Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 30, 2018 12:57 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 26, 2017 12:49 pm
Berichten: 38
Woonplaats: Land van Bartje
Ik heb een nagenoeg standaard RS met een zwarte SB incl. bijbehorende hogedruk cilinderkop, welke door claus is geoptimaliseerd.
Deze wordt gevoed met benzine door een imi bing 23 mm van Dick Baan.
De uitlaat wordt een mechanische Baan/homoet, die ik heb liggen welke door Dick is aangepast voor 50 cc of de
BMP60TM van black mamba in rvs.
Het motorblok is een 5-bak direkt.

Nu moet ik hiervoor nog wel een ontsteking hebben.
Mijn doel is een snelle toerfiets, met een redelijk koppel onder in de toeren.

Ik weet dat de MVT nagenoeg geen vliegwiel werking heeft bij een laag toerental, maar ik begreep dat dit gecompenseerd zou worden door
wat meer vooronsteking bij een laag toerental.

Ik twijfel nu tussen een MVT-ontsteking en de Kokosan EVO2 ontsteking, wat zijn jullie ervaringen hiermee?


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 30, 2018 1:33 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 31, 2010 5:41 pm
Berichten: 1468
Woonplaats: Zoetermeer
PatrickD schreef:
Ik heb een nagenoeg standaard RS met een zwarte SB

Deze wordt gevoed met benzine door een imi bing 23 mm van Dick Baan.

Ik twijfel nu tussen een MVT-ontsteking en de Kokosan EVO2 ontsteking, wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik rij met de MVT met een 12 V lichtspoel die 55 W levert. Deze bevalt mij erg goed, maar ik heb een fors getunede ori SB (zuigergestuurd). De Kokusan kan ik weinig zinnigs over zeggen want daar heb ik nooit mee gereden. Een korte zoekslag op dit forum laat echter zien dat het een veel gebruikte en redelijk betrouwbare ontsteking is voor een standaard set up die aanzienlijk goedkoper is dan de MVT. Ik ben met name tevreden over de razendsnelle gasreactie en de betrouwbaarheid van de MVT. Dit in tegenstelling tot de HPI die bijna allemaal kapot lijken te gaan. Tot slot: ik wil niet off topic gaan, maar waag mij toch aan de opmerking dat jouw set met een bing 20 mm of iets dergelijks mooier zal lopen dan met een immi 23 mm. Zelf heb ik een 21mm dellorto black edition. En als ik dan toch bezig ben met meedenken: ga vooral ook even vergelijken met een standaard RS-uitlaat. De prestaties en het geluid zullen je aangenaam verrassen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 30, 2018 2:15 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 26, 2017 12:49 pm
Berichten: 38
Woonplaats: Land van Bartje
Parlotti schreef:
PatrickD schreef:
I
Ik rij met de MVT met een 12 V lichtspoel die 55 W levert. Deze bevalt mij erg goed, maar ik heb een fors getunede ori SB (zuigergestuurd). De Kokusan kan ik weinig zinnigs over zeggen want daar heb ik nooit mee gereden. Een korte zoekslag op dit forum laat echter zien dat het een veel gebruikte en redelijk betrouwbare ontsteking is voor een standaard set up die aanzienlijk goedkoper is dan de MVT. Ik ben met name tevreden over de razendsnelle gasreactie en de betrouwbaarheid van de MVT. Dit in tegenstelling tot de HPI die bijna allemaal kapot lijken te gaan. Tot slot: ik wil niet off topic gaan, maar waag mij toch aan de opmerking dat jouw set met een bing 20 mm of iets dergelijks mooier zal lopen dan met een immi 23 mm. Zelf heb ik een 21mm dellorto black edition. En als ik dan toch bezig ben met meedenken: ga vooral ook even vergelijken met een standaard RS-uitlaat. De prestaties en het geluid zullen je aangenaam verrassen.


Ik heb hier op het forum gelezen dat de MVT betrouwbaar is, een goede gas reactie geeft en ook nog een leuke curve heeft.
Ik vraag mij alleen af of deze ook geschikt is voor mijn set. Ik weet dat een HPI vooral geschikt is voor de fors getunede sets.
Betreft jou tip voor de bing 20 mm in plaats van de immi 23 mm. Ik heb gelukkig nog een orginele bing 20 mm in de schuur liggen :D . Ook heb ik nog een mikuni VM20-151 liggen :wink: .
Ik heb gekozen voor de 23 mm, omdat ik hier op het forum heb gelezen dat een 23 mm wat meer koppel onderin geeft.

Betreft de standaard RS-uitlaat: bedoel je dan de RS-uitlaat welke nu nog te koop zijn bij o.a. JB en KP of de "echte" bijna niet meer te vinden/te koop RS-uitlaat in goede staat?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 30, 2018 7:34 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 6033
Woonplaats: Kreuzau (D)
Hallo,

voor een origineele of niet getunde Setup is een MVT niet noodig.
Beter een Kokusan EVO II en een kondensator erbij doen...

Hier op het Forum is een leden, die kan je zeker erbij helpen viewtopic.php?f=4&t=47131&p=775855#p775855


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 31, 2018 9:55 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2658
Woonplaats: Beverwijk
Hier https://www.facebook.com/media/set/?set ... 134&type=3 nog even spieken of bij Luc een ontsteking kopen.
Nuttige info!
Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 02, 2018 4:55 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 31, 2010 5:41 pm
Berichten: 1468
Woonplaats: Zoetermeer
PatrickD schreef:
Betreft jou tip voor de bing 20 mm in plaats van de immi 23 mm.

Betreft de standaard RS-uitlaat: bedoel je dan de RS-uitlaat welke nu nog te koop zijn bij o.a. JB en KP of de "echte" bijna niet meer te vinden/te koop RS-uitlaat in goede staat?

1. elke ori Bing loopt beter dan een chimmi en deze 20 mm zeker;
2. ik ben het met Roman eens dat een MVT wat overkill is op een standaardset (of je moet straks verder willen gaan);
3. voor de uitlaat: viewtopic.php?f=4&t=42901#p704342


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flocke, stingray en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!