Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2018 7:15 pm 
Offline

Geregistreerd: di maart 25, 2008 9:26 pm
Berichten: 300
Woonplaats: Wijchen
Heren,

Voor een nieuw project ben ik opzoek naar een motorblok nu heb ik er twee op mp gevonden 1geheel compleet plug en play en 1 kaalblok beide indirecte 3 bak de,ene met kickstart de ander is een trapperblok nu is mijn vraag wat is,de kwaliteit van deze blokken? Ik heb zelf al een Zwitserse 3 handbak bevalt heel goed.
Ps,zijn deze zelf,goed te reviseren incl nwe krukas?


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2018 7:23 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 47046
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Alle spelregels zijn gelijk aan 4 en 5 bak.

Dus dat maakt GEEN verschil. Kwaliteit is Kreidler en geldt voor alle blokjes.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2018 7:43 pm 
Offline

Geregistreerd: di maart 25, 2008 9:26 pm
Berichten: 300
Woonplaats: Wijchen
Oke dan weet ik genoeg.

Er wordt me net door mijn neef een geforceerde cilinder 40 mm 50cc parmakitt aangeboden is dat wat? En hoe hard loopt dat? Doel max 60 km.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2018 8:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9573
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
ik durf te stellen dat een 3 bak beter in elkaar zit dan de latere 4 en 5 bakken.
Kijk bijvoorbeeld naar de O-ring afdichting van de schakelas bij een 4 en 5 bak: altijd lek.
Dat was bij de 3 bak beter...
enigste puntje zijn de schakelstiften bij een 3 bak , maar dat schaar ik onder normale slijtage.

Een 3 bak heeft meestal een vrij groot gat tussen de 2e en 3e versnelling. Normaal is dat geen probleem.
Maar als je er een hoogtoerige 50cc snel op gooit met een smalle powerband , dan rijd dat niet fijn !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2018 8:15 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 953
Door uw neef ?
Is dat dan niet gewoon proberen en als het goed is afrekenen !
Of koude kant .
Mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2018 8:17 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 47046
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
b.bonk schreef:
Door uw neef ?
Is dat dan niet gewoon proberen en als het goed is afrekenen !
Of koude kant .
Mvg bertus

Zo ga ik zelfs met mijn vrienden om.


Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2018 8:22 pm 
Offline

Geregistreerd: di maart 25, 2008 9:26 pm
Berichten: 300
Woonplaats: Wijchen
Ik mag de cilinder ook zo proberen das geen probleem maar als ik van te voren weet dat het een hoogtoerige cilinder is met weinig koppel onderin of een Top van 75 dan hoef ik ook niet te testen.
Er zou een verloop bocht van 32 naar 28 onderkomen met jamarcolpijp hd kop en Bing 14 mm tandwielen 12-36.
Iemand enig idee hoe hard dit loopt wel of geen trekkracht etc etc.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2018 8:26 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9573
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
TiP: neem een Mahle 3,6 of 4,2pk met hoge druk kopje icm een 14mm Bing en een 28mm uitlaat , 12/36 tandwielen er op en klaar.
Je zult jezelf daarna dankbaar zijn


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2018 9:48 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nootdorp
Ff Lieuwe Akkerman vragen. Die ruikt er ff aan en rammelt de drijfstang wat heen en weer en dan is het goed of niet :lol:

Gewoon proberen. Iemand uit ons groepje heeft zijn 3 bak voet tegen alle theoretische forum adviezen (maar naar ervaring van anderen) opgebouwd met een 60cc parmakit, 19mm Polini en chroompijp en zegt dat het heerlijk rijdt met goed koppel. Geen machientje waar je voor de powerband moet vechten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2018 9:06 am 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9490
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Citaat:
Doel max 60 km.


Een standaard setup rijd met 28mm bocht en twv 13-36, 50-55 km/u

Het doel 60 km/u, iets harder dus.
Waanzin om van alles aan de hand te halen om dit doel te bereiken.

Natuurlijk, het vaak aangehoorde argument ik wil relax rijden kun je over boord gooien, het is namelijk niet relax op de weg met een WOK melding in het vooruitzicht bij snelheden boven de 56 km/u.

