Brommer start niet meer

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Tuur
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 sep 2017, 20:34
Locatie: Antwerpen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Brommer start niet meer

#1 Bericht door Tuur » 25 jul 2018, 16:59

Hallo iedereen

Ik ben 2 weken op vakantie geweest en heb mijn brommer draaiende weggezet. Nu ik thuis kwam wou ik natuurlijk zo snel mogelijk weer met men Kreidler de baan op. Raar maar waar, kreeg ik hem niet in gang via de kickstarter. Dus wou ik hem in gang lopen maar tijdens dat ik dat deed, is mijn ketting er af gevlogen en is er iets geblokkeerd denk ik. Ik krijg namelijk mijn kickstarter niet meer naar beneden getrapt. Ook blokkeert hij als ik de bougie eraf haal en zonder mijn koppeling wil lopen met de Kreidler. Heeft er iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? De motor liep perfect dus ik zou er van schrikken als deze is vastgelopen.

Alvast bedankt voor de reacties!

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60386
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2278 keren

Re: Brommer start niet meer

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 25 jul 2018, 18:00

- volgende keer je ketting in de gaten houden en spannen. Dit mag nooit gebeuren.
- hoe voelt het vliegwiel aan en hoe zijn de spoelen er aan toe

Enzo

Tuur
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 sep 2017, 20:34
Locatie: Antwerpen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Brommer start niet meer

#3 Bericht door Tuur » 25 jul 2018, 19:29

Vliegwiel was geblokkeerd, heb het terug kunnen regelen en loopt terug bijna als ervoor! Nu heeft hij enkel wat minder toeren in de neutrale stand, zijn hier oplossingen voor?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60386
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2278 keren

Re: Brommer start niet meer

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 25 jul 2018, 20:01

Tuur schreef:Vliegwiel was geblokkeerd, heb het terug kunnen regelen en loopt terug bijna als ervoor! Nu heeft hij enkel wat minder toeren in de neutrale stand, zijn hier oplossingen voor?
Ja grondplaat (voorontsteking) en contactpunten juist af stellen.

Enzo

Plaats reactie