Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2018 7:03 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 15, 2007 8:45 pm
Berichten: 1298
Woonplaats: Goor
er is al een tijdje sprake over de powerbox p20

hier volgt de algemene info

powerbox p20


De powerbox p20 is een mogelijkheid om een extra curve
toe te voegen aan uw kokusan ontsteking.
Deze zorgt ervoor dat uw motor beter start, beter stationair loopt,
en beter trekt lager in de toeren.
U kunt deze met hpi ontsteking vergelijken, maar dan heeft u het
voordeel van vliegwiel werking.
Voorwaarde is wel dat je minimaal een rs, of 5pk motor hebt.
Installatie is vrij eenvoudig als je wat kennis van motoren hebt.
De powerbox word gemaakt in 2 versies
22 graden, voor kreidler motoren tot en met 11000 rmp
17 graden voor kreidler motoren met meer dan 12000 rmp,
De 17 graden adviseren we dan ook voor oa zundapp
en voor 80 – 125 cc motoren, deze hebben minder voorontsteking nodig
De powerbox is ook geschikt voor de bosch elektronische ontstekingen.
Binnenkort komt er ook nog een powerbox p10 versie.
Deze is geschikt voor bromfietsen en licht getunede brommer
Met max toerental van 9000 rmp.

We zijn nu ook nog met een multicurve aan het ontwikkelen
Deze is met stapje van ongeveer 3 graden te verhogen dmv dipswitch
Ik denk dat deze rond december januari gereed is
Prototype is gereed, maar nog niet zoals wij hem hebben willen
Foto komt nog

Dealers v d powerbox
Black mamba parts
Kreidlerservice
Zuntrade
En hier uiteraard


Bijlagen:
IMG_3165.JPG
IMG_3165.JPG [ 82.71 KiB | 935 keer bekeken ]
IMG_3164.JPG
IMG_3164.JPG [ 89.24 KiB | 935 keer bekeken ]
IMG_3166.JPG
IMG_3166.JPG [ 86.91 KiB | 935 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door GerritjanS op di okt 09, 2018 6:44 am, in totaal 5 keer bewerkt.
Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2018 7:16 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46919
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
GerritjanS schreef:

De powerbox is ook geschikt voor de bosch elektronische ontstekingen.
Binnenkort komt er ook nog een powerbox p10 versie.
Deze is geschikt voor bromfietsen en licht getunede brommer
Met max toerental van 9000 rmp.

De standaard RS dus :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2018 10:36 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 812
Woonplaats: Nootdorp
Netjes netjes, wat kost zo'n set? En wat is de vermogens/koppel winst op een standaard RS?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2018 10:49 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 10:45 pm
Berichten: 1131
Woonplaats: Bussum
22 graden is toch een behoorlijke curve dat ga je zeker merken in de prestaties,moet je dan net als bij de hpi oppassen dat je niet teveel in de lage toeren gaat zitten ivm met teveel voorontsteking?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2018 11:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2627
Woonplaats: Beverwijk
Ik ga er absoluut 1 bestellen maar wil nog iets weten: ik heb ergens gelezen of gehoord dat met de gele Top Performance cdi zonder curve de beste resultaten zijn te halen. Voor een snelle Rs met 20mm Mikuni, de Jager expansie, 42 of 44 boring W6 en de gele cdi welke Powerbox is dan te gebruiken?
Alvast bedankt,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2018 11:54 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 15, 2007 8:45 pm
Berichten: 1298
Woonplaats: Goor
Richard B schreef:
22 graden is toch een behoorlijke curve dat ga je zeker merken in de prestaties,moet je dan net als bij de hpi oppassen dat je niet teveel in de lage toeren gaat zitten ivm met teveel voorontsteking?

