Vlotterpen overzetten van ori BING 20 MM

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Roland
Berichten: 5106
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 87 keren

Vlotterpen overzetten van ori BING 20 MM

#1 Bericht door Roland » 29 apr 2018, 11:50

Heren,

Ik heb hier een goede ori 20 mm Bing maar de vlotterpen ontbreekt. Ik heb hier nog 2 ori Bing 20 mm voor onderdelen waar wel de vlotterpen inzitten, ik wil er 1 overzetten. ( van die 2 is het huis redelijk versleten)

Onder het pennetje zit een heeeeeeeeeel klein ringetje (geperst...?)Wie heeft er een x een vlotterpen overgezet en is dat mogelijk en HOE heb je het gedaan.

Grt,

Ro

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Vlotterpen overzetten van ori BING 20 MM

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 29 apr 2018, 11:54

Roland schreef:Heren,

Ik heb hier een goede ori 20 mm Bing maar de vlotterpen ontbreekt. Ik heb hier nog 2 ori Bing 20 mm voor onderdelen waar wel de vlotterpen inzitten, ik wil er 1 overzetten. ( van die 2 is het huis redelijk versleten)

Onder het pennetje zit een heeeeeeeeeel klein ringetje (geperst...?)Wie heeft er een x een vlotterpen overgezet en is dat mogelijk en HOE heb je het gedaan.

Grt,

Ro
Zijn topics over op het forum. Even zoeken.

Enzo

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Vlotterpen overzetten van ori BING 20 MM

#3 Bericht door Enzo-tvdzijden » 29 apr 2018, 11:57

In 2 min
Robert1 schreef:
Gijs schreef:Hoe kan ik die vlotterpen inkorten? Wie heeft dat weleens gedaan?
Andre schreef:Vlotterbak sproeierhouder eruit draaien.
vlotter indrukken en de 2 platgeknepen kantjes er af vijlen. wel met de gladde kant naar de carb want anders vijl je in de carb.
Je merkt vanzelf wanneer je de vlotter eruit kunt halen.
Vervolgens met een zijkniptang de messingbus verwijderen stevig inknijpen en een hefboombeweging maken dus eruitwippen.
Deze bus dus bij het ingeknepen gedeelte inkorten ong 18mm meet het anders ff uit.
Deze ingekorte bus er weer terug intikken beetje afronden dan gaat tie er mooi in. Pak een asje wat is afgedraaid en in de bus past en boven de kroondop uitsteekt dan beschadig je de carb niet bij het intikken.
Dan pak je het vlotter pennetje zonder veer en doe je er helemaal in.
Dan teken je ff de lengte af aan de onderkant. wel zo dat de vlotter ingedrukt word.
Afzagen op lengte mag ook iets langer kun je aaltijd nog verder afzagen.
Pak een snijraam m3 snij er ong 5 a 10mm draad op niet telang anders geeft dit weerstand in het busje.
Dan pak je een borgmoer m3 en nadat je de veer ook ong de 18mm hebt ingekort kun je alles weer monteren.
Lukt dit allemaal niet dan mag je um ook opsturen,

gr Andre
Uit m'n mailbox, alle lof gaat uit naar André :wink: doe er je voordeel mee :) Heb het ook met mn 1/22/178 gedaan, werkt perfect!

Gr. Robert

viewtopic.php?f=21&t=31489&start=125&hi ... r+borgmoer


Je kan ook een nieuwe overwegen als de dop bijvoorbeeld heel lelijk is

https://www.kreidlerparts.com/parts/07. ... mm-en-20mm

Roland
Berichten: 5106
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 87 keren

Re: Vlotterpen overzetten van ori BING 20 MM

#4 Bericht door Roland » 29 apr 2018, 15:57

Ik heb de oude er makkelijk uit gekregen, kan een nieuwe kopen. Deze is makkelijk te monteren omdat er een gaatje in het pennetje zit, splitpennetje er door heen klaar.

Toch wil ik proberen om een heel klein gaatje in het ori pennetje te boren, splitpen er door heen hopla, klaar.

ro

Plaats reactie