Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2018 6:16 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1374
Stel: men neme een Kreidler waar alles nieuw aan is. En we gaan er voor het gemak even van uit dat de setup klopt. Hoe is dan het volgende probleem op te lossen:

- Kreidler loopt perfect; pakt bij alle toeren mooi op; houdt niet in; viertakt niet op top of loopt niet overdreven schraal. Rijdt gewoon als het hoort MAAR: loopt niet stationair, want de stationairschroef is helemaal uitgedraaid en gasschuif staat dus bij gas los zo laag mogelijk. Naald in clipje 4 van onderen (naald zit zo hoog mogelijk)

of:

- Zelfde Kreidler draait stationair met de stationairschroef ingedraaid MAAR: jengelt enorm na en klimt tijdens het schakelen door in toeren en is niet fijn om mee te rijden

Wat is dan de remedie?
- Grotere stationair sproeier (1/17/73; zit nu 40 in en luchtschroef helemaal dicht gedraaid) Zou ik naar de 45 moeten?
- Ik heb wel eens van Wietse gehoord dat hij soms onderaan iets van de gasnaald af haalt

Ik word hier best wel gestoord van. In situatie 1 rijdt ie perfect en ben ik er blij mee maar zou toch wel graag willen dat ik ook een stationairloop heb.

Wie of wie heeft het winnende antwoord?


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2018 6:32 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 953
ik ben maar een leek hierin.
maar ik zou bij optie 1 gewoon de kabel iets korter maken door
het elleboog draainippel iets uit te draaien.
mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2018 6:36 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1374
Hi Bertus. Dat heeft hetzelfde effect als de stationairschroef indraaien bij mij (helaas). Maar dank voor het meedenken


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2018 6:42 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 07, 2005 5:18 pm
Berichten: 350
Woonplaats: Baarn
Ik zou de luchtschroef een stukje dicht draaien en het dan nog eens proberen...

Dirk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2018 6:46 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1374
Zit al helemaal dicht

Maar jouw suggestie zou erop kunnen duiden dat ik toch naar de 45 sproeier moet zodat de luchtschroef verder open kan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2018 7:53 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 22, 2012 9:51 pm
Berichten: 56
-Carburateur ultrasoon reinigen , en er zeker van zijn dat er geen enkel kanaaltje vervuiling heeft.
- andere stationeer sproeier proberen. ( zelfde maat)
- mischien wat proberen met vlotterbak niveau.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2018 8:25 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 30, 2008 11:18 pm
Berichten: 674
Woonplaats: Nootdorp
Carburateur afstelling staat hier gewoon op de site
ff zoek machine gebruiken
Gr. Ron


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2018 8:38 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1374
Ronnie schreef:
Carburateur afstelling staat hier gewoon op de site
ff zoek machine gebruiken
Gr. Ron


Grappig dat je aanneemt dat ik daar niet allang gekeken heb. En wat is volgens jou dan het antwoord als daar alles in staat?

Ik schrijf al dat ik denk dat er een grotere stat sproeier in zou kunnen of de naald korter.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2018 8:44 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1374
afaltrokker schreef:
-Carburateur ultrasoon reinigen , en er zeker van zijn dat er geen enkel kanaaltje vervuiling heeft.
- andere stationeer sproeier proberen. ( zelfde maat)
- mischien wat proberen met vlotterbak niveau.


Ik heb al 3 carburateurs geprobeerd en doen allemaal hetzelfde. Het materiaal daar ligt het niet aan. Gaat erom wat ik in de afstelling kan doen om het probleem aan te pakken.

- zou hij met een kortere naald wel stationair gaan lopen?
- of kan ik met een grotere stationair sproeier het probleem neutraliseren dat ie met de gasschuif wat omhoog blijkbaar te schraal gaat lopen bij gas los


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2018 8:44 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1374
afaltrokker schreef:
-Carburateur ultrasoon reinigen , en er zeker van zijn dat er geen enkel kanaaltje vervuiling heeft.
- andere stationeer sproeier proberen. ( zelfde maat)
- mischien wat proberen met vlotterbak niveau.


Ik heb al 3 carburateurs geprobeerd en doen allemaal hetzelfde. Het materiaal daar ligt het niet aan. Gaat erom wat ik in de afstelling kan doen om het probleem aan te pakken.

- zou hij met een kortere naald wel stationair gaan lopen?
- of kan ik met een grotere stationair sproeier het probleem neutraliseren dat ie met de gasschuif wat omhoog blijkbaar te schraal gaat lopen bij gas los


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2018 8:48 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9264
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Valse lucht? Als hij dit met andere carburateurs ook al doet ligt het niet aan de carburateur.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2018 8:54 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1374
nozems schreef:
Valse lucht? Als hij dit met andere carburateurs ook al doet ligt het niet aan de carburateur.


