Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo aug 19, 2018 8:25 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 07, 2010 5:39 pm
Berichten: 50
Woonplaats: Noord-Scharwoude
Hallo Luitjes ,

Na enige jaren de Kreidler weer uit het stof gehaald te hebben , en met het warme weer de nodige ritjes gemaakt te hebben.
Begint hij nu opeens kuren te vertonen , het begon met onverwachts 5 á 6000 toeren stationair te draaien. :shock:
En wat ik ook probeerde , hij was bijna niet tot bedaren te brengen.
Nu heb ik het stationair toerental weer een beetje onder controle , begint hij nu als het ware naar lucht te happen. :roll:
Elke keer als ik nu het gas open draai valt hij eerst dood en dan klimt hij als een gek in toeren.
Tijdens het rijden kreeg ik al het idéé dat hij niet meer zo mooi en snel op toeren kwam als voorheen.
Heb ondertussen al van alles geprobeerd , carb al 4x uit elkaar gehaald schoongemaakt en spruitstuk schoongemaakt en pakking vervangen.
Ik heb zelf sterk het idéé dat het valse lucht is , maar waar hij dat vandaan haalt is mij een raadsel.
Heb het forum al af gesnuffeld om te kijken of iemand ook die klachten had en opgelost heeft. :)

Het gaat om een Bing 1/20/59 op een standaard 15.43.99 Mahle cilinder , sproeier en afstellingen volgens af fabriek.

Heb iemand enig idéé waar ik nog naar kijken kan , want als dit niet goedkomt wil ik naar een Mikuni kijken.

Gr. Adrie


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 19, 2018 8:32 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 812
Woonplaats: Nootdorp
Lekke keerring aan de ontstekingzijde?

Valse lucht testen met remreiniger, als je op een plek spuit en hij begint opeens in toeren te schieten dan betekent t dat je daar valse lucht trekt


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 19, 2018 8:40 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 07, 2010 5:39 pm
Berichten: 50
Woonplaats: Noord-Scharwoude
Ga ik eens testen , keerringen zijn nog geen 300km oud (2 jaar terug voordat hij onder het kleed ging vervangen)
Misschien iets beschadigd met montage , bedankt voor de tip.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 19, 2018 9:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 07, 2010 5:39 pm
Berichten: 50
Woonplaats: Noord-Scharwoude
Geprobeerd met remreiniger , maar geen veranderingen en geen toerental wisselingen.
Krijg wel het idéé dat als hij warmer word , meer naar lucht staat te happen dan als hij koud is.

gr. Adrie


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 19, 2018 11:17 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 812
Woonplaats: Nootdorp
Ff fris bougietje :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2018 8:26 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 07, 2010 5:39 pm
Berichten: 50
Woonplaats: Noord-Scharwoude
Nieuwe bougie geplaatst , Blijft het zelfde :(
Blijf zelf bij het idéé dat de Bing zijn langste tijd gehad heeft , zou eventueel de ontsteking hier invloed op kunnen hebben :?:
Zit een Kokusan ontsteking in , afgesteld op 1.2mm :!:

gr. Adrie


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2018 9:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 812
Woonplaats: Nootdorp
15.43.99 heeft 0,95 voorontsteking origineel. Maar dat zal in dit geval het euvel niet zijn. Het kan dat de carburateur ergens verstopt zit.

Een Mikuni is een goede optie, maar iedereen die ik ken die met Mikuni rijdt vergelijkt versleten Bing's met een nieuwe Mikuni en is dus appels met peren vergelijken. Een frisse Bing doet het altijd goed, afstelling is zo over te nemen uit de boekjes.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2018 9:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9504
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Vlotterbakje eens demonteren , en kijken of de benzine onbelemmerd doorloopt , en blijft lopen !

