Afstelling luchttoevoer ?
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 06 jul 2017, 09:21
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Afstelling luchttoevoer ?
Beste forumleden,
Ik ben een beetje ten einde raad, vandaar mijn oproep via deze weg, wie kan mij helpen/raad geven?
heb hier een Kreidler K53/402 zou van '73 moeten zijn, 5bak indirect.
Deze werd volledig gereviseerd (KS)
Revisie met snelle Rito krukas, nieuwe koppelingsplaten en koppelings as, bronzen bussen,
Nieuwe cilinder met nieuwe piston van meteor en cilinderkop hoge druk.
Alle borgplaten in het blok
Pakkingen
Keerringen
Krukas lagers
Versnellingsbak lagers
Schakel blokkeer stift achter in het blok.
Deze grap heeft mij zo'n 900€ gekost en ik krijg het ding niet op toeren.
De motor start na een halve kick te geven, dus ontsteking en stationair draaien meer dan OK.
Als ik echter echt ga rijden komt hij niet vooruit, geen toeren in 1ste en als ik een versnelling hoger ga valt hij helemaal stil..
Er zit een originele Bing 1/18/13 carburator op met een hoofdsproeier van 75 en de gasnaald helemaal naar boven (clipje op laagste stand - heb ze trouwens allemaal getest). Heb ook een volledig nieuwe (imitatie bing 15mm met hoofdsproeier 70 geprobeerd maar zonder resultaat (gasnaald ook helemaal naar boven.
Ik heb wel gemerkt wanneer ik de originele luchtfilter los maak (lange zwarte buis die vastklikt op het frame)er behoorlijk wat benzine aan de randen kleeft... is dit normaal ?
als ik de zeef die erin zit weghaal en zo rij heb ik wel iets beter resultaat, als ik de luchtfilter losmaak van het frame (niet van de carburator) gaat het al de goede richting uit maar enkel in zijn eerste haal ik dan wat toeren...verder niks meer. het probleem moet dus in de richting van de benzinetoevoer en/of luchtregeling zitten.
Ik heb alle mogelijkheden uitgetest en krijg het niet in orde.
Wat kan ik nog doen ?
Wie heeft er een oplossing ?
welke richting moet ik zoeken
Ik ben een beetje ten einde raad, vandaar mijn oproep via deze weg, wie kan mij helpen/raad geven?
heb hier een Kreidler K53/402 zou van '73 moeten zijn, 5bak indirect.
Deze werd volledig gereviseerd (KS)
Revisie met snelle Rito krukas, nieuwe koppelingsplaten en koppelings as, bronzen bussen,
Nieuwe cilinder met nieuwe piston van meteor en cilinderkop hoge druk.
Alle borgplaten in het blok
Pakkingen
Keerringen
Krukas lagers
Versnellingsbak lagers
Schakel blokkeer stift achter in het blok.
Deze grap heeft mij zo'n 900€ gekost en ik krijg het ding niet op toeren.
De motor start na een halve kick te geven, dus ontsteking en stationair draaien meer dan OK.
Als ik echter echt ga rijden komt hij niet vooruit, geen toeren in 1ste en als ik een versnelling hoger ga valt hij helemaal stil..
Er zit een originele Bing 1/18/13 carburator op met een hoofdsproeier van 75 en de gasnaald helemaal naar boven (clipje op laagste stand - heb ze trouwens allemaal getest). Heb ook een volledig nieuwe (imitatie bing 15mm met hoofdsproeier 70 geprobeerd maar zonder resultaat (gasnaald ook helemaal naar boven.
Ik heb wel gemerkt wanneer ik de originele luchtfilter los maak (lange zwarte buis die vastklikt op het frame)er behoorlijk wat benzine aan de randen kleeft... is dit normaal ?
als ik de zeef die erin zit weghaal en zo rij heb ik wel iets beter resultaat, als ik de luchtfilter losmaak van het frame (niet van de carburator) gaat het al de goede richting uit maar enkel in zijn eerste haal ik dan wat toeren...verder niks meer. het probleem moet dus in de richting van de benzinetoevoer en/of luchtregeling zitten.
Ik heb alle mogelijkheden uitgetest en krijg het niet in orde.
Wat kan ik nog doen ?
Wie heeft er een oplossing ?
welke richting moet ik zoeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 06 jul 2017, 09:21
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Afstelling luchttoevoer ?