Geen valse lucht kunnen ontdekken. Het ligt niet aan de carb maar kan ik de carb wel gebruiken (of misbruiken) om dit probleem weg af te stellen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2018 9:01 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 47060
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
mvl schreef:
Stel: men neme een Kreidler waar alles nieuw aan is. En we gaan er voor het gemak even van uit dat de setup klopt.
Ik zou daar voor het gemak niet vanuit gaan. Het is geen ori setup en er zijn onderdelen bewerkt.
Dan heb je geluk ( in jou geval niet) dat het meteen goed is.
Of je moet aan de slag met proberen.

Dat is dus nog niet genoeg gebeurd.
Ik lees al een aantal zaken die je kan uitvoeren.

De luchtschroef moet ten alle tijden reageren op verdraaien.

De gasschuif kan voor stationair ook bewerkt worden. Iets te grote hoofdsproeier kan ook iets betekenen.

Succes

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2018 9:08 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1374
Luchtstelschroef reageert zeker maar gaat bij meer open meer jengelen. Rijd het beste helemaal dicht. Vandaar dat ik dacht nog een maatje groter stat sproeier.

Wat bewerk ik aan een gasschuif? Schuin afvijlen van onder? krijgt ie dan niet nog meer lucht en gaat ie dan niet nog meer jengelen?

Gasnaald inkorten?

Ben dus op zoek naar mensen die me het effect daarvan kunnen vertellen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2018 9:12 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1374
Ik heb dus een apart topic geopend om met aannames te gaan werken. Dus wat doe je in de besproken situatie met je carb instellingen.

Had gehoopt dat iemand me nog wat beter de werking vd carburateur in dit soort situaties uit kan leggen. Wil namelijk begrijpen hoe het werkt.

Enige wat aan cilinder bewerkt is is afdraaien bij de voet en iets hogere inlaattiming.

En op het stationair na rijdt ie echt heel erg mooi


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2018 9:20 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2009 12:11 am
Berichten: 526
Woonplaats: antwerpse kempen
wat is de bougiekleur bij stationair draaien? Starten met of zonder choke?


gr sven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2018 9:27 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1374
Starten zonder choke. Bouhiekleur bij stationair zal ik vd week eens kijken


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2018 9:29 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1374
mvl schreef:

Enige wat aan cilinder bewerkt is is afdraaien bij de voet en iets hogere inlaattiming.


Niet onderkant maar bovenkant is iets afgedraaid en alle poorten zijn minimaal bewerkt


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2018 9:31 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2009 12:11 am
Berichten: 526
Woonplaats: antwerpse kempen
starten zonder choke is mss toch een aanduiding dat de hoofdsproeier wat groot is...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2018 9:36 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1374
Ik kan een kleinere proberen van de week. Thx


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2018 9:39 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2009 12:11 am
Berichten: 526
Woonplaats: antwerpse kempen
succes, en laat maar weten...we horen het graag.

Gr Sven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2018 9:45 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 47060
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Menno nog een tip. Ga eens de andere kant op van je gedachte. Dus als je denkt kleinere sproeier monteer een grotere.
Het metaalzeefje er uit ipv van er in.

Gasnaald helemaal naar beneden ipv je zou zeggen omhoog. Test dus de extremen. Dan weet je sneller of je de juiste kant op gaat.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2018 9:48 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1374
Ja dat is een hele goede tip! Misschien wel gasschuif naar beneden en dan naar 30 ipv 45


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2018 11:53 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8708
Woonplaats: kreidler eiland
Lekt die niot bij de cilinderkop ( had ik van de week) kreeg ook niet goed stationair.

Wat je ook kan doen, is kijk of de pakking van cilinder/ spruitstuk niet over de rand naar binnen is. De meeste pakkingen is de doorlaat te klein of scheef wat een verstoring geeft bij stationair draaien.

Hoog in toeren of jengelen = teveel lucht en te weinig brandstof.
Laag in toeren en afslaan = teveel branstof en te weinig lucht.
Dit is de basis van een niet goed draaiende 2t. Doe je voordeel mee.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 20, 2018 6:57 am 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1374
Ik krijg binnenkort nog een andere cilinderkop binnen en zal dan kijken. Reed jouw Kreidler verder wel helemaal goed toen. Dus allee stationair het probleem?

Inlaatpakking had ik bijgesneden. Misschien dat voetpakking net scheef zit. Zal het nogmaals checken. Had wel laatst weer alle pakkingen vervangen.

Met stationairschroef uit krijgt ie onderin teveel brandstof en met stationairschroef ingedraaid te weinig.

Zou goed in de kop kunnen zitten. Hoe heb jij dat toen opgelost, nieuwe kop geplaatst?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fred RS50, RM-Nozem en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!