Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di sep 11, 2018 8:16 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 11, 2018 10:48 am
Berichten: 5
Woonplaats: Zuid-Beijerland, Noordwolde-Zuid
Dag allemaal,
Sinds kort heeft mijn kreidler (50cc met een 18mm carburateur, directe 5-bak) wat kuren.
Een aantal maanden geleden het blok etc. helemaal uitgelezen en goed afgesteld, elektrische ontsteking erop en de brommer heeft sindsdien lange tijd naar alle tevredenheid gereden.
Vorige week reed hij voor het eerst niet zo als normaal.
Bij het optrekken en doorschakelen gaat de brommer heel hoog in zn toeren als ik ontkoppel.
Als ik heel rustig optrek, meestal niet, maar soms zelfs dan. Wel verzuipt hij ook dan meestal als ik vol gas geef in zn 3e 4e en 5e versnelling. Bij normaal/snel optrekken verzuipt die standaard bij vol gas nu. Wat ik nu doe is zowel al laag in zn toeren als heel snel opschakelen, zodat het toerental niet telkens oploopt bij het schakelen. Ik merk ook dat ik vermogen mis, acceleratie is minder snel en ook de topsnelheid ligt lager, normaal rond de 75, maar komt nu niet boven 65 uit.

Ik heb toen de carburateur schoongemaakt, al viel het mij niet op dat die erg vies was. Bovendien heb ik de sproeier doorgeblazen, gecontroleerd of de gasnaald nog goed op en neer gaat etc
Toen leek het te zijn opgelost, maar na ongeveer 50 km zonder problemen te hebben gereden kwam het probleem weer terug.
Nogmaals de carburateur op dezelfde manier schoongemaakt, maar ditmaal zonder het gewenste resultaat, nog steeds dezelfde kuren.

Wie heeft hier de gouden tip?

Met vriendelijke groet,
Chiel
PS: Ik zal zelf nog even de kleur van de bougie controleren als deze warm is na een stukje rijden, misschien dat daar dan nog iets over te zeggen is.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 11, 2018 8:18 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 11, 2018 10:48 am
Berichten: 5
Woonplaats: Zuid-Beijerland, Noordwolde-Zuid
Toevoeging: Bij het schoonmaken voor de 2e keer merkte ik wel wat fijne stof/zanddeeltjes in de benzine die overbleef in de vlotterkamer. Ik weet niet of dit ook al de 1e keer het geval was, maar toen is het mij niet zozeer opgevallen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 11, 2018 8:22 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46813
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Chiel97 schreef:
Toevoeging: Bij het schoonmaken voor de 2e keer merkte ik wel wat fijne stof/zanddeeltjes in de benzine die overbleef in de vlotterkamer. Ik weet niet of dit ook al de 1e keer het geval was, maar toen is het mij niet zozeer opgevallen.

Als ik 1x een carburateur schoon maakt DAN is hij ook schoon.
Is hij dan in korte tijd weer vies moet je de ellende in je tank zoeken en die schoon maken.

Dat hij gaat verzuipen is dat er gorigheid tussen je vlotternaald komt en dan loopt de teur over.

En hoog in toeren is dat hij te weing krijgt door slechte doorstroming.

Rest mij nog een vraag, hoe lees jij je Kreidler blokje uit ?

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 11, 2018 9:25 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 11, 2018 10:48 am
Berichten: 5
Woonplaats: Zuid-Beijerland, Noordwolde-Zuid
Dag Enzo,
Bedankt voor je antwoord.
Denk dat ik de tank inderdaad ga onderzoeken, en mocht dat niets oplossen, zou een benzinefiltertje dan een optie zijn?
Ik heb mijn brommer bij de fietsenmaker gebracht, die heeft hem (ik dacht via een rollerbank/ dynobank) uitgelezen op optimaal vermogen etc.
Verder weet ik niet precies hoe dat allemaal werkt.
Groet
Chiel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 11, 2018 11:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 08, 2010 6:08 pm
Berichten: 2622
Woonplaats: Dronten
Als je tank schoon is heeft een benzinefilter weinig zin.
Je kan wel even controleren of het heel fijne filtertje aanwezig is in de slangpilaar.


Bijlagen:
Zeef 07-15-21.jpg
Zeef 07-15-21.jpg [ 4.08 KiB | 456 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 11, 2018 11:16 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46813
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
hermanngas schreef:
Als je tank schoon is heeft een benzinefilter weinig zin.
Je kan wel even controleren of het heel fijne filtertje aanwezig is in de slangpilaar.
Zit niet in een 18 mm Hermann.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 11, 2018 11:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 08, 2010 6:08 pm
Berichten: 2622
Woonplaats: Dronten
Niet in die ik op de plank heb liggen :-(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 12, 2018 5:27 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46813
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
hermanngas schreef:
Niet in die ik op de plank heb liggen :-(

Dat is juist. Hoort niet. :wink:

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 12, 2018 11:23 am 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1374
Buisje schoonmaken dat naar de stationairsproeier loopt met een klein boortje (van caspar geleerd)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 12, 2018 4:19 pm 
Offline

Geregistreerd: ma nov 22, 2004 10:18 am
Berichten: 4773
Woonplaats: Amstelveen
Kan het huis of de gasschuif niet versleten zijn, dan schiet het ook omhoog.

Ro


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 13, 2018 7:58 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9475
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Dag Chiel,

Draai je benzinekraan eens uit je tank, controleer dat filter eens.
Omhoog klimmen in toeren gebeurd kortstondig ook bij gebrek aan benzine.

Als de brommer tot voorkort goed liep lees ik uit je verhaal kan het niet zo wezen dat slijtage van wat dan ook zo maar een oorzaak kan zijn.

Je probleem is zo maar uit de lucht komen vallen lees ik! op eens en van uit het niets, meestal of vaak vertellen de topic starters niet het hele verhaal en horen we achteraf dat de problemen zijn begonnen met het monteren van, of hebben liggen klooien aan.

Succes met het zoekplaatje".


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!