Net zo goed als dat gekut en geklooi om het redelijk te laten lopen met aftandse rommel aangeboden door behulpzame aanbieders die zo tevreden waren met het cilindertje dat ze het maar verkopen, zo tevreden waren ze.
Preventief een pacemaker laten aanbrengen is mijn advies, want die heb je nodig na het uitproberen van 10 verschillende uitlaten, diverse tandwiel verhoudingen, 18 sproeiers en 5 carburateurs, dit alles om je koppelmonster 5 km harder te kunnen laten lopen.

Willen je het toch? dan zou je het advies van Caspar kunnen volgen, een complete frisse originele setup aanschaffen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2018 9:10 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9573
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Bij mij loopt bovengenoemde setup 55km/u met 11/36 tandwielen.
Niks te wokken dus.
Met 12/36 zul je de 60 wel halen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2018 9:27 am 
Offline

Geregistreerd: di maart 25, 2008 9:26 pm
Berichten: 300
Woonplaats: Wijchen
IK heb al een setup met 4,2 pk en14 mm loopt 60 op de teller deze wijkt 3 km af en correctie rollerbank is 4 km dus met 60 op de klok zit je veilig.
12-36 daar rij ik mee , wat Casper zegt klopt exact.
Die parma wordt me aangeboden ziet er prima uit voor een vrienden prijs :clap vandaar mijn vraag.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2018 12:28 pm 
Offline

Geregistreerd: di maart 25, 2008 9:26 pm
Berichten: 300
Woonplaats: Wijchen
Heren,

Soms moet je geluk hebben ik heb net een 3 bak indirect opgehaald mooi blokje. Tijden het gesprek kwam er een hele mooie 4,2 pk cilinder met zuiger en hd kop op tafel de wand was er 1 met smeerputjes en schotje in de poort bij het spruitstuk.

Cilinder nummer 15-53-90
Kop 15-63-06


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2018 12:48 pm 
Offline

Geregistreerd: di maart 25, 2008 9:26 pm
Berichten: 300
Woonplaats: Wijchen
Zojuiste vergeten te vermelden ik heb de cilinder set gekocht dus parma verhaal gaat niet door.

Ik ga dus voor een 3 bak indirect met geforceerde 4,2 pk cilinder met lange uitlaatbocht +14mm Bing en tandwielverhouding 12-36 loopt deze mooi 60 op de klok met veel koppel en trekkracht :clap :clap :clap :clap :clap :clap

Een dergelijke setup heb ik al op mijn buffel uit 68 rijdt en loopt echt geweldig.

Bedankt voor de reacties.


Grt. Patrick


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2018 1:39 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 47046
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Een brommer is een brommer daar hoort ook de snelheid bij. Als ik harder wil rijden pak ik wel de RS.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2018 5:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9573
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ik denk dat dit een verstandige deal is.
Die Parmakit is kwalitatief best goed , maar de Mahle 4,2pk heeft fijnere timingen.

Nog 1 dingetje : je spreekt over een indirecte 3 bak.
Hoe ziet een directe 3 bak er uit bij jou ?
Ik ken alleen de 3 hand , en de 3 voet,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2018 6:46 pm 
Offline

Geregistreerd: di maart 25, 2008 9:26 pm
Berichten: 300
Woonplaats: Wijchen
@ Enzo ik hoef niet extreem hard te rijden veel koppel en trekkracht vind ik het belangrijkste. Ik rijd al met een dergelijke setup bevalt goed en 60 op de teller is zat.

@Casper ik begreep van de verkoper dat het een indirecte 3 bak voet was. Met het schakelsysteem onder het blok, of is dit direct? Zelf heb ik geen idee mijn buffel is handgeschakeld de RM is een indirecte 4 bak.
p het schap ligt ook nog een 2 pk met ori kop en 12 mm uitlaattuit is 26mm dit loopt toch max 45/50 of heb ik het volledig mis?

Bedankt voor de reacties topic mag dicht.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2018 7:50 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 47046
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
p.peters schreef:
@ Enzo ik hoef niet extreem hard te rijden veel koppel en trekkracht vind ik het belangrijkste. Ik rijd al met een dergelijke setup bevalt goed en 60 op de teller is zat.

