kreidler loopt niet meer :(

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Kreidlerflorett19
Berichten: 64
Lid geworden op: 20 jun 2018, 23:38
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

kreidler loopt niet meer :(

#1 Bericht door Kreidlerflorett19 » 29 jul 2018, 13:58

Beste Forum leden,

Ik ben deze zomer met mijn kreidler florett (buffel tank, 3 bak indirect) naar de franse ardennen getoured. Voor de reis liep de brommer 55 km/h. Na de reis nog maar 36 km/h en trok voor geen meter meer op (verder geen problemen gehad).
En sinds gisteren rijd de brommer helemaal niet meer :0....

ik heb de caburateur en de knalpijp helemaal schoon gemaakt maar dit hielp niet echt.
gister heb ik de cilinder eraf gehaald om te kijken de zuigerveertjes verseten zijn, wat waarschijnlijk het geval is. maar lijkt me sterk dat hij door redelijk versleten zuigerveren helemaal niet meer loopt.

Wat me opviel toen ik de cilinder eraf haalde is dat er enorm veel roetvorming op de cilinder en de zuiger zat, ook in de uitlaat en op de bougie. Kan het misschien zo zijn dat de ontsteking kapot is wat voor de roetvorming en voor het snelheidsverlies heeft gezorgt. Of is die roetvorming ontstaan door te rijk mengen (mengde eerst 1:30 laatste paar keer 1:45).

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Mvg,

Mike Opheij

Roland
Berichten: 5114
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 89 keren

Re: kreidler loopt niet meer :(

#2 Bericht door Roland » 29 jul 2018, 14:39

Mike, 1 op 30 is een beetje teveel van het goede. Het kan natuurlijk zijn dat je cilinderwand (op) of versleten begint te raken. Je kan het altijd even laten na meten bij een expert, misschien dat de cilinder dan nog gehoont kan worden en een ander zuigertje .

Kan je ons wat fotos laten zien van de cilinder en welke bougie heb je erin?

Ro

Kreidlerflorett19
Berichten: 64
Lid geworden op: 20 jun 2018, 23:38
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: kreidler loopt niet meer :(

#3 Bericht door Kreidlerflorett19 » 08 aug 2018, 23:32

Beste Ro,

Bedankt voor je reactie. Ik heb besloten de cilinder te vervangen door een parmakit 60cc, verder heb ik de koppelingsplaten vervangen en ga ik van de week de ontsteking vervangen voor een elektronische ontsteking. Hoop dat dit alle problemen oplost.
Welke bing carb past goed bij een 60cc cilinder? En kan nog wel mooi achter de kap.

Mike

Plaats reactie