Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di maart 27, 2018 9:45 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 2041
Mannen,
Ik heb een lange originele demper waar bij de demper ingang een vulbus is aangebracht tbv montage 26 mm bocht.
Het zit er echt mooi in, hoe krijg ik het vulstuk er netjes uit zonder dat ik hem verniel?
Wie heeft er ervaring mee?


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 27, 2018 9:50 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 247
Woonplaats: Leiden
Demper eruit halen, vanaf demper kant met een stang goede gerichte tikken geven.
Goed verwarmen en kruipolie gebruiken, hij zit goed vast.
Als die er aan de andere kant een beetje uitkomt, kan je hem beetpakken met een tang.


Laatst bijgewerkt door marwin98 op di maart 27, 2018 9:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 27, 2018 9:57 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 2041
Oké, dank je zal morgen kjjken waarmee ik er hem netjes mee uit kan tikken.
Eigenlijk wel zonde om hem eruit te tikken, maar een 28 mm bocht schijnt groot verschil te maken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 27, 2018 10:09 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 08, 2010 6:08 pm
Berichten: 2590
Woonplaats: Dronten
Ik weet niet zeker of dit hetzelfde is:
viewtopic.php?f=4&t=40781


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 27, 2018 10:18 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 2041
Zal morgen een foto maken! Ik wil hem vooral netjes verwijderen, jouw verhaal is heftig Hermann en dat net voor het slapen gaan!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 27, 2018 10:31 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 08, 2010 6:08 pm
Berichten: 2590
Woonplaats: Dronten
Netjes verwijderen, dat was ook mijn bedoeling.
Sorry als ik je om je nachtrust heb gebracht.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 27, 2018 10:55 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 2041
Heb je misschien een foto van het deel wat er uiteindelijk is uitgekomen?
Dan heb ik ook een idee over het gereedschap wat ik nodig heb.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 27, 2018 11:17 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 08, 2010 6:08 pm
Berichten: 2590
Woonplaats: Dronten
Nee, niet meer dan in het topic staan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 28, 2018 6:38 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46675
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
goed zoeken


viewtopic.php?f=4&t=40781&p=670112&hilit=binnenpijp#p670112


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 28, 2018 7:59 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9370
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Die 2mm extra bocht scheelt bijna niks. 26 of 28mm bocht merkte ik geen verschil.
De restrictie zit hem in de lengte van die bus. Die loopt 300mm door in de demper en verjongd ook nog 2mm op het uiteinde.

Dus : bus er uit , stukje afzagen om als verloop busje 26-28mm te gebruiken en dan kun je gewoon je 26mm bocht gebruiken.

Mijn 5pk blokje reed gewoon 70 met een 26mm bocht. Daar zit het dus echt niet in.
Om die 5pk een beetje legaal te krijgen gebruik ik een 300mm té lange 28er bocht : keurig 55 á 57km/u


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 28, 2018 8:57 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 08, 2010 6:08 pm
Berichten: 2590
Woonplaats: Dronten
[quote="Enzo-tvdzijden"]goed zoeken/quote]

Staat in het topic


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 28, 2018 11:05 am 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 2041
Mannen, dank voor jullie enthousiaste reacties.
Ik ga in 1e instantie voor de optie van Caspar.
Waarom: ik heb 2 originele bochten 26 mm en 28 mm beide met de juiste pasvorm.
De 26 mm bocht is mooier als de 28 mm bocht, vandaar.
Ik denk ook dat de restrictie wordt bewerkstelligd door het stuk pijp in de demper en niet zozeer in de 2 mm verschil in diameter.
Vandaag geen tijd voor de hobby, maar ik zal de demperingang afdichten en de demper verticaal in een teiltje plaatsen en dan een paar kopjes Cola erin gieten, baat het niet, dan schaadt het niet. Laat hem 24 uur borrelen en wie wordt het geen slachtpartij, afwachten. Wordt vervolgd!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 28, 2018 12:31 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9370
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Lange plantenbak nemen , uitlaat er in leggen , Crofty afvoer onstoppings korrels er in , en opvullen met warm water.
Pas op , kan hefftig bruisen en spatten !