Het is een volledig nieuwe standaard 50CC cilinder + cilinderkop inclusief piston.
De uitlaat is volledig open (ook zo goed als nieuw
De luchtstelschroef staat maximaal volledig open en nog lijkt het of ik te weinig lucht heb...
De uitlaat is volledig open (ook zo goed als nieuw
De luchtstelschroef staat maximaal volledig open en nog lijkt het of ik te weinig lucht heb...
- MichelVH
- Berichten: 1120
- Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
- Locatie: Nootdorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Afstelling luchttoevoer ?
Volledig nieuwe, daar kan t m in zitten. Wat voor cilinder is het?
Te weinig lucht met stelschroef vol open zou betekenen dat de stationairsproeier te groot is.
Te weinig lucht met stelschroef vol open zou betekenen dat de stationairsproeier te groot is.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Afstelling luchttoevoer ?
standaard instellingen zijn 0,5-1 slag open. Dus met maximaal open loopt hij zeker reutel.hepa schreef:Het is een volledig nieuwe standaard 50CC cilinder + cilinderkop inclusief piston.
De uitlaat is volledig open (ook zo goed als nieuw
De luchtstelschroef staat maximaal volledig open en nog lijkt het of ik te weinig lucht heb...
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Afstelling luchttoevoer ?
wat bedoel je met een standaard cilinder ?
Voor een K53/402 is dat een 2pk setje.
En dan is de genoemde 1/18/13 carburateur véél te groot !
Daar hoort een 1/12/237 op. en die is eigenlijk al aan de ruime kant , met een 10mm Carburateur loopt het vaak beter.
Voor een K53/402 is dat een 2pk setje.
En dan is de genoemde 1/18/13 carburateur véél te groot !
Daar hoort een 1/12/237 op. en die is eigenlijk al aan de ruime kant , met een 10mm Carburateur loopt het vaak beter.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 06 jul 2017, 09:21
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Afstelling luchttoevoer ?
De stationairsproeier is een 35
Op de cilinder staat niks op van nummers, deze werd gemonteerd door KS bij de revisie ik dacht dat men sprak van een 2.9PK
In bijlage een foto m
Op de cilinder staat niks op van nummers, deze werd gemonteerd door KS bij de revisie ik dacht dat men sprak van een 2.9PK
In bijlage een foto m
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Afstelling luchttoevoer ?
aha , 2,9pk
Dan is die 18mm een beetje teveel van het goede.
Je kunt een kleinere hoofdsproeier proberen , maar ideaal word het nooit.
Er hoort een 14mm Bing op áls het een 2,9pk is.
Dan is die 18mm een beetje teveel van het goede.
Je kunt een kleinere hoofdsproeier proberen , maar ideaal word het nooit.
Er hoort een 14mm Bing op áls het een 2,9pk is.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 06 jul 2017, 09:21
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Afstelling luchttoevoer ?
Heb een splinternieuwe 15mm (imitatie bing)geprobeerd met 70mm hoofdsproeier en dan gaat hij helemaal niet vooruit...
en daar is niet veel aan te regelen slecht 1 schroef voor stationair toch ?
en daar is niet veel aan te regelen slecht 1 schroef voor stationair toch ?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Afstelling luchttoevoer ?
Lekker advies. Terug naar dat bedrijf en navragen. Met de magere info die je nu geeft klopt er geen malle moer van.hepa schreef:Heb een splinternieuwe 15mm (imitatie bing)geprobeerd met 70mm hoofdsproeier en dan gaat hij helemaal niet vooruit...
en daar is niet veel aan te regelen slecht 1 schroef voor stationair toch ?
Enzo
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 06 jul 2017, 09:21
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Afstelling luchttoevoer ?
ok ik vraag het even na, maar veel info verwacht ik niet heb bij 5KS)Kreidlerstore ik noem ze nu maar bij de volle naam al navraag gedaan welke carburator ze aanraden met deze setup maar daar is ook nooit een deftig antwoord op gekomen. Ik kom snel bij jullie terug zodra ik meer weet.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Afstelling luchttoevoer ?
Een 18 mm is voor 5,3-6,25 pkhepa schreef:ok ik vraag het even na, maar veel info verwacht ik niet heb bij 5KS)Kreidlerstore ik noem ze nu maar bij de volle naam al navraag gedaan welke carburator ze aanraden met deze setup maar daar is ook nooit een deftig antwoord op gekomen. Ik kom snel bij jullie terug zodra ik meer weet.
- RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Afstelling luchttoevoer ?
De luchtregelschroef staat bij een originele 15-43-97 1 slag open.
Weet niet hoe dit bij een imi (KT?) cilinder is. Maar er is iets erg mis daar zo te lezen, maar zonder goede gegevens moeilijk en zeker op afstand om advies te geven.
Ik zou teruggaan naar de reviseur / leverancier voor advies
Kreidler Florett 1/18/13
Vergaser Einstelldaten
Hauptdüse: Gr. 72
Nadeldüse: Gr. 7037
Leerlaufdüse: Gr. 35
Luftregulierschraube offen : 1 x
Nadelstellung: 3. Düsennadelkerbe von oben
Weet niet hoe dit bij een imi (KT?) cilinder is. Maar er is iets erg mis daar zo te lezen, maar zonder goede gegevens moeilijk en zeker op afstand om advies te geven.
Ik zou teruggaan naar de reviseur / leverancier voor advies
Kreidler Florett 1/18/13
Vergaser Einstelldaten
Hauptdüse: Gr. 72
Nadeldüse: Gr. 7037
Leerlaufdüse: Gr. 35
Luftregulierschraube offen : 1 x
Nadelstellung: 3. Düsennadelkerbe von oben
- b.bonk
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 231 keren
- Ontvangen waarderingen: 512 keren
Re: Afstelling luchttoevoer ?
vind dit toch een geval van gebrekkige communicatie
tussen klant en ks .
ga er van uit dat je door spreekt wat er gedaan word.
of doen ze maar wat .
mvg bertus
tussen klant en ks .
ga er van uit dat je door spreekt wat er gedaan word.
of doen ze maar wat .
mvg bertus
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Afstelling luchttoevoer ?
Is de cilinder aangepast of zo er op gezet. Dan kan je deze grappen verwachten.
Enzo
Enzo
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 06 jul 2017, 09:21
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Afstelling luchttoevoer ?
Alles werd nieuw geplaatst zoals je kon lezen in mijn eerste post, Als je een motor volledig laat reviseren ga je er vanuit dat alles ok is. waarom zou je een nieuwe cilinder nog gaan "aanpassen" ?? zoals ik reeds vermelde start de motor perfect, draait perfect stationair, maar trekt totaal niet, dus volgens mij met alles wat ik hier lees denk ik nog steeds aan carburator probleem.
en de bing 18 is wel degelijk ok voor een 5,3pk, de stationairsproeier van 35 klopt ook, alleen de stand en maat van de gasnaald en de luchtschroef kloppen bij mij niet...dus ik zal dit eerst aanpassen en dan verder zien...
en de bing 18 is wel degelijk ok voor een 5,3pk, de stationairsproeier van 35 klopt ook, alleen de stand en maat van de gasnaald en de luchtschroef kloppen bij mij niet...dus ik zal dit eerst aanpassen en dan verder zien...
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Afstelling luchttoevoer ?
Omdat ze nieuw uit de doos slecht gemaakt zijn. Is imitatie maar helaas niet 1:1 geïmiteerd.hepa schreef:Alles werd nieuw geplaatst zoals je kon lezen in mijn eerste post, Als je een motor volledig laat reviseren ga je er vanuit dat alles ok is. waarom zou je een nieuwe cilinder nog gaan "aanpassen" ?? ..
Timingen zijn minder dan een 15.43.97 Die lopen uit de doos perfect. Voorjaar nog één nieuwe Mahle bij de Wilde 13 gemonteerd. Kon hem vorige week voor de wind nauwelijks bijhouden met mijn super goed lopende RS. (Gelukkig was ik hem tegenwind de baas )
Enzo
- RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Afstelling luchttoevoer ?
Ook even de Nadeldüse: Gr. 7037 controleren.
Als je het blok compleet gemonteerd incl. cilinder en ontsteking aangeleverd hebt gekregen, moet je terug naar de reviseur (als de 18 mm goed is afgesteld) zou ik zeggen.
Gr
Als je het blok compleet gemonteerd incl. cilinder en ontsteking aangeleverd hebt gekregen, moet je terug naar de reviseur (als de 18 mm goed is afgesteld) zou ik zeggen.
Gr