Anders leerlauf gedeelte van de carburateur eens nader bekijken en reinigen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2018 10:05 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 07, 2010 5:39 pm
Berichten: 50
Woonplaats: Noord-Scharwoude
Oké mensen , bedankt weer voor tips. :thumbsup
Ga gelijk weer even aan de slag , ga de carb weer even demonteren en even nakijken of alles goed doorloopt. :!:
Onsteking ga ik ook iets verlaten , had toch echt het idéé (of gelezen te hebben) dat hij op 1.2mm moeste staan. :-k
Had een beetje rond zitten te kijken voor een andere carb , maar de Mikuni heeft toch heel veel positieve reacties. :internetbrommer

gr. Adrie


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2018 9:09 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9504
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
1,2mm vbdp zal ook niet het probleem zijn.

Heb je al eens achter in je carburateur gekeken of de gasschuif helemaal tot onder komt ?
Zou kunnen dat de gasschuif of gaskabel belemmerd word.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2018 10:21 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2627
Woonplaats: Beverwijk
Het giert van dit soort problemen recentelijk. Zou de benzine dermate veranderd zijn dat onze oude brommers er niet op willen rijden?
Gr,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2018 11:33 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46919
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
jamojamo schreef:
Het giert van dit soort problemen recentelijk. Zou de benzine dermate veranderd zijn dat onze oude brommers er niet op willen rijden?
Gr,
Eric

Dat is echt de rede NIET.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2018 12:14 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4346
Woonplaats: Onder steen 13
Adrie147 schreef:
Nieuwe bougie geplaatst , Blijft het zelfde :(
Blijf zelf bij het idéé dat de Bing zijn langste tijd gehad heeft , zou eventueel de ontsteking hier invloed op kunnen hebben :?:
Zit een Kokusan ontsteking in , afgesteld op 1.2mm :!:

gr. Adrie



de (gedemonteerde) carburateur in de Ultrasoonreiniger doen verhelpt meestal dit soort problemen.

De samenstelling van de huidige "brandstof" is dermate anders dan die van 10jaar geleden dat het ""nieuwe of andere" problemen veroorzaakt dan die de meeste mensen kennen.

Motto van de brandstof leveranciers is simpel & eenvoudig
1; Voldoen aan milieueisen (uitstoot) &
2; Het moet een minimale hoeveelheid energie leveren &
3; het moet "ploffen"
4; de kostprijs moet laag zijn 8)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2018 12:38 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 812
Woonplaats: Nootdorp
Vind het echt onzin, 'oude benzine is beter'. Ze zullen echt niet in gaan leveren op kwaliteit, en de milieueisen vallen behoorlijk mee want de lobby is extreem sterk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2018 2:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9504
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
De toevoeging van bio-ethanol is bij mij de oorzaak van wat ongemakken : roest in de tank , uitgelubberde slangetjes e.d. , én het is beperkt houdbaar. Dus 7 brommers met volle tank wegzetten gaat echt niet goed.

En effe oftopic : is het al eens opgevallen dat recent veel auto's spontaan in vlammen opgaan?
Zal toeval zijn...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2018 5:36 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46919
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Caspar schreef:

En effe oftopic : is het al eens opgevallen dat recent veel auto's spontaan in vlammen opgaan?
Zal toeval zijn...
De benzine slangen Caspar. Mijn maat heeft een garage en monteerd alleen de de juiste ( zuur dure) variant.

Andere nemen dat niet zo nou.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2018 7:05 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9504
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
juist , en die slangen gaan niet vanzelf lek.....
Dat heeft een oorzaak :-k


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2018 7:18 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 812
Woonplaats: Nootdorp
Zal wel even een koperen leidinkje maken naar de carb, en vastsolderen :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2018 7:50 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46919
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
MichelVH schreef:
Zal wel even een koperen leidinkje maken naar de carb, en vastsolderen :lol:

Trilt lek :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2018 8:16 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 812
Woonplaats: Nootdorp
Misschien moet ik mijn carbu maar direct vast-miggen aan de tank :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2018 8:33 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 07, 2010 5:39 pm
Berichten: 50
Woonplaats: Noord-Scharwoude
Carburateur is werkelijk brandschoon , (mijn vrouw vroeg al of hij de vitrinekast in moest :mrgreen: ) gaskabel is nieuw en de gasschuif valt keurig op zijn plek. :thumbsup
Wat brandstof betreft , bij mij komt alleen BP98 , firezone102 of VPower in de tank , ben een paar jaar terug aan de weet gekomen dat dit de enige brandstoffen zijn zonder ethanol.

