht en mijn breedte streep buddyzit met originele gave hoes heb ik naar Herman Blokhuis gestuurd om het frame te laten stralen en poedercoaten en Herman heeft er nieuwe zijstrippen op gezet.
Buddy is al weer terug en ziet er weer perfect uit en heeft toch nog zijn originele hoes, vindt hem maar.
Komende week misschien de voorvork eruit en de ingewanden vernieuwen.
Onderpootjes daar gaat deze topic over en komt goed.
Achtervork, middenbok en uitlaatsteun zijn opnieuw gepoedercoat, zie ander topic.
Hoe bedoel je, doe eerst wat anders?? :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 18, 2018 6:46 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46920
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Lekker bezig.
Dat zal met losse topics bedoeld worden Jan. Je kan dan niks terug lezen ( wordt eigenlijk bijna niet gedaan door de reactie schrijvers :D ) . Uitzonderingen daar gelaten die wel de interesse en moeite nemen.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 18, 2018 8:38 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 812
Woonplaats: Nootdorp
Ik lees elk nieuw bericht op het forum. Maar los daarvan, je kunt dan nog je frame gaan poetsen, kappen spuiten, elektrische componentjes nameten, olie vervangen, weet ik het. Snap niet waarom deze oplossing. Je rijdt er toch nauwelijks mee, en voor de looks hoef je er ook geen staal kabel omheen te beuken (m.i.)

Maar hou ons dan ook up to date over alle mooie dingetjes die je maakt, ipv alleen het beunwerk te plaatsen. Wat zullen ze wel niet over je denken ;-) ;-) ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 20, 2018 7:29 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 2049
Vandaag de voorvork uit het frame gehaald en verder gedemonteerd.
Is echt nodig gebleken, er kwam wat drab uit en uit een been ook nog wat olie.
Later bleek waarom. Zie foto.
1 dempingrubber is totaal vergaan en de restanten zitten vastgekoekt aan de binnenkant.
Heb de voorkpoten afgevuld met terpetine in de hoop dat het zacht wordt en makkelijk schoon te maken is met een lange tuiten rager.
Morgenochtend zal ik dat gaan doen, kan het vannacht even losweken.


Bijlagen:
IMG_1899.JPG
IMG_1899.JPG [ 180.74 KiB | 965 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 20, 2018 7:33 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46920
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Remmen reiniger en perslucht. Brandschoon.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 20, 2018 7:49 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 2049
Goede tip, dank je


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 20, 2018 9:02 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 2049
Zijn de doorvoeren aan de onderzijde van de binnenpoten ook eenvoudig te verwijderen, of gaan ze dan kapot?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 20, 2018 9:37 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46920
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Jan schreef:
Zijn de doorvoeren aan de onderzijde van de binnenpoten ook eenvoudig te verwijderen, of gaan ze dan kapot?

Zeg maar ze knappen er zeker niet van op. En enig risco op breuk of scheuren.
Waarom laat je ze niet zitten. Enige functie is tegen gaan van metaal op metaal contact.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 20, 2018 9:50 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 2049
Ik laat ze wel zitten Tjerry, ze dienen inderdaad slechts als doorvoergeleiding om metaal op metaal te voorkomen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 21, 2018 4:46 pm 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9505
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
:idea: als ze niet versleten zijn : afblijven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 24, 2018 11:38 am 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 2049
Ik heb gisteren bij Jaap Janissen nieuwe rubers gekocht, rubber dus niet de keiharde teflon.
Incl koperen ringetjes en O ringen voor de bovenste vork afsluitdoppen en natuurlijk verse olie.
De Kaco keerringen in de onderpoten zijn nog zacht en onbeschadigd, dus die blijven zitten.


Bijlagen:
IMG_1903.JPG
IMG_1903.JPG [ 186.15 KiB | 898 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jamojamo en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!