22 graden valt best mee,
Curve van hpi ligt veel hoger

Op mijn mustang ben ik begonnen met een 27 graden

Op mijn 60 cc zit nu een 22 graden
Deze loopt al ruim 3000 km hiermee en geen centje pijn
De 22 graden curve houd in dat de ontstekening met 2,2 graden verlaat per 1000 rmp
Loopt ook niet zo als de hpi maar liniear
Ook al een langzame toertocht meegereden
Geen problemen


Laatst bijgewerkt door GerritjanS op di okt 09, 2018 10:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2018 11:59 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 15, 2007 8:45 pm
Berichten: 1298
Woonplaats: Goor
jamojamo schreef:
Ik ga er absoluut 1 bestellen maar wil nog iets weten: ik heb ergens gelezen of gehoord dat met de gele Top Performance cdi zonder curve de beste resultaten zijn te halen. Voor een snelle Rs met 20mm Mikuni, de Jager expansie, 42 of 44 boring W6 en de gele cdi welke Powerbox is dan te gebruiken?
Alvast bedankt,
Eric


Klopt, die gele top performance cdi heeft geen curve, maar kan meer toeren aan word gezegt

Als je meer dan 11500 rmp draait raad ik de 17 graden aan
Bij minder is de 22 gr geschikt


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 09, 2018 12:03 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 15, 2007 8:45 pm
Berichten: 1298
Woonplaats: Goor
MichelVH schreef:
Netjes netjes, wat kost zo'n set? En wat is de vermogens/koppel winst op een standaard RS?


Setje kost 49 euro

Voordeel is dat hij makkelijker start, en beter trekt onderin
Hoeveel nm is niet vooraf te bepalen, ligt helemaal welke setup
Je heb en afstelling van de setup


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 09, 2018 12:12 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 15, 2007 8:45 pm
Berichten: 1298
Woonplaats: Goor
Ook in Duitsland hebben ze hem al gevonden

Gestern 15:35
Habe die box eingebaut. Macht richtig Spass die Beschleunigung ist viel besser, aufgrund mehr kraft zwischen 4-7000 u min. Und auch besserer gang Schluss

Kijk, zo zie je maar dat het toch werkt


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 09, 2018 6:42 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46919
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Doorlussen naar de losse contacten van een Kokusan bobine kan ik nog vatten. Maar hoe ga je netjes de standaard stekker van de Bosch bobine bereiken.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 09, 2018 7:43 am 
Offline

Geregistreerd: vr feb 03, 2006 6:28 pm
Berichten: 755
Woonplaats: Sint Isidorushoeve
Beetje jammer van de spelfout op de sticker, viel me gewoon op sorry.
Wel een mooie ontwikkeling, alleen krijg je langzamerhand een beetje ruimtegebrek achter de kappen bij een opgefokte kreidler. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 09, 2018 9:01 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 145
Woonplaats: Marknesse
lijkt me zeker interessant.

welke raden jullie mij aan voor een crosser met kt 60 die op het moment (helemaal std) 13.000 toeren draaid. de p20 vervroegt dus zou hij beter van onder uit moeten trekken? of toch de p17 ?

timo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 09, 2018 10:44 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 15, 2007 8:45 pm
Berichten: 1298
Woonplaats: Goor
azzink schreef:
Beetje jammer van de spelfout op de sticker, viel me gewoon op sorry.
Wel een mooie ontwikkeling, alleen krijg je langzamerhand een beetje ruimtegebrek achter de kappen bij een opgefokte kreidler. :lol:


klopt, met een a erbij werd me teduur :lol: :lol:

zijn reesds nieuwe besteld, net binnen gekregen

zijn er nog wakkere liefhebbers :clap :clap


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 09, 2018 10:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 15, 2007 8:45 pm
Berichten: 1298
Woonplaats: Goor
Enzo-tvdzijden schreef:
Doorlussen naar de losse contacten van een Kokusan bobine kan ik nog vatten. Maar hoe ga je netjes de standaard stekker van de Bosch bobine bereiken.

Enzo


snap ik, voor noot heb ik die gele onderbroken en met kroonsteentjes doorgelust,

ens even op zoek naar een mooiere oplossing om het netjes te houden
komt tijd, komt raad


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 09, 2018 10:52 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 15, 2007 8:45 pm
Berichten: 1298
Woonplaats: Goor
Timo_iepsma schreef:
lijkt me zeker interessant.

welke raden jullie mij aan voor een crosser met kt 60 die op het moment (helemaal std) 13.000 toeren draaid. de p20 vervroegt dus zou hij beter van onder uit moeten trekken? of toch de p17 ?