de eerste keer dat ik de carb demonteerde was hij al schoon , maar je weet nooit of er ergens een vuiltje zit.
Tankkraan loopt goed door , bougie vernieuwd enz. enz.
begin nu na veel dingen op een rijtje te zetten , het hele sterke vermoeden te krijgen dat het probleem nog wel eens uit mijn bobine kan voortkomen. #-o
Ik heb nu eigenlijk na jullie tips alles nagekeken en vernieuwd maar hij blijft hetzelfde doen.

koud gestart perfect , loopt mooi stationair en pak met gas geven keurig op maarrrrrrrrrrr na een keer of 6 tot 10 het gas even opgetrokken te hebben begint de pret. :-k
cilinder wordt warm en hij begint eerst naar lucht te happen (valt iets dood en daarna volop in toeren) en dat wordt alleen maar erger op het moment dat hij warmer en warmer word.#-o
Maar wel prima stationair lopen je snapt er gewoon niks van , dus ik ga nu kijken voor een andere bobine en weer aan het testen.

heeft iemand voor mij een tip welke bobine ik het beste kan nemen voor op een kokusan (een van de eerste) ontsteking , de gewone standaard of is er een beter alternatief. :?:

Ga hem ook van plaats wisselen , want hij zit nu in mijn rechter zijvak ik denk dat hij nog wel te heet kan worden. :arrow:
Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte van mijn vorderingen , en of ik dit probleem kan oplossen #-o
Want er komt nog mooi weer aan , en ik wil toch eigenlijk wel nog een paar ritjes maken. :D

gr.Adrie


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2018 8:48 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9504
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Bobine kan best stuk zijn , er was een slechte serie op de markt in het verleden.
Maar ik denk niet dat dit de oorzaak kan zijn van hoger stationair lopen en lucht happen.

Symptomen lijken vooralsnog op valse lucht , brandstof tekort of carburatie problemen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2018 9:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 07, 2010 5:39 pm
Berichten: 50
Woonplaats: Noord-Scharwoude
Ja dat klopt Caspar , de symptomen zijn er wel naar. :idea:
Maar als ik het zo goed mogelijk moet omschrijven wat hij doet is het zo , je draai het gas open , op het moment dat hij toeren wil gaan maken draai je heel snel het contact uit.
Nu dan dan weet je wat je hoort bluuuuuuuuuu :mrgreen: , je hou je gashendel open en dan zet je na 1 of 2 seconden je contact weer aan , nu dan schiet het het toerental als raket omhoog.
Daarom krijg ik na veel dingen op een rijtje zetten , de ingeving dat het nog wel eens daar aan kan liggen.
Ik denk dat hij nog wel eens te heet kan zijn geweest in mijn zijvak. :shock:
Ga hem nu ook verplaatsen naar de linkerkant boven de ontsteking , dan zit hij in de rijwind.

Daarom wilde ik eigenlijk weten wat ik als beste optie op een kokusan kan zetten.
Een goede of nieuwe bobine kan me de kop niet kosten , als ik maar van dit probleem af kom.

Ik ben al heel blij met alle tips die van jullie krijg , heb ik toch zoiets já niet aan gedacht , en zo kom ik iedere keer een stukje verder.

Gr. Adrie


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2018 9:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4346
Woonplaats: Onder steen 13
De gele van Top Performance geeft betere resultaten dan de meegeleverde :wink:

Bobine TopPerformance


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2018 10:34 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 812
Woonplaats: Nootdorp
Het zijn typische carburateur problemen. Eens even spieken met een colortune kan handig zijn. Ik zou even een carburateur lenen van iemand, als het probleem dan niet weg is zou ik het niet meer weten.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!