@Casper ik begreep van de verkoper dat het een indirecte 3 bak voet was. Met het schakelsysteem onder het blok, of is dit direct? Zelf heb ik geen idee mijn buffel is handgeschakeld de RM is een indirecte 4 bak.
p het schap ligt ook nog een 2 pk met ori kop en 12 mm uitlaattuit is 26mm dit loopt toch max 45/50 of heb ik het volledig mis?

Bedankt voor de reacties topic mag dicht.
3-bak is ALTIJD indirect.
Zelfs 40-45 km/h met de ori lange uitlaatdemper met binnenpijp voor de dunne bocht.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2018 7:56 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9573
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
3 bak is in den beginne ontwikkeld als een handgeschakeld blok met 2 bowdenkabels naar het stuur.
Later is dit geëvolueerd naar voetschakeling door o.a. Het schakelmechanisme , het pookje en een veer onder het blok erbij te plaatsen. Een direct geschakelde 3 bak is er nooit meer gekomen.

Bij de vier- en vijf-bak ligt dat iets anders. Die zijn van meet af aan ontwikkeld als voetschakeling.
In het begin met het indirecte mechanisme en veer links naast het blok , later als direct geschakeld blok met inwendig schakelmechanisme en veer.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2018 6:40 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 17, 2011 10:41 pm
Berichten: 1058
Woonplaats: mvhl
Enzo-tvdzijden schreef:
Een brommer is een brommer daar hoort ook de snelheid bij. Als ik harder wil rijden pak ik wel de RS.

Enzo


Kijk, daar heb je een punt!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2018 7:10 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nootdorp
Ik rijd met RS setup op een brommer. Kan prima.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2018 9:53 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 05, 2008 5:25 pm
Berichten: 490
Woonplaats: Zuidoost Gelderland
Ja hier ook twee brommers met TM en RS setup gaat prima, maar er kleven risico's (politie/aansprakelijkheid) aan natuurlijk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2018 7:04 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 266
Woonplaats: Leiden
MichelVH schreef:
Ik rijd met RS setup op een brommer. Kan prima.


Ben benieuwd hoe je hier na een ongeluk over denkt :wink: #-o


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2018 6:33 pm 
Offline

Geregistreerd: di maart 25, 2008 9:26 pm
Berichten: 300
Woonplaats: Wijchen
Heren,

Ik rij al jaren met een 4,2 pk op mijn buffel en getunde 2,9 tot 4,2 pk op mijn rm beide geknepen door lange bocht en tandwielverhouding 12-36.
Beide brommers lopen 60 km op de teller! kortom hebt hierdoor alle goede eigenscappen van een 4,2 cilinder maar niet het nadelige effect van een te hoge snelheid!

Kreidler km tellers wijken alle maal een paar km af van wat ze aangegeven - correctie van 4 dan zit je in negen van de tien gevallen net onder de 56 km ofwel niks aan de hand.

Koop een nieuwe scooter die loopt standaard na inrijden ook 50-55


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2018 8:15 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4896
Woonplaats: alhier
p.peters schreef:
Heren,

Ik rij al jaren met een 4,2 pk op mijn buffel en getunde 2,9 tot 4,2 pk op mijn rm beide geknepen door lange bocht en tandwielverhouding 12-36.
Beide brommers lopen 60 km op de teller! kortom hebt hierdoor alle goede eigenscappen van een 4,2 cilinder maar niet het nadelige effect van een te hoge snelheid!

Kreidler km tellers wijken alle maal een paar km af van wat ze aangegeven - correctie van 4 dan zit je in negen van de tien gevallen net onder de 56 km ofwel niks aan de hand.

Koop een nieuwe scooter die loopt standaard na inrijden ook 50-55


Ben wel benieuwd waarop je dat baseert; scooters halen echt geen 55 na inrijden, als ze 50 halen (echte km) is het al veel en mijn dagelijkse Kreidler heeft een afwijking de andere kant op; 42 op de teller is 46 echte km/u.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!