Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Afstelling koppeling
BerichtGeplaatst: wo jun 27, 2018 10:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 16, 2018 5:11 pm
Berichten: 11
Woonplaats: Oldemarkt
Beste,

Na lang door oude topics zoeken en het lezen van de sleutelboeken ben ik momenteel even ten einde raad.
Zoals de titel al doet vermelden heb ook ik problemen met het afstellen van mijn koppeling.

Mijn brommer trok al iets in zn 1 met de koppeling in. Met het wiel van de grond kreeg ik met mijn voet het wiel absoluut niet stil. Afijn, onderdelen besteld en het koppelingsdeksel er af. Mijn kabel heeft zoals beschreven wordt in de boeken iets speling. Wanneer ik echter de 'puntjes' van het hevel en het carter gelijk heb gezet op moment van aangrijpen middels de vulringetjes, is mijn speling tussen het korte stiftje en de (schotel?) Na montage van het hele handeltje volledig weg. Ik heb de 3 m7 (6 plaats koppeling) boutjes met de schroevendraaier hand vast gezet en daarna 1, 1,5, 2 slagen enz. uit gedraaid. Ik krijg echter pas speling wanneer ik ze een stuk verder uit draai. (Lees vanaf een slag of 5/6). Nu zou ik zeggen dat er vulringen af moeten, om speling te krijgen. Wanneer ik dit doe kloppen echter de puntjes niet meer.

Het verlossende antwoord heb ik niet elders op het forum kunnen vinden en ik hoop dat op deze manier wel te vinden.

Alvast enorm bedankt!

Een vriendelijke groet
Daan


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Afstelling koppeling
BerichtGeplaatst: wo jun 27, 2018 11:10 pm 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2559
Woonplaats: naaldwijk
er zijn ringetjes in diverse diktes .

1,5 mm
1,2
1
0,8
0,5

##


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Afstelling koppeling
BerichtGeplaatst: wo jun 27, 2018 11:14 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 16, 2018 5:11 pm
Berichten: 11
Woonplaats: Oldemarkt
LVS schreef:
er zijn ringetjes in diverse diktes .

1,5 mm
1,2
1
0,8
0,5

##


Dat weet ik inderdaad. Met die ringetjes heb ik gezorgd dat de puntjes op hevel en carter gelijk staan. Echter is na montage van het geheel inclusief volledig in en 2 slagen Uit, geen speling aanwezig op het korte stiftje


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Afstelling koppeling
BerichtGeplaatst: wo jun 27, 2018 11:27 pm 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2559
Woonplaats: naaldwijk
het asje moet nog kunnen draaien , als de veer volledig vlak gespannen is.

zodra de veer op 1,5 ………….. of 2 slagen terug zit .
dan heeft het asje de goede speling .

misschien staat het puntje niet goed op het asje ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Afstelling koppeling
BerichtGeplaatst: wo jun 27, 2018 11:28 pm 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2559
Woonplaats: naaldwijk
er zijn de laatste jaren asjes in de handel gekomen zonder een puntje .
dus dat wordt er dan ingeslagen .

;;


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Afstelling koppeling
BerichtGeplaatst: do jun 28, 2018 11:06 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9573
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ik lees M7 en 6 plaats hart.
Zijn de 3 gaten in de dekplaat en diafragma veer ook groter gemaakt ?
Anders komt de boel ook niet goed vrij


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Afstelling koppeling
BerichtGeplaatst: do jun 28, 2018 12:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 16, 2018 5:11 pm
Berichten: 11
Woonplaats: Oldemarkt
Caspar schreef:
Ik lees M7 en 6 plaats hart.
Zijn de 3 gaten in de dekplaat en diafragma veer ook groter gemaakt ?
Anders komt de boel ook niet goed vrij


Dag Caspar,

Allereerst bedankt voor je reactie. De gaten zijn groter en de bouten gaan dus niet stroef of lastig door de 2 genoemde onderdelen heen.
De werking van de koppeling is zoals ik hem getest heb verder goed op deze manier. Alles vast en 2 slagen los, dan in de versnelling rollend werkt de koppeling naar behoren, het enige probleem is dat het stiftje dus geen speling heeft.

Daan


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Afstelling koppeling
BerichtGeplaatst: do jun 28, 2018 7:20 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9573
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Dan zou het opgelost moeten zijn door een vulringetje weg te nemen van de korte drukstift


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Afstelling koppeling
BerichtGeplaatst: do jun 28, 2018 7:31 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 953
Caspar schreef:
Dan zou het opgelost moeten zijn door een vulringetje weg te nemen van de korte drukstift

dus dan zijn we weer bij wat lvs schreef puntjes zijn een indicatie
maar niet altijd een graat meter.
mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Afstelling koppeling
BerichtGeplaatst: do jun 28, 2018 10:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 16, 2018 5:11 pm
Berichten: 11
Woonplaats: Oldemarkt
Na wat spelen met de vulringen heb ik weer speling op mijn stiftje. De puntjes heb ik maar buiten beschouwing gelaten. Koppeling werkt nagenoeg goed. Morgen maar weer even los halen en de boutjes iets verder in draaien. Stationair loopt hij in zn 1 namelijk wel lager dan in de vrij. Het is beter dan voor ik er aan begon, maar wil het nu goed hebben.

Bedankt voor de info!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Afstelling koppeling
BerichtGeplaatst: vr jun 29, 2018 9:22 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9573
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
In de eerste versnelling heeft hij altijd meer weerstand dan in de vrij.
Je kunt een andere olie proberen. Ik vind de BelRay Gearsaver SAE80W wel prettig.
Anderen zweren bij ATF-fluid , dat is dunner


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Afstelling koppeling
BerichtGeplaatst: vr jun 29, 2018 9:30 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 47046
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Caspar schreef:
In de eerste versnelling heeft hij altijd meer weerstand dan in de vrij.
Je kunt een andere olie proberen. Ik vind de BelRay Gearsaver SAE80W wel prettig.
Anderen zweren bij ATF-fluid , dat is dunner

En gaat eerder lekken dus !

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Afstelling koppeling
BerichtGeplaatst: vr jun 29, 2018 9:47 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 16, 2018 5:11 pm
Berichten: 11
Woonplaats: Oldemarkt
Ik heb er nu een flesje eurol 'handgeschakeld' in zitten. Is SAE80 W GL1. En dat hij meer weerstand heeft is inderdaad logisch, Maar hij loopt wel heel erg laag stationair in zn 1, op de bok kan ik hem met mijn voet met wat moeite tegenhouden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Afstelling koppeling
BerichtGeplaatst: vr jun 29, 2018 4:33 pm 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2559
Woonplaats: naaldwijk
is het koppeling buitenhuis niet ingeslagen ? dan krijg je ook wat meer kans op slippen .

en het binnenhuis mag ook geen slingering hebben .. soms helpt het om het binnenhuis een halve slag te verdraaien .

##


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Afstelling koppeling
BerichtGeplaatst: vr jun 29, 2018 4:50 pm 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 891
Woonplaats: Nootdorp
Het gaat hier wel om een 6 plaats koppeling hé... Maakt wel iets verschil lijkt me

;-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Afstelling koppeling
BerichtGeplaatst: vr jun 29, 2018 5:41 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8706
Woonplaats: kreidler eiland
Zal wel iets simpels zijn wat je over het hoofd ziet.

Heb je niet de alu platen, die moet je passend vijlen in het kopp. huis.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!