Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo okt 21, 2018 5:33 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 06, 2017 9:21 am
Berichten: 10
Beste forumleden,
Ik ben een beetje ten einde raad, vandaar mijn oproep via deze weg, wie kan mij helpen/raad geven?

heb hier een Kreidler K53/402 zou van '73 moeten zijn, 5bak indirect.
Deze werd volledig gereviseerd (KS)
Revisie met snelle Rito krukas, nieuwe koppelingsplaten en koppelings as, bronzen bussen,
Nieuwe cilinder met nieuwe piston van meteor en cilinderkop hoge druk.
Alle borgplaten in het blok
Pakkingen
Keerringen
Krukas lagers
Versnellingsbak lagers
Schakel blokkeer stift achter in het blok.

Deze grap heeft mij zo'n 900€ gekost en ik krijg het ding niet op toeren.
De motor start na een halve kick te geven, dus ontsteking en stationair draaien meer dan OK.
Als ik echter echt ga rijden komt hij niet vooruit, geen toeren in 1ste en als ik een versnelling hoger ga valt hij helemaal stil..
Er zit een originele Bing 1/18/13 carburator op met een hoofdsproeier van 75 en de gasnaald helemaal naar boven (clipje op laagste stand - heb ze trouwens allemaal getest). Heb ook een volledig nieuwe (imitatie bing 15mm met hoofdsproeier 70 geprobeerd maar zonder resultaat (gasnaald ook helemaal naar boven.

Ik heb wel gemerkt wanneer ik de originele luchtfilter los maak (lange zwarte buis die vastklikt op het frame)er behoorlijk wat benzine aan de randen kleeft... is dit normaal ?
als ik de zeef die erin zit weghaal en zo rij heb ik wel iets beter resultaat, als ik de luchtfilter losmaak van het frame (niet van de carburator) gaat het al de goede richting uit maar enkel in zijn eerste haal ik dan wat toeren...verder niks meer. het probleem moet dus in de richting van de benzinetoevoer en/of luchtregeling zitten.
Ik heb alle mogelijkheden uitgetest en krijg het niet in orde.
Wat kan ik nog doen ?
Wie heeft er een oplossing ?
welke richting moet ik zoeken


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 21, 2018 5:47 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 47039
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Combi luchtschroef/ stationair afstellen

viewtopic.php?f=17&t=7766


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 21, 2018 6:53 pm 
Offline

Geregistreerd: di nov 29, 2005 2:44 pm
Berichten: 2647
Wat voor cil is er gemonteerd ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 21, 2018 8:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2557
Woonplaats: naaldwijk
uitlaat dicht gekoold ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2018 5:13 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 06, 2017 9:21 am
Berichten: 10
Het is een volledig nieuwe standaard 50CC cilinder + cilinderkop inclusief piston.

De uitlaat is volledig open (ook zo goed als nieuw

De luchtstelschroef staat maximaal volledig open en nog lijkt het of ik te weinig lucht heb...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2018 5:19 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 885
Woonplaats: Nootdorp
Volledig nieuwe, daar kan t m in zitten. Wat voor cilinder is het?

Te weinig lucht met stelschroef vol open zou betekenen dat de stationairsproeier te groot is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2018 5:37 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 47039
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
hepa schreef:
Het is een volledig nieuwe standaard 50CC cilinder + cilinderkop inclusief piston.

De uitlaat is volledig open (ook zo goed als nieuw

De luchtstelschroef staat maximaal volledig open en nog lijkt het of ik te weinig lucht heb...
standaard instellingen zijn 0,5-1 slag open. Dus met maximaal open loopt hij zeker reutel.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2018 6:13 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9567
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
wat bedoel je met een standaard cilinder ?
Voor een K53/402 is dat een 2pk setje.
En dan is de genoemde 1/18/13 carburateur véél te groot !
Daar hoort een 1/12/237 op. en die is eigenlijk al aan de ruime kant , met een 10mm Carburateur loopt het vaak beter.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2018 6:19 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 06, 2017 9:21 am
Berichten: 10
De stationairsproeier is een 35
Op de cilinder staat niks op van nummers, deze werd gemonteerd door KS bij de revisie ik dacht dat men sprak van een 2.9PK
In bijlage een foto m


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2018 6:24 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9567
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
aha , 2,9pk
Dan is die 18mm een beetje teveel van het goede.
Je kunt een kleinere hoofdsproeier proberen , maar ideaal word het nooit.
Er hoort een 14mm Bing op áls het een 2,9pk is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2018 6:28 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 06, 2017 9:21 am
Berichten: 10
Heb een splinternieuwe 15mm (imitatie bing)geprobeerd met 70mm hoofdsproeier en dan gaat hij helemaal niet vooruit...
en daar is niet veel aan te regelen slecht 1 schroef voor stationair toch ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2018 6:42 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 47039
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
hepa schreef:
Heb een splinternieuwe 15mm (imitatie bing)geprobeerd met 70mm hoofdsproeier en dan gaat hij helemaal niet vooruit...
en daar is niet veel aan te regelen slecht 1 schroef voor stationair toch ?

