Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jul 09, 2018 3:17 pm 
Online

Geregistreerd: ma jul 09, 2018 9:57 am
Berichten: 7
Omdat tweetakters steeds vaker uit de steden geweerd zullen worden ben ik op zoek naar mogelijkheden om een Kreidler RMC om te bouwen naar elektrisch (25 km/h blauw kenteken). Graag tips voor geschikte elektromotor, ombouwstation en eventueel voorbeelden waarbij zoiets gelukt is.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 09, 2018 4:50 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2591
Woonplaats: Beverwijk
Leo P. Klepper schreef:
Omdat tweetakters steeds vaker uit de steden geweerd zullen worden ben ik op zoek naar mogelijkheden om een Kreidler RMC om te bouwen naar elektrisch (25 km/h blauw kenteken). Graag tips voor geschikte elektromotor, ombouwstation en eventueel voorbeelden waarbij zoiets gelukt is.

Sorry ik ga bijna over mijn nek bij de gedachte. Ik ben voorstander van milieuvriendelijk vervoer maar met oldtimer liefhebberij heeft het niets te maken. Alle elektriciteit moet trouwens ergens worden opgewekt en alleen als dit met duurzaam gebeurt is er milieuwinst.
Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 09, 2018 5:09 pm 
Online

Geregistreerd: ma jul 09, 2018 9:57 am
Berichten: 7
Het was niet mijn bedoeling een ethische discussie te starten ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 09, 2018 6:21 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4840
Woonplaats: alhier
Leo P. Klepper schreef:
Omdat tweetakters steeds vaker uit de steden geweerd zullen worden ben ik op zoek naar mogelijkheden om een Kreidler RMC om te bouwen naar elektrisch (25 km/h blauw kenteken). Graag tips voor geschikte elektromotor, ombouwstation en eventueel voorbeelden waarbij zoiets gelukt is.


Welkom Leo, fijn dat je je netjes hebt voorgesteld etcetera.

Misschien is het een optie om ergens een afgedankte electrische scooter op de kop te tikken en de motor over te zetten op een Kreidler. Zit je waarschijnlijk met de aandrijving, die bij een scooter met v-snaar is. Koop er een goede nieuwe accu bij (€1000,- is niets) en je kunt verantwoord elke (binnen)stad in.

Voor de rest ben ik het met Eric eens...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 09, 2018 7:17 pm 
Online

Geregistreerd: ma jul 09, 2018 9:57 am
Berichten: 7
Draadje mag wat mij betreft dicht. Mijn technische vraag roept kennelijk weerstand op, wat ik me wel kan voorstellen als je Kreidler liefhebber bent. Dat is niet mijn bedoeling.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 09, 2018 8:58 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1368
Ik vind het een goede vraag. Wij hebben straks Femke Halsema en dan mag je niet meer anders


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 09, 2018 9:59 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 679
Woonplaats: Nootdorp
Gatveredamme, een elektrische Kreidler :cry:

Zag overigens een tijd terug een piepklein plaatje in het blad 'Bromfiets' waar iemand een Bosch motor in had gebouwd in een Kreidler, kappen opmaat etc, zag er best netjes uit.

Heb zelf weinig tegen elektrisch, alleen het is iets compleet anders, niet te vergelijken. Als het door je strot word geduwd door Jesse Klaver mannetjes krijg je relletjes, leuwgies. Maar zet je project vooral voort want de 4t eitank vond iedereen ook vreselijk, maar jemig wat liep dat ding!

Dit is dan weer wel superdik vind ik:

https://youtu.be/2_J8pS2THMs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 09, 2018 10:32 pm 
Online

Geregistreerd: ma jul 09, 2018 9:57 am
Berichten: 7
Heb eerder een elektrische Harley Tribute 1910 laten maken:

https://motorbicycling.com/threads/new- ... ide.36608/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 09, 2018 11:43 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4840
Woonplaats: alhier
Leo P. Klepper schreef:
Heb eerder een elektrische Harley Tribute 1910 laten maken:

https://motorbicycling.com/threads/new- ... ide.36608/



De kortste klap, zowel qua financiën als qua werk, zou mijns inziens een krachtige voorwielmotor zijn. Bijvoorbeeld een bestaande 350W achterwielmotor in een voorwiel spaken. Heb je het vermogen om die 25 km/u te halen en minder werk. Het bestaande motorblok en aanverwante zaken kun je dan dus achterwege laten en de voetsteunen zo plaatsen als je zelf wilt. Om het wat specialer (en lichter) te maken, mooie (motor)beplating en spatborden van carbon maken en voila je hebt een special waarmee je elke groene politicus spontaan laat kwijlen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 10, 2018 6:46 am 
Offline

Geregistreerd: di sep 09, 2003 11:42 pm
Berichten: 737
Die Harley is wel leuk gemaakt moet ik zeggen. Ik zag laatst ook iets soortgelijks op een beurs.

Een electrische Kreidler lijkt me dan weer niks, maar laat me graag positief verrassen :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 10, 2018 7:41 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46552
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Weg 2-takt techniek en karakter.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 10, 2018 9:06 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2591
Woonplaats: Beverwijk
Leo P. Klepper schreef:
Draadje mag wat mij betreft dicht. Mijn technische vraag roept kennelijk weerstand op, wat ik me wel kan voorstellen als je Kreidler liefhebber bent. Dat is niet mijn bedoeling.

Ieder zijn ding en welkom op het forum. Laat je door mij aub niet wegjagen. :roll:
Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 10, 2018 12:36 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 10, 2018 11:51 am
Berichten: 16
Woonplaats: Regio Aalsmeer
Maatje van mij is bezig met de elektrische Zun.... , is niet zo eenvoudig als het lijkt.

https://www.facebook.com/14498775819630 ... 754943793/
https://www.facebook.com/14498775819630 ... 341610501/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 10, 2018 1:33 pm 
Online

Geregistreerd: ma jul 09, 2018 9:57 am
Berichten: 7
Zeer innovatief die elektrische Zundapp, elektromotor in het originele motorblok inbouwen! Hoe bedenk je het?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 10, 2018 4:54 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 772
Woonplaats: almere
Wil je de kreidler dan ook opnieuw laten keuren als elektrisch voertuig ? Mij lijkt het wel een uitdaging om een elektrische RS te maken maar die zou dan wel de 100 km/h moeten benaderen . Het lastigst lijkt mij om ervoor te zorgen dat je een fatsoenlijk rijberijk hebt en niet iedere 50 km moet opladen. Door de constructie van de kreidler zou je in het frame, accubakken en de tank wel wat accu's kunnen proppen maar of dat voldoende is ?

Gr Thijs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 16, 2018 8:04 pm 
Online

Geregistreerd: ma jul 09, 2018 9:57 am
Berichten: 7
Ja, dan wil ik hem ook laten keuren bij de RDW. Ik wil bewijzen dat je met succes een bromfiets naar elektrisch kunt ombouwen (benzinemotor wel bewaren natuurlijk).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 17, 2018 8:53 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9291
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ben benieuwd of je dan ook in de milieu zones , zoals Amsterdam, mee mag rijden van de overheid...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 17, 2018 8:58 am 
Online

Geregistreerd: ma jul 09, 2018 9:57 am
Berichten: 7
Als -ie- als elektrisch voertuig bij de RDW geregistreerd staat zie ik geen probleem.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Leo P. Klepper en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!