timo


als ik het goed begrijp komt deze op een kokusan op de crosser
zou ik een 22 graden nemen
daar je meerendeel boven de 6000 rmp rijd

ik heb er voor mijn cupracer toendertijd ook tijdelijk een kokusan op gehad
heb er wel de spoel voor het licht afgeslepen
heb je veel minder weerstand door die spoelen
heb wel ergens foto hiervan, kan op verzoek wel effe plaatsen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 09, 2018 10:54 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 15, 2007 8:45 pm
Berichten: 1298
Woonplaats: Goor
Timo_iepsma schreef:
lijkt me zeker interessant.

welke raden jullie mij aan voor een crosser met kt 60 die op het moment (helemaal std) 13.000 toeren draaid. de p20 vervroegt dus zou hij beter van onder uit moeten trekken? of toch de p17 ?

timo

deze boxen vervroegen niet, maar verlaten het tijdstip
dus de onsteking vroeger zetten, net zoals bij hpi


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 09, 2018 10:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 15, 2007 8:45 pm
Berichten: 1298
Woonplaats: Goor
azzink schreef:
Beetje jammer van de spelfout op de sticker, viel me gewoon op sorry.
Wel een mooie ontwikkeling, alleen krijg je langzamerhand een beetje ruimtegebrek achter de kappen bij een opgefokte kreidler. :lol:


valt mee hoor
de box is 4,5 x 2,5 x 2 cm
kun je ook wegwerken onder vreem, bij de koppelingkabel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2018 11:42 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 145
Woonplaats: Marknesse
GerritjanS schreef:
Timo_iepsma schreef:
lijkt me zeker interessant.

welke raden jullie mij aan voor een crosser met kt 60 die op het moment (helemaal std) 13.000 toeren draaid. de p20 vervroegt dus zou hij beter van onder uit moeten trekken? of toch de p17 ?

timo


als ik het goed begrijp komt deze op een kokusan op de crosser
zou ik een 22 graden nemen
daar je meerendeel boven de 6000 rmp rijd

ik heb er voor mijn cupracer toendertijd ook tijdelijk een kokusan op gehad
heb er wel de spoel voor het licht afgeslepen
heb je veel minder weerstand door die spoelen
heb wel ergens foto hiervan, kan op verzoek wel effe plaatsen


Dat heb ik inderdaad gezien!

Klopt het is een crosser dus voornamelijk vol gas

Zou de 22 bestelen en eens op de testbank gooien!

Bedankt timo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2018 4:03 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9238
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Wacht even, ik snap het nog niet helemaal. Als je dus een machine hebt die weinig toeren draait moet je de grootste curve gebruiken? Is dat niet link, daar je met een ‘laagtoerige’ machine vaak onderin de toeren draait en je met een grote curve op dat punt veel voorontsteking hebt? Voor de witte rs zou ik de powerbox wel willen gebruiken, maar die heeft max vermogen op ca 9000rpm, dan zou die 10gr box het beste en veiligste zijn?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2018 5:56 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:01 am
Berichten: 110
Jij ziet het naar mijn mening goed Pascal.
Ik heb weliswaar geen Kreidler maar, naast de 50c Zundapp racer, bekend van S&S, is er nog een KS50.
Zowel de 17 gr als de 22 gr versie heb ik daar op geprobeerd.
Ze werken beide goed en worden incl. een keurige handleiding verzonden.
Voor de duidelijkheid; mijn Dapp heeft een powerband die reikt net aan 12k (Hoger wil het niet) en heeft daarom een Kokusan ontsteking (vliegwiel) met standaard bobine die ca 6 gr. verlaat.
De 22 gr. versie past naar mijn ervaring niet bij deze setup; of er is onderin te veel voorontsteking waardoor hij duidelijk moeilijker stationair wil draaien en ook af wil slaan, of, als ik minder voorontsteking geef wat stationair meteen een positief effect heeft, klopt het bovenin niet meer en heb ik daar het probleem dat er geen/weinig voorontsteking meer is bij max toerental. Begint dan bovenin een soort van veel te rijke afstelling te vertonen.

Als ik de 17 gr versie monteer merk ik meteen een positief verschil. Deze verlater past nét bij deze setup maar met minder toptoeren past naar mijn mening een verlater van bijvoorbeeld 12 gr beter. Positief is dat de verlater goed werkt, zoals ik scheef en na enig geëxperimenteer heb ik voor mij het goede compromis gevonden. De trekkracht is beter en hij loopt duidelijk meer lineair door naar 12k
Stationair draait hij nu met ca 40 gr en bij begin powerband (ca 8,5K) nog een kleine 30 gr.
Bij 12K is er nog ca 17 gr. over. Bij een Dapp is dat ongeveer 1,0 mm.

