Ik weet het na 3 keer vernieuwen echt niet meer.
En ik heb toch echt ( 3 x scheepsrecht ) de werkplaatsadviezen 1:1 als zodanig ter hand genomen.
Revisiehandelingen ( genoemde onderdelen zijn de duurdere versie's, dus geen.. economic )
Ook de 4 veren opgemeten, rechtheid vork gecheckt, geen roest en/of slijtage op de chrome schokbrekerbuizen
Juiste hoeveelheid voorgeschreven olie, etc. etc.
Probleemstelling ( nu al de 3e keer )
De zwarte afschuifrubbertjes ( afdichtings ) worden na verloop van circa 1 jaar zo hard als plastic.
Ook tref ik ze dan vervormd aan.
Nogmaals het zijn de duurdere rubbertjes.
Na revisie doet de voorvork het de 1ste maanden voorbeeldig, daarna voel ik dat het genoemde probleem hernieuwd aan het terugkomen is.
Als voorvorkolie gebruik ik goede kwaliteit olie, degene die men in de crosserij toepast.
N.b. ik wil geen merknamen benoemen, daar ik het gewoon niet zeker weet.
Nu mijn vraag!
Kan het zijn dat de voorvorkolie de boosdoener is ?
Synthetische olie ?! en misschien wel zwart natuurrubber ?! dempingsrubbertjes.
Alvast bedankt voor jullie meedenken.
Groet,
John Smit