KREIDLER TM
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 16:09
- Locatie: Waddinxveen /maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
KREIDLER TM
Ha, mede sluiterlaars / rijders ,
Ik begrijp iets niet helemaal , mijn vliegwiel van mijn Kreidler TM 5.3 geforceerde koeling, loopt los .
ik heb na de ontsteking te hebben vervangen opeens dit probleem , de opvul ring ligt goed, dan een gekartelde ring er tussen, en goed vast gedraaid , toch loopt hij los ,na ongeveer 1 km gereden te hebben , het halve maandje zit goed ,geen beschadigen te zien op de krukas . ik begrijp dit niet .
er zit linkse draad op de krukas ,dan moet hij hem toch vaster draaien , door middelpunt vliegende kracht .
al vast bedankt voor de tips ?
en weet iemand hoe vast hij moet met een moment sleutel ?
Ik begrijp iets niet helemaal , mijn vliegwiel van mijn Kreidler TM 5.3 geforceerde koeling, loopt los .
ik heb na de ontsteking te hebben vervangen opeens dit probleem , de opvul ring ligt goed, dan een gekartelde ring er tussen, en goed vast gedraaid , toch loopt hij los ,na ongeveer 1 km gereden te hebben , het halve maandje zit goed ,geen beschadigen te zien op de krukas . ik begrijp dit niet .
er zit linkse draad op de krukas ,dan moet hij hem toch vaster draaien , door middelpunt vliegende kracht .
al vast bedankt voor de tips ?
en weet iemand hoe vast hij moet met een moment sleutel ?
- RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: KREIDLER TM
Welke opvulring bedoel je?
Is het hetzelfde vliegwiel dat je gebruikte voor de oude ontsteking?
Je begint met het spietje dan het vliegwiel dan een L veerring en dan een L moer die je vast zet op 35/45 Nm 3,5/4,5 KPM, en geen gekartelde ring er tussen.
Gr
Is het hetzelfde vliegwiel dat je gebruikte voor de oude ontsteking?
Je begint met het spietje dan het vliegwiel dan een L veerring en dan een L moer die je vast zet op 35/45 Nm 3,5/4,5 KPM, en geen gekartelde ring er tussen.
Gr
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60281
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: KREIDLER TM
Zelfs bij een golfring lopen ze NIET los. Denk dat je het vliegwiel niet goed geblokkeerd hebt. Weinig gevoel van vast is vast of geen momentsleutel gebruikt.
Enzo
Enzo
- Andy
- Berichten: 10275
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 332 keren
Re: KREIDLER TM
Je kan een voorzichtige tik geven op de middenstuk van de as met een hamertje, dan kun je nog een klein stukje verder aandraaien.
Loopt niet meer los.
Haal eerst je onsteking eruit en de spie, kijk of de vliegwiel goed op de krukas past.
Andy,
Loopt niet meer los.
Haal eerst je onsteking eruit en de spie, kijk of de vliegwiel goed op de krukas past.
Andy,
- Zolenheuvel
- Berichten: 2285
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 264 keren
Re: KREIDLER TM
Precies. De juiste ringen er tussen anders loop je het risico dat hij niet op het conus klemt.RS69 schreef:Welke opvulring bedoel je?
Is het hetzelfde vliegwiel dat je gebruikte voor de oude ontsteking?
Je begint met het spietje dan het vliegwiel dan een L veerring en dan een L moer die je vast zet op 35/45 Nm 3,5/4,5 KPM, en geen gekartelde ring er tussen.
Gr
Ooit heb ik uitgelopen lagers op een Mobylette gehad. Door het rijden met een slingerend vliegwiel was het conus uitgelubberd. Klemde dus niet meer.
Groet Kees
- erik de l
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
- Locatie: mvhl
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 22 keren
Re: KREIDLER TM
Als je vliegwiel losloopt na 1 kilometer is er iets serieus mis. ervanuitgaand dat je het normaal vast draaid.
Als je de ontsteking vervangen heb heb je het vliegwiel ook vervangen lijkt me . Zoja dan is er iets mis met de conus vh vliegwiel.
Ik zou ook geen veerring of gecartelde ring gebruiken maar een golf/veerring , Net zo een als aan de andere kant bij het kleine krukastandwielvd primaire overbrenging gebruikt word. Een gewone veerring is maar eenmaal bruikbaar., dan is de kracht eruit
Als je de ontsteking vervangen heb heb je het vliegwiel ook vervangen lijkt me . Zoja dan is er iets mis met de conus vh vliegwiel.
Ik zou ook geen veerring of gecartelde ring gebruiken maar een golf/veerring , Net zo een als aan de andere kant bij het kleine krukastandwielvd primaire overbrenging gebruikt word. Een gewone veerring is maar eenmaal bruikbaar., dan is de kracht eruit
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60281
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
- mucke
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 25 aug 2003, 15:40
- Locatie: Zuid-Limburg
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: KREIDLER TM
precies zijn ontworpen om een zo goed mogelijk elektrisch contact te makenEnzo-tvdzijden schreef:Een gekartelde ring heeft een geheel andere functie. Weg met dat ding
Enzo
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 16:09
- Locatie: Waddinxveen /maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: KREIDLER TM
Mannen,bedankt voor de reacties. Ik heb het vliegwiel samen met de ontsteking gekocht bij lieuwe, dat is allemaal goed en oke .ik ga een linkse veering kopen. En inderdaad Enzo, ik denk dat ik hem niet goed vastgedraaid heb , als ik iets goed vast wil zetten draai ik het altijd dol of stuk . We gaan achter een moment sleutel aan .
Nogmaals iedereen dank voor het meedenken .
Nogmaals iedereen dank voor het meedenken .