Crofty heet tegenwoordig geloof ik Vim afvoer reiniger.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 28, 2018 12:45 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 2041
Op dit moment staat hij vol met Cola en dat borrelde flink in het begin. Ik wacht het af en anders worden er nieuwe middelen ingezet. Zo maar droog en koud gaan slaan is vragen om zweet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 28, 2018 12:49 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9370
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Meestal zit er kool aanslag op de huls , daardoor gaat hij er moeilijk uit.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 28, 2018 7:01 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 2041
Ik ga morgen als de demper 24 uur in de cola heeft gestaan eens kijken wat hij doet.
Ik ga een M12 draadeind bij de Gamma kopen en die heeft genoeg lengte om van voor tot achter door de demper te steken.
M12 gaat er fluitend doorheen dat heb ik al getest.
Dan 10 cm voor het draad uiteinde achtereen volgens een M12 moet, grote ring, diabolorubber van een schokbreker oor, grote ring en M12 moer plaatsen. Rubber beetje op maat maken, zodat hij net door de bochtingang gaat Het geheel van voor naar achteren in de demper schuiven, totdat het rubber achter de verjonging valt. Vervolgens de moer aandraaien waardoor het rubber uitzet en niet meer naar buiten kan en dan voorzichtig met de hamer tikken. Belangrijk is dat de demper in de bankschroef vast zit, anders hebben de tikken geen draagkracht.
Geen idee of dit wat wordt. :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 28, 2018 8:05 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9370
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Dat moet lukken , ik doe het ongeveer ook op die wijze.
Alleen hopen dat er niet teveel kool op de huls zit [-o<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 29, 2018 10:05 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 21, 2004 10:33 pm
Berichten: 356
Woonplaats: Drachten
ik deed het vroeger met een metalen staafje van 1 meter en +/- 8mm doorsnee
aan het einde een haakje buigen en de staaf horizontaal in de bankschroef vast zetten.
nu de uitlaat er om heen steken met de voorkant (uitlaatbocht zijde)
dan zo manoeuvreren dat hij achter de buis haakt en met forse rukken de buis er uit rammen.
je hebt de uitlaat in je handen en kan hem op deze manier niet beschadigen.
succes verzekerd.
anders eerst even met een hamer het klemstuk even rondom kloppen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2018 5:10 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 2041
Mannen, ik heb de uitlaat 2 volle etmalen met cola gevuld laten staan inweken.
Even wat geprobeerd om te zien of de buis wat losser is komen te zitten, maar ik denk het niet.
Ik heb besloten om het voorlopig even te laten zoals het is en dit klusje komt nog wel.
Na 20 jaar van stilstand loopt het blokje weer en klinkt voor een rijwindgekoelde cilinder niet verkeerd.
Volgende week ga ik weer verder, maar eerst nog nieuwe ketting VTW aanbrengen.
Dan volgt hopelijk de 1e testrit en eens kijken hoe dat verloopt.
Afhankelijk van mijn bevindingen wordt de binnenbus alsnog wel of niet verwijderd.
Ik wil wel deze mooie lange originele uitlaat behouden, dus beginstukje van de bus moet dan weer terug gezet worden.
Weet iemand uit ervaring wat het verschil in topsnelheid is, met en zonder bus?
157398 cilinder met 1/12/237 carb. sproeier 62


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2018 5:23 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 21, 2004 10:33 pm
Berichten: 356
Woonplaats: Drachten
wat ik mij van dik 40 jaar terug herinner is dat de brommer veel beter doorliep
en ik dacht min 10 km harder.
maar ja 40 jaar #-o #-o #-o #-o


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2018 5:36 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9446
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Citaat:
Weet iemand uit ervaring wat het verschil in topsnelheid is, met en zonder bus?


Mijn herinnering is van iets korter, een paar jaar.

Andy heeft mij toen nog geholpen, die had er ervaring mee met het er uit slaan van de binnenpijp 28/26.

Het bracht niets, behalve dan een bak herrie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2018 5:39 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 2041
Daar ben ik ook een beetje bang voor Henk.
En ze lopen al zo boterzacht die rijwindgekoelde cilinders. [-X


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 31, 2018 1:39 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9370
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Mijn RMC ging er met 1,8pk setup redelijk op vooruit : van ca 40km/u naar 50km/u icm een Duitse kop.

Andersom ook veel verschil: met 5pk ging hij van 70km/u terug naar 55km/u door de 300mm langere bocht.
Hij klinkt wel anders , maar maakt niet meer kabaal.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 31, 2018 4:52 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 2041
Ik heb een 2 PK cilinder en wil soepel 50 km per uur halen, zal mij benieuwen, ik laat het weten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 31, 2018 5:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 247
Woonplaats: Leiden
Het maakt enkel meer "herrie" omdat die zonder de langere bocht iets meer toeren kan maken.

Ik rij met een "onbegrenste" uitlaat op mijn rmc, volledig standaard 1,8 pk etc. Rijd heerlijk soepeltjes 50-55 op de teller met +/- 5500 toeren.
Als je er uiteindelijk toch spijt van hebt, de buizen zijn nog bij John Bos te koop.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!