Anti dateren frame

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Gien
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 mar 2016, 10:47
Locatie: Bollenstreek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Anti dateren frame

#51 Bericht door Gien » 01 apr 2018, 12:56

Danke schön!

Aha, nu snap ik de heenwijzing naar de lagerschalen. Daar heb ik wel mee rekening gehouden.
Hier zal ik bij de definitieve montage van de vork nogmaals naar kijken, anders heb ik straks een apart stuurgedrag.

Gebruikersavatar
Gien
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 mar 2016, 10:47
Locatie: Bollenstreek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Anti dateren frame

#52 Bericht door Gien » 01 apr 2018, 13:37

Ik realiseer me dat het niet voor het eerst gedaan zal zijn. De ombouw van nieuwer terug naar buffel.

Maar omgekeerd ( van buffel naar nieuwer) volgens mij veel vaker.

Ik herinner me uit mijn eigen brommertijd dat RMC's van laten we zeggen "onduidelijke" afkomst eerlijk werden gemaakt door er een buffelframe tussen te zetten.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: Anti dateren frame

#53 Bericht door Enzo-tvdzijden » 01 apr 2018, 13:51

Kijk eens onder de M van Maarten in de banner. De Kreidler van Parlotti zie je ook de haak zitten van de balhoofdkap.

Enzo

Gebruikersavatar
Gien
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 mar 2016, 10:47
Locatie: Bollenstreek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Anti dateren frame

#54 Bericht door Gien » 01 apr 2018, 18:00

Arendsoog..... :D

Ik kom er zo langzamerhand wél achter dat er een hoop gemengd is door de jaren heen in de afzonderlijke modellen.

Buffels met A tank,
Buffels met sterwielen ( nu te bewonderen op MP)

Ik ga nu niet voor een complete buffel, maar het is, als ik die kant op zou gaan, wel goed kijken.
Moet natuurlijk altijd, ben ik me bewust. Maar voor een echt origineel exemplaar ( dus niet de mijne :mrgreen: ) moet je een goed vergrootglas meenemen.

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3055
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 800 keren

Re: Anti dateren frame

#55 Bericht door Flocke » 02 apr 2018, 01:24

Gien schreef:Maar voor een echt origineel exemplaar ( dus niet de mijne :mrgreen: ) moet je een goed vergrootglas meenemen.
Ja, das ist richtig, aber das macht meiner Meinung nach ja auch Spaß und ist zugleich eine Herausforderung, eine Kreidler so original wie möglich so aufzubauen, wie sie früher ausgeliefert worden ist, ohne sich dabei selbst einen zu großen Zwang aufzuerlegen, es soll ja machbar sein bzw. Sinn machen und nicht in zu großem Stress ausarten ... :wink:

Vielleicht hast Du hier unter anderem schon mal gelesen, dass die Leute zum Teil auch darauf achten, nur die Schrauben zu verwenden, die früher verbaut wurden, also die entsprechenden Schraubenmarken mit den jeweiligen Firmennamen auf der Schraubenkopf ...

Nur ein nettes Beispiel, was ich gut finde, aber die meisten "normalen" Menschen nicht verstehen ... :D

Groet

Carsten
IMG_6507.JPG
IMG_6507.JPG (165.15 KiB) 1023 keer bekeken

Gebruikersavatar
Gien
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 mar 2016, 10:47
Locatie: Bollenstreek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Anti dateren frame

#56 Bericht door Gien » 02 apr 2018, 11:02

Ich lerne etwas Neues hier jedem Tag ...

Dat heb ik dus ook nooit geweten, originele boutjes jagers. Leuk om zo uit (bijna) de hele EU kennis aangedragen te krijgen.

Ik ben begonnen me eens in te lezen op dit en het Duitse Jogi forum.

Het verbaast me dat er hier over Kreidler zoveel en zo uitgebreid dingen te vinden zijn.
Als raakvlak met andere liefhebberijen ben ik ook lid van de Lion D'or Peugeot forum. Maar deze uitgebreidheid vind ik daar niet.

Mooi, vooral als je rekent dat de Kreidler eigenlijk een stukje "massaproductie voor pukkelige pubers was". :mrgreen:
Puber was ik dan ook in de late seventies.... Maar nu weer besmet met virale invloeden van dit merk.

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3055
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 800 keren

Re: Anti dateren frame

#57 Bericht door Flocke » 02 apr 2018, 11:32

Ja, genau, das ist doch eine schöne Sache, dass man sich über Landesgrenzen hinweg über so ein Thema in unterschiedlichster Weise und Ansichten austauschen kann. :thumbsup

Mir macht das Schrauben an so einer Kreidler mehr Spaß als an einem Auto, man kann alles perfekt machen, weil man alles komplett zerlegen und wieder zusammenpuzzeln kann.
Zudem bedarf es weniger Platz als ein Auto, auch für Ersatzteile und man kann überall schrauben und man kann auch mehrere Mopeds aufbauen, ohne gleich eine Halle dafür bauen zu müssen ... :)

Groet

Carsten

Plaats reactie