Lekker advies. Terug naar dat bedrijf en navragen. Met de magere info die je nu geeft klopt er geen malle moer van.


Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2018 6:51 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 06, 2017 9:21 am
Berichten: 10
ok ik vraag het even na, maar veel info verwacht ik niet heb bij 5KS)Kreidlerstore ik noem ze nu maar bij de volle naam al navraag gedaan welke carburator ze aanraden met deze setup maar daar is ook nooit een deftig antwoord op gekomen. Ik kom snel bij jullie terug zodra ik meer weet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2018 6:57 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 47039
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
hepa schreef:
ok ik vraag het even na, maar veel info verwacht ik niet heb bij 5KS)Kreidlerstore ik noem ze nu maar bij de volle naam al navraag gedaan welke carburator ze aanraden met deze setup maar daar is ook nooit een deftig antwoord op gekomen. Ik kom snel bij jullie terug zodra ik meer weet.

Een 18 mm is voor 5,3-6,25 pk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2018 7:12 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9567
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Eerst maar eens wat nadere informatie over de cilinder.
Zo blijf het een beetje gissen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 24, 2018 1:01 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 06, 2017 9:21 am
Berichten: 10
Antwoord van KS dan toch gekregen, blijkbaar is het dus toch een 5,3pk, 50 cc 5,3 pk cilinder gelijk aan de 15-43-97 van Mahle.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 24, 2018 2:48 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 05, 2008 5:25 pm
Berichten: 489
Woonplaats: Zuidoost Gelderland
De luchtregelschroef staat bij een originele 15-43-97 1 slag open.
Weet niet hoe dit bij een imi (KT?) cilinder is. Maar er is iets erg mis daar zo te lezen, maar zonder goede gegevens moeilijk en zeker op afstand om advies te geven.
Ik zou teruggaan naar de reviseur / leverancier voor advies

Kreidler Florett 1/18/13
Vergaser Einstelldaten
Hauptdüse: Gr. 72
Nadeldüse: Gr. 7037
Leerlaufdüse: Gr. 35
Luftregulierschraube offen : 1 x
Nadelstellung: 3. Düsennadelkerbe von oben


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 24, 2018 4:53 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9567
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ik lees niks over het type en tijdstip van de ontsteking


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 24, 2018 5:33 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 953
vind dit toch een geval van gebrekkige communicatie
tussen klant en ks .
ga er van uit dat je door spreekt wat er gedaan word.
of doen ze maar wat .
mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 24, 2018 5:45 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 06, 2017 9:21 am
Berichten: 10
Ik check de carbu nog eens op de gegevens hierboven meegegeven.
Als ik resultaat heb horen jullie het wel...

Alvast bedankt voor jullie moeite..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 24, 2018 5:50 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 47039
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Is de cilinder aangepast of zo er op gezet. Dan kan je deze grappen verwachten.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 24, 2018 6:53 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 06, 2017 9:21 am
Berichten: 10
Alles werd nieuw geplaatst zoals je kon lezen in mijn eerste post, Als je een motor volledig laat reviseren ga je er vanuit dat alles ok is. waarom zou je een nieuwe cilinder nog gaan "aanpassen" ?? zoals ik reeds vermelde start de motor perfect, draait perfect stationair, maar trekt totaal niet, dus volgens mij met alles wat ik hier lees denk ik nog steeds aan carburator probleem.

en de bing 18 is wel degelijk ok voor een 5,3pk, de stationairsproeier van 35 klopt ook, alleen de stand en maat van de gasnaald en de luchtschroef kloppen bij mij niet...dus ik zal dit eerst aanpassen en dan verder zien...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 24, 2018 7:08 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 47039
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
hepa schreef:
Alles werd nieuw geplaatst zoals je kon lezen in mijn eerste post, Als je een motor volledig laat reviseren ga je er vanuit dat alles ok is. waarom zou je een nieuwe cilinder nog gaan "aanpassen" ?? ..
Omdat ze nieuw uit de doos slecht gemaakt zijn. Is imitatie maar helaas niet 1:1 geïmiteerd.

Timingen zijn minder dan een 15.43.97 Die lopen uit de doos perfect. Voorjaar nog één nieuwe Mahle bij de Wilde 13 gemonteerd. Kon hem vorige week voor de wind nauwelijks bijhouden met mijn super goed lopende RS. (Gelukkig was ik hem tegenwind de baas :wink: )

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 24, 2018 8:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 05, 2008 5:25 pm
Berichten: 489
Woonplaats: Zuidoost Gelderland
Ook even de Nadeldüse: Gr. 7037 controleren.
Als je het blok compleet gemonteerd incl. cilinder en ontsteking aangeleverd hebt gekregen, moet je terug naar de reviseur (als de 18 mm goed is afgesteld) zou ik zeggen.

Gr :rs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 25, 2018 8:47 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9567
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Caspar schreef:
Ik lees niks over het type en tijdstip van de ontsteking


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ruudje en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!