Op het Zundapp-forum heb mijn ervaring al eerder gedeeld en geschreven dat het wellicht goed is om deze verlaters te combineren met een statische bobine, zoals hierboven al geschreven is en te kijken wat daar uitkomt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2018 6:05 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46919
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Rob trek ik nu de conclusie dat je de kastjes alleen veilig kan gebruiken als je gaat controleren op de testbank.

Of is dat te kort door de bocht.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2018 6:34 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 15, 2007 8:45 pm
Berichten: 1298
Woonplaats: Goor
http://www.youtube.com/watch?v=lk-ZFrkVg7o&feature=Pla



Enerleiwize krijg ik hem niet goed geplaatst
Ieman suggestie?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2018 6:48 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 925
op mijn rs gaan we het ook proberen.
onderin ook net niet.
hoop dat dat beter word met de powerbox erbij.
mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2018 6:52 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 15, 2007 8:45 pm
Berichten: 1298
Woonplaats: Goor
Mooi rob dat je enig testwerk heb gedaan
Maar als ik zo lees komt jou ervaring redellijk overeen met wat in schrijf in her affische

Het is vrij lastig om excact te bepalen welke box het beste doet
Nu kun je nog kiezen
Maar koop je bv een hpi , dan heb je geen keus

Correct me if i am wrong


RvRT schreef:
Jij ziet het naar mijn mening goed Pascal.
Ik heb weliswaar geen Kreidler maar, naast de 50c Zundapp racer, bekend van S&S, is er nog een KS50.
Zowel de 17 gr als de 22 gr versie heb ik daar op geprobeerd.
Ze werken beide goed en worden incl. een keurige handleiding verzonden.
Voor de duidelijkheid; mijn Dapp heeft een powerband die reikt net aan 12k (Hoger wil het niet) en heeft daarom een Kokusan ontsteking (vliegwiel) met standaard bobine die ca 6 gr. verlaat.
De 22 gr. versie past naar mijn ervaring niet bij deze setup; of er is onderin te veel voorontsteking waardoor hij duidelijk moeilijker stationair wil draaien en ook af wil slaan, of, als ik minder voorontsteking geef wat stationair meteen een positief effect heeft, klopt het bovenin niet meer en heb ik daar het probleem dat er geen/weinig voorontsteking meer is bij max toerental. Begint dan bovenin een soort van veel te rijke afstelling te vertonen.

Als ik de 17 gr versie monteer merk ik meteen een positief verschil. Deze verlater past nét bij deze setup maar met minder toptoeren past naar mijn mening een verlater van bijvoorbeeld 12 gr beter. Positief is dat de verlater goed werkt, zoals ik scheef en na enig geëxperimenteer heb ik voor mij het goede compromis gevonden. De trekkracht is beter en hij loopt duidelijk meer lineair door naar 12k
Stationair draait hij nu met ca 40 gr en bij begin powerband (ca 8,5K) nog een kleine 30 gr.
Bij 12K is er nog ca 17 gr. over. Bij een Dapp is dat ongeveer 1,0 mm.

Op het Zundapp-forum heb mijn ervaring al eerder gedeeld en geschreven dat het wellicht goed is om deze verlaters te combineren met een statische bobine, zoals hierboven al geschreven is en te kijken wat daar uitkomt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2018 7:09 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:01 am
Berichten: 110
Enzo-tvdzijden schreef:
Rob trek ik nu de conclusie dat je de kastjes alleen veilig kan gebruiken als je gaat controleren op de testbank.

Of is dat te kort door de bocht.

Enzo


Nee, dat is te kort door de bocht.
Ik heb het zonder testbank gedaan. Een testbank werkt in dit geval wel het best omdat je dan belast kunt meten maar is niet persé nodig. Met een toerenteller, klokje, stoboscoop en fingerspitzengefühl :mrgreen: redt je het.
Of je bij max rpm op 0,9 of 1,2 mm uitkomt kan niet desastreus zijn. Het laatste heb ik op gevoel gedaan door de grondplaat in beide richtingen ietsje te verdraaien tot ik er rijdend een goed gevoel bij had.


Laatst bijgewerkt door RvRT op wo okt 10, 2018 7:44 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!